سریع ترین و بهترین روش های گرفتن خلافی خودرو

0

برای کمتر راننده‌ای در طول زندگی خود پیش می‌آید که جریمه نشدن را تجربه کند. اغلب ما برای یک‌بار هم که شده، به دلیل حتی نقض یک قانون کوچک هم که شده، جریمه شده‌ایم. از این رو استعلام خلافی خودرو را تجربه نموده‌ایم. شاید پیش‌تر دغدغه ما رانندگان بر این بود که چگونه خلافی ماشین بگیریم؟ اما خوشبختانه امروز گرفتن خلافی خودرو آسان شده است چرا که روش‌های مختلفی برای دریافت خلافی خودرو وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک، استعلام خلافی خودرو اینترنتی، استعلام خلافی خودرو از طریق vin و همچنین مراجعه به سایت خلافی خودرو اشاره نماییم.

امروز سامانه خلافی خودرو به طور شبانه روزی فعالیت دارد و افراد می‌توانند به راحتی در هر لحظه نسبت به گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک و یا شماره VIN اقدام نمایند. با ما در این مطلب از استادکار همراه باشید تا با شیوه‌های استعلام خلافی خودرو از طریق پلاک، استعلام خلافی خودرو آنلاین، استعلام خلافی خودرو اس ام اس و … آشنا شوید.

استعلام خلافی خودرو

هیچ راننده‌ای دوست ندارد که بدون استعلام خلافی خودرو، بی‌خبر از میزان جرایم رانندگی خود باشد تا در یک لحظه با رقم بالایی از میزان جرایم رو به رو شود. از سوی دیگر گرفتن خلافی خودرو به طور منظم سبب می‌شود تا افراد بتوانند برنامه‌ریزی درستی از پرداخت آن‌ها داشته باشند. همان‌طور که در بالا اشاره شد، روش‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد که ما در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

بیشتر بدانید هر آن چه که در مورد برگ سبز خودرو باید بدانید

یکی از روش های استعلام خلافی خودرو، استفاده از شماره پلاک است
یکی از روش های استعلام خلافی خودرو، استفاده از شماره پلاک است که شما می توانید این کار را به کمک تماس با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸ و یا سامانه تهران من انجام دهید.

دریافت خلافی ماشین با شماره پلاک

یکی از روش‌های استعلام خلافی خودرو، استعلام خلافی خودرو از طریق پلاک است. یعنی شما می‌توانید با در اختیار داشتن شماره پلاک خودرو، به راحتی از میزان جرایم رانندگی خود اطلاع یابید. اما در این روش از دریافت خلافی خودرو با شماره پلاک باید به چه صورت عمل کنید؟

تماس با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸

برای استعلام خلافی خودرو از طریق پلاک، می‌توانید با شماره ۸۸۲۸۸۸۸ تماس حاصل نمایید. بعد از شماره‌گیری لازم است تا دکمه ۱ را فشار دهید تا به بخش استعلام تخلفات رانندگی متصل شوید. بعد از آن مجدد می‌بایست عدد ۱ را فشار دهید تا به اپراتور مربوط به این بخش وصل شوید. در این زمان شما با خواندن شماره پلاک خودروتان می‌توانید به راحتی از میزان جرایم رانندگی آگاه شوید. البته برخی از کاربران بر این باورند که هم اکنون این شماره پاسخگو نیست، در واقع اپراتوری آن سوی خط وجود ندارد! اما در نهایت این یکی از شیوه‌های استعلام خلافی خودرو از طریق پلاک است.

بیشتر بدانید کلاچ برقی یا کلاچ هوشمند چیست؟

شما می توانید پس از ثبت نام در سامانه تهران من، در هر لحظه از میران جرایم رانندگی خود اطلاع یافته و نسبت به پرداخت آن ها اقدام نمایید.
شما می توانید پس از ثبت نام در سامانه تهران من، در هر لحظه از میران جرایم رانندگی خود اطلاع یافته و نسبت به پرداخت آن ها اقدام نمایید.

مراجعه به سامانه تهران من

روش دیگری که برای استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک وجود دارد، مراجعه به سامانه تهران من است. توجه داشته باشید که برای استفاده از این سامانه، شما می‌بایست ابتدا در آن عضو شده باشید و اطلاعات وسیله نقلیه خود را به درستی در آن وارد نموده باشید تا بتوانید با ورود به آن، در هر لحظه از میزان خلافی‌های خودرو خود، اطلاع یابید.

برای استعلام میزان خلافی خودرو در سامانه تهران من، ابتدا می‌بایست به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید و گزینه “استعلام بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای” را انتخاب نمایید. سپس شما می‌توانید جرایم لیست شده را فیلتر کنید؛ به عنوان مثال جرایم ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد را از سایر جرایم جدا نمایید و مشاهده کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق vin

یکی از ساده‌ترین روش‌های استعلام خلافی خودرو، استعلام خلافی خودرو از طریق vin است. روی کارت هر خودرو، یک شماره VIN انحصاری ثبت شده است که شما به کمک آن می‌توانید به راحتی از میزان جرایم خود اطلاع یابید:

استعلام خلافی با پیامک

برای استعلام خلافی خودرو از طریق vin، شما می‌توانید از سامانه پیامکی خلافی خودرو استفاده نمایید و با ارسال کد VIN مندرج بر کارت خودرو به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، از میزان جرایم وسایل نقلیه خود آگاه شوید. هزینه ارسال پیامک به این سامانه خلافی خودرو پیامک، ۳۵۰ تومان است و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به کمک خلافی خودرو اس ام اس، از جرایم خودروتان آگاهی یابید.

استفاده از کد USSD

یکی دیگر از روش‌های استعلام خلافی خودرو از طریق vin، استفاده از کد USSD است. در این روش شما نیازی به اینترنت ندارید و می‌توانید به راحتی با شماره گیری کد *۱۱۰# از میزان جرایم رانندگی خود اطلاع یابید. پس از شماره گیری این کد، شما می‌بایست در میان گزینه‌های ارائه شده، گزینه ۱ را انتخاب کنید. سپس با ورود به بخش جدید، می‌بایست مجدد گزینه ۱ را که استعلام خلافی خودرو است، انتخاب نمایید. در مرحله بعدی مجدد گزینه ۱ را انتخاب کرده و با درج کد VIN از میزان جرایم رانندگی خود اطلاع یابید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید در گام‌های بعدی این جرایم را به سادگی پرداخت نمایید.

یکی دیگر از روش های استعلام خلافی وسایل نقلیه، استفاده از کد USSD و وارد نمودن کد VIN مندرج در کارت خودرو است.
یکی دیگر از روش های استعلام خلافی وسایل نقلیه، استفاده از کد USSD و وارد نمودن کد VIN مندرج در کارت خودرو است.

مراجعه به سایت پلیس راهور

شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت پلیس راهور، از میزان جرایم خود آگاهی یابید. شما بعد از ورود به این سامانه به آدرس http://rahvar120.ir/ و سپس مراجعه به بخش استعلام تخلفات خودرو و موتور سیکلت، با وارد نمودن کد VIN، از میزان جرایم خود با جزئیات از قبیل زمان، مکان و تاریخ تخلف آگاه شوید.

سخن پایانی

همان‌طور که خواندید، امروز استعلام خلافی خودرو به سادگی صورت می‌گیرد و شما می‌توانید به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز، از میزان جرایم رانندگی خود اطلاع یابید و نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام نمایید.

منبع: anzalweb.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =