سقف کاذب گریلیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

0

یکی از انواع سقف کاذب مدرن که شاید تا به حال کمتر درباره آن شنیده باشید، سقف گریلیوم است.  گریلیوم (Grille)، یک واژه انگلیسی به معنای مشبک است در نتیجه اگر نگاهتان به سقف کاذب به شکل مشبک افتاد بدانید که اسم آن سقف کاذب گریلیوم است. معمولا مدل سقف کاذب گریلیوم در مکان‌های بزرگ تجاری و اداری که به سبک مدرن طراحی شده است، کاربرد دارد که حسی از مدرنیته و تجمل را در فضای به آن بزرگی القا می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره سقف کاذب گریلیوم، کاربرد، انواع و دیتیل سقف کاذب گریلیوم بیشتر بدانید این مطلب استادکار برای شما است.

سقف گریلیوم چیست؟

همانطور که قبل‌تر توضیح دادیم، سقف گریلیوم نوعی سقف کاذب دکوراتیو و تزیینی به شکل مشبک است که در فضاهای بزرگی مانند ساختمان‌های تجاری و پاساژها و اداره‌ها و بیمارستان‌ها کاربرد دارد. اما جنس سقف کاذب گریلیوم چیست؟ معمولا جنس به کار رفته در این مدل سقف کاذب، آلومینیوم و یا ورقه‌های آلیاژی است و به همین خاطر سبک آن کاملا مدرن است.

البته باید این را هم بدانید که به علت مشبک بودن این سقف، سطح زیر سقف کاذب کاملا قابل مشاهده است به همین خاطر اگر نمی‌خواهید لوله‌کشی و یا تاسیسات روی دیوار دیده شود قبل از اجرای سقف کاذب گریلیوم، حتما یک پوشش نازک برای آن انتخاب کنید.

بیشتر بدانید انواع کفپوش سالن ورزشی

در فضاهای وسیع مدرن برای زیبایی بیشتر از سقف‌های شبکه‌بندی شده آلومینیومی به نام سقف کاذب گریلیوم استفاده می‌شود.
در فضاهای وسیع مدرن برای زیبایی بیشتر از سقف‌های شبکه‌بندی شده آلومینیومی به نام سقف کاذب گریلیوم استفاده می‌شود.

ویژگی‌های سقف گریلیوم چیست؟

معمولا سقف‌های کاذب گریلیوم از نظر جنس و کیفیت بسیار شبیه به سقف آلومینیومی است و از این رو شما می‌توانید ترکیبی از پنل‌های سقف کاذب گریلیوم را در کنار پنل‌های سقف آلومینیومی اجرا کنید. یکی از ویژگی‌های این مدل سقف کاذب اندازه‌های متنوع و البته نصب ساده و بسیار سریع آن است.

پنل‌های سقف گریلیوم ۳*۳ تا ۶۰*۶۰ طراحی شده است و در نتیجه می‌توانید بسته به میزان اندازه مورد نظرتان پنل مناسب را انتخاب کنید و آن را با انواع لامپ‌های ال‌ای‌دی و سیستم‌های نورپردازی محیط‌های بزرگ و تجاری تزیین کرده و نیز نمایی فوق‌العاده بر روی سقف ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توان به ویژگی انطباق پذیری این مدل سقف کاذب نیز اشاره کرد. با توجه به ساختار و نیز مونتاژ پنل و دیتیل سقف کاذب گریلیوم، امکان انطباق پذیری این پنل‌ها با هر نوع دیواری وجود دارد.

بیشتر بدانید هر آنچه که قبل از بازسازی و تعمیرات ساختمان باید بدانید

نوع نورپردازی بر روی سقف‌های کاذب گریلیوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند جلوه و درخشش سقف را دو چندان کند.
نوع نورپردازی بر روی سقف‌های کاذب گریلیوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند جلوه و درخشش سقف را دو چندان کند.

البته این مدل سقف کاذب مدل پر کاربردی نیز به نام سقف کاذب پره‌ای نیز دارد که به صورت باکس‌های طولی و نواری اجرا می‌شود که تمام تاسیسات روی سقف اصلی را می‌پوشاند. این نوع سقف کاذب راحت‌ترین مکانیزم‌های باز و بست را دارد و امکان جمع کردن و باز کردن آن راحت است.

نمونه سقف کاذب گرلیوم پره‌ای اجرا شده
نمونه سقف کاذب گرلیوم پره‌ای اجرا شده

نحوه اجرای سقف کاذب گریلیوم چطور است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای اجرای سقف کاذب گریلیوم، نگهدارنده‌ها است. در واقع چون نگهدارنده‌ها به صورت مستقیم بر روی سقف زیرساز اصلی نصب می‌شود، در اجرا و نصب سقف گریلیوم نقش مهمی دارد. برای اجرای این سقف، نگهدارنده بایستی در بخش اصلی به سقف پیچ شود و البته پیشنهاد می‌کنیم زیرساز این سقف نیز آهنی باشد تا به خوبی در جای خود قرار گیرد.

اجرای سقف گریلیوم مانند سایر انواع سقف کاذب به سادگی انجام می‌گیرد و اگر زیرساز آن آماده باشد به سادگی فقط باید پنل‌ها را متصل کرد.
اجرای سقف گریلیوم مانند سایر انواع سقف کاذب به سادگی انجام می‌گیرد و اگر زیرساز آن آماده باشد به سادگی فقط باید پنل‌ها را متصل کرد.

مزایای سقف گریلیوم  چیست؟

  • از مهم‌ترین مزیت‌های سقف گریلیوم می‌توانبه مونتاژ سریع و نصب آسان آن اشاره کرد.
  • سقف کاذب گریلیوم قابلیت آکوستیک دارد در نتیجه این محصول یک گزینه ایده‌آل برای محیط‌هایی است که نیاز به از بین بردن صداهای مزاحم دارد.
  • این مدل سقف امکان رنگ‌آمیزی دارد پس شما می‌توانید این سقف را به رنگ دلخواهتان درآورید.
  • امکان دسترسی به لوله‌کشی و تاسیسات روی سقف اصلی کاملا امکان پذیر است.
  • سقف کاذب گریلیوم، مقاومت و استحکام بالایی دارد و البته قابل شستشو نیز است.

جمع‌بندی

اگر به دنبال یک سقف کاذب مناسب و نیز کاربردی برای محیط‌های بزرگ و تجاری هستید، قطعا سقف کاذب گریلیوم یک انتخاب بسیار مناسب است و شما می‌توانید به کمک افراد متخصص و استادکار در زمینه نصب سقف کاذب این مدل را برای محیط مورد نظرتان اجرا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − چهارده =