نمای ساختمان سه طبقه با طراحی مدرن و زیبا

0

نمای ساختمان سه طبقه مدرن اولین بخش از این ساختمان است که مدرن بودن آن را نشان می‌دهد. اساسا نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. نمای ساختمان سه طبقه با سرامیک یا مواد دیگر طراحی و اجرا می‌شود. کارشناسان معتقدند نمای بیرونی ساختمان سه طبقه به اندازه مواد به کار رفته در آن ساختمان اهمیت دارد. در این راهنما چند نمونه نمای ساختمان سه طبقه را بررسی می‌کنیم و این نکته را بررسی می‌کنیم که نمای ساختمان سه طبقه تجاری مسکونی چه تفاوت‌هایی باهم دارند.

نمای ساختمان سه طبقه با سرامیک یا مواد دیگر طراحی و اجرا می‌شود.
نمای ساختمان سه طبقه با سرامیک یا مواد دیگر طراحی و اجرا می‌شود.

انواع نمای بیرونی ساختمان سه طبقه مسکونی

در این راهنما پیشنهادها و طرح‌هایی برای ساختمان‌های با کاربری‌های مختلف ارائه می‌کنیم. به این نکته دقت داشته باشید که این راهنما صرفا چند پیشنهاد پرکاربرد را شامل می‌شود و شما برای تصمیم‌گیری درباره نمای ساختمان خود باید با افراد متخصص مشورت کنید. استفاده از راهنمایی این افراد باعث می‌شود شما بتوانید بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

شایان ذکر است که علاوه برمواردی که در این راهنما بررسی می‌کنیم، موارد مربوط به ایمنی و وزن سازه نما هم در انتخاب آن بسیار مهم هستند. بسیار مهم است که قبل از تصمیم‌گیری درباره نمای ساختمان، مطمئن شوید ساختمان شما تحمل بار این سازه را داشته باشد.

موارد مربوط به ایمنی و وزن سازه نما هم در انتخاب جنس سازه نمای بیرونی بسیار مهم هستند
موارد مربوط به ایمنی و وزن سازه نما هم در انتخاب جنس سازه نمای بیرونی بسیار مهم هستند

نمای ساختمان سه طبقه با طراحی مدرن

بسیاری از افراد برای طراحی نمای ساختمان خود، از طرح‌های مشهور بین‌المللی استفاده می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود ساختمان شما شبیه ساختمان‌های مشهور و زیبای بین‌المللی شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از طراحی‌های مدرن، مخصوص دوره‌ای از تاریخ یا منطقه جغرافیایی هستند و ممکن است الهام گرفتن از آن‌ها، نتیجه‌ای مشابه در اقلیم جغرافیایی شما نداشته باشد. توصیه می‌شود در این مورد از یک مشاور باتجربه استفاده کنید.

ساختمان‌های مدرن معمولا رنگ‌های خنثی و تیره‌تری دارند و در نمای آن‌ها از متریال‌های به روز استفاده شده است. شیشه‌های این ساختمان‌ها همواره رنگی هماهنگ با رنگ نمای کلی دارند و عناصر دیگر مانند نورافکن در این ساختمان‌ها کم‌تر به کار می‌رود.

ساختمان‌های مدرن معمولا به وسیله روشنایی‌های مات روشن می‌شوند. پیش از این در استادکار درباره روشنایی ساختمان‌های شهری راهنماهایی منتشر شده است. توصیه می‌کنیم این راهنماها را مطالعه کنید. بهتر است از عناصر و المان‌هایی به جز خود نمای ساختمان در این طراحی‌ها استفاده نکنید.

ساختمان‌های مدرن معمولا رنگ‌های خنثی و تیره‌تری دارند و در نمای آن‌ها از متریال‌های به روز استفاده شده است
ساختمان‌های مدرن معمولا رنگ‌های خنثی و تیره‌تری دارند و در نمای آن‌ها از متریال‌های به روز استفاده شده است

نمای ساختمان سه طبقه با طراحی ایرانی

این سبک طراحی نمای ساختمان، هماهنگ با جغرافیای هر ساختمان است و نمای ساختمان سه طبقه با سرامیک یکی از طرح‌های محبوب است. بسیار مهم است که رسومات منطقه خود را در این نما رعایت کنید. به عنوان مثال طراحی نمای ساختمان در مناطق شمالی ایران با طراحی این نما در مناطق شرقی ایران تفاوت‌های چشم‌گیری دارد.

در این سبک طراحی ساختمان، از المان‌هایی مثل گلدان‌ استفاده می‌شود. البته دقت داشته باشید که نباید چهره ساختمان را با گیاهان بپوشانید. بهتر است در این سبک از روشنایی مخفی استفاده کنید و نورهای سفید به کار ببرید.

هرچند رنگ نمای ساختمان کاملا به سلیقه شما مربوط است اما بسیاری از ساختمان‌های ایرانی رنگ‌های روشن‌تر دارند. تابش آفتاب روی این ساختمان، باعث روشنایی بیشتر محیط می‌شود. سقف خانه‌های ایرانی هم بسیار مهم هستند و در شمال ایران از سقف‌های شیروانی روی ساختمان سه طبقه تجاری و مسکونی استفاده می‌شود.

بسیاری از ساختمان‌های ایرانی رنگ‌های روشن‌تر دارند. تابش آفتاب روی این ساختمان، باعث روشنایی بیشتر محیط می‌شود
بسیاری از ساختمان‌های ایرانی رنگ‌های روشن‌تر دارند. تابش آفتاب روی این ساختمان، باعث روشنایی بیشتر محیط می‌شود

نمای ساختمان سه طبقه با طراحی سنتی

بسیاری از افراد دوست دارند آپارتمان آن‌ها شبیه خانه‌های سنتی ایرانی باشد. این مسئله در خانه‌های سه طبقه کاملا قابل اجرا است به این دلیل که این ساختمان‌ها آنقدر بلند نیستند که نتوانند شبیه خانه‌های سنتی باشند.

در این سبک طراحی المان‌هایی مانند بالکن و گلدان بسیار مهم و حیاتی هستند. رنگ این ساختمان‌ها نه تیره هستند نه روشن. بسیار مهم است که عنصر اضافه‌ای روی نمای ساختمان وجود نداشته باشد. بنابراین اگر کولر گازی یا آنتن تلویزیون دارید، بهتر است آن‌ها را به جای دیگری منتقل کنید. ساختمان‌های قدیمی نمای ساده‌ای داشتند و این سادگی مهم‌ترین اصل آن‌ها بود. بسیار مهم است که نورپردازی این ساختمان‌ها با وسایل مخفی انجام شود و نورافکن‌ها به هیچ‌ وجه در چشم نباشند.

تلاش نکنید ساختمان خود را شبیه ساختمان‌های کاه‌گلی طراحی کنید چون چنین طراحی باعث نامتقارن شدن ساختمان شما با ساختمان‌های دیگر خواهد شد و این به هیچ‌ وجه خوشایند نخواهد بود. اگر امکان کاشت درخت در اطراف دیوارهای ساختمان را دارید، از این امکان استفاده کنید. درخت‌های مقاوم در برابر آب و هوای محل زندگی خود را انتخاب کنید. این درختان جلوه‌ بسیار دلنشینی به ساختمان سنتی شما خواهند داد.

در این سبک طراحی المان‌هایی مانند بالکن و گلدان بسیار مهم و حیاتی هستند
در این سبک طراحی المان‌هایی مانند بالکن و گلدان بسیار مهم و حیاتی هستند

نمای ساختمان های غیر مسکونی ۳ طبقه

نمای این ساختمان‌ها را نوع کاربرد آن‌ها تعیین می‌کند. اگر این ساختمان‌ها میزبان اداره‌های رسمی باشند، باید نمای آن‌ها هم رسمی باشد. این ساختمان‌ها باید تیره باشند و المان‌های اضافی در آن دیده نشود. نورپردازی ساختمان‌های غیرمسکونی باید کمی روشن و با نورهای سفید و خاکستری باشد. بد نیست اگر چند گلدان هم در نمای این ساختمان‌ها دیده شوند.

اگر این ساختمان‌ها میزبان شرکت‌های خصوصی و استارتاپی باشند، بهتر است نمای آن‌ها مدرن و امروزی‌تر باشد. خوب است که این ساختمان‌ها بالکن‌های کوچک داشته باشند که در آن‌ها چند گلدان دیده شود. نورپردازی نمای این ساختمان‌ها باید با رنگ‌های زنده و گرم انجام شود.

در ساختمان‌های غیرمسکونی بسیار مهم است که تابلوهای تجاری را چطور نصب می‌کنید. این تابلوها نباید رنگ و نمای کلی ساختمان را به هم بزنند. بهتر است این تابلوها با اندازه‌های متوسط نصب شوند. همچنین تعداد این تابلوها باید در حدی باشد که به نمای کلی ساختمان غلبه نکنند.

اگر این ساختمان‌ها میزبان اداره‌های رسمی باشند، باید نمای آن‌ها هم رسمی باشد
اگر این ساختمان‌ها میزبان اداره‌های رسمی باشند، باید نمای آن‌ها هم رسمی باشد

جمع بندی

در این مقاله با انواع طراحی مدرن، سنتی و ایرانی نمای ساختمان سه طبقه آشنا شدید. بسیار مهم است که قبل از تصمیم‌گیری درباره نمای ساختمان، ایمنی و وزن سازه را هم مدنظر داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 8 =