نکاتی که باید هنگام خرید هود آشپزخانه در نظر بگیرید

0

اگر در حال بازسازی آشپزخانه هستید و می‌خواهید یک هود به آشپزخانه خود اضافه کنید باید نکاتی را پیش از خرید هود آشپزخانه بدانید. چرا که گزینه‌های متنوعی برای خرید هود آشپزخانه دارید که هر یک از آن‌ها مستلزم شرایط و محیطی متفاوت هستند.

با مرور چند سوال می‌توانید بفهمید بهترین هود برای آشپزخانه شما کدام است.

پیش از خرید هود آشپزخانه، این سوالات را از خودتان بپرسید

  • آیا به هود احتیاج دارم؟

اگرچه امروزه در بیشتر آشپزخانه‌ها هود آشپزخانه قرار می‌گیرد اما معمولا وجود هود در تمامی آشپزخانه‌ها ضروری نیست به طوری که در ساختار اولیه برخی از آشپزخانه‌ها اصلا هودی قرار نمی‌گیرد.

قسمتی از پاسخگویی به این سوال به بودجه شما و فضایی که در آشپزخانه دارید باز می‌گردد. بنابراین اگر آشپزخانه شما پنجره بزرگی کنار گاز دارد که فکر می‌کنید می‌تواند به خارج شدن بو از آشپزخانه و تهویه هوای آن کمک کند، شاید بتوانید برای صرفه جویی در هزینه از خرید هود آشپزخانه صرف نظر کنید.

نکاتی که باید هنگام خرید هود آشپزخانه در نظر بگیرید
ممکن است فضای آشپزخانه به قدری کوچک باشد که نتوانید از هود استفاده کنید در این صورت باید به روی پنجره‌های بزرگ جهت تهویه هوای آشپزخانه تمرکز داشته باشید.
  • آیا می‌خواهم تحت هر شرایطی در آشپزخانه هود داشته باشم؟

همانطور که گفته شد، وجود هود در آشپزخانه به انتخاب شخصی شما باز می‌گردد. در هر حال هود آشپزخانه کمک می‌کند هوای آشپزخانه شما مطبوع‌تر باشد و چربی و بخار غذاها به وسایل آشپزخانه و بخصوص دیوارها نچسبد و از آلوده شدن آشپزخانه نیز جلوگیری کند.

همین نکات موجب می‌شود، خرید هود آشپزخانه به یک باید برای خیلی از افراد تبدیل شود. بخصوص برای آشپزخانه‌هایی که فضای کافی برای تهویه هوا ندارند. بنابراین باید در این صورت صرفه جویی را در موارد دیگر اعمال کنید.

مثلا اگر در حال بازسازی آشپزخانه هستید یک کانتر آشپزخانه یا کابینت ارزانتر انتخاب کنید تا در عوض بتوانید یک هود آشپزخانه با کیفیت، برای مطبوع کردن هوای آشپزخانه و کمک در پاکیزه ماندن آن، تهیه کنید.

  • هود آشپزخانه قرار است کجا قرار بگیرد؟

این یکی از مهم‌ترین سوالاتیست که باید به آن پاسخ بگویید. محل قرار گرفتن هود آشپزخانه می‌تواند انتخاب شما هنگام خرید هود آشپزخانه را ساده‌تر کند. چرا که در این صورت می‌دانید برخی از انواع هود آشپزخانه مناسب این فضا نخواهند بود پس آن‌ها را از لیست حذف می‌کنید. مثلا اگر بالای گاز کابینت قرار گرفته باشد شاید بهتر باشد هودی که داخل کابینت نصب می‌شود تهیه کنید. محل قرار گرفتن هود بیشتر از همه انتخاب بین هود کانال دار و هود بدون کانال را برایتان راحت می‌کند.

یکی از جدیدترین انواع هودهای آشپزخانه که مناسب آشپزخانه‌های کوچک هستند هودهای کمبوی مایکروویوی هستند. این نوع هود یک وسیله دوکاره است که می‌تواند به شما کمک کند در آن واحد هم مایکروویو داشته باشید هم هود آشپزخانه.

هرچند باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این نوع هودها به اندازه هودهایی که به طور تکی و اختصاصی عمل می‌کنند قدرتمند نیستند. اما می‌توانند برای افرادی که در آشپزخانه خود خیلی کار نمی‌کنند یا بیشتر به یک مایکروویو برای گرم کردن غذا نیازمندند مناسب است.

ایده‌هایی برای خرید هود آشپزخانه

جدا از عملکرد و کاربردی که یک هود برای آشپزخانه دارد، بخش مهمی از ظاهر یک هود در دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید در بازسازی آشپزخانه کمی بیشتر سلیقه به خرج دهید، باید هنگام خرید هود آشپزخانه به ظاهر آن نیز دقت کنید.

  • خرید هود آشپزخانه سفید

یکی از متداول‌ترین رنگ‌ها برای خرید هود آشپزخانه، رنگ سفید است. رنگ سفید به خوبی در هر دکوری خود را جای می‌دهد.

اگر می‌خواهید کمی دکوراسیون آشپزخانه‌تان را متفاوت‌تر کنید، کابینت‌ها را نیز در رنگ سفید انتخاب کنید. در این صورت تفاوتی در هود و کابینت‌ها ایجاد نمی‌شود و دکور آشپزخانه شما یکدست سفید خواهد بود.

نکاتی که باید هنگام خرید هود آشپزخانه در نظر بگیرید
هماهنگی رنگ هود با کابینت‌ها ظاهری یکدست به دکوراسیون آشپزخانه شما می‌بخشد.
  • هود آشپزخانه سیاه

هود آشپزخانه مشکی رنگ نیز یکی از انتخاب‌های کلاسیک و زیبا برای دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد بود و همانند هود سفید رنگ می‌تواند جلوه زیبایی در دکور آشپزخانه داشته باشد.

اما نیازی نیست برای استفاده از هود آشپزخانه مشکی، تمام وسایل آشپزخانه را مشکی کنید. گاهی استفاده از دکوراسیون سیاه سفید می‌تواند همچنان زیبا و چشم نواز باشد.

نکاتی که باید هنگام خرید هود آشپزخانه در نظر بگیرید
از هود آشپزخانه مشکی برای ایجاد یک دکوراسیون سیاه سفید برای آشپزخانه استفاده کنید.
  • هود آشپزخانه فلزی

اگر آشپزخانه شما بیشتر از وسایل فلزی و استیل تشکیل شده، یک هود آشپزخانه فلزی ضد زنگ می‌تواند با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگی خوبی ایجاد کند.

حتی اگر همچنان علاقه مند به خرید هود آشپزخانه فلزی هستید اما نمی‌خواهید تمام وسایل آشپزخانه‌تان فلزی باشد، هود را با اجزای کوچک‌تر آشپزخانه، همانند شیرآلات آشپزخانه یا حتی دسته کابینت‌ها هماهنگ کنید.

نکاتی که باید هنگام خرید هود آشپزخانه در نظر بگیرید
هود فلزی را می‌توانید با رویه گاز، کانتر آشپزخانه فلزی و حتی دستگیره‌های کابینت‌ها ست کنید.
  • انتخاب محفظه برای هود آشپزخانه

اگر هیچ کابینتی در اطراف هود ندارید یا یک هود کانال دار انتخاب کرده‌اید که نیاز دارد فضای اختصاصی خودش را داشته باشد، می‌توانید برای آن یک محفظه در نظر بگیرید. وجود محفظه برای هود آشپزخانه همانند قرار گرفتن هود در کابینت عمل می‌کند. محفظه موجب می‌شود بتوانید خیلی راحت‌تر هود را انتخاب کنید چرا که محفظه را با دکوراسیون آشپزخانه ست خواهید کرد.

علاوه بر این‌ها، محفظه موجب می‌شود بدنه هود تمیزتر بماند، چرا که در هر حال مقداری چربی و گرد و خاک به روی بدنه فلزی هود خواهد نشست که نیازمند تمیزکردن مکرر است. هرچند نباید تمیزکردن محفظه آن را نیز فراموش کنید.

نکاتی که باید هنگام خرید هود آشپزخانه در نظر بگیرید
اگر هود آشپزخانه را داخل یک محفظه طراحی شده قرار دهید کمک بسیاری به دکوراسیون آشپزخانه خود کرده‌اید.

تمیزکردن هود آشپزخانه

در نهایت نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید تمیزکردن هود آشپزخانه است. چه بدنه هود چه فیلتر آن نیاز است که به خوبی تمیز شوند تا عمر هود بالاتر رفته و عملکرد بهتری داشته باشد.

هنگام خرید هود باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید و ببینید هودی که خریداری می‌کنید چطور تمیز می‌شود. آیا شما قادر هستید هرچند وقت یک بار آن را تمیز کنید؟ یا کدام هود راحت‌تر تمیز می‌شود. تمامی این موارد می‌تواند به روی خرید یک هود کاربردی برای آشپزخانه شما مفید باشند.

سخن پایانی

چه برای آشپزخانه خود هود لازم نداشته باشید چه بخواهید نسبت به خرید هود آشپزخانه اقدام کنید لازم است نکاتی را بدانید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. نکاتی درباره اینکه هود کجا قرار می‌گیرد و چطور تمیز می‌شود یا رنگ آن با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ است یا خیر می‌تواند انتخاب را برایتان آسان‌تر کند.

منبع: houzz

vacuum-Hood نصب و تعمیر هود آشپزخانه

نصب و تعمیر هود آشپزخانه (این خدمت موقتا غیرفعال است)

  • نصب و تعمیر هود آشپزخانه‌ای در تهران
  • عیب‌یابی و تعمیرات هود آشپزخانه در محل
  • تعمیر و تعویض قطعات هود
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 9 =