هر آنچه که در مورد حفاظ پنجره متحرک باید بدانید

0

حفاظ پنجره متحرک یکی از بهترین انواع حفاظ پنجره برای آپارتمان‌هایی که اجازه نصب نرده جلوی پنجره خود ندارند، است و می‌تواند امنیت خانه را تا حد زیادی افزایش دهد. در قدیم بیشتر نرده‌ها به صورت ثابت در جلوی پنجره قرار می‌گرفتند، اما با ظهور حفاظ پنجره متحرک امکان استفاده از حفاظ‌هایی با قابلیت جمع شدن نیز به وجود آمد.

با این روش دیگر بعد از باز کردن پنجره منزلتان قرار نیست منظره زیبای اطراف خانه را از پشت نرده‌های آهنی تماشا کنید، زیرا این نرده‌ها قابل جمع و باز شدن هستند و ضمن محافظت از منزل شما، خللی در دیدتان بعد از باز کردن پنجره ایجاد نمی‌کنند؛ به گونه‌ای که می‌توانید حفاظ را ببندید و هر زمان که دوست دارید دوباره باز کنید. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با هم با حفاظ پنجره متحرک بیشتر آشنا شویم.

با حفاظ پنجره متحرک بیشتر آشنا شوید

سابقاً نصب حفاظ پنجره به معنای قرار گرفتن میله‌های فلزی ثابت با طرح‌ها و نقش‌های متفاوت جلوی پنجره بود، اما با پدید آمدن حفاظ پنجره متحرک این امکان فراهم شد که هر زمان که دوست دارید برای محافظت از پنجره‌ها از حفاظ استفاده کنید و در صورت عدم نیاز در زمان‌هایی که خانه هستید، می‌توانید حفاظ‌ها را ببندید و از منظره بیرون پنجره‌ها بدون وجود هیچ نرده‌‌ای لذت ببرید. تنها موضوعی که باید در مورد حفاظ پنجره متحرک بدانید این است که بستن حفاظ را قبل از خروج از خانه فراموش نکنید.

کیفیت حفاظ پنجره متحرک به نوع ساخت و رعایت استاندارد‌ها در زمان ساخت و نصب محصول بستگی دارد. به همین دلیل در زمان خرید حفاظ پنجره متحرک باید توجه داشته باشید که از جنس مطمئن و نصاب معتبر و با تجربه‌ای استفاده کنید. از طرف دیگر معیارهایی همچون فاصله مناسب میله‌ها، مواد به کار رفته در ساخت نرده، جوشکاری حرفه‌ای و ظرافت در ساخت و نصب آن نیز در هنگام استفاده از حفاظ پنجره متحرک اهمیت زیادی دارد. به علاوه طول و عرض پنجره شما و تراکم و فاصله آهن استفاده شده در حفاظ پنجره متحرک در قیمت این محصول اهمیت زیادی دارد.

در زمان خرید حفاظ پنجره متحرک باید توجه داشته باشید که از جنس مطمئن و نصاب معتبر و با تجربه‌ای استفاده کنید.
در زمان خرید حفاظ پنجره متحرک باید توجه داشته باشید که از جنس مطمئن و نصاب معتبر و با تجربه‌ای استفاده کنید.

امروزه تولید حفاظ پنجره متحرک هم به صورت صنعتی در کارخانه‌ها و هم در کارگاه‌ها به صورت دستی انجام می‌شود و برای اینکه مطمئن شوید جنس مرغوبی انتخاب کرده‌اید، باید توجه کنید که همه اتصالات و جوشکاری‌های این حفاظ با دقت و محکم بسته شده باشد.

امروزه تولید حفاظ پنجره متحرک هم به صورت صنعتی در کارخانه‌ها و هم در کارگاه‌ها به صورت دستی انجام می‌شود.
امروزه تولید حفاظ پنجره متحرک هم به صورت صنعتی در کارخانه‌ها و هم در کارگاه‌ها به صورت دستی انجام می‌شود.

انواع حفاظ پنجره متحرک

حفاظ پنجره متحرک همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد و از نام آن پیداست، متحرک است و قابلیت باز و بسته شدن دارد. این موضوع موجب می‌شود تا زمانی که در خانه هستید، احساس زندانی بودن نداشته باشید و تنها زمانی که قصد خروج از منزلتان را دارید، می‌توانید این حفاظ‌ها را باز کنید و با خیال راحت از منزل خارج شوید. حفاظ پنجره متحرک دو نوع متفاوت دارد که در ادامه به آن‌ پرداخته می‌شود.

حفاظ پنجره متحرک لولایی

این نوع حفاظ پنجره متحرک عملکردی درست شبیه به پنجره‌های قدیمی و لولایی دارد و معمولاً داخل ساختمان و پشت پنجره نصب می‌شود. بخش لولایی حفاظ به داخل قاب پنجره متصل گشته و داخل خانه قرار می‌گیرد و توسط قفلی که برای آن تعبیه شده است، محکم می‌شود. تنوع مدل‌های متنوع و مدرن این نوع حفاظ موجب شده تا در بسیاری از شرکت‌ها و مکان‌های لوکس نیز از این نوع حفاظ استفاده شود. تراکم این نرده‌ها و میزان حفاظت آنها به مدل و طرحی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

حفاظ پنجره متحرک لولایی داخل ساختمان و پشت پنجره نصب می‌شود.
حفاظ پنجره متحرک لولایی داخل ساختمان و پشت پنجره نصب می‌شود.

حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی

این نوع حفاظ پنجره متحرک عملکردی ریلی یا کشویی دارد و مدرن‌ترین نوع حفاظ پنجره متحرک محسوب می‌شود. این نوع حفاظ‌ها قابلیت جمع شدن دارند و می‌توانید هر زمان که دوست دارید آن‌ها را به کنار جمع کنید و در صورت نیاز دوباره باز نمایید؛ باز و بسته کردن این نوع حفاظ بسیار ساده است. از این نوع حفاظ پنجره متحرک برای درب ورودی آپارتمان‌ها نیز استفاده می‌شود. حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی بیشتر برای نصب روی پنجره‌های بزرگ کاربرد دارد. امکان انتخاب رنگ دلخواه نیز با توجه به قاب پنجره و دکوراسیون منزل وجود دارد.

امکان انتخاب رنگ حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی با قاب پنجره و دکوراسیون خانه وجود دارد.
امکان انتخاب رنگ حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی با قاب پنجره و دکوراسیون خانه وجود دارد.

 تراکم این نرده‌ها بسیار زیاد و نزدیک به هم است، از این رو امکان رد شدن از هیچ قسمت آن وجود ندارد. برخلاف نرده‌های معمولی که سارقین ممکن است با برش چند قسمت از آن به راحتی بتوانند وارد خانه شوند، عبور از این نوع حفاظ‌ها حتی بعد از برش چند قسمت باز هم امکان‌پذیر نخواهد بود.

تراکم حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی بسیار زیاد است، از این رو امکان رد شدن از هیچ قسمت آن وجود ندارد.
تراکم حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی بسیار زیاد است، از این رو امکان رد شدن از هیچ قسمت آن وجود ندارد.

یکی از بهترین مزایای استفاده از حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی این است که دیگر لازم نیست برای تمیز کردن شیشه‌ها دستتان را از لابه‌لای نرده به بیرون برده و لکه‌ها را از پاک نمایید؛ برای این کار تنها کافی است که نرده‎ها را روی ریل به طرفین جمع کنید و به راحتی هر نقطه از شیشه که دوست دارید، دسترسی داشته باشید. از طرفی همین دسترسی ساده موجب شده تا در زمان خرابی شیشه پنجره نیز تعمیر و تعویض آن ساده‌تر انجام شود.

یکی از بهترین مزایای استفاده از حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی این است که با کنار زدن آن می‌توانید به راحتی به شیشه دسترسی داشته باشید.
یکی از بهترین مزایای استفاده از حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی این است که با کنار زدن آن می‌توانید به راحتی به شیشه دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

امروزه استفاده از حفاظ پنجره یک ضرورت محسوب شده و می‌تواند از ورود سارقان و افراد سودجو به داخل منازل جلوگیری کند. استفاده از حفاظ پنجره متحرک نیز یکی از بهترین راهکارها برای عدم تجربه احساس زندانی بودن بعد از نصب حفاظ است. امکان باز شدن این حفاظ‌ها بعد از نصب به شما این امکان را می‌دهد تا با باز کردن پنجره به راحتی از منظره بیرون منزلتان لذت ببرید و هر بار با بستن حفاظ، امنیت خانه را در زمانی که منزل نیستید، تضمین کنید. در انتها پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای کامل برای انتخاب رنگ حفاظ پنجره‌های مدرن را در ویلاگ استادکار مطالعه کنید.

اگر برای نصب حفاظ پنجره خود به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − سه =