عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو چگونه است؟

11

ماشین لباسشویی دوقلو بخشی از نسل این وسیله است و برخی افراد ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از ماشین لباسشویی‌های معمولی، از چنین محصولی استفاده نمایند. از این رو در این مطلب نگاهی به تکنیک‌های تعمیر لباسشویی دوقلو می‌اندازیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

تعمیر لباسشویی دوقلو

ماشین‌های لباسشویی اتومات نوعی از ماشین لباسشویی هستند که در آن‌ها فرآیند شست و شو و خشک کردن لباس‌ها و پارچه‌های مورد نظر به شکل اتوماتیک یا خودکار صورت می‌گیرد.
یعنی دستگاه ماشین لباسشویی مطابق عملکردی پیش فرض، لباس‌ها را می‌شوید و آن‌ها را تا حد قابل قبولی خشک می‌کند و صاحب ماشین لباسشویی می‌تواند لباس‌ها را شسته شده و خشک شده از ماشین لباسشویی خارج کند.

بیشتر بخوانید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی aeg

اما مصداق این توضیحات را تنها در ماشین‌های لباسشویی اتومات می‌بینیم، درحالی‌که در ماشین‌های لباسشویی نیمه اتومات، دستگاه تنها بخشی از عملیات شست و شوی لباس‌ها را برعهده می‌گیرد؛ درواقع در این نوع از دستگاه‌ها این عملیات به طور کامل انجام نمی‌شود و بخشی از آن را به دست خود فرد سپرده خواهد شد.

تعمیر لباسشویی دوقلو تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو حایر
یکی از بهترین انواع ماشین های لباسشویی، ماشین لباسشویی دوقلو است که می تواند عملیات های شست و شو و خشک کردن لباس ها را در مخزن های مختلفی انجام دهد.

عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو و توضیحاتی درباره آن:

ابتدا باید بگوییم که ماشین‌های لباسشویی نیمه اتومات، به دو شکل روانه بازار می‌شوند.

  •  یک مخزنه
  • دو مخزنه (دوقلو)

لباسشویی‌های دوقلو نوعی از ماشین لباسشویی هستند که شست و شوی لباس در آن‌ها عموما با آب سرد صورت می گیرد (البته شکلی از این ماشین‌های لباسشویی موجود است که پیکره فلزی دارند و در آن‌ها المنتی به کار رفته که سبب گرم شدن نسبی آب می‌شود)

تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو پاکشوما تعمیر خشک کن لباسشویی دوقلو
ماشین های لباسشویی دوقلو می تواند تا براساس برنامه های از پیش تعریف شده، لباس ها را شسته و خشک نماید.

اما وظیفه این دو مخزن در ماشین‌های لباسشویی دوقلو چیست؟

  • مخزن اول به منظور شست و شوی لباس‌ها و پارچه‌ها
  • مخزن دوم به منظور خشک کردن آن ها

دستگاه ماشین لباسشویی دو مخزنه یا دوقلو از چه قسمت‌هایی متشکل است؟

ماشین‌های لباسشویی دوقلو دارای اجزایی هستند که هر کدام از آن‌ها با همکاری یکدیگر، وظیفه‌ای را به عهده دارند و سبب کارکرد سیستم می‌شوند.

  • موتور شست و شو
  • تایمر شست و شو
  • موتور خشک کننده
  • تایمر خشک کننده
  • فیوز محافظت کننده
  • ترمز مکانیکی
  • خازن
  • دکمه انتخاب کننده (سلکتور سوییچ)
  • میکرو سوییچ

مشکلات و تعمیر لباسشویی دوقلو

در این جا می‌خواهیم به شرح برخی از مشکلاتی بپردازیم که شاید به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است با آن‌ها مواجه شویم و البته راه‌های تعمیر لباسشویی دوقلو  را بررسی خواهیم نمود.

بیشتر بدانید تعویض بلبرینگ در انواع ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دوقلو بهترین مارک ماشین لباسشویی دوقلو
ماشین لباسشویی دوقلو مانند سایر ماشین های لباسشویی ممکن است به مشکلاتی دچار شود که یکی از آن ها روشن نشدن این دستگاه است.

• ایراد شماره یک: عدم روشن شدن ماشین لباسشویی

در صورت روشن نشدن دستگاه، برای رفع ایراد و تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو ، باید به سراغ فیوز تعبیه شده در داخل دستگاه و یا سیم متصل کننده و دوشاخه آن و حتی پریزی که دوشاخه را به آن وصل می‌شود، برویم.
به احتمال زیاد ریشه مشکل موجود، به یکی از این قسمت‌های ذکر شده بر می‌گردد و با اصلاح این ایرادها می‌توانیم مجددا ماشین لباسشویی را روشن کنیم.

• ایراد شماره دو: موتور خشک کن لباسشویی دوقلو توان استارت زدن نداشته باشد

ایراد موجود ممکن است به دلیل گریپاژ کردن موتور خشک کن باشد؛ وقتی بلبرینگ‌های موجود در دستگاه بیش از اندازه با هم اصطکاک دارند، این اتفاق پدید می‌آید.
بنابراین باید کاری کنیم تا چرخش بخش روتور تسهیل شود، یا ایراد الکتریکی موتور را یافته و آن را ازبین ببریم و یا این بلبرینگ‌های فرسوده شده را تعمیر و یا تعویض کنیم.
علت استارت نزدن موتور خشک کن لباسشویی دوقلو می‌تواند به خاطر خارج شدن یکی از دو نوع سیم پیچ، یعنی سیم پیچ اصلی و یا فرعی (کمک دهنده) از داخل مدار موجود در دستگاه باشد.
در این صورت برای حل کردن مشکل ابتدا باید نگاهی دقیق به موتور بیندازیم و با شناسایی نوع موتور در صدد حل مشکل برآییم؛ اگر سیم پیچ‌ها به طور کلی سوخته باشند باید دوباره موتور را سیم پیچی کنیم.

بیشتر بدانید تست هیتر المنت یخچال

گاهی نیز علت استارت نزدن می‌تواند به وجود مشکل در خازن بخش راه انداز مرتبط باشد.
از آنجایی که خازن در استارت زدن و راه اندازی موتور خشک کن جهت خشک کردن البسه نقش بسزایی دارد، لذا اگر ایراد وارد شده و عدم استارت به این بخش مربوط باشد، تعمیر و یا تعویض این خازن برای حل مشکل لازم است.
همچنین، عدم تفکیک بخش روتور از لنت‌های ترمز نیز می‌تواند به استارت نزدن موتور خشک کن لباسشویی دوقلو، مربوط باشد.
به دلیل آنکه روتور دارای لنت‌های مکانیکی است، بنابراین وقتی درب مخزن خشکن کن لباسشویی دوقلو بالا می‌رود و سیم ترمز کشیده می‌شود، لنت‌ها به روتور متصل شده و آن را از حرکت نگه می‌دارند. حالا اگر این لنت‌ها از بخش روتور جدا نشوند، موتور خشک کن لباسشویی دوقلو استارت نمی‌خورد؛ در این صورت باید عیب را به صورت دقیق رصد کنیم تا متوجه شویم علت اصلی جدا نشدن لنت از روتور چیست، و بعد از آن به اصلاح این مشکل و تعمیر لباسشویی دوقلو بپردازیم.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

• ایراد شماره سه: پیکره (بدنه خارجی) ماشین لباسشویی دوقلو برق دارد

اگر یکی از اجزای الکتریکی داخل مدار به بدنه متصل باشند، در این صورت می‌توانیم از چراغ سری برای پیدا کردن این جزء دارای مشکل بهره بگیریم و هر یک از این قطعات را به شکل مجزا مورد بررسی قرار دهیم و برای این کار باید سیم‌هایی را که به هر کدام از این قطعات متصل شده اند را از آن‌ها جدا کنیم.
اگر سیم‌ها و مفتول‌های اتصال دهنده، به پیکره یا بدنه ماشین لباسشویی دوقلو متصل باشند، در بدنه آن برق تولید شده و جریان خواهد یافت.
اگر در نحوه سیم کشی ماشین لباسشویی، سیم‌های لخت شده‌ای را ببینیم که به دلیل ورود بیش از اندازه جریان برق از جانب المنت، روکش آن‌ها تخریب شده است، لذا باید سیم‌های سالم را جایگزین این سیم‌های تخریب شده کنیم.

بیشتر بدانید بررسی جامع ارور یا کد خطا در ماشین لباسشویی آبسال

تعمیر خشک کن لباسشویی دوقلو تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو
اگر کاسه نمدی موجود در ماشین لباسشویی دوقلو به دستی تنظیم نشده باشد، ممکن است شاهد خارج شدن قطرات آب از این مخزن باشید.

• ایراد شماره چهار: خارج شدن قطرات آب از مخزن شست و شوی ماشین لباسشویی دوقلو

مخزن شست و شو دارای بخشی تحت عنوان “کاسه نمدی” است؛ کاسه نمدی است که میزان آب مصرفی برای شست و شو را در خود جا داده و تنظیم می‌کند. در صورت سوراخ شدن یا ایجاد این دست از مشکلات در کاسه نمدی، باید در صدد تعمیر یا تعویض آن برآییم.

• ایراد شماره پنج: وقتی تایمر شست و شو را تنظیم می کنیم، صدای کار کردن موتور شنیده می‌شود اما همزمان با انتشار این صدا، پروانه نمی‌چرخد:

اگر تسمه‌ای که رابط انتقال نیروهای چرخشی از جانب موتور به مخزن شست و شو است، پاره شود این ارتباط نیز قطع می‌شود و در این صورت باید به همراه تسمه تخریب شده برای خرید تسمه جدید اقدام نماییم.

• ایراد شماره شش: پاره شدن پارچه لباس ها به هنگام شست و شوی آن ها در ماشین لباسشویی

اگر حد فاصل پروانه چرخاننده لباس‌ها در داخل دستگاه نسبت به کف مخزن شست و شوی دستگاه ماشین لباسشویی، بیشتر از اندازه مجاز (در حالت عادی حدود ۲ میلی‌متر) باشد، آنگاه لباس‌ها می‌توانند این فاصله را پر کرده و به هنگام چرخش و حرکت مخزن شست و شوی ماشین لباسشویی، پاره شوند؛ لذا برای تعمیر لباسشویی دوقلو و رفع این مشکل باید این فاصله ایجاد شده را به حد مناسب قبلی برگردانیم.

بیشتر بخوانید کاملترین راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی

بهترین مارک ماشین لباسشویی دوقلو

اگر بخواهیم اطلاعاتی درباره بهترین مارک لباسشویی دوقلو ارائه دهیم، باید بگوییم که انتخاب بهترین مارک از بین برندهای موجود امکان پذیر نیست مگر زمانی که تک تک مارک‌های موجود در بازار به لحاظ کارایی بررسی شوند تا صحت کیفیت آن‌ها مشخص گردد.
لازم به ذکر است که برای تعمیر هر یک از ماشین‌های لباسشویی مانند تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو پاکشوما، تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو حایر یا دیگر برندهای نام آشنا، مطالعه دقیق دفترچه راهنمای دستگاه ماشین لباسشویی و مطالعه مطالب بالا و نهایتا کمک گرفتن از نظرات کارشناسی متخصصان این شرکت‌ها ضروری است.

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که بسیاری از این وسایل، به مرور زمان به مشکلاتی دچار شوند که عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوقلو منوط به بهره‌گیری از کارشناسان و استفاده از دفترچه راهنمای آن‌ها خواهد بود. البته شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار استادکار، بهترین تعمیرکاران را بیابید و از آن‌ها برای تعمیر لباسشویی دوقلو خود کمک بگیرید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

11 نظرات
  1. سما می گوید

    سلام ماشین لباسشویی دوقلو تقریبا قدیمی داریم وقتی لباس و آب داخلش میریزیم و روشن میکنیم سریع پروانه کفش در میره باید چکارش کنیم؟؟؟پروانه رو هم عوض کردیم فایده ای نداشت

  2. بهنام باقی می گوید

    سلام لباسشویی دوقلو داریم از روز اول که خریدیم خشک کن اش کار نمی کنه

  3. سعید می گوید

    تایمرلباسشویی دوقلو رو برعکس چرخاندم الان تایمربه سمت چپ حدودا۲ سانت گردش میکندچکارکنم نچرخدبسمت چپ؟؟

  4. نسیم می گوید

    سلام ماشین لباسشویی دوقلو کروپ دارم الان تایمر شست و شو شو می چرخونم به محض اینکه ولش میکنم سریع می چرخه میاد روی صفر چه وسیله ای ازش خراب شده ؟

  5. آزاده می گوید

    لباسشویی دو قلو دارم. موقع شستشو وقتی پروانه کف لباسشویی شروع به حرکت میکند پیچ نگهدارنده پروانه باز میشود و پروانه بیرون میزند چندبار پیچ را بستم اما فایده ای ندارد ایا راه حلی برای مشکل وجود دارد باتشکر

    1. شهریار می گوید

      سلام من میگم احتمالاچون داخل پروانه بصورت اج داره واون پیچ پایین که پروانه سوارش میشه اونم مانندهزارخاره یاپروانه سابیده شده یاهزارخاره که پروانه سوارش میشه صاف شده دلیل دیگه ای نداره

  6. مهرداد می گوید

    سلام وقتی ماشین لباسشویی دوقلو رو روشن میکنم شروع به حرکت نمیکند و وقتی یک دور پروانه رو با دست میچرخونم شروع به حرکت میکند ؟

  7. Qc می گوید

    سلام خدمت دوستان عزیز
    اون عزیزی که گفته پروانه در میره به احتمال خیلی قوی شفت گیربکس دچار ساییدگی شده باشه
    دوم اون عزیزی که گفتند خشک کن قطعه اگر موتور کار میکنه ولی نمیچرخه چند تا دلیل میتونه داشته باشه مثلا صفحه ترمز گیر باشه یا خار ترمز جا نباشه یا ایراد برقی داشته باشه
    سوم اون عزیزیکه گفتند تایمر برمیگرده بایمر خراب شده وباید عوض بشه

  8. رامك شهلايي می گوید

    باسلام ماشين دوقلو من خشك كن رو كه روشن ميكنم گاهي خوب وتند وبي صدا ميچرخه وخوب خشك ميكنه ولي اكثر اوقات صداي بلندوبد ميده وكل ماشين ميخواد حركت كنه وآخرش هم لباسها خشك نميشوند ايراد چي ميتونه باشه ؟
    بطور رندم خوب كار ميكنه

  9. زهرا می گوید

    با سلام. ماشین دوقولوی ناسیونال 2.5 کیلیویی دارم. متاسفانه آب از مخزن شستشو وارد مخزن خشک کن میشه

  10. AliBoroumi می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.یه لباسشویی پاکشوما هست که تقریبا از روز اول مشکل خشک کن داشت و موقع نصب توسط سرویسکار، با باز کردن قسمت پشت و به قول خودش رگلاژ خشک کن مشکل حل شده ولی بعد از مدتی باز به حالت اینکه هنگام گذاشتن لباس محفظه کند و با صدای تق تق میچرخد برگشت که عملا کاری انجام نمیدهد.
    با تعمیرکاری مشورت کردم که گفت یه فنر به محفظه وصله که ممکنه پریده باشد.بیزحمت بفرمایید ممکنه مشکل از چه چیزهایی باشد؟
    ممنون از راهنماییهای بی منتتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =