علت صدای زیاد ماشین لباسشویی چیست؟

0

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌تواند به مسائل مختلفی، گرفته از یک مشکل کوچک تا بزرگ مربوط باشد. اما شما با دانستن علت صدای لباسشویی می‌توانید به راحتی آن را مرتفع ساخته و یا حداقل از یک کارشناس بخواهید که این مشکل را رفع نماید. این موضوع از مارک سازنده ماشین لباسشویی نیز فارغ است و در موارد بسیاری می‌بینیم که افراد به دنبال علت صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو هستند و نمی‌توانیم این موضوع را منحصر به ماشین لباسشویی‌های ایرانی بدانیم.
به هر ترتیب در ادامه بر آن هستیم تا به علت صدای زیاد ماشین لباسشویی پرداخته و آن را در مراحل مختلف چون علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی بررسی کنیم. با استادکار همراه باشید.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت صدای لباسشویی می‌تواند به هر یک از موارد زیر مربوط باشد:

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی و اشکال در موتور

در صورتی که حین کار کرن ماشین لباسشویی، صدای وزوز یا بدتر از آن به گوش می رسد، باید نسبت به عملکرد موتور ماشین، مشکوک شوید. در نظر داشته باشید که اگر موتور ایراد بسیار جدی داشته باشد، ممکن است بوی سوختگی نیز همراه با این صدای وزوز شنیده شود. در این صورت لازم است که دیگر از ماشین لباسشویی استفاده نکرده و حتما تکنسین را خبر کنید تا وضعیت موتور را بررسی و عیب‌یابی نماید.

یکی از عمده موارد علت صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا و یا سایر  مارک های ایرانی، به اشکال در موتور ماشین لباسشویی مربوط می شود که باید سریعا برطرف گردد.
یکی از عمده موارد علت صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا و یا سایر  مارک های ایرانی، به اشکال در موتور ماشین لباسشویی مربوط می شود که باید سریعا برطرف گردد.

آسیب دیدن کمک فنر

تعجب نکنید! همان طور که در خودرو کمک فنر داریم، در ماشین لباسشویی‌ها نیز قطعه‌ای به نام کمک فنر از ضربات سنگین حین چرخیدن دیگ ماشین، جلوگیری به عمل می‌آورد. کمک فنرها از یک سو به قاب ماشین و از سوی دیگر به دیگ آن متصل هستند. با این حساب در صورتی که هر یک از کمک فنرها آسیب دیده باشد، حرکت دیگ مختل شده و حین چرخش صداهای بلندی از آن به گوش خواهد رسید. دقت داشته باشید که مشکل کمک فنرها باید به سرعت رفع شود، در غیر این صورت صدمات به بخش‌های دیگر ماشین لباسشویی نیز سرایت خواهد کرد.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی و ایراد در پمپ

در صورتی که پمپ ماشین لباسشویی صدمه دیده و یا طول عمر آن رو به پایان باشد، حین وارد کردن یا خارج ساختن آب، صدای بلندی از آن به گوش می‌رسد و شما باید این را یک نشانه هشدار خرابی پمپ در نظر بگیرید. البته در مواقعی که صدای وزوز از پمپ به گوش برسد، احتمال گیر کردن قطعه‌ای اضافه در آن وجود دارد. در این شرایط تکنسین پمپ را باز کردن و با تمیز کردن آن، مشکل برطرف خواهد شد.

بیشتر بدانید علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

در صورتی که پمپ ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد، این مورد را باید به عنوان یکی از مهم ترین موارد علت صدای لباسشویی مربوط دانست.
در صورتی که پمپ ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد، این مورد را باید به عنوان یکی از مهم ترین موارد علت صدای لباسشویی مربوط دانست.

شکستن سه شاخه نگه دارنده درام

در صورتی که سه شاخه نگه دارنده درام ماشین لباسشویی شکسته باشد، بدیهی است که حین کار لباسشویی، این قطعات لنگر می‌اندازند و متوجه صدا دادن خشک لباسشویی می‌شوید. به این ترتیب حتی ممکن است قطعات درام با دیگ برخورد داشته باشند و صدا ایجاد شود. شما می‌توانید ابتدا چلیک را باز کرده و سپس درام را بررسی کنید. در صورت شکستگی در این قطعه، باید تعویض آن توسط کارشناس انجام شود.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی و گرفتگی پولی موتور و پمپ

پولی قطعه‌ای است که به تسمه پمپ یا تسمه متحرک کمک می‌کند تا حرکت روان‌تری داشته باشند. حال اگر پولی‌ها دچار خاک گرفتگی زیاد شده و یا به هر دلیلی صدمه دیده باشند، حین چرخش دیگ ماشین لباسشویی صداهای عجیب و ناخوشایندی به گوش می‌رسد که حاکی از لزوم تعویض یا تمیزکاری پولی است.

یکی از مهم ترین موارد علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی و دیگر برندها، به گرفتگی پولی موتور و پمپ مربوط می شود که باید توسط کارشناس سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی باز شده و تعمیر یا تعویض گردد.
یکی از مهم ترین موارد علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی و دیگر برندها، به گرفتگی پولی موتور و پمپ مربوط می شود که باید توسط کارشناس سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی باز شده و تعمیر یا تعویض گردد.

پارگی تسمه پمپ

معمولا بر اثر گذشت زمان، تسمه پمپ ماشین لباسشویی پوسیده شده و رفته رفته به مرحله پارگی می‌رسد. در صورت پاره شدن این تسمه، حین عملکرد ماشین لباسشویی، صدای زوزه یا جیرجیر خواهید شنید و این می‌تواند به عنوان علت صدای جیرجیر ماشین لباسشویی شناخته شده و نیاز به تعویض را هشدار دهد. یکی از موارد علت صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا که در گزارش‌های خرابی دیده می‌شود، همین مورد پارگی تسمه پمپ است.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی و آسیب دیدگی تسمه کاهش حرکت دیگ

به جز تسمه‌های فوق، تسمه دیگری به نام تسمه کاهش حرکت دیگ داریم که برای کنترل حرکت دیگ در ماشین لباسشویی‌های درب از بالا مورد استفاده دارد. در صورتی که این تسمه آسیب دیده و یا حالت ارتجاعی خود را از دست داده باشد، حرکت دیگ حین عملکرد ماشین لباسشویی مختل شده و برخی اوقات ضربه‌ای به اتاق می‌زند. این ضربه موجب تولید صدای تق تق شده و در ضمن به دیگ نیز آسیب وارد می‌کند. اگر در میان موارد مختلف علت صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو جستجو کنید، کمتر با مشکلات تسمه‌ها مواجه می‌شوید و این یکی از نقاط قوت این مارک ماشین لباسشویی است.

آسیب دیدگی یا شکستگی بلبرینگ‌ها

چیزی که باعث می‌شود دیگ ماشین لباسشویی، حین حرکت بچرخد، بلبرینگ‌های آن هستند. حال اگر این بلبرینگ‌ها بر اثر گذشت زمان یا هر اتفاق دیگری، شکسته یا آسیب جدی دیده باشند، صدای تق تق ناخوشایندی حین عملکرد ماشین لباسشویی خواهید شنید. البته اگر به حرکت دیگ یا مخزن ماشین هم نگاه کنید، احتمالا علاوه بر صدا دادن خشک لباسشویی خود، متوجه لنگر انداختن آن خواهید شد. در این صورت لازم است که بلبرینگ‌ها توسط کارشناس تعویض گردند.

صدا دادن خشک لباسشویی را می توان تا حدود زیادی به شکستگی و آسیب دیدن بلبرینگ های دیگ ماشین لباسشویی مرتبط دانست.
صدا دادن خشک لباسشویی را می توان تا حدود زیادی به شکستگی و آسیب دیدن بلبرینگ های دیگ ماشین لباسشویی مرتبط دانست.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی و گیر کردن جسم اضافی در واشر تخلیه

در صورتی که جسمی اضافی در واشر یا مسیر تخلیه آب ماشین لباسشویی گیر کرده باشد، صدای تق تق از آن شنیده می‌شود. در این حالت نیز باید این قطعه توسط کارشناس باز شده و کاملا تمیز گردد. این چیزی است که غالبا در بررسی‌ها بابت علت صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا گزارش می‌شود.

علت صدای خشک کن لباسشویی دوقلو

علت صدای خشک کن لباسشویی دوقلو و نیز صدا دادن خشک لباسشویی شما، معمولا به شرایطی مربوط می‌شود که بلبرینگ‌ها یا کمک فنرهای دیگ خشک کن آسیب دیده و حین حرکت دیگ، صدای اضافی تولید خواهد شد. همین طور در صورتی که لباسشویی به خوبی تراز نشده باشد، حین حرکت سریع خشک کن، صدای اضافی به گوش خواهد رسید. حتی در برخی موارد مشاهده می‌کنیم که لباسشویی حین کار روی دور خشک کن، به حرکت درآمده و از جای خود، جا به جا می‌شود.

اگر ماشین لباسشویی دوقلو را به خوبی روی زمین تراز نکرد باشید، اصلی ترین علت صدای خشک کن لباسشویی دوقلو به این مورد مربوط خواهد شد.
اگر ماشین لباسشویی دوقلو را به خوبی روی زمین تراز نکرد باشید، اصلی ترین علت صدای خشک کن لباسشویی دوقلو به این مورد مربوط خواهد شد.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی

معمولا صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام آبکشی به یکی از موارد زیر مربوط می‌شود:

  • تراز نبود جای ماشین لباسشویی روی زمین
  • آسیب دیدگی تسمه کاهش حرکت دیگ
  • خرابی کمک فنرهای دیگ
  • آسیب دیدگی یا شکستگی بلبرینگ‌ها
  • شکستن سه شاخه نگه دارنده درام

کلام آخر

شما چه تجربه‌ای از علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی یا علت صدای زیاد ماشین لباسشویی دوو خود دارید؟ اگر اهل استفاده از برندهای ایرانی هستید، معمولا علت صدای زیاد ماشین لباسشویی اسنوا به چه مواردی از نکات فوق مربوط می‌شود؟ تجربه شما در خصوص استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو و علت صدای خشک کن لباسشویی دو قلو چیست؟ این موارد را با ما در بخش نظریات به اشتراک بگذارید.

منبع: aplaservice | karabama

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 12 =