لوستر چند ضلعی را در چه فضایی به کار ببریم؟

2

این روزها دنیای طراحی دکوراسیون داخلی نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده است. این یعنی حتی با انتخاب جزئی‌ترین وسایل و المان‌ها نیز می‌توان فضای خانه را دستخوش تغییرات زیادی ساخت. یکی از مهم‌ترین وسایلی که اتفاقاً شاید در نظر برخی از افراد بی‌اهمیت جلوه کند، لوستر است. انتخاب لوستر مناسب می‌تواند به نوعی تکمیل‌کننده دکوراسیون منزل شما باشد. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به یکی از جذاب‌ترین و در عین حال متفاوت‌ترین انواع لوستر بپردازیم: لوستر چند ضلعی!

لوستر چند ضلعی کدام است و در کدام سبک قرار دارد؟

همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، لوستر چند ضلعی از کنار هم قرار گرفتن تعدادی اشکال هندسی ساخته شده است. این نوع از لوسترها غالباً فلزی بوده و به عنوان یکی از مدرن‌ترین المان‌های طراحی دکوراسیون مدرن شناخته می‌شوند. با این حال شما می‌توانید انواع متفاوتی از آن‌ها را با متریال‌های زیبای دیگری همچون چوب نیز مشاهده نمایید.

معمولا لوستر چند ضلعی در مدل‌های متفاوتی همچون لوسترهای تک شعله، سه شعله گرد و یا سه شعله خطی طراحی و تولید می‌شود. به همین دلیل نیز امکان استفاده از این نوع لوسترها در فضاهای مختلف با نیاز متفاوت به میزان نور فراهم خواهد بود.

بیشتر بدانید: راه‌کارهای انتخاب لوستر برای خانه کوچک

مدل لوستر چندضلعی فلزی آویز برای جزیره آشپزخانه
امروزه متریال‌های متفاوتی همچون چوب و فلز برای ساخت این نوع از لوسترها به کار گرفته می‌شوند.

به طور کلی باید بگوییم که این نوع از لوسترها به لحاظ متریال و همین‌طور شکل ظاهری ساده خود در فضاهای مدرن قابل استفاده خواهند بود. یعنی می‌توانید لوستر هندسی چند ضلعی خود را در دکوراسیون نشیمن و فضاهای دیگری که با سبک مدرن طراحی شده‌اند، مورد استفاده قرار دهید.

البته بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که دکوراسیون تلفیقی که با ترکیب سبک مدرن و همین‌طور کلاسیک طراحی می‌شود، فضای مناسبی برای استفاده از لوستر چند ضلعی است. چراکه در این سبک از دکوراسیون منزل، شما می‌توانید المان‌های مدرن و کلاسیک را با هم ترکیب کنید. برای مثال در کنار یک مبل مدرن و یک فرش کلاسیک و سنتی، لوستر چند ضلعی داشته باشید و از این تلفیق برای زیباتر شدن فضای خانه‌تان استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: چطور لوسترها را تمیز کنیم؟

خرید لوستر مدرن فلزی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک مینیمال
استفاده از لوستر چند ضلعی در دکوراسیون مدرن، انتخاب بسیار هوشمندانه و درستی خواهد بود.

فضاهای مناسب برای لوستر چند ضلعی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوستر چند ضلعی این است که محدودیت خاصی برای فضای استفاده نخواهد داشت. در واقع این مدل از لوستر، نه آن‌قدر رسمی و لوکس است که نتوان آن را به فضاهای متفاوتی همچون آشپزخانه و اتاق‌خواب برد و نه چندان ساده و معمولی است که به درد فضای نشیمن و پذیرایی نخورد. به همین دلیل نیز اگر بخواهیم فضاهای مناسب برای استفاده از لوستر چند ضلعی را نام ببریم، به این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • تمامی فضاهای داخلی خانه
  • نشیمن
  • پذیرایی
  • ناهارخوری
  • اتاق‌ خواب
  • اتاق کودک
  • آشپزخانه
  • راهرو
  • کافی شاپ و…

شما می‌توانید متناسب با متراژ فضای مورد نظر خود، ابعاد لوسترتان را انتخاب کرده و از آن در دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید. در کنار این نیز امکان تنظیم ارتفاع لوستر چند ضلعی در بسیاری از مدل‌ها، تنوع استفاده از این نوع لوستر را برایتان افزایش می‌دهد. برای مثال در رابطه با فضاهایی همچون ناهارخوری، شما می‌توانید با افزایش ارتفاع لوستر چند ضلعی‌تان و قرار دادن آن در بالای میز ناهارخوری، فضای دنج‌تر و البته با نور مناسب‌تری برای این بخش از خانه‌تان تدارک ببینید.

بیشتر بدانید: مدل های لوستر پذیرایی؛ از کلاسیک تا فانتزی

مدل لوستر هندسی شیک و مدرن برای دکوراسیون اتاق ناهارخوری
شما می‌توانید این مدل از لوستر را در فضاهای متفاوتی از خانه‌تان مورد استفاده قرار دهید.

مزایای لوستر مدرن فلزی

با تمام توضیحاتی که تا به اینجا در رابطه با لوستر چند ضلعی ارائه کردیم، بد نیست نگاهی کامل‌تر به لوستر چند ضلعی فلزی بیندازیم که محبوبیت بسیار زیادی در میان سایر انواع لوستر چند ضلعی به دست آورده است. از جمله مزایای لوستر مدرن فلزی یا به طور مشخص، لوستر چند ضلعی فلزی می‌توان به این مورد اشاره کرد که لوسترهای چند ضلعی فلزی با برخورداری از استحکام و مقاومت بالا، ایمنی بیشتری برایتان به دنبال خواهند داشت.

این نوع از لوسترها علی‌رغم قیمت منصفانه و مناسبی که دارند، کیفیت به مراتب بیشتری از خود نشان می‌دهند و به همین دلیل نیز می‌توان از آن‌ها به عنوان یک انتخاب هوشمندانه یاد کرد. بدنه این لوسترها در کنار استحکام بالای خود، زیبایی زیادی دارند و فضای خانه‌تان را نیز زیباتر خواهند کرد.

تمیز کردن این نوع از لوسترها هم کار چندان سختی نیست و به واسطه فواصلی که میان اشکال هندسی این مدل‌ها وجود دارد، امکان تمیز کردن برای شما بسیار راحت خواهد بود. بهترین راه هم استفاده از دستمال و پارچه‌ مرطوب و گردگیری کردن لوستر است. البته در بسیاری از شرایط، بسته به نوع متریال کارشده در این مدل از لوسترها، شما می‌توانید از مواد شوینده بدون خطر نیز برای تمیز کردن لوستر خود استفاده کنید. با این حال بهتر است تا زمانی که از عدم وجود عواقب آن مطمئن نشده‌اید، دست به چنین کاری نزنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید لوستر و نکات مهم برای یک انتخاب بهتر

مدل لوستر چند ضلعی فانتزی سقفی برای روشنایی اتاق نشیمن و پذیرایی
امکان تمیز کردن این نوع از لوسترها، بسیاری آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

مسئله بعدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، نصب راحت لوستر چند ضلعی است. این مدل از لوسترها، وزن بسیار مناسبی دارند و در نتیجه به راحتی قابل جابه‌جایی خواهند بود. همین موضوع هم امکان نصب را برایتان به مراتب راحت‌تر خواهد کرد. به همین دلیل نیز بسیاری از افرادی که مستاجر بوده و مجبور به تغییر خانه‌شان در بازه‌های زمانی متفاوتی هستند، به راحتی می‌توانند روی این مدل از لوسترها حساب کنند.

از دیگر مزایایی که می‌توانیم برای لوستر چند ضلعی برشماریم، امکان تعویض راحت لامپ است. طراحی بدنه این نوع از لوسترها این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی بتوانید به لامپ درون لوستر دسترسی داشته باشید و آن را بدون هیچ دردسری تعویض و نصب کنید. به همین دلیل هم امکان استفاده از لامپ و نورافشان‌های متفاوت، بسته به نوع و اندازه لوستر فراهم خواهد بود. با این حال، بد نیست پیش از انتخاب لامپ مورد نظرتان، دفترچه راهنمای آن را مشاهده کنید تا از انتخاب نوع لامپ خود مطمئن شوید.

بیشتر بدانید: آموزش ساده و گام به گام نصب و سیم‌کشی لوستر

نحوه تعویض لامپ لوستر چند ضلعی مدرن فلزی
با داشتن این نوع از لوستر، دغدغه‌ای از سختی تعویض لامپ نخواهید داشت.

سخن پایانی

استفاده از لوستر چند ضلعی از چندین نظر برای افرادی که در انتخاب و خرید وسایل منزل خود سخت‌گیر هستند، کاملاً ایده‌آل و مناسب خواهد بود. این مدل در عین حال که طراحی ساده‌ای دارد، تمامی وظایف و ویژگی‌های یک لوستر خوب را به دوش می‌کشد و شما را از انتخابتان مطمئن می‌سازد.

در کنار تمامی توضیحاتی که تا به اینجا در رابطه با لوستر چند ضلعی ارائه نمودیم، باید اضافه کنیم که این روزها به دلیل محبوبیت بالای این نوع از لوسترها، تولیدکنندگان بسیاری به طراحی و تولید لوستر چند ضلعی می‌پردازند و طبیعی است که در این میان نیز تعدادی از آن‌ها کیفیت مطلوبی نداشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از خرید، از کیفیت محصول خود مطمئن شده و با نکات و بایدها و نبایدهای استفاده از آن نیز آشنا گردید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. mojde می گوید

    این مدل از لوستر را میشه برای یک خانه کاملا ایرانی و سنتی استفاده کرد؟ خیلی عاشقش شدم ولی می ترسم به اتاقم نیاد

    1. طلوع حقیقت می گوید

      مژده عزیز
      متریال این لوستر می تواند در فضاهای مختلفی با سبک های متفاوت همچنان زیبایی خود را حفظ کند، اما توصیه ما این است که لوستر چندضلعی خود را در فضاهایی با سبک های مدرن، مینیمال، تلفیقی، صنعتی و… استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + هفت =