تفاوت دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی و معماری داخلی در چیست؟

0

اگر به علم معماری و دکوراسیون علاقه‌مند باشید، قطعاً سه اصطلاح دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی و معماری داخلی را بارها شنیده اید. آیا تفاوت میان کار و وظیفه‌ی متخصیصن هرکدام از این اصطلاح‌ها را می‌دانید؟ هدف ما در این مقاله آشنایی شما با این سه و تفاوت کار هریک از آن هاست. در ابتدا بهتر است که با یک تعریف جامع و کامل از هرکدام مقاله‌ی خود را شروع کنیم: با استادکار همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

معمار داخلی کیست و یک معمار داخلی چه کار می‌کند؟

معماری داخلی یکی از شاخه‌های رشته ی معماری است که فضای زیبا و کارآمد را برای شما خلق می کند. یک معمار داخلی در واقع شبیه به یک قالیباف است که می تواند اصول فنی و تخصصی معماری ساختمان را با اصول هنری و زیبایی شناسی به یکدیگر تنیده و فضایی خاطره انگیز و در عین حال عملگرا برای شما بسازد. فضایی که بیانگر هویت، نیاز، درک و خواسته‌های مخاطبش است.

می‌توان گفت یک معمار داخلی نه تنها می‌تواند شکل بنا را بسازد، بلکه قادر است شکل و سبک زندگی افرادی که از آن بنا استفاده می‌کنند هم تغییر دهد. معماران داخلی باید به گونه‌ای بر زمان و فضایی که ساختمان ساخته شده توجه کنند که اگر بیست سال بعد صاحب خانه خواست در ساختار داخلی آن تغییر ایجاد کند، این پتانسیل در ساختمان باشد.

حتماً شما نیز خانه‌هایی را دیده‌اید که نمای بیرونی ساختمان قدیمی بوده، اما داخل آن به صورت امروزی تغییر یافته‌است. این یعنی فضای داخلی قابلیت تغییر را داشته و متناسب با محیط و زمان بهینه شده‌است.

در دنیای مدرن امروزی، انسان‌ها زمان زیادی از روز را در فضای بسته به سر می‌برند و متأسفانه اوقاتی برای هواخوری و تفریح ندارند.
در دنیای مدرن امروزی، انسان‌ها زمان زیادی از روز را در فضای بسته به سر می‌برند و متأسفانه اوقاتی برای هواخوری و تفریح ندارند. با توجه به این امر، معماری داخلی و دکوراسیون داخلی می‌تواند شادی و رضایت از وضعیت کاری را به زندگی افراد تزریق کند.
یک معمار داخلی در واقع بازوی راست طراح داخلی است که در درک جنبه‌ی معماری فضا تخصص دارد.
یک معمار داخلی در واقع بازوی راست طراح داخلی است که در درک جنبه‌ی معماری فضا تخصص دارد.

طراحی داخلی چیست و یک طراح داخلی چه کار می‌کند؟

طراحی داخلی علمی بسیار گسترده است و متخصصین در این امر باید در مورد رنگ‌ها، پارچه ها و طراحی با استفاده از کامپیوتر (CAD)، ترسیم، برنامه ریزی فضایی، طراحی مبلمان، معماری و … مطالعه و آموزش رسمی داشته باشند. در واقع طراحی داخلی هنر یا عمل برنامه ریزی شده‌ای است که بر اجرای معماری داخلی و مبلمان، نظارت دارد. یک طراح داخلی بر زیبایی در کنار کارایی با اصول و ارکان‌های تخصصی معماری تاکید دارد.

طراحی داخلی ساختمان مختص به خانه‌های بزرگ اشرافی نیست بلکه به تمامی اقشار جامعه با هر نوع درآمدی تعلق دارد. برای توضیح و درک بیشتر می‌توان از مقاله‌ای تحت عنوان “طراحی داخلی چیست” که در وب سایت استادکار در این رابطه قرار داده شده استفاده کنید.

بیشتر بدانید تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟

طراحی داخلی رشته‌ای حد واسط میان معماری و طراحی است
طراحی داخلی رشته‌ای حد واسط میان معماری و طراحی است که علاوه بر توجه به جنبه‌های کاربردی، ساختاری و فنی ساختمان به طراحی تجسمی و جنبه های بصری و زیبایی آن هم توجه‌ی ویژه دارد.

حلقه‌ی سوم مفهوم دکوراسیون داخلی چیست و وظایف یک دکوارتیو چیست؟

دکوراسیون داخلی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در محیط خانه یا اداره گفته می‌شود که به ساختمان و طراحی داخلی آن کاری ندارد و فقط با تغییر لوازم منزل، تابلو، تغییر رنگ دیوارها و… فضای خانه یا شرکت را تغییر می‌دهد.برای درک بهتر این مسئله می‌توان این گونه گفت که برای اجرای طراحی دکوراسیون داخلی شما نیاز به ساخت و ساز و کار مهندسی ندارید.

بلکه با تغییرات جزئی در فضای خانه یا شرکت می‌توانید دکوراسیون را تغییر دهید. با این حساب هنگامی که خانه خود را تزئیین کرده و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزلمان فکر می‌کنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می‌گیریم. با این همه دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که بر اساس سلیقه ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

بیشتر بدانید راهنمای انتخاب رنگ درب ساختمان

دکوراسیون داخلی یک حرفه نیست، هر شخصی با داشتن خلاقیت می‌تواند مکانی را که در آن قرار گرفته زیباتر کند.
دکوراسیون داخلی یک حرفه نیست، هر شخصی با داشتن خلاقیت می‌تواند مکانی را که در آن قرار گرفته زیباتر کند.

سخن آخر

وقتی می خواهیم در خانه و یا شرکت خود تغییری کوچک ایجاد کنیم و می خواهیم از متخصصین این امر کمک بگیریم معمولا با دو عبارت طراح داخلی و دکوراسیون داخلی روبرو می‌شویم. برای درک تفاوت این دو می‌توان به طور خلاصه این گونه گفت: یک طراح داخلی قادر است با توجه به دانش گسترده اش کار دکوراتور را انجام دهد، ولی یک دکوراتیو نمی‌تواند و نباید کار طراح داخلی را انجام دهد. دکوراسیون فقط به مبلمان کردن و زیباسازی فضا با استفاده از وسایل مدرن و به روز می‌پردازد.

طراحان داخلی در واقع به عنوان مدیران پروژه هستند که در پروژه ساخت و ساز یا نوسازی کار کرده و به بررسی تمامی عوامل همچون پالت رنگ اتاق‎‌ها و چیدمان سازه‌ها و اتصال‌های آن‌ها و کیفیت پنجره‌ها و تغییر آن‌ها و انتخاب کابینت‌های مناسب و بررسی وضعیت لوله کشی و… می پردازد. یک معمار داخلی در واقع بازوی راست طراح داخلی است که در درک جنبه‌ی معماری فضا تخصص دارد.

یک معمار داخلی در مورد اصول فنی و علمی که در فضای نهایی تأثیرگذار است به طراح مشاوره می‌دهد. این اصول می تواند شامل برق کشی و قرار دادن پریزهای برق در جای درست و اصولی و تهویه فضا و مقررات ساختمان و طراحی ورودی و قراردان جای درست پنجره‌ها و روشنایی و استفاده‌ی درست و هوشمندانه از فضا و… باشد. پیشنهاد میکنم مقاله اصول و انواع دکوراسیون اتاق خواب که اطلاعات تازه ای برای شما خواهد داشت را نیز مطالعه کنید و ما را از نظرات خود بهره مند سازید .

منابع: چیدانه | دکوربوم | INTERIOR FLOW

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =