تعمیر کردن چراغ ماشین چگونه است؟

0

تعمیر چراغ ماشین از جمله سرویس‌هایی به شمار می‌رود که در برخی موارد خود صاحب ماشین هم می‌تواند آن‌ها را انجام دهد. تعمیرات چراغ ماشین نیاز به آشنایی با اصول اولیه این بخش از ماشین دارد. برای تعمیر چراغ جلو ماشین باید ابتدا متداول‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای چراغ جلوی شما ایجاد شود مانند تعمیر شکستگی طلق چراغ ماشین، ترمیم چرک روی چراغ خودرو، ترمیم ماتی روی چراغ خودرو را بدانید. در این راهنما متداول‌ترین تعمیرات مورد نیاز این بخش از خودرو مثل تعمیر طلق شکسته چراغ ماشین و ترمیم چرک روی چراغ خودرو را بررسی خواهیم کرد. با وبلاگ استادکار همراه باشید .

تعمیر چراغ ماشین از جمله سرویس‌هایی به شمار می‌رود که در برخی موارد خود صاحب ماشین هم می‌تواند آن‌ها را انجام دهد
تعمیر چراغ ماشین از جمله سرویس‌هایی به شمار می‌رود که در برخی موارد خود صاحب ماشین هم می‌تواند آن‌ها را انجام دهد

دانستی‌های پیش از تعمیر چراغ ماشین

چراغ خودرو شاید در نگاه اول یک بخش لوکس خودرو باشد و تا زمانی که تحت هر شرایطی کار می‌کند، نیاز به تعمیر یا سرویس آن احساس نشود. کارشناسان راهنمایی و رانندگی اما معتقدند که یک چراغ سالم و استاندارد در بسیاری از موارد می‌تواند به شما در عبور از سوانحی که سر راه‌تان قرار گرفته‌اند کمک زیادی بکند. به یاد داشته باشید که چراغ ماشین تنها یک وسیله تزیینی نیست و در بسیاری موارد عصای دست راننده خواهد بود.

مراقبت و رسیدگی مداوم به چراغ ماشین، به شما کمک می‌کند در مواقع حساس مثل مه‌گرفتگی بتوانید بیشترین راندمان ممکن را از چراغ خودروی خود دریافت کنید. همچنین برطرف کردن معایب حتی کوچک چراغ خودرو به شما در مواقع ضرروی کمک بسیاری خواهد کرد.

بیشتر بدانید تقویت سیستم جلوبندی پراید

چراغ ماشین تنها یک وسیله تزیینی نیست و در بسیاری موارد عصای دست راننده خواهد بود
چراغ ماشین تنها یک وسیله تزیینی نیست و در بسیاری موارد عصای دست راننده خواهد بود

مشکلات رایج شیشه چراغ ماشین

بسیاری از دارندگان خودرو به دلیل کوچک بودن تعمیرات چراغ خودرو، برای تعمیر آن به تعمیرکار مراجعه نمی‌کنند. این مسئله ممکن است در مواقع ضروری مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. البته خبر خوب این است که می‌توانید بسیاری از مشکلات چراغ خودرو را خودتان در منزل و با وسایل ساده حل کنید. فراموش نکنید که شعار همیشگی ما این است: برای کارهای تخصصی به متخصص مراجعه کنید. اگر در این زمینه تخصص ندارید، این راهنما شما را به یک متخصص تبدیل نخواهد کرد.

تعمیر شکستگی طلق چراغ ماشین

تعمیر طلق شکسته چراغ ماشین را شاید بتوان سخت‌ترین تعمیر این بخش از خودرو نامید. برای انجام این بخش از تعمیر چراغ خودرو به یک کیت ساده نیاز دارید. از تعمیرگاه‌های ماشین، کیت چسب و سرنگ طلق ماشین را بخواهید.

در اولین قدم باید چراغ ماشین خود را کاملا خشک کنید. بهتر است این کار را در هوای آفتابی انجام دهید چون با مرطوب شدن چراغ، کار شما سخت خواهد شد. یک طرف چسب داخل کیت را بکنید و آن را روی قسمت شکسته قرار دهید. به آرامی روی این چسب را صاف کنید.

بیشتر بدانید هزینه تعمیر اساسی موتور پراید

برای انجام تعمیر طلق شکسته به یک کیت ساده نیاز دارید. از تعمیرگاه‌های ماشین، کیت چسب و سرنگ طلق ماشین را بخواهید
برای انجام تعمیر طلق شکسته به یک کیت ساده نیاز دارید. از تعمیرگاه‌های ماشین، کیت چسب و سرنگ طلق ماشین را بخواهید

قسمت روی چسب را بکنید. سرنگ را به آداپتوری که درون کیت چسب و سرنگ قرار دارد وصل کنید. ابتدا با بیرون کشیدن دسته سرنگ و ایجاد خلا،‌ فضای لازم برای ورود چسب را فراهم کنید. با چندین بار بالا و پایین بردن دسته سرنگ، محل شکستگی را با چسب مخصوص پر کنید.

سرنگ و آداپتور را جمع کنید. روی قسمت شکستگی را با یک دستمال الکلی تمیز کنید. باید چند ساعت صبر کنید تا این چسب کاملا خشک شود. اگر مقداری چسب از داخل شکاف بیرون زد، می‌توانید بعدا آن را به کمک یک تیغ جدا کنید.

ترمیم چرک روی چراغ خودرو

اگر چراغ خودروی شما مات شده یا در اثر گذشت زمان دچار خط و خش شده، به راحتی می‌توانید آن را برطرف کنید. برای این کار به سنباده، پولیش نرم، پنبه و مقداری آب گرم نیاز دارید. در چند مرحله روی چراغ را سنباده بزنید. بهتر است این کار را ابتدا با سنباده ۲۰۰ شروع کنید و کم کم تا سنباده ۳ هزار بروید. در طول انجام سنباده کاری هر زمانی که سطح طلق کاملا صاف شد، دست از کار بکشید.

دقت داشته باشید که سنباده‌ها را باید براساس میزان نیاز طلق انتخاب کنید. ممکن است در برخی موارد نیاز به سنباده کاری با سنباده بالاتر از ۳۰۰ نباشد. این کار را با سنباده‌های مختلف انجام دهید و آن‌قدر تکرار کنید تا سطح چراغ یک دست شود. توجه داشته باشید که اگر چراغ شما دچار خط‌های عمیق یا شکستگی باشد این روش جواب نخواهد داد.

بعد از سنباده‌کاری، با پولیش نرم و پنبه سطح چراغ را صاف کنید. این کار را هم آن‌قدر تکرار کنید تا طلق چراغ ماشین شما کاملا برق بیفتد.

برای این کار به سنباده، پولیش نرم، پنبه و مقداری آب گرم نیاز دارید
برای این کار به سنباده، پولیش نرم، پنبه و مقداری آب گرم نیاز دارید

ترمیم ماتی روی چراغ ماشین

برای این کار هم می‌توانید از سنباده نرم و پولیش استفاده کنید. دقت داشته باشید که بیشتر چراغ‌ها بعد از مدتی کار کردن مات می‌شوند اما همه این مات شدگی قابل رفع نیست. در برخی موارد تغییراتی در طلق چراغ ایجاد می‌شود که قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

با کمک سنباده نرم و پولیش پنبه می‌توانید ماتی روی چراغ خودرو را از بین ببرید. میزان و نوع سنباده کاری کاملا بستگی به میزان ماتی دارد. اگر روی چراغ شما چربی جمع شده باشد، می‌توانید به کمک مواد شوینده معمولی یا کمی اسید بسیار رقیق شده این چربی را برطرف کنید.

دقت داشته باشید که ممکن است مات شدگی از قسمت داخل طلق باشد. برای رفع این مات شدگی ابتدا باید چراغ را از بدنه خودرو جدا کنید، سپس طلق آن را جدا کنید. قسمت داخلی طلق را سنباده و پولیش بزنید و دوباره چراغ را سر جای خود نصب کنید.

قسمت داخلی طلق را سنباده و پولیش بزنید و دوباره چراغ را سر جای خود نصب کنید
قسمت داخلی طلق را سنباده و پولیش بزنید و دوباره چراغ را سر جای خود نصب کنید

جمع بندی

می‌توانید بسیاری از مشکلات چراغ خودرو را خودتان در منزل و با وسایل ساده حل کنید. مشکلاتی همچون شکستگی، مات شدن و ترک خوردن شیشه ماشین را می توانید با دستورالعمل های بالا به سادگی خودتان رفع کنید. اما در صورت نیاز به یک متخصص، کار را به استادکار بسپارید.

خدمات مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

  • تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار
  • خدمات تخصصی مکانیکی، باطری سازی و تعمیرگاه سیار خودرو
  • تعمیرات اتومبیل ایرانی و وارداتی
  • دیاک و تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، دیفرانسیل و جعبه دنده
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =