پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

0

نمای ساختمان یکی از مهمترین قسمت‌های هر آپارتمان به حساب می‌آید. نما اولین قسمت از ساختمان است که مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد در هنگام گذر از کنار یک ساختمان، بر اساس کیفیت و سالم بودن نماف در مورد درون ساختمان نیز قضاوت می‌کنند. به همین علت است که نمای سنگی بسیاری از ساختمان‌ها برای عدم بروز مشکل در زیبایی و همچنین افزایش ضریب ایمنی، با استفاده از پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان محکم می‌شوند.

نمای سنگی، وزن زیادی دارد. به همین علت ممکن است به مرور زمان از ملات زیرکاری شده خود جدا شده و سقوط کند. این مشکل هم خطرات مالی و جانی به همراه دارد و هم باعث زشت شدن نمای ساختمان می‌شود. در نتیجه باید با ارائه راهکارهایی از این مشکل پیشگیری کرد. علاوه بر اینکه باید در انتخاب نوع سنگ و نصب آن دقت شود، پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان گزینه مناسبی برای محکم تر کردن نما است.

چرا به پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان نیاز داریم؟

چرا به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نیاز داریم

همانطور که گفته شد، با استفاده از پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان ایمنی سنگ استفاده شده در نما افزایش پیدا می‌کند. حال اینکه چرا سنگ نیاز به پیچ و ‌رولپلاک دارد موضوعی است که باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد. به صورت خلاصه می‌توان گفت که عوامل محیطی و انسانی نقش عمده ای در لق شدن سنگ و نیاز آن به پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان خواهند داشت.

برخی از عواملی که باعث لق شدن سنگ نمای ساختمان می‌شوند، عبارتند از:

  • مرطوب نبودن سیمان در هنگام نصب سنگ نما
  • استفاده از دوغ‌آب بی کیفیت که چسبندگی کافی برای نگه داشتن سنگ را ندارد
  • عدم توجه به وجود گرد و غبار در پشت سنگ در هنگام نصب
  • عدم انتخاب صحیح سنگ با در نظر گرفتن شرایط محیطی
  • انقباض و انبساط سنگ در فصول مختلف سال
  • نصب سنگ در هوای سرد

همانطور که مشخص است برخی از این عوامل اجتناب ناپذیر بوده و ممکن است برای هر ساختمانی ایجاد شود. به همین علت به منظور افزایش ایمنی از پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان استفاده می‌شود.

روش‌های پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان چیست؟

پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان به روش های مختلف

برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان چندین روش وجود دارد که مرسوم ترین آن‌ها استفاده از داربست و یا روش رپل است. در سال‌های اخیر با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد زدن داربست و همچنین زمان بر بودن آن، از روش رپل استفاده می‌شود. استفاده از روش رپل برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان، ویژگی خوب دیگری نیز دارد و آن عدم ایجاد مزاحمت برای رهگذران و همسایگان است.

البته باید توجه داشته باشید که هر مجموعه یا فردی نمی تواند پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان را به روش رپل و با کیفیت بالا انجام دهد. بهتر است برای این منظور حتما به سراغ افراد حرفه ای و با تجربه بروید. در اپلیکیشن استادکار مجموعه ای از متخصصان پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان وجود دارند که با سخت گیرانه ترین امتحانات توانسته‌اند به این اپلیکیشن راه پیدا کنند. علاوه بر این، نظرات و امتیازات افراد قبلی که از خدمات این افراد استفاده کرده اند، راهنمای مناسبی برای شماست تا بهترین و حرفه ای ترین فرد را برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان خود انتخاب کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

مزایای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان

مزایای فراوانی برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان وجود دارد. هر کدام از این مزایا کمک می‌کنند تا شما خیال راحتی نسبت به نمای ساختمان خود داشته باشید و از ایمن بودن و محکم بودن سنگ‌های به کار رفته در نما مطمئن باشید.

در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین مزایا و کاربردهای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان اشاره کنیم

ایمن سازی نمای ساختمان

ایمن سازی با پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان

ایمن سازی نما بسیار مهم است. یکی از مهمترین دلایلی که لازم است با توجه ویژه ای به پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان نگاه شود، عدم ایمنی لازم در نمای سنگی است. نمایی که با پیچ و ‌رولپلاک محکم نشده باشد، در هر لحظه ممکن است یک قطعه سنگ ساختمانی از بالا بر سر رهگذران یا خودروهای پارک شده سقوط کند. این موضوع ممکن است خطرات زیادی چه از نظر جانی و چه از نظر مالی در پی داشته باشد.

اهمیت ایمن سازی نما زمانی بیشتر جلوه پیدا می‌کند که لرزش زمین افزایش پیدا کند. زلزله! یکی از مشکلات بزرگ در کشور ما ایران است. مشکلی که باعث شده تا قوانین مختلفی در کشور وضع شود. یکی از مهمترین مشکلات در هنگام زلزله، جدا شدن نما از ساختمان است. در چنین شرایطی اگر شما از آپارتمان هم بیرون بیایین ممکن است در خطر سقوط نمای ساختمان بر روی سر خود باشید. به همین علت پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان یکی از مهمترین اقدامات در ایمن سازی کل ساختمان برای زمان زلزله است.

حفظ زیبایی نما

یکی دیگر از مزایایی که برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان می‌توان بیان کرد، حفظ زیبایی نما است. اگر یک قسمت از نما به هر دلیل فرو بریزد، زیبایی نمای ساختمان از بین می‌رود. هرچند می‌توان قسمتی از نما را که دچار مشکل شده در مراحل بازسازی ساختمان، تعمیر کرد؛ اما احتمال پیدا کردن سنگ با مشخصات مشابه سنگ کار شده در نما بسیار پایین است. در نتیجه قرارگیری سنگ جدید در جای سنگی که به علت نبود پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان سقوط کرده، ظاهر نما را زشت می‌کند.

برای حفظ زیبایی نما بهتر است پیش از اینکه نما دچار مشکل شود، آن را محکم کنید. اصولا نماهایی غیر از نمای سنگی چنین مشکلاتی ندارند؛ چراکه برخی از انواع نما مثل نمای ترموود یا HPL در پنل‌هایی پیچ می‌شوند. برای نمای سنگی باید با استفاده از پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان این محکم کاری ایجاد شود. برای این منظور بهتر است به متخصصان حرفه ای مراجعه کنید تا علاوه بر محکم کردن سنگ‌ها بر روی نما با استفاده از پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان، به زیبایی نما نیز توجه کنند. برای این منظور می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن استادکار، نظرات افرادی که قبلا از این خدمات استفاده کرده‌اند را مطالعه کرده و بهترین متخصص برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان را انتخاب کنید.

کاهش هزینه‌ها

هزینه های پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان

شاید در ابتدای کار به نظر برسد که استفاده از چند فرد برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان هزینه بسیار زیادی را برای کل ساختمان به همراه داشته باشد. بسیاری از مدیران ساختمان‌ها به همین علت از پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان خودداری می‌کنند تا اصطلاحا در هزینه‌های جاری ساختمان صرفه جویی شود.

این در حالی است که شما با پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان در واقع صرفه جویی می‌کنید. چراکه کافی است یک قطعه از سنگ نما سقوط کند؛ در این صورت هم باید برای نصب مجدد هزینه بسیار زیادی بپردازید و هم جبران خسارت‌های پیش آمده را بکنید. به همین علت شاید هزینه پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان زیاد باشد اما در بلندمدت باعث کاهش هزینه‌های ساختمان می‌شود.

بهتر است برای صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از خدمات اپلیکیشن استادکار، بهترین و به صرفه ترین افراد را برای پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان انتخاب کنید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

اگر تجربه ای در زمینه پیچ و ‌رولپلاک نمای ساختمان دارید و یا خساراتی از بابت سقوط سنگ نمای ساختمان دیده اید، حتما با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =