آشنایی با انواع کاور مبل: کاور مبل سلطنتی، ژلاتینی، راحتی و پارچه ای

0

توییت های زیادی در مورد پارچه و کاور کشیدن روی مبل ها در فضای مجازی دست به دست می شد که اگر می خواهید از مبلمان تان استفاده کنید چرا رویش کاور می کشید؟! اما کافی است پای درد دل و کامنت های خانم های خانه دار که بچه کوچک دارند بنشینید تا دربیابید که کاور مبل تا چه اندازه برای حفظ تمیزی مبل از لکه ها حیاتی است. خصوصا در دکوراسیون چوب سفید و رنگ های روشنی که این روزها مد شده و نمی توان مبلمان های سفید و رنگ روشن را مدام شامپو فرش کشید، آشنایی با انواع کاور مبل یک ضرورت محسوب می شود. در ادامه با اپلیکیشن درخواست خدمات استادکار همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

انواع کاور مبل

کاورها برای حفظ تمیزی مبل های راحتی، استیل و حتی سطلنتی یک ضرورت محسوب می شوند و بسیاری از خانم ها و دخترهای دم بخت به محض خرید مبل، خرید کاور را نیز در لیست خریدهاشان قرار می دهند. با توجه به انواع مختلف مبلمان که امروزه در بازار وجود دارد، انواع مختلفی کاور هم با توجه به سایز، ابعاد و دسته مبل و شکل بدنه وجود دارد. در زیر با تعدادی از متداول ترین این کاورها آشنا خواهیم شد. حل مشکل پوسته شدن مبل چرمی را بخوانید .

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

کاور مبل پارچه ای

پارچه کاور مبل که از نوع پلی استر و نخ هستند، از متداول ترین انواع کاور پارچه ای مبل هستند که می تواند در هنگام اسباب کشی نیز بسیار مفید واقع شوند. این روکش ها را به دلیل نخی بودن می توان به راحتی شست.

بنابراین اگر در مناطقی زندگی می کنید که آلودگی هوا و گرد و غبار وجود دارد، یا مبل ها به شومینه و آشپزخانه نزدیک بوده و احتمالا نشستن دوده و چربی روی آن وجود دارد، بهتر است از کاور پارچه ای به عنوان روکش مبل خود استفاده کنید تا بتوانید آنها را زود به زود بشویید. البته در هنگام خرید این کاور دقت کنید که پارچه های کاور مبل که معمول از نوع پلی استر یا تلفیقی از پلی استر و نخ با درصد مشخص یا ترمه هستند، باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند.

بررسی انواع کاور مبل - کاور مبل پارچه ای

کاور مبل راحتی

پارچه مناسب برای کاور مبل راحتی را می توان کاور پارچه ای دانست که به راحتی قابل شستشو باشد. اما از آنجایی که بسیاری علاوه بر جنبه محافظتی از جنبه تزئینی کاور روی مبل راحتی خود می خواهند استفاده کنند؛ از شال مبل استفاده می کنند. همچنین شما می توانید برای سرویس مبلمان راحتی خود از پیراهن مبلی با پارچه های طرح دار، با کیفیت و شکل که به لحاظ طرح و رنگ با محیط منزل شما هماهنگی دارند استفاده نمایید. پیراهن های خاص مبل که برای انها دوخته می شود می تواند هزینه خرید و تعمیرات مبل را از دوش خانواده ها بردارد. نکات مهمی که باید برای خرید مبل تختخواب شو اطلاعات جامعی برای شما دارد پیشنهاد میکنیم آن را بخوانید .

کاور مبل راحتی

کاور مبل ژلاتینی

یکی از انواع کاور که جدیدا مد شده و در خانه های بسیاری شاهد آن هستیم، کاور مبل ژلاتینی (که به آن طلقی یا ژله ای هم می گویند) است که اصطلاحا رنگ شیشه ای دارد و مانند کاور لوازم برقی می توان خود مبل و طرح آن به دلیل شفاف بودن کاور مشاهده کرد. برای اینکه از این کاور استفاده کنید، می بایست سفارش دهید تا مطابق با اندازه های مبل و پس از الگوبرداری ان را بدوزند و دور تا دورش را نواردوزی کنند.

با استفاده از پیراهن یا کاور مبل ژلاتینی ضمن داشتن تمیزی و محافظت ازمبل، نمای زیبای مبلمان تان را هم دارید و نه تنها با کشیدن کاور ژلاتینی از زیبایی آن کاسته نمیشود بلکه دوبرابر می شود. برای تمیز کردن این نوع کاور نیز تنها کافیست که یک پارچه نم دار بکشید و آن را از آلودگی ها پاک کنید.

عکس کاور مبل ژلاتینی - مدل کاور مبل برای مبل های سلطنتی

مدل کاور مبل برای مبل های سلطنتی

اما شاید برایتان سوال شود که اگر مبل سلطنتی دارید از چه کاوری استفاده کنید بهتر است؟ امروزه دوخت یک دست پیراهن یا کاور مبل به نکات مختلفی بستگی دارد در دوخت کاور می توان از جنس پارچه و یا ژلاتین بهره گیری کرد. اما اگر حفظ ظاهر و لاکچری کردن محیط برایتان اهمیت دارد به شما پیشنهاد می شود که از نوع ژلاتینی برای مبل های سلطنتی خود استفاده کنید.

نکاتی در هنگام خرید کاور مبل

در انتها لازم است که نکاتی را در هنگام خرید کاور مبل رعایت کنید که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می شود.

  • یکی از ویژگی های مهم انتخاب جنس و رنگ پارچه است. دقت کنید که اگر می خواهید از پارچه های طرح دار انتخاب کنید، با تناسب آنها با کاغذ دیواری، پرده و ابعاد اتاق دقت کنید تا اتاق شما شلوغ و در هم دیده نشود.
  • پارچه را از نوع بادوام انتخاب کنید که فرم خود را در طولانی مدت از دست ندهد یا بپوسد. همچنین آب نرود. خوب است بدانید که محبوب ترین مواد برای دوخت پوشش مبل، پارچه پرده ای، مخمل و بافت پارچه نما هستند. در مقایسه با پارچه تصویردار، این پارچه ها ارزان ترند ولی بسیار سریعتر خراب خواهند شد.
  • رنگ نیز یکی دیگر از المان های مهم برای انتخاب کاور است. سعی کنید که با توجه به تناسب رنگ ها در محیط خود ، رنگ مناسب کاور را انتخاب کنید و رنگ های گرم را جایگزین کنید تا حس مثبت و تازگی به اتاق دهید.

جمع بندی

اگر از ظاهر مبل های خود خسته شده اید یا به دلیل فرزند کوچک و لکه های انگشتانش هر روز به جان مبل ها می افتید و یا موی حیوان خانگی تان روی مبل شما را اذیت می کند، می توانید از کاور مبل استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله روکش مبل مناسب حیوانات خانگی را مطالعه کنید .

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 18 =