تجهیزات نورپردازی ساختمان کدامند؟

0

همانطور که پیش از این در راهنمای نورپردازی ساختمان گفته شد، این کار برای زیباتر شدن ساختمان شما بسیار ضروری است. البته پیش از هرچیزی باید انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان را بشناسیم و بدانیم تجهیزات نورپردازی ساختمان چه نوع تجهیزاتی هستند. چراغ های نورپردازی نمای ساختمان فقط بخشی از این تجهیزات هستند و لوازم نورپردازی متنوعی در بازار موجود هستند. در این راهنما قیمت نورپردازی نمای ساختمان و قیمت چراغ های مخصوص نمای ساختمان را بررسی خواهیم کرد. پروژکتور نمای ساختمان و چراغ های نورپردازی دیگر تجهیزاتی هستند که در این راهنما آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

نورپردازی ساختمان برای زیباتر شدن نمای ظاهری ساختمان انجام می‌شود.
نورپردازی ساختمان برای زیباتر شدن نمای ظاهری ساختمان انجام می‌شود.

آشنایی با تجهیزات نورپردازی ساختمان

پیش از این در چند مطلب مفصل و جداگانه، وضعیت نورپردازی نمای ساختمان‌ها را بررسی کردیم. در چند راهنمای جداگانه دیگر هم نورپردازی ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی، طرح‌های پیشنهادی برای آن‌ها و مسائل دیگر مربوط با این حوزه را بررسی کردیم. در این راهنما قرار است با تجهیزات نورپردازی ساختمان آشنا شویم. آشنایی با این تجهیزات به شما کمک خواهد کرد، در انتخاب نوع و میزان تجهیزات با دقت بیشتری عمل کنید. بررسی هرکدام از این تجهیزات به شما کمک خواهد کرد با نوع کار آن‌ها آشنا شوید. این آشنایی در نهایت منجر به شناخت بهتر شما نسبت به هرکدام از این تجهیزات می‌شود و می‌توانید با دید بهتری نورپردازی نمای ساختمان خود را انجام دهید.

تجهیزات نورپردازی ساختمان تجهیزات متنوعی به شمار می‌روند. در این راهنما ما فقط تجهیزات اصلی و کاربردی را بررسی می‌کنیم. ممکن است شما در بازار با تجهیزات دیگری هم برخورد کنید که در این راهنما آن‌ها را بررسی نکرده‌ایم. بهتر است علاوه بر مطالعه این راهنما، با فروشنده تجهیزات هم درباره پروژه خود مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

بیشتر بدانید مقایسه سیستم گرمایش از کف برقی و آبگرم

آشنایی با این تجهیزات به شما کمک خواهد کرد در انتخاب نوع و میزان تجهیزات با دقت بیشتری عمل کنید
آشنایی با این تجهیزات به شما کمک خواهد کرد در انتخاب نوع و میزان تجهیزات با دقت بیشتری عمل کنید

مهمترین تجهیزات نورپردازی ساختمان

فراموش نکنید که همیشه تاکید کرده‌ایم قبل از آغاز پروژه‌هایی شبیه به نورپردازی ساختمان، از کارشناسان مختلف مشورت بگیرید تا در نهایت بتوانید بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پروژه را برای ساختمان خود پیاده کنید.

انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان

در ادامه مهمترین لوازم نورپردازی شامل انواع لامپ نورپردازی و انواع پروژکتور را بررسی خواهیم کرد.

  • وال واشر

وال واشر یک چراغ باریک است که چند منبع نور داخل آن قرار دارد. این منبع‌های نور معمولا ال ای دی هستند. وال واشرها در بخش‌های مختلف کاربرد دارند. امروزه از این تجهیزات در نورپردازی لبه‌ها و بخش‌های نزدیک به سطح خیابان بیشتر استفاده می‌شود.

وال واشرها هم تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توان گفت می‌توانید هر ترکیب رنگی که دوست دارید با لامپ‌های ال ای دی وال واشر تولید کنید. نصب وال واشر بسیار آسان و سریع انجام می‌شود. این تجهیزات اگر استاندارد باشند مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارند. مصرف برق وال واشر بسیار پایین است. جمع این خصوصیت‌ها باعث شده وال واشر به یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات در صنعت نورپردازی ساختمان تبدیل شود.

وال واشر یک چراغ باریک است که چند منبع نور داخل آن قرار دارد. این منبع‌های نور معمولا ال ای دی هستند
وال واشر یک چراغ باریک است که چند منبع نور داخل آن قرار دارد. این منبع‌های نور معمولا ال ای دی هستند
  • چراغ دفنی

این چراغ‌ها تو کار هستند و با لامپ ال ای دی کار می‌کنند. از چراغ‌های دفنی بیشتر روی لبه پشت بام یا سقف بالکن‌ها استفاده می‌شود. چراغ‌های دفنی هم تنوع بسیار زیادی دارند. این لامپ‌ها همچنین ممکن است در کنار بخش‌های خاصی از نمای ساختمان هم نصب شوند. این کار معمولا برای تاکید روی نورپردازی این بخش‌ها انجام می‌شود.

چراغ‌های دفنی تو کار هستند و با لامپ ال ای دی کار می‌کنند
چراغ‌های دفنی تو کار هستند و با لامپ ال ای دی کار می‌کنند
  • پروژکتور ال ای دی

این پروژکتورها، مهم‌ترین، کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین تجهیزات در نورپردازی ساختمان به شمار می‌روند. این پرژکتورها در اندازه‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و با نورهای بسیار متنوعی در بازار موجود هستند. با تقریب خوبی می‌توان گفت هر نوع و اندازه چراغ ال ای دی که بخواهید می‌توانید در بازار با هر رنگ نوری پیدا کنید. انتخاب این پروژکتور کاملا بسته به سلیقه شما و نوع نورپردازی که می‌خواهید انجام دهید خواهد داشت. پیش از این در راهنمای نورپردازی ساختمان، درباره نکات مهم چنین پروژه‌هایی صحبت کردیم. بهتر است این راهنما را با دقت مطالعه کنید.

در خرید پروژکتورهای ال ای دی حتما به کیفیت قاب و استاندارد بودن آن توجه کنید. این پرژکتورها اگر استاندارد نباشند، در مقابل نور آفتاب یا باد و باران خیلی زود آسیب می‌بینند و هزینه‌های زیادی روی دست شما خواهند گذاشت. همچنین استاندارد نبودن این پرژکتورها ممکن است امکان خطرات ایمنی برق ساختمان شما را هم بالا ببرند.

در حال حاضر بسیاری از پروژکتورهای ال ای دی می‌توانند تا ۱۰ هزار ساعت عمر مفید داشته باشند. این عمر مفید بسیار بالا، قیمت مقرون‌ به‌ صرفه، تنوع نور و بسیاری موارد دیگر پرژکتورهای ال ای دی را به محبوب‌ترین منابع نورپردازی تبدیل کرده‌اند. این پرژکتورها همچنین مصرف بسیار کم‌تری نسبت به تمام منابع نوری دیگر موجود در بازار دارند.

بیشتر بدانید ۱۰ ایده متفاوت و خلاقانه برای نورپردازی حمام

پروژکتور ال ای دی در اندازه‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و با نورهای بسیار متنوعی در بازار موجود هستند
پروژکتور ال ای دی در اندازه‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و با نورهای بسیار متنوعی در بازار موجود هستند

قیمت نورپردازی نمای ساختمان

ناگفته پیداست که نمی‌توان قیمت ثابتی برای چنین پروژه‌هایی تعیین کرد. قیمت تمام شده یک پروژه نورپردازی رابطه مستقیمی با حجم وسایل به کار رفته در آن و همچنین ارتفاع ساختمان دارد. هزینه کار روی نمای طبقات بالای ۵ کمی بیشتر از طبقات دیگر است و صاحب پروژه موظف است افراد حاضر در کارگاه را بیمه کند. همه این مسائل برای صاحب پروژه بار مالی خواهد داشت.

بهتر است برای محاسبه قیمت حدودی تمام شده قیمت چراغ های مخصوص نمای ساختمان و پروژه خود با چند فروشنده و شرکت اجرا کننده چنین پروژه‌هایی مشورت کنید. بسیار بعید است قیمت‌هایی که دریافت می‌کنید تفاوت چشمیگیری داشته باشند اما با قیمت گرفتن از چند منبع مختلف می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید ۱۰ ایده برای نورپردازی سقف سرویس بهداشتی

قیمت تمام شده یک پروژه نورپردازی رابطه مستقیمی با حجم وسایل به کار رفته در آن و همچنین ارتفاع ساختمان دارد
قیمت تمام شده یک پروژه نورپردازی رابطه مستقیمی با حجم وسایل به کار رفته در آن و همچنین ارتفاع ساختمان دارد

حرف پایانی

در این مقاله با انواع تجهیزات نورپردازی ساختمان آشنا شدید. چراغ های نورپردازی نمای ساختمان فقط بخشی از این تجهیزات هستند و لوازم نورپردازی متنوعی در بازار موجود هستند.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 12 =