راهنمای خرید تشک مهمان برای یک شب به یادماندنی

0

از آنجایی‌که خانه‌های امروزی نسبت به خانه‌های قدیمی از فضای کمتری برخوردارند، دیگر نمی‌توان مثل سابق، اتاقی برای مهمان در نظر گرفت. بنابراین برای فراهم کردن آسایش شبانه و خواب راحت برای مهمان، باید به خرید تشک مهمان فکر کرد.

تشک مهمان، یک کالای خواب سبک و در عین حال جمع‌وجور است و اصولاً از الیاف مصنوعی یا اسفنج پُر می‌شود. به همین خاطر برخلاف محصولات قدیمی که عمدتاً از جنس پنبه بودند، لازم نیست برای جابه‌جایی آن‌ها انرژی زیادی صرف کرد. تشک مهمان را می‌توان روی زمین یا روی تخت استفاده نمود. علاوه بر این تا و جمع کردن این تشک‌ها بسیار راحت است. در برخی مدل‌ها، حتی محل‌هایی برای تا زدن روی تشک در نظر گرفته شده تا کار شما را آسان کند.

تشک مهمان یکی از تشک‌های پرکاربرد است که این روزها در همه خانه‌ها و حتی در جهیزیه عروس نیز دیده می‌شود. این تشک برای اعضای خانواده، مسافرت، استفاده مهمان یا حتی به‌عنوان زیرانداز کنار پشتی‌ها کاربرد دارد. با این توضیحات حتما این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که تشک مهمان چی بخرم؟ ما در راهنمای خرید تشک مهمان، با بیان ویژگی‌های مهم برای خرید این تشک، به این سوال شما پاسخ می‌دهیم.

انواع تشک مهمان

تشک مهمان در انواع معمولی و طبی در بازار عرضه می‌شود. به‌طور معمول، تشک‌های طبی در بازار با قیمت بالاتری ارائه می‌گردند. اگر مهمان شما تنها برای یک یا دو شب در خانه‌تان می‌ماند، استفاده از تشک معمولی مشکلی برای او ایجاد نمی‌نماید. اما شاید قرار است مهمان چند شب در خانه شما بماند یا اینکه سالانه چندبار در منزلتان اقامت خواهد داشت. در این شرایط، خوب است برای او تشک طبی تدارک ببینید.

تشک‌های طبی برای مقابله با دردهای شبانه مفاصل و ستون فقرات طراحی شده‌اند. درجه سفتی سطح این تشک‌ها به گونه‌ای است که از ستون فقرات به خوبی محافظت می‌نماید. چون این سفت بودن اجازه نمی‌دهد قسمت‌های میانی بدن، در تشک فرو بروند. فرو رفتن قسمت میانی بدن در تشک، منجر به خم شدن ستون فقرات و تغییر شکل آن به حالت غیرطبیعی می‌گردد. به همین دلیل به مهره‌های کمر فشار وارد می‌شود و وقتی مهمان شما از خواب برمی‌خیزد، احساس کمردرد خواهد داشت.

در این مورد بیشتر بخوانید: کدام نکات در هنگام خرید تشک خوشخواب مهم‌اند؟

فردی که روی تشک مهمان طبی راحت روی زمین خوابیده
خرید تشک مهمان از نوع طبی، باعث می‌شود مهمان شما حتی اگر دارای درد مفاصل است، بتواند راحت‌تر بخوابد.

 ابعاد و اندازه‌های استاندارد

تشک مهمان در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی در بازار عرضه می‌گردد. وقتی برای خرید تشک مهمان صحبت از ابعاد تشک می‌شود، معمولا افراد به طول و عرض تشک توجه می‌کنند. اما باید ارتفاع تشک را هم در نظر گرفت. تشک‌هایی که ارتفاع بیشتری دارند، نسبت به تشک‌های کم‌ارتفاع، احساس راحتی بیشتری برای افراد ایجاد می‌نمایند.

با توجه به اینکه قد افراد مختلف، متفاوت است، تشک‌ها هم در طول‌های متفاوتی برای افراد کوتاه‌قد و بلندقد تولید می‌گردند. طول تشک‌های مهمان از ۱۵۰ سانتی‌متر شروع شده و تا ۱۸۵ الی ۱۹۰ سانتی‌متر هم عرضه می‌شود. اما در بازار برای افراد با قد بسیار بلند، تشک‌هایی با طول ۲ متر هم وجود دارد. عرض تشک مهمان هم به‌طور معمول بین ۸۵ تا ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع آن ۴ الی ۱۰ سانتی‌متر است. اما تشک مهمان به‌طور معمول و استاندارد ۱۸۵ سانتی‌متر طول، ۸۵ سانتی‌متر عرض و ۵ سانتی‌متر هم ارتفاع دارد.

تشک مهمان با ارتفاع مناسب که روی زمین پهن شده
اگر تشک مهمان را برای یک فرد خردسال تهیه می‌کنید، بهتر است ارتفاع آن کم باشد. چون در این‌صورت، اگر کودک غلت بخورد و از روی تشک بیفتد، به او آسیبی نخواهد رسید.
تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

نکات خرید

برای خرید تشک مهمان، یکسری اصول و نکاتی وجود دارد که اگر به آن‌ها دقت نشود، ممکن است خرید خوبی انجام نگیرد. ما در این بخش از راهنمای خرید تشک مهمان، نکات مهم خرید را شرح می‌دهیم تا شما انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

  • اندازه کلی تشک

یک نکته مهم برای خرید تشک مهمان، کنترل و بررسی ابعاد محصول است. در این خصوص باید ابتدا اندازه فضای نگهداری محصول در خانه را بررسی نمایید. همچنین باید متوسط قد فرد یا افراد استفاده‌کننده از تشک را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید یک تشک خوش‌سایز تهیه کنید. بهتر است طول تشک به اندازه کافی بلند باشد تا برای خوابیدن افراد قد بلند دردسری ایجاد نکند.

در این مورد بیشتر بدانید: ویژگی‌های یک سرویس خواب خوب چیست؟

تشک مهمان تک نفره به صورت تا شده برای اشغال فضای کمتر
در زمان خرید تشک مهمان، فضایی را که در زمان تا شدن تشک اشغال می‌شود را هم در نظر بگیرید؛ چون ممکن است در منزل، جای مناسبی برای نگهداری تشک‌های بزرگ وجود نداشته باشد.
  • وزن تشک

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید تشک مهمان، وزن سبک آن است. تشک‌های مهمان نباید سنگین باشند، چون حمل و جابه‌جایی آن‌ها بسیار سخت خواهد شد. پس در هنگام خرید تشک، حتما به سبک بودن آن دقت کنید. تشک‌های مهمان معمولا بین ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن دارند. با توجه به این وزن، می‌توان حتی این تشک‌ها را در طول سفر نیز همراه برد. در نتیجه در طول سفر، از یک جای خواب راحت لذت خواهید برد.

  • الیاف داخل تشک مهمان

تشک مهمان هم مانند بسیاری از کالاهای خواب، با ساختار بدن و پوست افراد ارتباط مستقیم دارد. تشک‌هایی که در آن‌ها از الیاف حساسیت‌زا استفاده شده است، باعث بروز یا تشدید انواع حساسیت‌های پوستی و تنفسی می‌شوند. همچنین برخی از الیاف‌ مصنوعی، گرمای بدن را در خود نگه می‌دارند، به همین علت باعث افزایش تعریق در زمان خواب خواهند شد.

  • جنس و کیفیت دوخت تشک مهمان

موضوع مهم بعدی برای انتخاب و خرید این محصول، توجه به جنس و کیفیت دوخت تشک مهمان است. همان‌طور که گفته شد، این دسته از تشک‌ها معمولاً با الیاف‌ مصنوعی یا اسفنج پُر می‌شوند. به همین دلیل هم عموماً دارای وزن سبکی هستند.

در کنار توجه به جنس محصول حتماً در زمان انتخاب و خرید، به کیفیت دوخت تشک مهمان نیز دقت کافی داشته باشید. زیرا اگر تشک مهمان با بهترین جنس هم پُر شده باشد، وقتی از کیفیت دوخت پایینی برخوردار باشد، خیلی زود دچار پارگی و دررفتگی می‌شود. در نتیجه عمر تشک کوتاه خواهد بود و به سرعت از بین می‌رود. بنابراین خرید تشک با دوخت بی‌کیفیت، موجب اتلاف بودجه می‌گردد.

بیشتر بدانید: برای خرید مبل تخت خواب‌شو چه نکته‌هایی را باید دانست؟

فردی در حال بررسی راحتی و کیفیت دوخت تشک مهمان هنگام خرید
دوخت تشک مهمان بسیار مهم است؛ چون از عوامل تعیین‌کننده در طول عمر تشک خواهد بود.
  • قابلیت شست‌وشو

با توجه به این‌که تشک با پوست بدن در تماس است، ممکن است به مرور، برخی آلودگی‌ها در آن تجمع پیدا کنند. تجمع آلودگی‌ها و میکروب‌ها باعث بروز انواع بیماری‌های پوستی یا آلرژی‌های تنفسی می‌شود. به همین دلیل تشک مهمان باید قابلیت شست‌وشو داشته باشد.

تشک‌های مهمان که در بازار موجود هستند، اغلب زیپی دارند که با باز کردن آن، الیاف داخل تشک قابل مشاهده است. توصیه می‌شود تشک‌هایی را تهیه کنید که الیاف داخل آن قابل شست‌وشو باشند. یا بعد از شسته شدن، کیفیت خود را از دست ندهند. همچنین با بهره گرفتن از یک کاور تشک، می‌توانید از رویه تشک مراقبت کنید. در این شرایط فقط لازم است رویه یا کاور تشک در فواصل زمانی مشخصی شسته یا تعویض شود.

کاورهای تشک کمک می‌کنند تا الیاف داخل تشک کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرند. در ضمن باعث افزایش طول عمر و ماندگاری محصول نیز خواهند شد. بنابراین تهیه رویه مناسب برای تشک، هم به راحتی شست‌وشو کمک می‌نماید و هم عمر تشک را افزایش می‌دهد.

دانستن این مطلب نیز مفید است: راهنمای کامل شستن تشک تخت

  • برند تولیدکننده

تولیدکننده‌های شناخته شده و معتبر، به دلیل تجربه مفیدی که در تولید تشک مهمان دارند، محصولات بهتری ارائه می‌نمایند. پس برای خرید تشک مهمان، سعی کنید سراغ برندهای معروف تشک بروید. پیش از انتخاب برند برای خرید تشک مهمان، باید به این فکر کنید که کدام محصول توان تامین نیازهای شما را در زمان خواب و استراحت دارد. بهترین مارک تشک مهمان، از دید افراد مختلف، متفاوت است. اما برندهای پرفروش بازار عبارتند از: گلبافت، لایکو، رویال اصل، نایت استار، ژینورا و آمیتیس.

تشک مهمان رویال اصل، یکی از بهترین تشک‌ها برای مهمانان شماست. چون جنس الیاف و روکش آن ضدحساسیت است. تشک مهمان رویال اصل، دوخت بسیار خوبی هم دارد که کیفیت آن را بالا برده است.

فردی که تازه بیدار شده و از خوابیدن روی تشک مهمان طبی رضایت دارد
بهترین مارک تشک مهمان، از نظر هر فرد، یک چیز است؛ چون افراد برای راحتی در خواب معیارهای متفاوتی دارند.
  • قیمت تشک مهمان

قیمت تشک مهمان به الیاف به کار برده شده، برند تولیدکننده، ابعاد و کیفیت محصول بستگی دارد. قیمت تشک‌های مهمان، معمولا مناسب است و شاید به همین دلیل این روزها خرید تشک مهمان، طرفداران بیشتری پیدا کرده است. البته افراد زیادی از این تشک‌ها برای سفر هم بهره می‌گیرند. به‌طور مثال، قیمت انواع تشک مهمان لایکو در محدوده ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت تشک مهمان گلبافت هم بسته به کیفیت و دوخت تشک مهمان، از ۴۵۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است.

بیشتر بخوانید: چگونه اتاق‌ خواب آرامش‌ بخش‌ تری داشته باشیم؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

تشک مهمان از کجا بخرم؟

در ادامه راهنمای خرید تشک مهمان، مرکز فروش تشک مهمان در تهران و روش‌های خرید آن را به شما معرفی خواهیم کرد. معمولا تشک در جایی پیدا می‌شود که کالای خواب و مبلمان نیز عرضه می‌گردد. به همین خاطر شما در تهران می‌توانید به بازار مبل یافت‌آباد، بازار مبل دلاوران و بازار مبل نعمت‌آباد سری بزنید. همچنین بازار تشک عبدل‌آباد، مکان مناسبی برای بررسی مدل‌ها و خرید تشک مهمان است. همچنین برای این منظور، می‌توانید به فروشگاه‌های خیابان ولی‌عصر، روبروی پارک ساعی مراجعه نمایید.

اگر هم امکان مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها را ندارید، می‌توانید خرید تشک مهمان را به صورت اینترنتی انجام دهید. اما دقت کنید که برای خرید تشک مهمان، باید به سراغ سایت‌های فروش معتبر بروید. این فروشگاه‌ها امکان بررسی ویژگی‌های تشک‌های مختلف و مقایسه قیمت آن‌ها را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین می‌توانید بدون دغدغه و از منزل خود، تشک مهمان مورد نظر را سفارش دهید.

همچنین اکثر برندهای تولیدکننده، دارای فروش آنلاین هم هستند. چنانچه برند خاصی را در نظر دارید، می‌توانید به وب‌سایت شرکت تولیدی تشک مهمان مراجعه و تشک مورد نظرتان را خریداری نمایید.

تشک مهمان الیافی کم‌وزن روی زمین که بخشی از آن رول شده
در زمان خرید تشک مهمان به صورت اینترنتی، ابتدا اصالت و اعتبار سایت فروش را مورد سنجش قرار دهید. سپس مبلغ تشک را پرداخت نمایید.

جمع‌بندی

یکی از موارد مهمی که اقامت مهمان را در خانه شما خاطره‌انگیز می‌نماید، استراحت و خواب راحت است. خرید تشک مهمان مناسب کمک می‌کند مهمان، شب آرامی را در منزل شما سپری نماید. از این‌رو باید برای خرید این کالای خواب، نهایت دقت خود را به کار ببرید. در ضمن تشک مهمان در سفر هم به کار می‌آید و ممکن است روزی توسط خود شما هم مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین برای خرید تشک مهمان، به نیازهای شخصی خود نیز توجه داشته باشید تا بهترین مورد را انتخاب نمایید.

امیدواریم راهنمای خرید تشک مهمان، به شما کمک کرده باشد تا ویژگی‌ها و اصول مربوطه را یاد بگیرید. چون تنها در صورت دقت به این ویژگی‌ها، انتخاب شما دقیق و اصولی از آب در می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =