با ترند پرده ۲۰۲۲ پوشش پنجره را به روز نگه‌ دارید

0

پرده یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی بوده و مدل پرده در جذابیت دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است. این عنصر، سه وظیفه مهم را برعهده دارد. از وسایل خانه در برابر نور خورشید محافظت می‌کند، موجب حفظ حریم خصوصی و دیده نشدن داخل خانه می‌شود و همچنین به دکوراسیون خانه زیبایی می‌بخشد. پرده‌ها اغلب به دلیل طرح، رنگ، بافت یا طراحی خاص خود، به یکی از عناصر زیبایی‌شناختی داخلی تبدیل می‌شوند. اما مانند هر سال، ترند پرده ۲۰۲۲ هم از نظر رنگ‌بندی و شکل ظاهری با کمی تغییر و تحول روبرو شده است.

هنگام انتخاب نوع پرده، معیار اصلی سبک طراحی دکوراسیون یک فضای خاص است. البته این بدان معنا نیست که سبک و مدل پرده‌های ۲۰۲۲، شبیه مدل پرده‌های سال‌های گذشته است. چون طراحان در هر سال، ایده‌های جدیدی برای عناصر دکوراسیون مانند پرده ارائه می‌دهند. اگر دوست دارید خانه شما، در خصوص پرده هم به‌روز بماند، لازم است با ترند پرده ۲۰۲۲ آشنا شوید. پس در ادامه این مقاله، همراه ما بمانید.

پرده‌های ترند ۲۰۲۲

  • اتاق نشیمن

در هر خانه، اتاق نشیمن جایی است که اعضای خانواده در آن جمع می‌شوند یا از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. پس لازم است همیشه چهره زیبا و جذابی داشته باشد، چراکه نشان‌دهنده سبک و سلیقه صاحب خانه است. اگر ترند پرده ۲۰۲۲ را در سه اصل توصیف کنیم، این اصول عبارتند از: ظرافت، تجمل و اصالت. مدل پرده‌های جدید پذیرایی ساده، این سه معیار را در خود دارند.

اما سوال اینجاست که آیا می‌توان پرده‌ای پیدا کرد که طرح‌دار بوده و هر سه ویژگی را در خود داشته باشد؟ باید بگوییم که خوشبختانه، با پیشرفت تکنولوژی، این امر محقق شده است. امروزه پرده‌های سه بعدی مد روزی ارائه می‌شوند که دارای همه این ویژگی‌ها هستند. ترند پرده ۲۰۲۲، پرده‌هایی با الگوهای میوه، گل، حیوانات و آثار تاریخی هستند. این مدل پرده‌های جدید پذیرایی ساده نیستند اما باشکوه به نظر می‌آیند.

در این زمینه بیشتر بخوانید: ۲۰ مدل پرده آشپزخانه که فضا را روشن می‌کنند

دکوراسیون نشیمن مدرن و مینیمال با پرده‌های ساده حریر ترند ۲۰۲۲
در سال ۲۰۲۲، مدل پرده‌های ساده حریر در اتاق نشیمن به فضا ظرافت و اصالت خاصی می‌دهند. اما پرده رویی، می‌تواند تجمل را به این اتاق بیاورد.
خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار
  • اتاق خواب

اتاق خواب یک بخش خصوصی برای استراحت و آرامش اعضای خانواده است. در این بخش از خانه، طراحی داخلی با ایده ایجاد راحتی بیشتر و آرامش انجام می‌شود. در سال ۲۰۲۲، طراحان ترجیح می‌دهند به پرده‌های کلاسیکی که فضا را آرام و دلپذیر می‌کنند، بپردازند. مدل پرده‌های ۲۰۲۲، ترکیبی از پارچه و تور هستند. از پارچه توری می‌توان در رنگ‌های روشن و با نقش و نگارهای متفاوت بهره گرفت. از الگوهای انتزاعی یا نقش گل هم می‌توان به عنوان طرح‌های مد روز یاد کرد، اما باید دقت داشت که اصالت در این پرده‌ها حفظ شود.

برای انتخاب پرده اتاق خواب دارای اصالت، لازم است رنگ‌های به‌ کار‌ رفته در بخش پارچه‌ای، تیره‌تر از پارچه توری باشد. این ترکیب علاوه بر داشتن اصالت، بسیار امروزی و مدرن به نظر می‌رسد. به علاوه، حتی در طول روز می‌تواند یک تاریکی دلپذیری برای استراحت و آرامش افراد ایجاد کند. شاید مدل پرده‌های ساده حریر را برای اتاق خواب در نظر گرفته‌اید کهاتاق را کاملاً تاریک نمی‌کنند. در این شرایط می‌توانید برای دستیابی به این منظور، زیر لایه‌های پرده از یک آستر استفاده کنید.

بیشتر بدانید: با شناخت انواع مدل موکت اتاق خواب، فضای آرام‌تری داشته باشید

پرده اتاق خواب با طرح سفید و قرمز در کنار تختخواب و میز
پرده‌های ترند ۲۰۲۲ در اتاق خواب، یکی از المان‌هایی هستند که حس آرامش را در این اتاق نمایان می‌کنند. کلفتی این پرده‌ها، باید به اندازه‌ای باشد که اتاق را برای استراحت نیمروزی هم مناسب نماید.
  • آشپزخانه

ترند پرده ۲۰۲۲ برای آشپزخانه، مواردی است که دارای دو معیار اصلی زیبایی‌شناسی و دوام باشد. در ترند پرده ۲۰۲۲، هر دو معیار به یک اندازه مهم هستند. از یک طرف، همه اعضای خانه زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانند، یعنی این بخش از خانه باید زیبا، دلپذیر و شاد باشد. از سوی دیگر هم با توجه به شرایط رطوبت و کثیفی در زمان پخت‌وپز، پرده‌ها باید به سادگی تمیز شوند. پس جنس پرده‌های آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که شستشو و نظافت به ظاهر آنها آسیبی نرساند. یک ترند شیک و کاربردی برای پرده آشپزخانه، بهره گرفتن از پرده مدل رومی است. این پرده‌ها برای این فضا، ساده و راحت به نظر می‌رسند.

در این مورد بیشتر بخوانید: این 7 ترند آشپزخانه هرگز از مد نمی‌افتند

دکوراسیون اتاق ناهارخوری کلاسیک با پرده مدل رومی سبز ترند ۲۰۲۲
ترند پرده ۲۰۲۲ برای آشپزخانه، مدل رومی است. این مدل پرده، به لطف تنوع چاپ و رنگ، تم دلپذیری را برای آشپزخانه به ارمغان می‌آورند.
دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار

رنگ پرده‌های ترند ۲۰۲۲

  • سفید

یکی از رنگ‌های ترند پرده ۲۰۲۲، رنگ سفید است. این رنگ به طور طبیعی در هر فضایی و با هر سبک دکوراسیونی جور در می‌آید. پرده‌های سفید می‌توانند ضخیم، نازک و بسیار نازک باشند. مدل‌های نازک، نور طبیعی را به داخل راه می‌دهند. این مدل‌ها، نور خورشید را در فضا پخش می‌کنند. در عین حال به خوبی از حریم خصوصی اتاق محافظت می‌نمایند. اما مدل‌های خیلی نازک در صورتی پیشنهاد می‌شوند که فضا، دید نداشته باشد و حریم خصوصی شما حفظ شود.

  • سیاه و دودی

پرده‌هایی در رنگ‌های سیاه و دودی، بسیار شیک و جسورانه هستند. پرده‌های براق ژاکارد با الگویی با رنگ کمی روشن‌تر از رنگ زمینه، بسیار شیک و خاص به چشم می‌آیند. الگوهای پرطرفدار، ترکیب سیاه با سفید، سیاه با طلایی یا سایر رنگ‌هایی که با تم فضای داخلی هماهنگی داشته باشند، هستند. استفاده از این رنگ‌ها در ترند پرده ۲۰۲۲، روز به روز فراگیرتر می‌شوند.

  • سبز پسته‌ای

این رنگ سبز را می‌توان به عنوان یک رنگ مستقل یا مکمل سفید یا سیاه در ترند پرده ۲۰۲۲ دید. ترکیب رنگ سفید در فضای داخلی با رنگ‌های مختلف مناسب به نظر می‌رسد. اما رنگ سبز پسته‌ای، نیاز به وجود سایر اشیاء هم‌رنگ در فضا دارد. در واقع یک پرده به رنگ سبز پسته‌ای، بدون وجود سایر لوازم جانبی به این رنگ، جلوه‌ای نخواهد داشت. این رنگ می‌تواند در اثاثیه یا لوازمی مانند مبلمان، روتختی، کوسن‌ها، پاف یا پتوی پرتابی به کار رود. در این‌ صورت، جلوه پرده چندبرابر خواهد شد.

این مقاله هم جالب است: ۷ مدل پرده جدید پذیرایی برای پذیرایی و اتاق خواب

  • پارچه‌های دارای نقوش چاپی

در ترند پرده ۲۰۲۲، الگوهای هندسی و نقوش چاپی گرمسیری به چشم می‌خورند. شما می‌توانید برای اتاق‌های بزرگ، پرده‌های نازک با الگوهای درشت را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برگ‌های سبز روشن درهم تنیده و انگور، از نقوش برجسته در پرده‌های ترند ۲۰۲۲ هستند. چنین مدل‌هایی در فضاهای داخلی با متراژ بالا، جالب به نظر می‌رسند.

یکی دیگر از موارد ترند پرده ۲۰۲۲، پرده‌های دارای نقوش نواری افقی، عمودی و مورب هستند. نوارهای عمودی به صورت بصری سقف را بلندتر نشان می‌دهد، نوارهای افقی هم فضا را گسترده‌تر جلوه می‌دهند و نوارهای مورب هم هر دو خاصیت را با میزان کمتر دربردارند. در میان پرده‌های ترند ۲۰۲۲، مدل‌هایی وجود دارند که راه‌‌راه‌های آنها نه تنها از رنگ‌های مختلف است، بلکه بافتی متمایز با زمینه دارند. به عنوان مثال، امروزه از مدل پرده‌های ساده حریر با راه‌های ساتن براق، بسیار استقبال می‌شود.

چند مدل پرده پانچ ترند ۲۰۲۲ در رنگ‌های آبی، سبز، نارنجی، کرم، سفید، خاکستری و صورتی
پرده‌های ترند ۲۰۲۲، اکثرا از چند رنگ ترکیبی هستند. شما می‌توانید بسته به فضا و دکوراسیون داخلی، دو رنگ را انتخاب و جلوه دکوراسیون خود را با این پرده‌ها تکمیل نمایید.

مدل پرده‌های ۲۰۲۲

  • سبک مینیمال

زندگی مدرن امروزی، به دنبال ساده کردن همه چیز از جمله طراحی، استفاده و مراقبت است. این روند در مورد پرده نیز صدق می‌کند. ترند پرده ۲۰۲۲، مواردی با طرح‌های مینیمال، بدون طرح‌های رنگی و پیچیده را شامل می‌شود. زیبایی‌شناسی مینیمالیسم و ​​میل به ساده بودن توسط پرده‌های جمع‌شوی عمودی با موفقیت ظاهر شده است. همچنین پرده‌های کرکره‌ای عمودی یا افقی از جنس پارچه، چوب، پلاستیک و آلیاژهای آلومینیوم، در فضاهای مرتبط، درخشان به نظر می‌آیند.

خواندن این مطلب هم مفید است: مینیمالیسم در معماری داخلی، خصوصیات آن را بشناسید

دکوراسیون کنجی از خانه با پرده‌های حریر گیپور و ساده با رنگ خنثی
مدل پرده‌های ساده حریر برای اتاق نشیمن، می‌تواند از دو رنگ یا دو طرح متفاوت باشد. اما در صورت داشتن سبک دکوراسیون مینیمال، بهتر است از طرح‌های ساده‌تر و رنگ‌های خنثی استفاده نمایید.
  • سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی با سبک اسکاندیناوی، فضایی با رنگ‌های خنثی و خطوط واضح است. پرده‌های طراحی شده به این سبک، فضایی دنج ایجاد می‌کنند. اما اگر دوست دارید از این ترند پرده ۲۰۲۲ بهره بگیرید، فضا را از اشیای غیرضروری خالی کنید. برای اتاق‌های نشیمن، پذیرایی‌ها و اتاق خواب‌ها، پرده‌های بلند مناسب‌تر هستند و مطابق با مدل پرده‌های ۲۰۲۲ هستند.

به لطف ترکیبی از سادگی و ظرافت، پرده‌های جمع‌شوی عمودی رومی، ظاهری به سبک اسکاندیناوی پیدا کرده‌اند. پرده‌های جمع‌شو، در فضاهای با طراحی داخلی با سبک اسکاندیناوی مناسب و کاربردی هستند. این ترند پرده ۲۰۲۲ می‌تواند به تنهایی یا به صورت ترکیبی با پرده‌های بلند استفاده شود.

بیشتر بدانید: سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون کدام است؟

  • پرده‌های ژاپنی

این مدل پرده‌های ۲۰۲۲، پرده‌های پنلی هم نامیده می‌شوند. در ابتدا، پرده‌های پنلی ژاپنی، صرفاً برای پارتیشن‌بندی فضا در نظر گرفته شده بودند. اما اروپایی‌ها تصمیم گرفتند از صفحه نمایش این مدل پرده، برای تزیین پنجره‌های خود استفاده کنند.

پرده‌های پنلی ژاپنی به طور کامل با ترند پرده ۲۰۲۲ که مینیمالیستی هستند، مطابقت دارند.این مدل‌، پنل‌های مستقیم با عرض ۱.۵ متر هستند که به سمت طرفین باز و بسته می‌شوند. این پرده‌ها با پارچه‌های نازک به یک قاب متصل شده‌اند. به خاطر داشته باشید در ترند پرده ۲۰۲۲، مرسوم نیست پرده‌های ژاپنی با چین، آویز یا سایر عناصر تزیینی دیگر تکمیل شوند.

دکوراسیون نشیمن و ناهارخوری با پرده‌های ژاپنی صاف عمودی ۲۰۲۲
یک ترند پرده ۲۰۲۲، پرده ژاپنی است. این پرده‌ها صاف و بدون چین تهیه می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید از صفحه پرده، برای نمایش یک تصویر دلنشین بهره بگیرید و حال و هوای آن فضا را دلپذیرتر کنید.
  • پرده‌هایی با الگوی سه‌بعدی

مینیمالیسم به معنای سادگی در حد به وجود آمدن یک فضای بی‌روح و کسل‌کننده نیست. شاید شما دوست داشته باشید بدون اضافه کردن جزییات غیرضروری، در یک فضای تک‌رنگ، یک بخش برجسته ایجاد کنید. در این صورت، بهره‌گیری از پرده‌های دارای الگوی سه‌بعدی، گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. برای اتاق نشیمن و اتاق خواب، مدل‌هایی با مناظر طبیعی مثل گل ارکیده، گل رز یا نیلوفر مناسب به نظر می‌رسند.

اما ترند پرده ۲۰۲۲ در آشپزخانه، پرده‌های عمودی جمع‌شو با تصویر میوه‌ یا پرنده‌ هستند. برای اتاق کودک هم می‌توانید پرده‌ای با طرح شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودک انتخاب کنید. فقط باید به خاطر داشت که پرده دارای نقش و طرح بیش از حد، به تدریج خسته‌کننده و آزاردهنده می‌شود. پس پرده‌ای را انتخاب کنید که طرح‌های زیاد، آن را شلوغ نکرده باشد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

در سال ۲۰۲۲، گرایش زیادی به مینیمالیسم و دوری از ساختارهای پیچیده وجود دارد. در این سال، همه عناصر دکوراسیون مخصوصا پرده، باید بسیار ساده باشد. پرده‌های رومی، ژاپنی و اسکاندیناوی از جمله مدل پرده‌های ۲۰۲۲ هستند.

در مورد جنس ترند پرده ۲۰۲۲، طراحان تنوع زیادی ارائه می‌دهند تا دست شما برای انتخاب باز باشد. می‌توانید پرده را از پارچه‌های ضخیم و حجیم یا نازک و کم‌وزن (مثل مدل پرده‌های ساده حریر) انتخاب کنید. گزینش باید بر اساس سبک فضا و درجه روشنایی آن باشد. در زمان انتخاب پرده، باید به این موضوع هم فکر کرد که پرده به اندازه‌ای نازک نباشد که حریم خصوصی نقض شود.

منبعNewdecortrends

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =