در راهنمای خرید وسایل دست دوم چه نکاتی مهمند؟

0

خیلی سخت است که بتوانید از فروشگاه لوازم دست دوم خرید نکنید. ممکن است بخواهید دکوراسیون خانه را با اجناس ارزانی که با خرید وسایل دست‌ دوم از بازار تهیه‌ کرده‌اید و با بودجه کم شما مطابقت دارد، طراحی کنید. شاید هم دوست داشته باشید لوازمی را که بقیه فکر می‌کنند به کار نمی‌آیند را تعمیر و از آن‌ها استفاده کنید. روش هرچه که باشد، اگر انتخاب به درستی انجام شود، نتیجه نهایی یکسان خواهد بود. اگر خرید وسایل دست دوم برایتان دشوار است و نمی‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید چه وسیله‌ای نیاز دارید، در اینجا ما به نکات مهم خرید آن اشاره می‌کنیم.

بودجه خرید را مشخص کنید

مطمئناً به دنبال قیمت‌های پایین هستید و بهترین مکان برای خرید وسایل دست دوم گاراژها، بازارهای قدیمی و فروشگاه‌های دست دوم فروشی است. خرید لوازم دست دوم به این معنی نیست که هر چیزی را با هر قیمتی می‌توانید خرید کنید. چون بودجه محدود است و نمی‌توانید بیش‌ازحد هزینه کنید. اگر روی هر وسیله 1000 تومان اضافه پرداخت کنید، این 1000 تومان‌ها در آخر که با هم جمع شوند، مبلغ زیادی خواهند بود. قبل از اقدام برای خرید، بودجه خود را تعیین کنید و به‌جای کارت‌ بانکی، از پول نقد استفاده کنید تا از میزان پول خرج‌شده و باقی‌مانده اطلاع داشته باشید.

نکات مهم در خرید وسایل دست دوم از سمساری | فروش فوری مبلمان دست دوم
در هنگام خرید کلیه لوازم منزل قبل از رفتن به مغازه دست دوم فروشی حتماً راهنمای خرید وسایل دست دوم را مطالعه کنید.

ذهن خود را باز نگه‌ دارید

نکته جالب و سرگرم‌کننده خرید وسایل دست دوم از فروشگاه‌های دست دوم فروشی این است که شما هرگز نمی‌دانید چه چیزی در این فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید. شاید دنبال یک پاتختی جدید هستید، اما به‌جای آن یک نیمکت عالی و خوب که بعد از یک‌لایه رنگ تازه عالی خواهد شد، برای کنار تخت پیدا کنید. همیشه آماده تغییر نظر در یک لحظه باشید.

نحوه قیمت‌گذاری وسایل منزل و راهنمای خرید لوازم دست دوم منزل در تهران
بامطالعه راهنمای خرید لوازم دست دوم در زمان خرید لوازم دست دوم منزل در تهران می‌توانید وسایل بهتری را انتخاب و خریداری کنید.

درنگ نکنید

اگر وسیله مورد نیاز خود را در یک فروشگاه لوازم دست دوم پیدا کردید، یا از فروشنده بخواهید آن را برای شما نگه‌ دارند یا بروید و آن را بخرید. درنگ در خرید وسایل دست دوم یعنی احتمالاً از دستش می‌دهید و فرد دیگری آن را خریداری می‌کند. این موضوع در گاراژها و بازارهای دست دوم فروشی بیشتر رخ می‌دهد.

خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار

خلاقیت خود را آزاد بگذارید

اگر اجازه دهید تخیلات شما آزاد شود، به‌احتمال‌زیاد طلایی که زیر خاک پنهان‌شده نمایان خواهد شد. اگر ذهنیتی تکراری داشته باشید؛ چگونه می‌توانید از خلاقیت به نحوی متفاوت برای رسیدن به هدف اصلی خود در خرید وسایل دست دوم استفاده کنید؟ برای مثال از یک طبل به‌عنوان میز پاتختی، از نردبان چوبی قدیمی به‌عنوان قفسه مجله و از لباس‌های قدیمی به‌عنوان هنر دیواری استفاده کنید. وقتی خلاقیت خود را آزاد می‌گذارید، متوجه می‌شوید آسمان خلاقیت محدودیت ندارد.

همیشه آماده باشید

هرگز نمی‌دانید چه موقع امکان دارد در حین رانندگی با یک گنجینه در حاشیه خیابان در میان بساط یک دست‌فروش یا در یک گاراژ و یک مغازه دست دوم فروشی مواجه می‌شوید. همیشه یک متر، طناب و یک حوله یا پتوی کهنه در صندوق‌ عقب ماشین خود بگذارید و برای خرید وسایل دست دوم آماده باشید. به کمک متر می‌توانید مشخص کنید که آیا یک صندلی دست دوم برای کنار تختخواب شما مناسب خواهد بود یا خیر و به‌وسیله طناب می‌توانید درب صندوق‌ عقب اتومبیل را ببندید تا بتوانید از شیشه، عقب ماشین را ببینید.

ممکن است در هرجایی وسیله مورد نظر خود را بیابید، به همین دلیل فروشگاه‌های دست دوم فروشی در مناطق مجلل اغلب پر از اقلام گران‌قیمت هستند. این امر در مورد لباس، مبلمان باکیفیت، آثار هنری زیبا و لوازم جانبی هم نیز صدق می‌کند. مدل‌های مطلوبی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را خریداری کنید. بازدید از مغازه‌ها برای خرید وسایل دست دوم در مناطق مرفه می‌تواند ارزش رفتن به آنجا را داشته باشد.

توانایی‌های خود را بشناسید

به‌طورکلی خرید وسایل دست دوم به کمی عشق نیاز دارند تا ویژگی‌های خوب آن‌ را ببینید و را مثل روز اول تعمیرش کنید. اما گاهی اوقات وسایل دست دوم بیشتر به تعمیر احتیاج دارند. اگر چنین است، مطمئن شوید توانایی انجام این کار را دارید و می‌توانید خودتان پروژه تعمیر را انجام دهید. اگر تازه وارد تزئینات بازار شده‌اید با یک کار ساده و تعمیر جزئی شروع کنید. بهتر است مهارت نقاشی خود را در یک قفسه کتاب کوچک و ساده به‌جای یک آینه یا کمد تزئینی تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: شستن مبل مخمل

وسایل غیرقابل تعمیر را خریداری نکنید

درحالی‌که بسیاری از مبلمان‌ چوبی دست دوم برای استفاده نیاز به سرویس و تعمیر جزئی دارند، برخی از آن‌ها به‌راحتی تعمیر نمی‌شوند. هر چیزی که یک قطعه اساسی را از دست داده، ترک خورده یا تابیده شده، آسیب شدیدی دیده، یا بوی شدید دود یا ادرار گربه می‌دهد را کنار بگذارید و آن را نخرید. قبل از خرید وسایل دست دوم به روکش صندلی که نیاز به پارچه جدید دارد فکر کنید. چون درحالی‌که تعمیر فریم صندلی عموماً کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، روکش کل صندلی راحتی چالش بزرگی است که باید آن را به یک حرفه‌ای بسپارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعمیر مبلمان | آیا مبلمان خانه‌ی شما نیاز به تعمیرات دارند؟

نکات مهم پیدا کردن بهترین خریدار مبلمان دست دوم و قیمت‌گذاری وسایل منزل
برای فروش فوری مبلمان دست دوم، پیدا کردن بهترین خریدار مبلمان دست دوم و قیمت‌گذاری وسایل منزل بهتر است از یک متخصص وسایل دست دوم کمک بگیرید.
تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

مطمئن شوید در شرایط خوبی قرار دارد

ناگفته نماند که در زمان خرید وسایل دست دوم خرید تشک فرسوده ممنوع است. شما نمی‌خواهید تخت خود را با هر چیزی که ممکن است سلامتتان را به خطر بیندازد مانند مواد حساسیت‌زا، میکروب‌، آفات و چیزهایی که فکر کردن به آن‌ها ناخوشایند است، آلوده کنید. اما باید در خرید مبلمان، اثاثیه و لوازم داخلی دست دوم دقت کنید، چون ساس‌ فقط در رختخواب پنهان نمی‌شود. مبلمان پارچه‌ای را از نظر وجود هرگونه علائم آفات، کپک، لکه‌های مشکوک و بوهایی که احتمالاً به‌راحتی از بین نمی‌روند، به‌دقت بررسی کنید. ترجیحاً قبل از وارد کردن وسایل دست دوم به خانه اطمینان حاصل کنید که کاملاً تمیز شده باشند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل شستن تشک تخت

مرتب به فروشگاه سر بزنید، اما در خرید زیاده‌روی نکنید

برای پیدا کردن و خرید وسایل دست دوم صبر و پشتکار لازم است. این بدان معناست که شما باید به‌طور منظم به فروشگاه‌های خرده‌فروشی، دست دوم فروشی، گاراژ و بازارهای مخصوص سر بزنید تا وسیله موردنظر را پیدا کنید. بااین‌حال، مراقب باشید فقط وسایل مورد نیاز را خریداری کنید تا فضای خانه پر نشود. اگر وسایل دست دوم زیادی خریداری کنید، به‌راحتی همه جا را شلوغ کرده‌اید. هنگامی‌که احساس کردید دکوراسیون خوب به نظر می‌رسد، دو راه پیش روی شما است. یا می‌تواند وسیله جدید نخرید یا وسایل قدیمی بدون استفاده را از اتاق خارج کنید.

سبک خود را بشناسید

با خرید وسایل دست دوم و ترکیب ماهرانه انواع سبک‌ها، دکوراسیون ظاهر فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. اما سبک تلفیقی برنامه‌ریزی منظمی در مورد نحوه چیدمان لوازم جانبی و مبلمان ندارد. با در نظر گرفتن اینکه آیا وسیله موردنظر واقعاً با سبک موجود فضا هماهنگی دارد یا خیر، از تزئین خودداری کنید. اگر با سبک شما هماهنگی ندارد، آن را برای شخص دیگری بگذارید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

برای دکوراسیون و طراحی حتماً نیاز نیست همه لوازم را نو و کارنکرده تهیه کنید. درحالی‌که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید با خرید وسایل دست دوم از فروشگاه دست دوم فروشی، وسایل بهتر و با قیمت کمتری تهیه کنید. خرید وسایل دست دوم نیاز به گشتن و دیدن فروشگاه‌های زیادی دارد تا بتوانید وسیله مورد نظر را پیدا کرده و آن را خریداری کنید.

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 15 =