این نشانه‌ها می‌گویند زمان تعویض ماشین لباسشویی رسیده!

0

شما به راحتی می‌توانید تشخیص دهید چه زمانی باید مخلوط‌کن دستی خود را تعویض کنید. همچنین می‌توانید بفهمید مایکروفرتان، عمر خود را کرده و دیگر زمان بازنشستگی‌اش فرا رسیده است. اما، آیا می‌دانید چه زمانی باید به فکر تعویض ماشین لباسشویی خود باشید؟ اولین گام برای ارزیابی این است که چک‌لیست ذهنی تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. زیرا اگر ماشین لباسشویی را درست نگهداری نکنید، احتمالاً مجبور خواهید بود زودتر آن را تعویض کنید.

چک‌لیست تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی

لازم است چند نکته ساده را برای نگهداری از دستگاه خود رعایت نمایید تا طول عمر دستگاه بیشتر شود. به‌طور مثال چرخه‌های منظم شستشوی دیگ لباسشویی را انجام دهید. به‌علاوه خشک کردن فضای داخلی لباسشویی را پس از هر بار شستشوی لباس‌ها در نظر داشته باشید. در ضمن اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما روی زمین کاملا صاف قرار گرفته و در طول چرخه‌های شستشو هیچ‌گونه لرزشی ندارد یا تکان اضافی نمی‌خورد. بنابراین استهلاک قطعات آن هم کم می‌شود و در نهایت شما به بهترین نتیجه شستشو می‌رسید.

البته ممکن است شما تمام نکات نصب درست و نگهداری صحیح از یک دستگاه را هم رعایت کنید. اما باید بدانید که در نهایت ماشین لباسشویی پس از مدتی نیاز به ارتقاء خواهد داشت. اما با یک تصمیم‌گیری درست، می‌توانید روی دستگاه جدیدی سرمایه‌گذاری کنید که دوام بیشتری داشته باشد. بنابراین لازم نیست به‌طور مداوم و هر چندسال یک‌بار دستگاه خود را ارتقا بدهید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

مزیت‌های ماشین‌های لباسشویی جدید چیست؟

ماشین‌های لباسشویی جدید، برای افرادی که به دنبال شستشوی با کیفیت و مراقبت از بافت لباس‌های خود هستند، ایده‌آل است. این دستگاه‌ها به‌طور خودکار مقدار مناسبی از مواد شوینده را در دیگ پخش می‌کنند. در ضمن نسبت به مدل‌های قدیمی، تا 60 درصد مصرف انرژی کمتری دارند. علاوه بر این، دستگاه‌های جدید دارای قابلیت اتصال به WiFi هستند. در نتیجه زمانی‌که بیرون از خانه هستید و یادتان می‌افتد که باید لباسشویی را روشن کنید، می‌توانید از طریق موبایل خود، آن را روشن نمایید.

بیشتر بخوانید: بررسی علل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی + راه حل

انواع ویژگی‌های هوشمند در ماشین‌های لباسشویی | نحوه اتصال ماشین لباسشویی به گوشی و وای فای
با تعویض ماشین لباسشویی خود با دستگاه متصل به WiFi، شما می‌توانید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در زمان ورود به خانه، کار ماشین لباسشویی هم تمام شده باشد. در اینصورت در زمان شما صرفه‌جویی می شود.
نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار

نشانه‌های فرا‌رسیدن زمان تعویض ماشین لباسشویی

برای اینکه راحت‌تر بفهمید چه زمانی باید برای تعویض ماشین لباسشویی خود اقدام کنید، 4 نکته وجود دارد:

۱. ماشین لباسشویی پر‌مصرف است

نباید ماشین لباسشویی خود را تنها به این دلیل که سال‌هاست از آن استفاده می‌کنید، تعویض نمایید. بلکه لازم است از شر دستگاهی که از نظر مصرف انرژی کارآمد نیست، خلاص شوید. اگر دستگاه شما قدیمی و پر‌مصرف است، حتما باید به فکر تعویض ماشین لباسشویی خود باشید. می‌توانید در طول زمان با جایگزینی آن با یک مدل جدید، یک دستگاه با راندمان بالا تهیه کنید. به این ترتیب در مصرف آب، برق و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده‌اید. مصرف انرژی و آب ماشین‌های کارآمد امروزی، تنها به اندازه نصف یک ماشین لباسشویی قدیمی است.

شما می‌توانید برای شستشوی البسه، گزینه شستشوی سریع را در ماشین‌های لباسشویی جدید انتخاب کنید. ماشین لباسشویی روی این حالت، طی زمان کوتاه‌تر، لباس‌ها را با بالاترین کیفیت می‌شوید. بنابراین در زمان، آب و انرژی صرفه‌جویی زیادی می‌شود. به‌علاوه، اکثر دستگاه‌های جدید دارای قابلیت استفاده از کپسول‌های شوینده یک‌بار مصرف هستند که برای بافت‌ها و منسوجات خاص طراحی شده است. کپسول شوینده همان چیزی است که به کارآمدی ماشین‌های لباسشویی جدید کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل عیب یابی ماشین لباسشویی بوش و رفع مشکلات رایج آن

تعمیر و تعویض ماشین لباسشویی | شستن لباس با کپسول شوینده یک بار مصرف
یک حسن تعویض ماشین لباسشویی با یک دستگاه جدید، امکان استفاده از کپسول‌های شوینده یک‌بار مصرف است. استفاده از این کپسول‌ها، دوام لباس‌ها را چند برابر می‌کند.

۲. ماشین لباسشویی در حین کار، سر و صدای زیادی تولید می‌کند

اگر در زمان چرخش دیگ ماشین لباسشویی خود صدای ساییده شدن می‌شنوید، این صدا به دلیل انتقال نیروی نادرست است. یکی‌دیگر از نشانه‌های نادرست بودن انتقال نیرو، یافتن آثار چربی روی لباس‌ها یا لکه‌های روغن زیر دستگاه است. پس در این شرایط، تعویض ماشین لباسشویی ضروری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: علت صدای زیاد ماشین لباسشویی چیست؟

هزینه تعویض و تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو در خانه
معمولا تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو که حین شستشو صدای زیادی می‌دهد، بسیار هزینه‌بر است. در این شرایط بهتر است تعویض ماشین لباسشویی را در نظر داشته باشید.

۳. قابلیت گرمایش خشک‌کن ماشین لباسشویی کم شده است

هیچ‌کس دوست ندارد لباس‌های خیس را از ماشین لباسشویی در‌ بیاورد. ضعیف شدن قابلیت خشک‌کن نیز می‌تواند نشانه‌ای از رسیدن زمان تعویض ماشین لباسشویی باشد. اگر با تنظیم خشک‌کن روی درجه «حرارت کم» لباس‌های خیس تحویل می‌گیرید، زمان آن رسیده است که یک ماشین لباسشویی با خشک‌کن جدید و کنترل حرارت بسیار بهتر خریداری نمایید. قوی بودن خشک‌کن، یک ویژگی استاندارد در تمام ماشین لباسشویی‌های جدیدتر به شمار می‌رود.

خشک‌کن‌های جدید علاوه بر کنترل دقیق حرارت، دارای مخزن خوشبو‌کننده هستند. بنابراین به شما این امکان را می‌دهند تا در هربار شستشو، خوشبو‌کننده با رایحه مورد علاقه خود را داخل مخزن بریزید. در این‌صورت لباس‌های شما همیشه خوشبو هستند و نیازی به مصرف عطر ندارید.

۴. خشک‌کن لباسشویی آب را به درستی تخلیه نمی‌کند

اگر با یک ماشین لباسشویی قدیمی کار می‌کنید که خشک‌کن آن نمی‌تواند آب را به درستی تخلیه کنید، می‌توانید به تعویض ماشین لباسشویی فکر کنید. بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که از پمپ‌های حرارتی استفاده می‌کند. خشک‌کن‌های دارای پمپ حرارتی، از گرمای تولید شده خود مجددا استفاده می‌کنند. بنابراین از الیاف آسیب‌پذیر در پارچه‌های ظریف‌تر محافظت بیشتری می‌نمایند. در ضمن استفاده از ماشین لباسشویی دارای خشک‌کن با پمپ‌های حرارتی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به همراه راهکارهای حل آن

کلام آخر

هر ماشین لباسشویی یک عمر مفید دارد. طول عمر، معیار مهمی جهت تصمیم‌گیری برای تعویض ماشین لباسشویی یا تعمیر آن است. البته به این نکته توجه داشته باشید که طول عمر به صورت تقریبی بوده و نحوه استفاده و شرایط نگهداری ماشین لباسشویی هم می‌تواند عمر آن را افزایش یا کاهش دهد.

گفته می‌شود معمولاً عمر مفید ماشین لباسشویی بین 8 تا 10 سال است. اگر ماشین لباسشویی دارید که عمرش از 8 سال بیشتر شده و مشکلات مختلفی دارد که برای شما هزینه‌بر است، توصیه می‌کنیم به فکر تعویض ماشین لباسشویی خود باشید. چراکه در این‌گونه مواقع ماشین لباسشویی عمر خود را کرده است.

منبع: Hunker

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =