نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

0

در مقاله قبل در باره ی سیکل گرمایش کولر گازی صحبت کردیم در این مقاله به بررسی بیشتر گرمایش کولر گازی در زمستان می پردازیم . از آن جایی که نام کولر گازی با ترکیب کلمه “کولر” شکل گرفته است، شاید از آن تنها انتظار سرمادهی داشته باشیم. اما واقعیت این است که استفاده از کولر گازی در زمستان نیز جایگاه خود را دارد. به واقع در صورتی که انتخاب و خریدی هوشمندانه داشته باشید، استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان نیز برایتان به وجود آمده و توجیه اقتصادی خرید این وسیله دو چندان خواهد شد.

سرویس کولرگازی در محل

سرویس کولرگازی در محل

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار

استفاده از کولر گازی در زمستان : آیا کولر گازی سیستم گرمایشی دارد؟

لازم به ذکر است که تمام کولرهای گازی دارای قابلیت دوگانه سرمادهی و گرمابخشی نیستند و انواع خاصی از این کولرها؛ چنین قابلیتی دارند. به همین دلیل تنها در صورتی که کولر گازی شما دوگانه باشد، می‌توانید از چنین قابلیتی در آن بهره‌برداری کنید. مقاله اورلود کولر گازی را مطالعه فرمایید .

اگر تصمیم به خرید کولر گازی دارید، می‌توانید از فروشنده درباره دو منظوره بودن مدل‌های آن سوال کرده و مدلی را خریداری کنید که دارای هر دو قابلیت سرمادهی و گرمادهی باشد. اما اگر کولر گازی در محل مورد نظر شما نصب بوده و در خصوص داشتن قابلیت گرمادهی آن، مردد هستید؛ فرمول ساده‌ای پیش رویتان قرار دارد:

روی برچسب راهنمای کولر به جستجو پرداخته و ببینید آیا واژه Heating در آن وجود دارد یا خیر! البته شما می‌توانید این ردیابی را در دفترچه راهنمای کولر گازی نیز انجام دهید. از آن گذشته با کمی دقت روی ریموت کنترل کولر نیز متوجه وجود قابلیت گرمادهی یا نبود آن؛ خواهید شد.

استفاده از کولر گازی در زمستان
برای تشخیص دوگانه بودن کولر گازی، به برچسب فنی آن، دفترچه راهنما یا ریموت کنترل توجه کرده و به دنبال گزینه Heat بگردید.

معمولا روی ریموت کنترل کولر گازی‌های دوگانه، دو دکمه جداگانه برای وضعیت سرد و گرم (Cool & Heat)، وجود دارد. در غیر این صورت با دکمه Mode، می‌توان این دو حالت را به نفع یکدیگر تغییر داد. اگر کولر گازی شما دارای این قابلیت باشد، می‌توانید آن را در فصل سرما به سادگی راه‌اندازی کرده و گرمایی مطبوع و با کمترین ریسک ایمنی، دریافت کنید.

عملکرد کولر گازی برای تولید گرما

عملکرد کولر گازی برای تولید گرما نیز مانند تولید سرما به گاز درون آن بستگی دارد. برای تولید گرما، دمای گاز کولر در کمپرسور افزایش یافته و به وسیله شیر انتقال به اپراتور می‌رسد. با رسیدن گاز گرم به داخل اپراتور، لوله‌های مسی حرارت و باد گرم را از به سمت بیرون دستگاه حرکت داده و از آن جا به محیط پرتاب می‌کنند. البته فن تا زمانی که گرمای لازم ایجاد نشده باشد، عمل نکرده و شروع به کار آن؛ منوط به ایجاد گرمای مورد نیاز خواهد بود.راهنمای انتخاب کولر گازی کم مصرف را بخوانید .

همین طور چیزی به نام دیفراست یا همان یخ زدایی در کولر گازی حین ایجاد گرمایش وجود دارد. دیفراست زمانی اتفاق می‌افتد که پنل خارجی دستگاه یخ زده باشد. در این صورت لازم است که با خاموش شدن فن داخلی کولر، پنل خارجی به صورت کامل یخ زدایی گردد. با این حساب باید انتظار خاموش ماندن فن از چند دقیقه تا نیم ساعت را داشته باشید.

عملکرد کولر گازی برای تولید گرما
تولید گرمایش در کولر گازی به کمک گرم شدن گاز مبرد و حرکت آن از کمپرسور به اپراتور و از آن جا به لوله های مسی انجام می پذیرد.

از آن جایی که استفاده از کولر گازی در زمستان نیز به گاز درون آن وابستگی دارد، پیش از فصل سرما نیاز به بررسی گاز کولر و سرویس احتمالی آن خواهید داشت. در این صورت می‌توانید تمام طول فصل سرما را با خیال راحت و زدن یک دکمه، از گرمایش عالی و مطبوع کولر گازی خود، لذت ببرید.

آیا استفاده از گرمایش کولر گازی، مصرف برق را زیاد می‌کند؟

چنین چیزی صحت ندارد، بلکه گرمایش کولر گازی حتی کمی از مصرف معمول برق کولر گازی در تابستان و حین ایجاد سرمایش، نیز کمتر است. البته این کمتر بودن آن قدرها نیز محسوس نیست و نباید خیلی به آن دلخوش باشید.

روش فعال سازی و استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

  • به کنترل کولر گازی خود دقت کنید. باید دکمه‌ای به نام Mode روی آن وجود داشته باشد. این دکمه از دو حالت سرما و گرما یا Cold و Heat پشتیبانی می‌کند. پس با فشردن آن از حالتی به حالت دیگر خواهید رفت. در صورتی که پیش از این در حالت استفاده از سرمادهی کولرگازی بوده‌اید، با یک بار فشردن دکمه Mode، به حالت گرمابخشی خواهید رفت. البته این موضوع روی صفحه نشانگر نیز با نمایش کلمات Cold و Heat یا به طور مثال نمودار شدن علامت خورشید برای گرما، همراه خواهد بود. چگونگی انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ را بدانید .
گرمایش کولر گازی چقدر است بهترین دما برای گرمایش کولر گازی
برای فعال سازی حالت گرمایش کولر گازی، باید به کمک دکمه Mode روی ریموت کنترل؛ وضعیت آن را از حالت Cold به Heat تغییر دهید.
  • پس از آن که کولر گازی را در حالت گرمابخشی قرار دادید، باید چیزی در حدود ۲ تا ۵ دقیقه منتظر بمانید تا کمپرسور به وضعیت جدید درآمده و گاز مبرد به درجه حرارت مورد نظر برسد. این زمان در انواع کولر گازی‌های دوگانه، متفاوت است.
  • بعد از به کار افتادن کمپرسور، می‌توانید دمای محیط را با استفاده کلیدهای روی ریموت کنترل، تعیین کرده و به درجه مورد نظر خود در محیط دست یابید.
حالت گرمایش کولر گازی گرمایش کولر گازی سامسونگ
با تنظیم کولر گازی روی حالت گرمابخشی یعنی Heat، باید چند دقیقه در انتظار به کار افتادن کمپرسور مانده و سپس دمای محیط را روی عدد دلخواه خود تنظیم نمایید.

مزایای استفاده از کولر گازی در زمستان

استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت بالاتر

استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان و کنار گذاشتن سایر ابزار گرمایشی، باعث می‌شود تا خطرات ناشی از بخاری‌های گازی و … را در محیط زندگی یا کار خود به حداقل برسانید. آتش سوزی‌های ناشی از راه‌اندازی بخاری و یا گازگرفتگی‌هایی که هر سال گزارشات آن را می‌شنویم، به این شکل آمار حداقلی خواهند داشت.

نحوه گرمایش کولر گازی ال جی
با استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی، امنیت بالاتری فراهم ساخته و از فضای خود نیز به شکلی بهینه استفاده خواهید کرد.

استفاده بهینه از فضا

از آن جایی که کولرهای گازی عموما روی دیوار نصب می‌شوند، در این صورت استفاده بهینه از فضا نیز خواهیم داشت. با کنار گذاشتن بخاری یا حتی سایر سیستم‌های گرمایشی نظیر فن کویل‌ها و …، هیچ بخشی از فضای زمینی گرفته نخواهد شد.

تنظیم دقیق دما

اگر چه گرمابخشی به محیط می‌تواند از طریق سیستم‌های گوناگونی از جمله بخاری‌ها تامین شود، اما این کولر گازی است که می‌تواند دمای دقیقی را مطابق با چیزی که می‌خواهید، فراهم سازد. مایل هستید که دمای محیط دقیقا روی ۲۵ درجه تنظیم باشد؟ سیستم گرمایش کولر گازی این مورد را برای شما فراهم خواهد ساخت.

اگر کولر گازی شما دارای هر دو ویژگی سرمادهی و گرمابخشی است، به سرویس‌های آن اهمیت بیشتری دهید، زیرا قرار است این وسیله در تمام فصول سال بازدهی عالی داشته باشد.

منابع: salambaba ، poshtibanservice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =