راهنمای خرید ساندویچ‌ساز، بررسی ویژگی‌های یک انتخاب درست!

4

این روزها، انواع و اقسامی از لوازم خانگی وجود دارند که دیگر بخش مهمی از زندگی و روزمره ما را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل نیز شاید زندگی بدون آن‌ها را به سختی بتوان تصور کرد. یکی از این وسایل و لوازم خانگی که در بسیاری از خانه‌ها، بسیار کاربردی و لازم به حساب می‌آید، دستگاه ساندویچ‌ساز است. خرید ساندویچ‌ساز به لحاظ تنوع بالای مدل‌ها و برندهای آن، کار چندان ساده‌ای نیست،

اما اگر با نکات خرید و بایدها و نبایدهای آن آشنا باشید، می‌توانید به خوبی به انتخاب درست و مطمئنی دست یابید. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل در رابطه با راهنمای خرید ساندویچ‌ساز برایتان بگوییم و شرایط مناسبی را برای یک خرید درست و حسابی فراهم کنیم.

آیا خرید ساندویچ‌ساز ضرورت دارد؟

در پاسخ به این سؤال، شاید بهتر باشد بگوییم که اصولاً ساندویچ‌ساز چیست و به چه کار می‌آید. ساندویچ‌سازها که با عنوان اسنک‌ساز نیز شناخته می‌شوند، دستگاه‌هایی با دو صفحه هستند که هرکدام از این صفحات، فضای قرارگیری ساندویچ‌ها بوده و بعد از قرارگیری‌شان روی هم، با کمک حرارت ایجادشده، ساندویچ شما را آماده می‌سازند. در وسط این دستگاه، برآمدگی وجود دارد که باعث می‌شود نان شما به دو قسمت تقسیم شود.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، خرید ساندویچ‌ساز موجب می‌شود ساندویچ و غذای شما در کمترین زمان ممکن آماده شده و در خوش‌طعم‌ترین شکل ممکن به شما ارائه گردد. این موضوع دقیقاً در زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما زمان کافی برای آماده کردن و پخت غذایتان ندارید و نمی‌توانید مواد غذایی بسیار متنوع و متعددی را برای وعده غذایی‌تان تدارک ببینید.

این یعنی دستگاه ساندویچ‌ساز، امکان آن را برایتان فراهم می‌کند که در کمترین زمان ممکن، آن هم با مواد غذایی ساده و مختصری همچون مرغ، سبزیجات، پنیر، کالباس و… غذایی خوشمزه و لذیذ داشته باشید. ضمن اینکه باید بدانید طرز کار ساندویچ‌ساز نیز خیلی ساده است و در این زمینه هم مشکلی پیش رویتان قرار نخواهد گرفت.

تهیه انواع ساندویچ ساده و سریع با دستگاه اسنک‌ساز
با کمک ساندویچ‌ساز می‌توانید در سریع‌ترین و راحت‌ترین زمان، غذای خود را آماده کنید.

انواع ساندویچ‌ساز

همان‌طور که می‌توان حدس زد، دستگاه ساندویچ‌ساز نیز مانند هرکدام از دیگر لوازم خانگی، انواع و اقسام متفاوتی دارد که شاید فرآیند انتخاب و خرید ساندویچ‌ساز را کمی برایتان سخت کند. با این حال، آشنایی کامل و کلی با انواع ساندویچ‌ساز می‌تواند به شما کمک کند که درست‌تر و هوشمندانه‌تر انتخاب کرده و بهترین ساندویچ‌ساز را برای خود خریداری نمایید. به طور کلی انواع ساندویچ‌ساز را می‌توان در این دسته‌بندی جای داد:

ساندویچ‌ساز پنینی پرس

این مدل از ساندویچ‌ساز به شما کمک می‌کند تا طیف وسیعی از ساندویچ‌ها را به صورت کبابی تهیه کنید، به همین دلیل هم هست که به آن توستر نیز گفته می‌شود. دو صفحه‌های این دستگاه با قرار گرفتن روی یکدیگر شروع به گرم شدن کرده و ساندویچ شما را آماده می‌سازند. شما می‌توانید با خرید ساندویچ‌ساز پنینی پرس غذاهایی همچون پنکیک، کباب، همبرگر و… را نیز به راحتی تهیه نمایید.

تهیه انواع اسنک و پنکیک صبحانه با پنینی‌ساز یا ساندویچ‌ساز پنینی پرس
این نوع از ساندویچ‌ساز امکان آن را به شما می‌دهد که مواد غذایی دیگری همچون پنکیک، کباب، همبرگر و… را نیز به راحتی درست کنید.

ساندویچ‌ساز مثلثی

مدل دیگری که لازم است برای خرید ساندویچ‌ساز با آن آشنا شوید، مثلثی نام دارد. این مدل با برخورداری از چهار صفحه مربعی، ساندویچ شما را به دو قسمت مثلثی تقسیم‌بندی می‌کند. برای تهیه ساندویچ در این نوع از دستگاه‌های ساندویچ‌ساز یا بهتر است بگوییم طرز استفاده از ساندویچ‌ساز مثلثی این است که شما می‌توانید بعد از قرار دادن صفحه‌ها روی هم و گرم شدن آن‌ها، چیزی حدود 5 الی 10 دقیقه صبر نموده و بعد غذای موردعلاقه‌تان را نوش جان کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اجاق گاز ایده‌آل و هر آنچه باید بدانید

تهیه انواع اسنک ساده و خوشمزه با ساندویچ میکر مثلثی در کوتاه‌ترین زمان ممکن
این نوع از ساندویچ‌سازها در بیشتر خانه‌ها دیده می‌شوند و صرفاً برای درست کردن ساندویچ، کاربرد خواهند داشت.

ویژگی‌های متفاوت در ساندویچ‌ساز

به طور کلی ساندویچ‌سازها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند رده‌بندی‌های کیفی و کاربردی متفاوتی پیدا کنند. به همین دلیل هم هست که شناخت ویژگی‌های متفاوت در این محصولات می‌تواند مسیر خرید ساندویچ‌ساز را برای شما هموارتر سازد. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

  • کاربرد: این ویژگی شامل انواع ساندویچ‌ساز می‌شود. مثلاً باید بدانید که مدل‌های پنینی پرس، کاربرد بیشتر و متنوع‌تری نسبت به مدل‌های مثلثی دارند.
  • سرعت داغ شدن: بسیاری از مدل‌های ساندویچ‌ساز با برخورداری از تعدادی المنت‌ امکان داغ شدن سریع‌تر را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر فرد عجولی هستید، بهتر است به سراغ چنین مدل‌هایی بروید.
  • محفظه جمع کردن سیم: در زمان خرید ساندویچ‌ساز دقت کنید که بسیاری از مدل‌ها، محفظه‌هایی دارند که به راحتی می‌توانید سیم دستگاه را درون آن‌ها جای دهید و از دست و پاگیر بودن آن راحت شوید.
نکات مهم خرید ساندویچ‌ساز دو خانه مثلثی
برای خرید ساندویچ‌ساز، حتماً تفاوت‌های مدل‌ها را با هم بررسی کنید.
  • تایمر: از دیگر ویژگی‌های متفاوتی که باید در زمان خرید ساندویچ‌ساز به آن دقت کنید، وجود تایمر در دستگاه است. با این شرایط، دیگر نگرانی از بابت فراموش کردن زمان پخت ساندویچ و در نهایت سوختن آن نخواهید داشت.
  • قابلیت شست‌وشو: بسیاری از ساندویچ‌سازها این ویژگی و قابلیت را دارند که قطعاتشان از هم جدا شده و به راحتی شست‌وشو شوند. در غیر این صورت بهتر است بعد از خنک شدن کامل دستگاه، آن را به خوبی با دستمال مرطوب تمیز کنید.
  • میزان مصرف برق: میزان اتلاف و مصرف برق در مدل‌های مختلفی از ساندویچ‌ساز با هم متفاوت است. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم مدلی را با اطمینان از میزان مصرف بهینه انرژی آن انتخاب کنید تا خیالتان راحت باشد.
میزان مصرف برق و طرز کار ساندویچ‌ساز و اسنک‌ساز خانگی
با انتخاب ساندویچ‌سازی با مصرف بهینه انرژی، خیال خود را از بابت پرداخت هزینه‌ معقول برق، راحت کنید.

نکات خرید ساندویچ‌ساز

بعد از تمامی توضیحاتی که تا به اینجا در رابطه با خرید ساندویچ‌ساز ارائه دادیم، وقت آن می‌رسد که نگاهی نیز به نکات خرید آن بیندازیم و ببینیم که برای خرید و انتخاب این محصول باید به چه فاکتورهایی بیشترین توجه را داشته باشیم:

بررسی صفحات ساندویچ‌ساز

یکی از نکاتی که لازم است در زمان خرید ساندویچ‌ساز به آن دقت کنید، صفحات دستگاه است. قبل از هر چیز باید ببینید که آیا صفحات، نچسب هستند یا نه. طبیعتاً مدل‌هایی که نچسب هستند، می‌توانند شما را از دردسرهای بسیار زیادی راحت کنند. به همین دلیل نیز دیگر خبری از چسبیدن مواد غذایی و ساندویچتان روی صفحات نخواهد بود.

مسئله بعدی که نیازمند دقت بالایی در خرید ساندویچ‌ساز است، توجه به متحرک بودن صفحات است. توصیه ما این است که به سراغ مدل‌هایی با صفحات متحرک بروید تا در زمان شست‌وشو، مشکلی نداشته باشید و بتوانید به راحتی نیز بدون نگرانی از بروز آسیب‌هایی در قطعات الکترونیکی، دستگاه را تمیز کنید.

بیشتر بدانید: همه آنچه باید از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بدانید

راهنمای خرید ساندویچ‌ساز صفحه متحرک نچسب سرامیکی
برای خرید این دستگاه، حتماً باید صفحات آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید تا از کیفیتشان مطمئن شوید.

بررسی توان مصرفی

مسئله مهم دیگر در زمان خرید ساندویچ‌ساز، دقت به توان مصرفی دستگاه است. یادتان باشد در صورت نادیده گرفتن این مسئله مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار زیادی برای قبض‌های برق خود خواهید شد! به‌طور کلی محدوده‌ای کهدر توان مصرفی دستگاه‌های ساندویچ‌ساز موجود در بازار دیده می‌شود، چیزی بین 640 تا 1400 وات است. توصیه ما این است که با خرید ساندویچ‌سازهایی با توان مصرفی حدود 750 وات، خیال خود را از عدم مصرف بالا و بی‌رویه برق راحت کنید.

بررسی ظرفیت ساندویچ‌ساز

شما باید در زمان خرید ساندویچ‌ساز خود بتوانید با توجه به میزان استفاده‌تان و همین‌طور تعداد اعضای خانواده‌تان، ظرفیت دستگاه را به شکل درستی انتخاب نمایید. معمولاً درصد بالایی از دستگاه‌هایی که در بازار موجود هستند، امکان درست کردن 2 تا 4 ساندویچ را برای شما فراهم می‌سازند.

بیشتر بدانید: همه آنچه از راهنمای خرید آبمیوه‌گیری باید بدانید

ظرفیت و طرز استفاده از ساندویچ ساز خانگی با دو صفحه جداشونده گریل و پنینی پرس
شما می‌توانید با توجه به میزان مصرف خود به سراغ ساندویچ‌سازهایی با ظرفیت مناسب بروید.

عایق بودن محصول

توصیه می‌کنیم در زمان خرید ساندویچ‌ساز به سراغ مدل‌هایی بروید که به‌طور کامل عایق باشند. در چنین شرایطی دیگر هیچ‌گونه نگرانی نسبت به سوختگی‌های احتمالی نخواهید داشت. یادتان باشد که این عایق بودن، صرفاً به دسته‌ها محدود نمی‌شود و در تمامی قسمت‌های دستگاه وجود دارد.

معرفی برندهای معروف

برای اینکه بتوانید خرید خوب و مطمئنی داشته باشید، لازم است که برندهای مشهور و مطرح ساندویچ‌ساز را نیز به خوبی بشناسید. از جمله این برندها می‌توانیم به دسینی، ساندویچ‌ساز بلک اند دکر، کنوود، میگل، ساندویچ‌ساز بوش، اسنک ساز پارس خزر، گوسونیک، فلر، دبلیو ام اف، مولینکس، بیم، ویداس، ساوان، تکنو، ساپر، بیشل، متئو، فیلیپس، مارسل، آرچلیک و… اشاره کنیم.

انتخاب هوشمندانه بهترین برندهای ساندویچ میکر | خرید بهترین ساندویچ‌ساز آشپزخانه
با شناخت بهترین برندهای ساندویچ‌ساز می‌توانید هوشمندانه‌تر و درست‌تر انتخاب کنید.

مدل‌های مشهور و پر طرفدار

بد نیست در کنار تمامی توضیحاتی که تا به اینجا ارائه دادیم، شما را با پرفروش‌ترین‌های بازار نیز آشنا کرده و قیمت ساندویچ‌سازهای متفاوت را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از جمله مدل‌های پرفروش ساندویچ‌ساز موجود در بازار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ساندویچ‌ساز پارس خزر مدل SM-850P: این مدل با برخورداری از نشانگر ال ای دی، قابلیت قرارگیری عمودی، صفحات جداشونده و… به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار شناخته می‌شود. شما می‌توانید این محصول را با پرداخت قیمتی حدود 820 هزار تومان خریداری کنید.
  • ساندویچ‌ساز بلک اند دکر مدل TS4080: این ساندویچ‌ساز امکان آماده کردن 8 عدد ساندویچ را برایتان فراهم می‌کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به جداسازی قطعات اشاره کرد که همین موضوع نیز شست‌وشوی آن را به مراتب راحت‌تر می‌کند. این محصول به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار، امکانات بسیار زیاد دیگری نیز دارد. برای خرید این مدل لازم است که قیمتی حدود یک میلیون و دویست هزار تومان پرداخت کنید.
  • ساندویچ‌ساز دسینی مدل 400: این مدل از برند دسینی با برخورداری از نشانگر ال ای دی، تعداد درگاه ساندویچ سه گوش 8 عدد، تابه‌های نچسب، سیستم قطع خودکار و… نیز در فهرست پرفروش‌ترین‌های بازار جا خوش کرده است. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی حدود 500 هزار تومان خریداری کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید توستر نان برای یک صبحانه عالی و لذت‌بخش

خرید بهترین ساندویچ‌ساز دو خانه مثلثی با صفحات متحرک
با بررسی پرفروش‌ترین محصولات، معیارها و اولویت‌هایتان را انتخاب کرده و ساندویچ‌ساز مناسبی را خریداری نمایید.

معرفی بورس و محل خرید ساندویچ‌ساز

اگر با وجود تمامی فروشگاه‌های آنلاینی که انواع و اقسام دستگاه‌های ساندویچ‌ساز را به صورت اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهند به دنبال آن هستید که خرید ساندویچ‌ساز خود را به صورت حضوری انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم که بورس‌های خرید ساندویچ‌ساز را فراموش نکنید. از جمله بهترین بورس و محل‌های خرید ساندویچ‌ساز می‌توان به خیابان‌های حافظ، سه‌راه امین حضور، شریعتی، بازار بزرگ و… اشاره کرد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید کباب‌پز و نکات مهم در زمان خرید

جمع‌بندی

با توجه به تمامی نکاتی که تا به اینجا ذکر گردید، احتمالاً اهمیت آشنایی با راهنمای خرید ساندویچ‌ساز را فهمیده‌اید. به همین دلیل نیز بهتر است که بدون داشتن اطلاعات کافی از این محصول دست به خرید آن نزنید تا پس از مدت کمی از خرید خود پشیمان نشوید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

4 نظرات
  1. آزاده.م می گوید

    من بودجه خیلی محدودی دارم، اما از یه طرف هم دلم نمی خواد چیزی بخرم که چند ماه بعد ازش پشیمون بشم. به نظر اگه بخوام ساندویچ ساز با قیمت مناسب رو به پایین بخرم چه برندهایی بهتره؟

    1. طلوع حقیقت می گوید

      سلام آزاده عزیز
      مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که می توانید آنها را با قیمت های مناسبی خریداری کنید. مثلا بسیاری از مدل های ساندویچ ساز برندهای پرینسس، هانوور، تلیونیکس، دسینی، کاسا، رومانتیک هوم و… هستند که می توانند گزینه های مناسبی باشند. پیشنهاد ما این است که برای خرید ساندویچ ساز، حداقل 500 هزار تومان بودجه کنار بگذارید.

  2. alaleeee می گوید

    چه جالب من می خواستم ساندویچ ساز بخرم و اتفاقی این مطلب رو دیدم. ممنونم مطلب مفیدی بود و به درد منو همسرم خورد.

    1. طلوع حقیقت می گوید

      خوشحالیم که این مطلب برایتان مفید بوده. مطمئنیم که حالا می توانید ساندویچ ساز خود را راحت تر انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 10 =