چه راهکارهایی برای تشخیص کیفیت پارچه مبل وجود دارد؟

0

مبل مدت هاست به یک وسیله ثابت در تمام خانه ها تبدیل شده است. کیفیت پارچه مبل یکی از مهمترین مسائل در دکوراسیون هر خانه ای به شمار می رود. با استادکار همراه باشید .

اهمیت کیفیت پارچه مبل

امروزه کمتر خانه ای وجود دارد که حداقل یک مبل در آن به عنوان بخش مهم دکوراسیون داخلی استفاده نشده باشد. مبل ها در اندازه های بسیار متنوع ساخته و عرضه می شوند. مهمتر از اندازه مبل اما طرح ها و رنگ های پارچه مبل هاست. گستره طرح ها و رنگ های پارچه مبل با پیشرفت روز افزون صنعت پارچه، روز به روز بیشتر می شود. در حال حاضر می توانید تقریبا هر طرحی که در ذهن دارید با هر رنگی که فکر می کنید به دکوراسیون منزل شما زیبایی بیشتری می دهد را برای هر مبلی با هر اندازه ای سفارش دهید.

این گسترش روز افزون و اهمیت بسیار بالای مبل در دکوراسیون داخلی منزل، اهمیت تشخیص کیفیت این محصول را هم بسیار بالا برده است. شکی نیست که کیفیت چوب مبل اهمیت بسیار زیادی دارد اما کیفیت پارچه مبلی حتی از کیفیت چوب آن هم مهم تر است. پارچه روی مبل مانند لباس مبل عمل می کند و علاوه بر زیبایی باید کیفیت و مقاومت مناسبی هم داشته باشد.

شکی نیست که کیفیت چوب مبل اهمیت بسیار زیادی دارد اما کیفیت پارچه مبلی حتی از کیفیت چوب آن هم مهم تر است
شکی نیست که کیفیت چوب مبل اهمیت بسیار زیادی دارد اما کیفیت پارچه مبلی حتی از کیفیت چوب آن هم مهم تر است

معیارهای تشخیص کیفیت پارچه مبل

در این مطلب راه های تشخیص کیفیت پارچه مبل را بررسی می کنیم. این راهنما به شما کمک می کند تا در انتخاب پارچه مبل اسیر گستردگی طرح ها، رنگ ها و کیفیت ها نشوید و بهترین پارچه مبل را برای مبلمان منزل تان انتخاب کنید.

  • تراکم پارچه بسیار مهم است

اولین نکته ای که باید در انتخاب پارچه مبلی به آن دقت کرد، میزان تراکم پارچه است. پارچه های کم کیفیت و بی کیفیت تراکمی کمی دارند؛ مسئله ای که باعث می شود در زمان کمی بعد از استفاده بخشی از بافت آنها از بین برود. البته زیاد بودن بیش از حد تراکم پارچه هم مناسب نیست و پارچه را به جسمی بسیار سفت تبدیل می کند. در هنگام خرید پارچه مبل در اولین قدم تراکم آن را زیر نور بررسی کنید.

در هنگام خرید پارچه مبل در اولین قدم تراکم آن را زیر نور بررسی کنید
در هنگام خرید پارچه مبل در اولین قدم تراکم آن را زیر نور بررسی کنید
  • پارچه نباید فرم خود را از دست بدهد

نکته مهم بعدی این است که یک پارچه مبل مناسب نباید فرم خود را تحت فشار از دست بدهد. منظور از فشار، کشیده شدن طبیعی پارچه در اثر نشست و برخواست یا قرار گرفتن وسایل روی آن است. اگر پارچه ای قبل از استفاده روی مبل در اثر کشش ساده دست فرم خود را از دست بدهد، حتی اگر دوباره به فرم خود برگردد مناسب نیست. چنین پارچه ای به مرور زمان حالت اصلی خود را از دست خواهد داد.

  • اول چیدمان منزل را کامل کنید

یک اشتباه رایج در خرید پارچه مبل این است که قبل از تکمیل چیدمان و دکوراسیون منزل، اقدام به تهیه پارچه مبل کنیم. به یاد داشته باشید پارچه مبل همیشه باید آخرین بخش تهیه شده از دکوراسیون داخلی منزل باشد. همانطور که اشاره شد پارچه های مبل در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی تهیه می شوند بنابراین نگران این نباشید که پارچه موردنظرات را پیدا نکنید. ابتدا دیوارها و سایر وسایل را آماده کنید بعد سراغ پارچه ای بروید که با آنها همخوان باشد.

خرید پارچه مبل همیشه باید آخرین بخش تهیه شده از دکوراسیون داخلی منزل باشد تا با سایر رنگ ها هماهنگ باشد
خرید پارچه مبل همیشه باید آخرین بخش تهیه شده از دکوراسیون داخلی منزل باشد تا با سایر رنگ ها هماهنگ باشد
  • رنگ های چرک تاب انتخاب کنید

هرچقدر که از رنگ پارچه مبلی خود محافظت کنید، بازهم نمی توانید آن را از کثیف شدن محفوظ کنید. سعی کنید از رنگ های چرک تاب انتخاب کنید تا مجبور نباشید در دوره های کوتاه پارچه مبلی خود را بشورید. رنگ های خیلی روشن، حتی با وجود محافظت مداوم هم بعد از مدتی چرک می شوند. این چرک شدن بعد از مدتی حتی با تمیزکاری معمولی هم تمیز نمی شود و پارچه بعد از مدتی چرک مُرد خواهد شد.

  • حواستان به پرزها باشد

اگر می خواهید پارچه پرز دار مثل مخمل و جیر انتخاب کنید، پرز بسیار مهم است. مخمل ها و جیرهای بی کیفیت به راحتی جدا می شوند. می توانید بدون آسیب زدن به پارچه هم با یک آزمایش دستی ساده متوجه کیفیت پرز پارچه بشوید.

  • چرم طبیعی می خواهید یا چرم مصنوعی

یک از جنس های متداوم پارچه مبلی، چرم است. بسیاری از افراد به دلیل سادگی در شستوشوی پارچه های چرم و همچنین زیبایی این جنس، چرم را انتخاب می کنند. نکته مهم درباره این جنس از پارچه این است که چرم ها طبیعی یا مصنوعی هستند. تشخیص چرم مصنوعی از چرم طبیعی در اغلب موارد کار سختی نیست. چرم طبیعی را می توانید از روی بوی محصول یا جنس پرز پشت آن تشخیص دهید. جنس پشت چرم مصنوعی شبیه به نخ است و با چرم طبیعی متفاوت است.

چرم طبیعی را می توانید از روی بوی محصول یا جنس پرز پشت آن تشخیص دهید
چرم طبیعی را می توانید از روی بوی محصول یا جنس پرز پشت آن تشخیص دهید
  • بچه ها و افراد آلرژیک را فراموش نکنید

اگر در منزل نوزاد، کودک یا افرادی زندگی می کنند که به مواد خاصی آلرژی دارند، حتما باید این مسئله را در زمان خرید پارچه مبلی در نظر داشته باشید. البته نگران نباشید اغلب می توانید یک طرح را در دو جنس مختلف و با جنسی که مشکلی برای کسی ایجاد نکند هم تهیه کنید.

همچنین توصیه می شود اگر در منزل بچه زندگی می کند، از مبلهایی که لبه های تیز و خطرناک دارند استفاده نکنید. این مسئله درباره پارچه های زبر هم صادق است.

  • جای دوخت را ببینید

زمانی که جنس و طرح پارچه مورد نظرتان را انتخاب کردید، وقت آن رسیده که مطمئن شوید پارچه خوب دوخته شده است. ساده ترین راه برای اینکه مطمئن شوید پارچه مبلی خوب دوخته شد، این است که محل دوخت را ببینید. اگر جای عبور نخ بیش از اندازه بزرگ باشد یعنی پارچه خوب دوخته نشده و اگر آن را بخرید باید به زودی منتظر باز شدن جای دوخت ها یا حتی پاره شدن آنها باشید.

اگر جای عبور نخ بیش از اندازه بزرگ باشد یعنی پارچه خوب دوخته نشده
اگر جای عبور نخ بیش از اندازه بزرگ باشد یعنی پارچه خوب دوخته نشده

جمع بندی

اکنون که با معیارهای صحیح کیفیت پارچه مبل آشنا شدید، هر زمان که خواهان خرید یک دست مبلمان برای منزل خود بودید، حتما این نکات را به ذهن آورید تا خریدی مطلوب داشته باشید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =