کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی ال جی

2

تصور کنید درست زمانی که قرار است لباس‌های‌تان را برای فردا بشویید و همه‌چیز طبق برنامه پیش رفته، ناگهان ماشین لباسشویی ال جی شما از کار می‌ایستد و اروری که به شکل چند حرف و عدد است، روی نمایشگر آن نشان داده می‌شود. همه تلاش‌تان را برای روشن و خاموش کردن دستگاه می‌کنید و سعی می‌کنید آن را دوباره راه بیندازید، اما فایده‌ای ندارد، تنها چیزی که می‌بینید همان اعداد و حروف است که مدام تکرار می‌شوند.

حتماً برای شما هم چنین اتفاقی افتاده است و دائم با خود فکر کرده‌اید که  کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی ال جی چه معنایی دارد و چه مشکلی در دستگاه به وجود آمده است. بهتر است در این مقاله با استادکار همراه شوید تا با لیست خطاهای ماشین لباسشویی ال جی بیشتر آشنا شوید و معنای ارور لباسشویی ال جی بدون نمایشگر را نیز یاد بگیرید.

مهم‌ترین خطاهای ماشین لباسشویی ال جی

به‌طورکلی ارور ماشین لباسشویی ال جی به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. یک دسته از این خطاها مرتبط با اشتباه در نحوه استفاده و همچنین مسائلی مربوط به بیرون لباسشویی است، مثل درست نبستن آب و خرابی شلنگ و …
  2. اما دسته بعدی ارور ماشین لباسشویی LG به نقص فنی و مشکلات خود دستگاه مربوط می‌شود. تعمیر و رفع این قبیل مشکلات به دانشی تخصصی‌تر و مهارتی بیشتر نیاز دارد و برای این موضوع می‌توانید از متخصصان استادکار کمک بگیرید تا با شناسایی سریع مشکل پیش آمده، هر چه سریع‌تر اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی شما کنند. به‌علاوه بروز برخی از خطاها مثل ارور e5 لباسشویی LG نیازمند این است که دستگاه حتماً به‌صورت تخصصی بررسی شود. در ادامه با معانی انواع خطاهای ماشین لباسشویی ال جی بیشتر آشنا می‌شوید.

بیشتر بدانید: کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کنوود

رفع مشکلات و خطای ماشین لباسشویی ال جی
برای رفع مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی‌تان رخ می‌دهد، باید با مفاهیم خطاها آشنا باشید.

ارور IE ماشین لباسشویی LG

این خطا به این معناست که ماشین لباس‌شویی شما در تأمین آب ورودی دچار مشکل شده و برای تعمیر آن باید ببینید که آیا در لوله‌ها مشکلی به وجود نیامده یا شیر آب مرتبط به دستگاه باز است یا خیر. زمانی که از ورود آب به دستگاه مطمئن شدید که ایرادی ندارد، برد کنترل الکترونیکی دستگاه نیز باید بررسی شود.

ارور OE ماشین لباسشویی ال جی

ارور OE نشان‌دهنده مشکل ماشین در تخلیه آب است و به همین منظور باید پمپ تخلیه آب بررسی شود تا آسیب ندیده باشد. تشخیص این کد خطا بدون نمایشگر به این صورت است که آب داخل دیگ ماشین جمع می‌شود و نمی‌تواند خارج شود. برای رفع ارور OE در ماشین لباسشویی ال جی حتماً باید فردی متخصص ماشین لباسشویی شما را با دقت بررسی کند.

ارور FE ماشین لباسشویی ال جی

این ارور به معنای سرریز کردن شیر آب تخلیه است و ممکن است به دلیل ایجاد ترک شیر آب ورودی و عدم تخلیه آب ایجاد شده باشد. برای رفع ارور FE باید توسط یک تکنسین ماهر برطرف بررسی شود.

ارور PE ماشین لباسشویی LG

داخل ماشین لباسشویی ال جی سنسوری وجود دارد که مقدار حجم آب را تشخیص می‌دهد. زمانی که این سنسور دچار مشکل شود و یا میزان آب در ماشین بیشتر از حد مجاز بالا برود، ممکن است که سرریز شود و این ارور  روی صفحه نمایش داده می‌شود. در صورتی که هیچ‌کدام از این مشکلات وجود نداشته، احتمالاً برد الکترونیکی اصلی دستگاه مشکل پیدا کرده و باید بررسی شود.

ارور dE ماشین لباسشویی ال جی

این ارور مربوط به قفل درب ماشین لباسشویی است و نشان می‌دهد که دستگاه قادر به قفل کردن درب نیست، ممکن است این خطا به دلیل بروز مشکل در چفتِ در، انحراف آن و یا بسته نشدن کامل درب رخ دهد. به این معنا که یا درب به‌خوبی قفل نمی‌شود و یا سنسورهای مرتبط با در نمی‌توانند تشخیص دهند که درب قفل شده است. ابتدا بررسی کنید که چیزی مانع نشده باشد. سالم بودن لاستیک‌های اطراف درب را به‌خوبی بررسی کنید.

از طرفی گاهی اوقات بیش‌ از حد پر کردن ماشین لباسشویی نیز ممکن است موجب بروز ارور dE شود. بعد از بررسی کردن همه این موارد برای رفع این ارور ابتدا دستگاه را خاموش و ماشین را از برق خارج کنیدT سپس همان‌طور که دستگاه خاموش است، دکمه استارت را برای ۵ ثانیه نگه دارید. سپس دوباره ماشین را به برق زده و روشن کنید، درب را آهسته ببندید و عملیات شستشو را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی

انواع ارور لباسشویی ال جی
قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی از درست بسته شدن درب آن اطمینان حاصل کنید.

ارور tE ماشین لباسشویی ال جی

این ارور مربوط به سنسور هیتر دستگاه است، برای رفع آن فردی متخصص باید دستگاه را باز کند و هیتر و المنت‌ها را بررسی کند و ببیند که مشکل از کدام قسمت است.

ارور LE ماشین لباسشویی LG

زمانی که این ارور را در ماشین لباسشویی خود مشاهده کردید، باید بدانید که موتور گردان دستگاه قفل شده و برای رفع ارور LE نیز باید دستگاه باز شده و بررسی شود. ممکن است داخل ماشین، سیم مربوط به موتور دچار اتصالی شده باشد و تعمیر آن حتماً باید توسط فردی ماهر و زبده انجام شود.

ارور EE ماشین لباسشویی LG

یکی از مهم‌ترین خطاهای دستگاه که متأسفانه نشان می‌دهد برد الکترونیکی اصلی دستگاه شما دچار مشکل شده و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. بهتر است ابتدا اقدام به تعمیر آن کنید، زیرا هزینه تعویض آن کمی بالا است.

ارور PF ماشین لباسشویی ال جی

این ارور نشان می‌دهد که برق ورودی ماشین دچار مشکل شده است و شدت جریان بسیار زیاد و یا کم است. برای رفع این مشکل باید قبل از هر کاری برق متصل به دستگاه را بررسی کنید و سیم برق متصل به ماشین را با دقت بررسی و مطمئن شوید که دستگاه در هیچ قسمتی دچار اتصالی یا مشکل مربوط به برق نشده است.

ارور CE ماشین لباسشویی LG

این ارور نشان دهنده یک خطای عمومی است، یعنی یک مشکل کلی برای دستگاه پیش‌آمده است. برای رفع آن بهتر است دستگاه را از برق خارج و دوباره وصل کنید، اگر مشکل برطرف نشد از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

ارور CD ماشین لباسشویی ال جی

این ارور درواقع نشان‌‌ دهنده یک خطا در ماشین لباسشویی شما نیست، بلکه اعلام می‌کند که عملیات خشک شدن لباس انجام شده و حال باید دستگاه را مدتی به حال خود بگذارید تا خنک شود. این فرآیند کمک می‌کند تا دمای درون ماشین کاهش یافته و لباس‌ها چروک نشوند. برای برطرف کردن این خطا می‌توانید تا خارج کردن لباس‌ها از ماشین  لباسشویی صبر کنید و یا دکمه استارت/پاوز را فشار دهید و دستگاه را از کار متوقف کنید.

ارور CL ماشین لباسشویی ال جی

این خطای ماشین لباسشویی ال جی نیست؛ بلکه نشان‌ دهنده آن است که قفل کودک فعال است. برای فعال یا غیرفعال کردن آن باید دکمه مرتبط با قفل کودک را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.

ارور SE ماشین لباسشویی LG

این ارور نشان می‌دهد که موتور دستگاه دچار مشکل شده و باید هر چه سریع‌تر توسط یک متخصص بازبینی شود.

ارور AE ماشین لباسشویی ال جی

ارور ae در ماشین لباسشویی ال جی نشان‌ دهنده این است که در قسمتی از ماشین نشتی ایجاد شده است، ممکن است این نشتی در قسمت شلنگ‌ها، جاپودری و قسمت زیر دیگ ماشین ایجاد شده باشد و باید با دقت بررسی شود.

ارور ae در ماشین لباسشویی ال جی
برای اینکه بدانید چرا ماشین لباسشویی‌تان درست کار نمی‌کند، باید با معنی ارورهای آن آشنا باشید.

ارور ue ماشین لباسشویی LG

ارور ue در ماشین لباسشویی ال جی، مربوط به شرایطی می‌ شود که وضعیت لباس‌ها داخل مخزن ماشین، نامتعادل است. برای رفع این ارور درب ماشین را باز کرده و بررسی کنید که حجم زیاد از حد لباس داخل نریخته یا برعکس لباس‌ها بیش از اندازه کم نباشند.

گاهی اوقات نیز برای رفع ارور ue در ماشین لباسشویی LG، نیاز است که یک تغییر در وضعیت لباس‌ها ایجاد کرده و تمایل زیاد از حد آن‌ها به یک سمت را برطرف سازید.

رفع ارور ue در ماشین لباسشویی ال جی
حین ریختن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی، به توازن آن‌ها دقت کنید. ارور ue، نشانگر عدم توازن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی ال جی است.

ارور tcl ماشین لباسشویی LG

زمانی که ماشین لباسشویی رسوب گرفته باشد، با ارور tcl روبرو خواهید شد. بدیهی است که برای رفع این ارور لباسشویی ال جی، باید از مواد رسوب‌زدا استفاده کنید. کافی است مقدار مناسبی از مواد رسوب‌ زدا را داخل جاپودری ریخته و دکمه Tub Clean را نگه داشته و تا 3 بشمارید. با ظاهر شدن ارور tcl لباسشویی ال جی روی صفحه نمایش، دکمه Start را بزنید. بهتر است پس از اتمام این برنامه شستشو و رسوب‌زدایی، برای یک تا دو ساعت درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا داخل آن به خوبی خشک شود.

ارور sud ماشین لباسشویی ال جی

در صورتی که داخل مخزن پودر و مایع شستشو، بیش از اندازه پودر یا مایع ریخته باشید، احتمالا با کد خطای sud مواجه خواهید شد. برای رفع این خطا باید جاپودری را بیرون آورده و آن را تمیز کرده، سپس مجدد با مقدار پودر یا مایع استاندارد، برنامه شستشو را آغاز کنید. دقت کنید که همیشه به اندازه کافی و نه بیشتر از آن، مایع داخل مخزن پودر بریزید.

راهنمای عیب‌یابی ماشین لباسشویی و نحوه برطرف کردن آن
اگر با ارور sud در ماشین لباسشویی ال جی روبرو شدید، حتما بیش از اندازه مایع یا پودر داخل آن ریخته‌اید.

ارور end ماشین لباسشویی LG

زمانی که کد خطای end در ماشین لباسشویی ال جی ایجاد شود، لازم به ریست کردن سیستم آن خواهد بود.

سوالات متداول درباره کدهای خطای ماشین لباسشویی ال جی

اگر هنوز هم در مورد معنای ارور لباسشویی ال جی خود مطمئن نیستید، سوال‌های زیر را هم بخوانید. این موارد برخی از پرتکرارترین سوال‌ها درباره خطای لباسشویی ال جی هستند.

  1. آیا کد خطای ماشین لباسشویی ال جی در مدل‌های مختلف متفاوت است؟

کد خطای ماشین لباسشویی ال جی در مدل‌های مختلف دارای نمایشگر، یکسان تعریف شده است و تنها در صورتی که مدل ماشین لباسشویی بدون نمایشگر باشد، این ارور به وسیله چراغ‌های ال‌ای‌دی نمایش داده خواهد شد.

  1. ثابت ماندن ارور end در لباسشویی ال جی به چه معناست؟

ثابت ماندن این ارور بدین معناست که در سیستم لباسشویی اختلال به وجود آمده و لازم است که ریست شود. معمولا در صورت به نمایش دادن این خطا، با ثابت ماندن آن نیز روبرو خواهیم بود.

  1. معنای ارور 5e لباسشویی ال جی چیست؟ آن را در لیست خطاها پیدا نکردم.

ارور 5e در واقع همان کد خطای SE است. این ارور به این معناست که باید موتور ماشین لباسشویی بررسی شده و به احتمال زیاد نیاز به تعمیرات خواهد داشت. برای این که از مشکل داشتن موتور ماشین لباسشویی ال جی مطمئن شوید، لازم است که ابتدا ماشین را خاموش کرده و کاملا آن را از برق جدا کنید. حال چند دقیقه صبر کرده و دوباره ماشین لباسشویی را به برق متصل کنید. سپس با انتخاب یک برنامه شستشو (ترجیحا کوتاه مدت)، دقت کنید که آیا دوباره خطا 5e یا SE نمایش داده می‌شود یا خیر. در صورتی که دوباره این خطا به نمایش درآمد، حتما لازم است که کارکرد ماشین لباسشویی را متوقف ساخته و با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارورها و خطاهای ماشین لباسشویی ال‌جی
کدهای خطای ماشین لباسشویی ال جی در مدل‌های مختلف آن که دارای صفحه نمایش هستند، کاملا یکسان خواهد بود.

کلام آخر

ماشین لباسشویی ال جی یکی از پرطرفدارترین برندهای موجود در بازار ایران است.، آشنا بودن با خطاهایی که ممکن است در آن بروز کند، می‌تواند تا میزان زیادی به شما یادآور شود که کدام قسمت دستگاه شما دچار اختلال شده و آیا خودتان قادر به برطرف کردن آن هستید و یا باید هر چه سریع‌تر از یک متخصص برای تعمیر آن کمک بگیرید.

فراموش نکنید که تکنسین‌های ماهر استادکار می‌توانند در کمترین زمان با عیب‌یابی سریع ماشین لباسشویی شما اقدام به تعمیر آن کنند تا بتوانید بار دیگر و با خیالی آسوده از ماشین لباسشویی ال جی خود استفاده کنید. اگر شما هم تجربیاتی از خراب شدن ماشین لباسشویی ال جی دارید و یا به اروری برخوردید که در این مقاله به آن اشاره نشده، حتماً آن را در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

در صورتیکه نیاز به خدمات تعمیر لباسشویی دارید هم می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان ثبت سفارش و دریافت قیمت کنید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار
2 نظرات
  1. صفایی می گوید

    عالی بود باتشکر

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. ممنون از شما برای مطالعه این مقاله.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هفده =