راهنمای نگهداری هیزم شومینه

0

زمانی که از شومینه‌ای با سوخت چوب استفاده می‌کنید، نگهداری هیزم شومینه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که با آن روبرو هستید. گاهی اوقات ممکن است هیزم‌ها را اتاق خوابتان جای دهید و یا مجبور شوید درست وسط اتاق نشیمن از آن‌ها نگهداری کنید. بهتر است بدانید که ایده‌های بهتری نیز برای نگهداری هیزم‌ شومینه وجود دارن که در این مقاله از استادکار قصد داریم به شما معرفی کنیم، لطفاً با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای نگهداری هیزم شومینه در خانه

مهم‌ترین دغدغه افرادی که در خانه یا ویلای شخصی‌شان از شومینه هیزمی استفاده می‌کنند، قرار دادن هیزم‌های آماده در محیطی مناسب در داخل خانه است. بهتر است بدانید که انجام دادن این کار آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست؛ تنها لازم است کمی تغییرات در دکوراسیون خانه ایجاد کنید و مکانی مناسب برای نگهداری هیزم شومینه در نظر بگیرید.

راهنمای نگهداری هیزم شومینه
زمانی که از شومینه‌ای با سوخت چوب استفاده می‌کنید، نگهداری هیزم شومینه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که با آن روبرو هستید.

اولین قدم برای نگهداری هیزم شومینه این است که مکان مناسبی را با توجه به دکوراسیون و سبک خانه انتخاب کنید. برای این کار نیاز به فردی دارید که در این راه به شما کمک کند و با توجه به محیط منزلتان، مکان مناسبی را برای این کار تدارک ببیند و با توجه به سبک منزلتان آسیبی نیز به ظاهر خانه وارد نکند. در ادامه با راهکارهای نگهداری هیزم شومینه و نکاتی در این مورد آشنا می‌شویم.

داخل دیوار

فرم و معماری خانه شما نقش مهمی در مورد نگهداری هیزم شومینه دارد. اگر در قسمتی از دیوار خانه شما تورفتگی وجود دارد که از طول و عرض مناسبی برای این کار برخوردار است، واقعاً خوش‌شانس هستید. بهتر است در هر جا از خانه به دنبال چنین فضاهای مرده‌ای باشید و از آنها برای نگهداری هیزم شومینه استفاده کنید.

اگر در قسمتی از دیوار خانه تورفتگی وجود دارد که از طول و عرض مناسبی برای نگهداری هیزم شومینه برخوردار است، واقعاً خوش‌شانس هستید.
اگر در قسمتی از دیوار خانه تورفتگی وجود دارد که از طول و عرض مناسبی برای نگهداری هیزم شومینه برخوردار است، واقعاً خوش‌شانس هستید.

زیر شومینه

ایده بعدی برای نگهداری هیزم شومینه بیشتر مختص افرادی است که دوست دارند هر چیز به طور دقیق و منظم سر جای خودش باشد. این موضوع نیز دقیقا به فضای شما بستگی دارد. برای این کار می‌توانید هیزم‌ها را زیر شومینه جاسازی کنید و برای اینکه ظاهر بهتری داشته باشند، یک کشو در زیر یا کنار شومینه‌تان نصب کنید و یا اگر در قسمت کنار شومینه مکانی مناسب دارید، یک جایگاه مخفی به نگهداری هیزم شومینه اختصاص دهید.

اگر فضای کافی در قسمت زیر و یا کنار شومینه دارید، بهتر است که از آن برای نگهداری شومینه استفاده کنید.
اگر فضای کافی در قسمت زیر و یا کنار شومینه دارید، بهتر است که از آن برای نگهداری شومینه استفاده کنید.

زاویه‌های پنهان

ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که دوست ندارید هیزم‌ها را در هر جایی بگذارید و ترجیح می‌دهید که آن‌ها را در قسمتی دور از دید قرار دهید. بهتر است بدانید که بهترین مکان نگهداری هیزم شومینه برای شما لابه‌لای درز و زاویه‌های دیوار است.

یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری هیزم شومینه لابه‌لای درز و زاویه‌های دیوار است.
یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری هیزم شومینه لابه‌لای درز و زاویه‌های دیوار است.

اگر واقعاً جایی برای قرار دادن و نگهداری هیزم شومینه در محیط خانه ندارید، بهتر است که بدون کوچک‌ترین نگرانی از هر جایی از خانه که در دسترس دارید استفاده کنید؛می‌توانید از کتابخانه، قفسه و یا هر کمد دیگری در هر کجای خانه‌تان کمک بگیرید.

نکاتی که لازم است در مورد نگهداری هیزم شومینه بدانید

  • قبل از اینکه تصمیم بگیرید هیزم‌ها را در کدام بخش خانه جاسازی کنید، اول باید مطمئن شوید که واقعاً فضای مناسبی برای این کار دارید و نمی‌توانید از آن فضا برای کار مهم‌تری استفاده کنید. ممکن است خانه شما نیاز به یک دستشویی دیگر داشته باشد و یا لازم باشد یک نردبان در قسمت کنج دیوارتان بگذارید. در چنین شرایطی لزومی برای نگهداری هیزم شومینه در خانه نیست.
  • مطمئن شوید که چوب مناسبی را به عنوان هیزم انتخاب کرده‌اید و چوب به اندازه کافی خشک است. چوب کاملاً خشک هیچ بو، رطوبت و شیره‌ای در داخل خود ندارد و بنابراین حشره‌ای نیز در آن جمع نمی‌شود. اما اگر چوب نامناسبی را انتخاب کنید، احتمال اینکه موجودات و حشرات ریز نیز در آن باشند زیاد است و با آوردن چوب‌ها به خانه همه این حشرات به خانه شما منتقل خواهند شد.
اگر چوب نامناسبی را به عنوان هیزم انتخاب کنید، احتمال اینکه موجودات و حشرات ریز نیز در آن باشند زیاد است.
اگر چوب نامناسبی را به عنوان هیزم انتخاب کنید، احتمال اینکه موجودات و حشرات ریز نیز در آن باشند زیاد است.
  • برای این‌که به وسیله چوب‌ها به لوازم خانه آسیب نزنید، بهتر است قبل از آوردن آن‌ها به خانه حتماً چوب‌ها را به سایزهای کوچک و مناسب برش داده و درون پوشش مناسبی بگذارید و به داخل خانه بیاورید.
  • هیچ‌گاه بر روی الوارهای چوب از مواد آتش‌زا مثل انواع حشره‌کش و خوشبوکننده‌ها استفاده نکنید. اگر نگران وجود حشره در داخل چوب‌ها هستید، می‌توانید یک تله یا ماده غیر آتش‌زا که حشرات را نابود می‌کند، در داخل کمد یا محفظه چوب‌هایتان قرار دهید. فراموش نکنید که هیچ‌گاه چوب‌های سوخته شده را بر روی هیزم‌های تازه‌تان قرار ندهید تا چوب‌ها خراب نشوند.
  • از ذخیره بیش از حد هیزم در داخل خانه اجتناب کنید و سعی کنید در حد معقول هیزم‌ها را روی هم بچینید؛ طوری که چوب‌ها بیش از حد به هم فشرده نشوند. این کار موجب می‌شود تا هم تمیز کردن مکان چوب‌ها برایتان ساده‌تر باشد و هم اینکه به مقدار لازم چوب در دسترس داشته باشید و هر بار با تمام شدن چوب دوباره محفظه‌تان را پر کنید.
بهتر است به اندازه نیاز در خانه هیزم ذخیره کنید.
بهتر است به اندازه نیاز در خانه هیزم ذخیره کنید.

کلام آخر

در این مقاله از استادکار سعی کردیم تا به افرادی که دغدغه نگهداری از هیزم در خانه داشتند، راهکارهایی ارائه دهیم تا با استفاده بهتر از فضای موجود در خانه، بهترین مکان را برای نگهداری از هیزم شومینه انتخاب کنند. به علاوه همان‌طور که مطالعه کردید، انتخاب چوب مناسب و نحوه نگهداری از آن‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر دچار مشکل شوید و همیشه در خانه هیزم مناسب برای گرم کردن فضا داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: napoleonfireplaces.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − نه =