ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان چیست؟

0

اگر با خودتان فکر کرده‌اید که برای عید امسال دستی بر نمای ساختمان بکشید و با رنگ‌آمیزی آن جلوه‌ای زیباتر به نمای منزلتان ببخشید، باید بدانید که آشنا بودن با ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان در مرحله اول برای شما امری مهم و ضروری محسوب می‌شود و موجب می‌شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، همانند یک حرفه‌ای این کار را انجام دهید. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان بیشتر آشنا شویم و بدانیم هر یک از این ابزارها چه کاربردی دارد. با وبلاگ استادکار همراه باشید .

اهمیت رنگ کردن نمای ساختمان

رنگ کردن نمای بیرونی ساختمان شما یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها، برای نوسازی منزل و جلوه بخشیدن به ظاهر منزلتان است. مطمئن باشید اگر این کار را به صورت حرفه‌ای و درست انجام دهید می‌توانید ظاهر خانه‌تان را تا ۱۵ سال کمتر نشان دهید و برای این کار تنها کافی است بدانید که ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان که توسط یک حرفه‌ای استفاده می‌شود، چیست.

ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان

در این قسمت قصد داریم تا شما را با ۱۰ ابزار کاربردی که برای رنگ کردن نمای بیرونی ساختمان به آن‌ها نیاز دارید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

از ابزارهای چند کاره استفاده کنید

به جای اینکه برای تهیه ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان به سراغ چندین وسیله مختلف بروید، می‌توانید یک وسیله با چندین قابلیت و کارایی انتخاب کنید. برخی از این ابزارها گاهی می‌توانند جای ۵ ابزار جداگانه کارایی داشته باشند. وسیله‌ای چندکاره را انتخاب کنید که در جیب جا می‌شود و حمل آن برایتان ساده است. ابزاری که در کنار سوراخ کردن، لبه‌ای تیز دارد و می‌توانید از آن برای کندن قسمت‌های آسیب دیده رنگ قبلی استفاده کنید. قسمتی از دستگاه برای باز کردن درب قوطی طراحی شده باشد و با قسمت دیگر آن بتوانید رنگ اضافی روی غلتک را پاک کنید و یا به جای چکش از آن استفاده کنید.

معمولاً برای تهیه این ابزارها بهتر است مدل ۵ کاره آن را انتخاب کنید، اما باید بدانید که مدل‌ها ۷ کاره و حتی ۱۷ کاره آن نیز در بازار موجود است و می‌تواند برای کارتان مفید باشد.

ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان
به جای اینکه برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان به سراغ چندین وسیله مختلف بروید، می‌توانید یک وسیله با چندین قابلیت انتخاب کنید.

یک نردبان مناسب تهیه کنید

اگر قرار است که نمای ساختمان‌تان را رنگ‌آمیزی کنید، پس بسته به ارتفاع ساختمان حداقل به یک نردبان با ارتفاع ۲ متری نیاز دارید. در واقع نردبان یک ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان است که بدون آن قادر به رنگ کردن نمای ساختمان نخواهید بود.

برای تهیه نردبان جنس‌ها و مدل‌های متفاوتی وجود دارد که مدل‌هایی با قابلیت بلندتر شدن معمولاً برای این کار مناسب‌تر هستند. این نردبان‌ها معمولاً بیشتر از ۶ متر قابلیت بلند شدن دارند. بهتر است که از نوع دو طرفه نردبان استفاده شود و اندازه آن به گونه‌ای باشد که بتوانید در پله آخر آن وسایل و ابزارهای مربوط به رنگ‌آمیزی را قرار دهید و به راحتی کارتان را انجام دهید.

اگر قرار است که نمای ساختمان‌تان را رنگ‌آمیزی کنید، پس بسته به ارتفاع ساختمان باید نردبان مناسبی تهیه کنید.
اگر قرار است که نمای ساختمان‌تان را رنگ‌آمیزی کنید، پس بسته به ارتفاع ساختمان باید نردبان مناسبی تهیه کنید.

برای جلوگیری از ریختن رنگ روی زمین از یک پارچه یا پلاستیک استفاده کنید

برای اینکه در حین رنگ کردن نمای ساختمان، رنگ اضافی روی زمین و محوطه سبز جلوی خانه‌تان نریزد، می‌توانید از یک تکه پارچه‌ یا پلاستیک‌های مخصوص استفاده کنید و روی هر قسمتی که در معرض رنگی شدن قرار دارد را به خوبی پوشش دهید. از طرفی لازم نیست خیلی نگران ریختن قطره‌های رنگ بر روی درختان یا سبزه‌های جلوی خانه‌تان باشید. می‌توانید بعد از کار به سرعت با آب فشار بالا همه این رنگ‌ها را به خوبی پاک کنید.

استفاده از ورقه‌های پلاستیکی ۲ در ۴ در زیر کار بهترین کار برای جلوگیری از رنگی شده قسمت‌های دیگر خانه است.

ابزار زیرسازی مناسبی تهیه کنید

قبل از شروع رنگ‌آمیزی نمای ساختمان شما نیاز به زیرسازی و آماده کردن سطح مورد نظرتان را دارید. در واقع اگر واقعاً دوست دارید که مثل یک حرفه‌ای اقدام به رنگ کردن کنید، باید ابتدا سطح مورد نظر را به وسیله ابزار مناسب تمیز کنید و سپس بعد از شستشو اجازه دهید که همه رنگ‌ها و برجستگی‌های اضافی تراشیده شده از روی سطح شما پاک شود.

بعد از اینکه سطح مورد نظر خشک شد، حال باید یک برس سفت یا کاردک مخصوص بتونه‌کاری داشته باشید و سطح کار را صاف و آماده رنگ‌آمیزی کنید.

قبل از شروع رنگ‌آمیزی نمای ساختمان شما نیاز به زیرسازی و آماده کردن سطح مورد نظرتان را دارید
قبل از شروع رنگ‌آمیزی نمای ساختمان شما نیاز به زیرسازی و آماده کردن سطح مورد نظرتان را دارید

از یک تفنگ درزگیر استفاده کنید

تهیه یک تفنگ درزگیر به عنوان یک ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان نیز برای کار شما می‎تواند بسیار مفید باشد. بعد از اینکه همه سطوح را صاف کردید، حال باید درزها و سوراخ‌‌ها را پر کنید. هر چند که انجام دادن این کار به صورت دستی نیز امکان‌پذیر است اما باید بدانید که با استفاده از یک تفنگ درزگیر می‌توانید تنها با فشار دادن یک دکمه و بدون کثیف کاری همه درزها را پر کنید و کنترل بهتری روی کار داشته باشید.

تهیه یک تفنگ درزگیر به عنوان یک ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان نیز برای کار شما می‎تواند بسیار مفید باشد.
تهیه یک تفنگ درزگیر به عنوان یک ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان نیز برای کار شما می‎تواند بسیار مفید باشد.

یک سطل تهیه کنید

حتماً شما هم دوست ندارید که همانند فیلم‌های کمدی قوطی پر از رنگ ناگهان از ارتفاع زیادی روی سر فردی در پایین خانه بریزد! به جای اینکه قوطی رنگ را با خودتان به بالای نردبان ببرید، باید مقداری رنگ را داخل سطلی مناسب بریزید و آن را برای رنگ‌آمیزی به همراه داشته باشید.

با این روش هم احتمال ریختن رنگ کمتر می‌شود و هم کارتان ساده‌تر می‌شود و می‌توانید حتی با آویزان کردن دسته سطل به نردبان کارتان را انجام دهید.

به جای حمل قوطی رنگ به بالای نردبان بهتر است مقداری از رنگ را داخل سطلی مناسب بریزید.
به جای حمل قوطی رنگ به بالای نردبان بهتر است مقداری از رنگ را داخل سطلی مناسب بریزید.

صفحه یا سینی مناسب غلتک تهیه کنید

برای اینکه بتوانید رنگ اضافی روی غلتک رنگ را از بین ببرید، نیاز به یک توری مشبک یا سینی مخصوص برای چکاندن رنگ اضافی روی آن را دارید. برای استفاده از این توری تنها کافی است که بعد از اینکه غلتک را به رنگ آغشته کردید، آن را روی توری بکشید تا رنگ اضافی از آن خارج شود. سینی مخصوص این کار نیز به صورت یک صفحه شیب‌دار و دنده‌ای است که با فشار دادن غلتک در شیارهای آن می‌توانید از شر رنگ اضافی راحت شوید.

برای اینکه بتوانید رنگ اضافی روی غلتک رنگ را از بین ببرید، نیاز به یک توری مشبک یا سینی مخصوص برای چکاندن رنگ اضافی روی آن را دارید
برای اینکه بتوانید رنگ اضافی روی غلتک رنگ را از بین ببرید، نیاز به یک توری مشبک یا سینی مخصوص برای چکاندن رنگ اضافی روی آن را دارید

قلم‌موی رنگ مناسبی تهیه کنید

از دیگر ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان تهیه کردن قلم‌مویی مناسب برای رنگ‌آمیزی است. معمولاً قلم‌موها از دو نوع طبیعی و مصنوعی تشکیل شده‌اند و بافت متفاوتی دارند. برای رنگ کردن درزها و نقاط کوچک‌تر بهتر است قلم‌موی ظریف‌تری تهیه کنید و برای سطوح بزرگ‌تر می‌توانید از قلم‌موی بزرگ‌تر استفاده نمایید.

برای رنگ کردن با رنگ لاتکس که بیشتر از هر رنگ دیگری برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است از برس‌هایی با موی مصنوعی استفاده کنید زیرا قلم‌موهای طبیعی معمولاً مواد بیشتری به خود جذب می‌کنند و بیشتر برای رنگ روغن مناسب هستند. بهترین گزینه‌ها برای کار شما تهیه یک برس ۱۰ سانتی‌متری و یک برس ۴ سانتی‌متری زاویه‌دار است که بتوانید همه نقاط را به خوبی رنگ‌آمیزی نمایید.

غلتک رنگ‌آمیزی مناسبی تهیه کنید

شما علاوه بر تهیه یک قلم‌موی مناسب برای رنگ کردن نمای ساختمان به یک غلتک نیز احتیاج دارید. با وجود این ابزار می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر عملیات رنگ کردن را انجام دهید. بهترین انتخاب برای شما یک غلتک ۲۳ سانتی‌متری است و برای نواحی کوچک‌تر نیز می‌توانید از غلتکی با قطر ۱۸ سانتی‌متر استفاده نمایید. قبل از شروع کار اگر با رنگ لاتکس کار می‌کنید، بهتر است غلتک را کمی مرطوب نمایید.

برای جلوگیری از خشک شدن غلتک بعد از هر نوبت کار کردن باید آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در صورت امکان در یخچال قرار دهید و بعد از هر استفاده آن را به خوبی تمیز و شستشو نمایید.

شما علاوه بر تهیه یک قلم‌موی مناسب برای رنگ کردن نمای ساختمان به یک غلتک نیز احتیاج دارید.
شما علاوه بر تهیه یک قلم‌موی مناسب برای رنگ کردن نمای ساختمان به یک غلتک نیز احتیاج دارید.

از اسپری رنگ استفاده کنید

استفاده از اسپری رنگ برای نمای بیرونی ساختمان، کارتان را بسیار ساده‌تر می‌کند و تا ۱۰ برابر سرعت کار را افزایش می‌دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این اسپری‌ها این است که به ریزترین نقاط و سوراخ‌های روی دیوار نیز رسوخ می‌کنند و نتیجه خوب و یک‌دستی از رنگ کردن را حاصل می‌کنند. برای استفاده از این ابزار باید نوک پاشنده مناسبی برای دستگاه انتخاب کنید که فشار خوبی داشته باشد و مساحت بیشتری را رنگ کند.

توجه داشته باشید که برای رنگ کردن با اسپری بهتر است دو دور رنگ‌آمیزی را تکرار کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. فراموش نکنید که برای محافظت از چشم و تنفس خود حتماً از ماسک و عینک مخصوص استفاده کنید.

استفاده از اسپری رنگ برای نمای بیرونی ساختمان، کارتان را بسیار ساده‌تر می‌کند
استفاده از اسپری رنگ برای نمای بیرونی ساختمان، کارتان را بسیار ساده‌تر می‌کند

کلام آخر

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از کسب تجربه‌های جدید ترسی ندارید و در عین حال به کارهای فنی نیز علاقه خاصی دارید می‌توانید با تهیه ابزارهای مورد نیاز برای رنگ کردن نمای ساختمان این کار را خودتان انجام دهید و جلوه‌ی زیبا به ظاهر خانه‌تان ببخشید. اگر هم برای انجام این کار به کمک افرادی متخصص نیاز دارید می‌توانید با همکاران ما در استادکار در تماس باشید.

نقاشی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان

  • نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • نقاشی نمای سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و...
  • نقاشی نما ساختمان با داربست و بدون داربست
  • رنگ آمیزی نما با رنگ های پایه آب و پایه حلال
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: home.howstuffworks.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 1 =