با اطلاع از علت روشن نشدن بخاری گازی، خودتان دست به کار شوید

55

روشن نشدن بخاری گازی، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در فصل سرما ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد. احتمالا در چنین شرایطی از خود می‌پرسید که چرا بخاری گازی روشن نمیشه یا علت روشن نماندن ترموکوپل بخاری گازی چیست؟ شاید هم دنبال علت روشن نشدن بخاری گازی می‌گردید تا بتوانید در اسرع وقت، عیب یابی بخاری گازی را انجام دهید و مشکل را برطرف نمایید. اکثر افراد، روشن نشدن این وسیله گرمایشی را به علت نرسیدن گاز به بخاری گازی می‌دانند. اما همیشه این موضوع درست نیست و ممکن است علت روشن نشدن بخاری گازی، موارد دیگری باشد. جهت روشن شدن این موضوع، ما تصمیم گرفته‌ایم در ادامه مقاله ایرادات رایج مربوط به بخاری‌های گازی را بررسی کنیم.

همچنین در نظر داریم نحوه تعمیر شمعک بخاری گازی و علت نرسیدن گاز به بخاری را که یک دلیل روشن نشدن بخاری گازی است، بررسی نماییم. همچنین می‌خواهیم بدانیم وقتی شمعک بخاری روشن است ولی مشعل روشن نمی‌شود، چه باید کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از استادکار را از دست ندهید و آن را تا پایان مطالعه نمایید. چراکه با یاد گرفتن علت روشن نشدن بخاری گازی، می‌توانید نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید و خانه سرد خود را دوباره گرم کنید.

چه موقع با روشن نشدن بخاری گازی مواجه می‌شویم؟

چرا بخاری گازی روشن نمیشه؟ علت روشن نشدن بخاری گازی، چه مواردی می‌توانند باشند؟ چرا شمعک بخاری گازی روشن نمی‌ماند؟ علت روشن نشدن بخاری گازی بعد از شمعک چیست؟ قطعا اکثر ما برای راه‌اندازی مجدد بخاری گازی با سوالاتی مواجه می‌شویم. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که سر منشاء مشکلات بخاری گازی کجاست؟

بخاری گازی یک وسیله گرمایشی نسبتا مدرن است و همان‌طور که از نامش پیداست، با گاز کار می‌کند. عوامل مختلفی هم باعث کار نکردن بخاری گازی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دلایل، عدم استفاده از این وسیله برای مدت طولانی است. شما از هر وسیله‌ای چندین ماه استفاده نکنید، برای استفاده مجدد آن، ممکن است با کمی بد قلقی مواجه شوید.

علاوه بر این، رعایت موارد مهم قبل از روشن کردن بخاری گازی، سبب می‌شود تا ایرادات و عیب بخاری گازی کمتر شود. پس نتیجه می‌گیریم که علت روشن نشدن بخاری گازی را تا حدی می‌توان پیش‌بینی نمود. به طور مثال شما بایستی قبل از اینکه بخاری گازی را روشن کنید، حتما دودکش و اتصالات آن را چک کنید. تا به فرض مثال دودکش مسدود نباشد و یا نشتی گاز وجود نداشته باشد. چرا که همین بررسی‌ها موجب یافتن دلیل روشن نشدن بخاری گازی می‌شود. در ادامه، نگاهی به مهم‌ترین دلایل روشن نشدن بخاری گازی می‌اندازیم. سپس راهکارهایی را جهت عیب یابی بخاری گازی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

در این زمینه بیشتر بدانید: آموزش نحوه صحیح نصب بخاری گازی

حباب‌های کف صابون روی اتصالات بخاری گازی برای تشخیص نشت گاز
شاید علت نرسیدن گاز به بخاری، نشتی در مسیر گاز باشد. در این‌صورت، شما باید مقداری کف صابون را آماده کنید و روی محل‌های مشکوک قرار دهید. در صورت مشاهده حباب، نشتی گاز وجود دارد که فورا باید جلوی آن را گرفت.

همکاران ما در استادکار برای تعمیر و سرویس انواع آبگرمکن گازی هم آموزش دیده‌اند. پس برای دریافت این خدمت از استادکار، درخواست خود را ثبت نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود:

سرویس و تعمیر آبگرمکن

سرویس و تعمیر آبگرمکن

  • سرویس انواع آبگرمکن ایرانی و خارجی
  • تعمیر آبگرمکن دیواری گازی
  • تعمیر آبگرمکن برقی دیواری
  • تعمیر آبگرمکن ایستاده و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

چرا بخاری روشن نمیشه؟

قبل از اینکه به علت روشن نشدن بخاری گازی بپردازیم، برسید، لازم است در مورد سیستم کار این وسیله اطلاعاتی بدهیم. در ساختار اصلی بخاری گازی قطعات و اتصالات بسیار زیادی وجود دارد، ولی قطعا دانستن نام و کارایی تمام این قطعات به کارتان نخواهد آمد. اما بد نیست بدانید که مهم‌ترین دلیل خاموش شدن بخاری گازی، مربوط به قطعه‌ای از بخاری به نام ترموکوپل یا بویین بخاری است. بیشتر اوقات، به علت روشن نماندن ترموکوپل بخاری گازی، این وسیله روشن نمی‌شود.

ترموکوپل شامل دو فلز غیر هم‌جنس است که از یک طرف به یکدیگر متصل هستند. حال اگر به قسمت اتصال این دو فلز حرارت برسد، در دو سر آزاد دیگر آنها برق تولید می‌شود. پس اگر هنگام روشن کردن بخاری گازی، بعد از فشار دادن یا چرخاندن دکمه فرمان، شمعک خاموش می‌شود، قطعا گاز به آن نمی‌رسد. در واقع در این‌گونه مواقع، علت روشن نشدن بخاری گازی، ترموکوپل بخاری است. برای درست کردن ترموکوپل هم پیشنهاد می‌کنیم از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بخواهید.

خواندن این مقاله هم جالب است: آموزش تست و تعویض ترموکوپل بخاری گازی

مسدود بودن مسیر گاز ورودی به مشعل بخاری هم یک علت روشن نشدن بخاری گازی است. علت نرسیدن گاز به بخاری ممکن است گرفتگی مسیر گاز به دلیل وجود اشیاء خارجی یا انباشته شدن گرد و خاک باشد. با وجود این مشکل، گاهی ممکن است بخاری روشن شود ولی بعد از چند دقیقه مجددا خاموش می‌شود. زیرا میزان گازی که به شعله اصلی می‌رسد، خیلی کم است. برای رفع این مشکل، باید بخاری را باز کرد و مسیر شعله اصلی را با کمک جارو برقی به خوبی تمیز نمود.

دست یک تعمیرکار در حال بررسی شیر گاز برای تشخیص علت روشن نشدن بخاری گازی
اگر در زمان عیب یابی بخاری گازی و تعمیر آن دچار مشکل شدید، نازل (ژیگلور) را هم چک کنید. چون اگر در اثر شل شدن پیچ‌ها، نازل از جای خود بیرون آمده و منحرف شده باشد، گاز نمی‌تواند وارد مشعل شود.

استادکاران ما در تلاش هستند که در فصل زمستان خانه‌های هم‌وطنان خود را گرم نگه دارند. بنابراین اگر برای سرویس موتورخانه خود به دنبال یک تیم حرفه‌ای هستید، استادکار در خدمت شماست:

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ

تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ

  • سرویس دوره‌ای موتورخانه مرکزی و موتورخانه هوشمند
  • سرویس و تعمیر موتورخانه استخر خانگی و عمومی
  • تعمیر و تعویض قطعات موتورخانه
  • سرویس اتصالات و شیرآلات موتورخانه
دریافت این خدمت از استادکار

چرا شمعک بخاری گازی روشن نمی‌شود؟

علت روشن نماندن شمعک بخاری گازی با روشن نشدن آن متفاوت است که در این بخش از مقاله به آنها خواهیم پرداخت. اگر کار نکردن بخاری گازی به علت روشن نشدن شمعک بخاری گازی باشد، باید جهت تعمیر شمعک بخاری گازی دست به کار شد. البته گاهی هم علت نماندن بخاری گازی روی شمعک، مربوط به ترموکوپل است. حال اگر ترموکوپل بخاری درست باشد، احتمالا علت روشن نشدن بخاری گازی، مشکل بویین است.

در این شرایط، برای حل این مشکل باید قطعات بویین و ترموکوپل هر دو بررسی گردند و در صورت خرابی تعویض شوند. علاوه بر این اگر گاهی اوقات بخاری گازی خود‌به‌خود خاموش می‌شود، ممکن است علت آن، تنظیم نبودن شعله شمعک باشد. در واقع علت روشن نماندن ترموکوپل بخاری گازی، گرم نشدن آن به اندازهء کافیست.

برای رفع این ایراد باید چه کرد؟ به طور کلی اگر سر ترموکوپل به درستی در شعله شمعک قرار نگرفته باشد، الکتریسیته‌ای که تولید می‌شود در حدی نیست که بتواند هسته بویین را در حالت جذب نگه دارد. به این ترتیب فنر بویین هسته را به سمت بیرون می‌راند و مسیر گاز را مسدود می‌کند. در نتیجه به علت نرسیدن گاز به بخاری، شعله آن خاموش می‌شود. پس اگر با چنین مشکلی رو به رو شدید، باید شعله شمعک را که پایین‌تر یا بالاتر از سر ترموکوپل قرار گرفته، دوباره به حالت اولیه برگردانید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه خطر، از یک فرد استادکار  کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن بخاری گازی بعد از چند دقیقه

پیلوت یا شمعک بخاری گازی روشن
برای رفع علت روشن نشدن شمعک بخاری گازی، زمانی که شعله شمعک روشن است، پشت آن را باز کنید. سپس با یک پیچ‌گوشتی آن را طوری تنظیم کنید که دقیقا زیر ترموکوپل قرار بگیرد.

علت جرقه نزدن فندک بخاری گازی چیست؟

یک علت روشن نشدن بخاری گازی، می‌تواند به دلیل وجود مشکل یا خرابی جرقه‌زن باشد. جرقه‌زن در واقع حکم فندک بخاری گازی را دارد. جرقه‌زن حرارت لازم برای اشتعال را فراهم می‌سازد. قطع ناگهانی گاز می‌تواند علت اصلی جرقه نزدن فندک بخاری گازی باشد. معمولا در چنین شرایطی توصیه می‌شود ده دقیقه منتظر بمانید و سپس دوباره جرقه‌زن را تست کنید. اگر روشن نشد، برای بار اول می‌توانید از کبریت استفاده کنید اما این مشکل خودبه‌خود رفع می‌شود.

دومین علت جرقه نزدن فندک بخاری گازی می‌تواند مربوط به تنظیمات آن باشد. همانطور که می‌دانید فندک بخاری گازی، دارای دو پیچ تنظیم حداقل و حداکثر است. حال اگر این دو پیچ به خوبی تنظیم نشده باشند، ممکن است جرقه‌زن به خوبی کار نکند. در این صورت برای عیب یابی بخاری گازی و رفع مشکل، بایستی پیچ‌ها را کاملا محکم کنید.

این مقاله نیز اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد: علت زرد سوختن شعله بخاری گازی چیست؟

شعله‌های آبی رنگ بخاری گازی
خرابی قطعاتی مانند فندک بخاری گازی، یک مشکل رایج است. از این رو پس از تنظیمات اولیه، اگر باز با مشکل مواجه شدید، حتما نسبت به تعویض آن قطعه اقدام نمایید.

خراب بودن بوبین بخاری

اگر هیچ کدام از دلایلی که در بالا ذکر کردیم، علت روشن نشدن بخاری گازی نبودند، باید بوبین را بررسی کرد. برای آزمایش بوبین، باید آن را با یک ترموکوپل سالم امتحان کرد. البته می‌توانید برای این منظور، از یک باتری قلمی ۱.۵ ولتی هم بهره بگیرید. اگر بوبین سالم باشد، پس از برقراری جریان الکتریسته، سوپاپ در جای خود باقی می‌ماند. ولی اگر بوبین خراب باشد، سوپاپ از جای خود خارج می‌شود. در صورت خراب بودن بوبین از یک تعمیرکار متبحر بخواهید تا آن را با یک بوبین سالم تعویض نماید‌.

در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید: نحوه تست سالم بودن ترموکوپل و بوبین

وجود مشکل در دودکش بخاری

قطر دودکش ساختمان باید متناسب با قطر دودکش بخاری باشد. چراکه در صورت باریک بودن قطر دودکش ساختمان، به بخاری فشار وارد شده و شعله آن خاموش می‌شود. کلاهک دودکش ساختمان هم باید به شکل حرف H انگلیسی باشد، تا وزش باد باعث خاموش شدن بخاری نشود. کلاهک استاندارد بخاری، مانع از برگشت مجدد گازهای سمی به داخل بخاری می‌شوند. گازهای سمی از رسیدن اکسیژن کافی به شعله بخاری جلوگیری می‌کنند. درنتیجه بخاری گازی روشن نخواهد ماند.

در این رابطه بیشتر بخوانید: راهنمای نصب صحیح دودکش بخاری گازی

یک دودکش H روی بام شیبدار یک خانه
جهت عیب یابی بخاری گازی، لازم است مسیر دودکش را هم بررسی نمایید و در صورت وجود گرفتگی، آن را برطرف کنید‌.

دیگر مواردی که می‌توانند علت روشن نشدن بخاری گازی باشند

علاوه بر تمام نکات ذکر شده، مشکلات دیگری هم هستند که در زمان عیب یابی بخاری گازی، باید در نظر گرفته شوند. به طور مثال:

  • با وجود فشار گاز مناسب، باز هم بخاری روشن نمی‌شود.

ممکن است علت روشن نشدن بخاری گازی، کوتاه بودن شعله پیلوت و تنظیم نبودن آن باشد. در چنین موردی، کاور شیر کنترل را بردارید و فیلتر را عوض کنید.

  • در هنگام روشن کردن بخاری گازی، با رها کردن دکمه فرمان برای روشن کردن شمعک، گاز قطع و شمعک خاموش می‌شود.

در چنین شرایطی اگر ترموکوپل سالم باشد، علت روشن نشدن شمعک بخاری گازی یا روشن نماندن آن، از بوبین است. بوبین را آزمایش کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.

  • در زمان روشن کردن بخاری گازی، با رها کردن دکمه فرمان روشن کردن شمعک، گاز قطع و شمعک خاموش می‌شود.

در این حالت، علت روشن نشدن بخاری گازی، ایراد ترموکوپل است. پس برای عیب یابی بخاری گازی لازم است ترموکوپل را آزمایش کنید. اگر ترموکوپل معیوب بود، لازم است این قطعه تعویض شود.

این مقاله نیز نکات مهمی در بردارد: چه عللی باعث خاموش شدن ناگهانی بخاری گازی می شود؟

قطعات ترموکوپل بخاری گازی
گاهی کثیفی ناشی از دوده گرفتن ترموکوپل هم باعث سرد شدن آن می‌شود. این مورد، علت روشن نشدن شمعک بخاری گازی هم هست. به همین دلیل بهتر است ترموکوپل تعویض گردد.

اگر پکیج شما مشکلی دارد، تعمیرکاران حرفه‌ای در استادکار می‌توانند این مشکل را به سرعت رفع نمایند. پس برای دریافت این خدمت از استادکار، با ما تماس بگیرید:

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

شما با خواندن این مقاله چند علت روشن نشدن بخاری گازی را متوجه شدید. بنابراین می‌توانید تا حدی از عهده عیب یابی بخاری گازی خانه‌تان بر بیایید. اما توجه داشته باشید دیدن آموزش تصویری تعمیر شمعک بخاری گازی یا فیلم آموزش تعمیر بخاری گازی، برای رفع مشکل کافی نیست. لازم است شما قبل از شروع کار، حتما موارد ایمنی را هم مطالعه نمایید. سپس آنها را موبه‌مو اجرا نمایید تا در هنگام کار، با حادثه‌ای مواجه نشوید. البته بهتر است در این مورد از یک فرد باتجربه کمک بگیرید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که سیستم هر برند بخاری گازی با وجود مشابهت‌هایی با برند دیگر، تفاوت‌هایی هم دارد. به همین خاطر ممکن است شما نتوانید علت روشن نشدن شمعک بخاری گازی نیک کالا را با علت روشن نماندن شمعک بخاری ایران شرق مقایسه کنید. یا علت روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی را از روی سیستم یک بخاری گازی ایرانی متوجه شوید. بهترین کار در این شرایط، مطالعه دقیق دفترچه راهنمای هر بخاری است.

برای اطلاعات بیشتر، این مقاله را هم بخوانید: کدهای خطای بخاری گازی ژاپنی

برای اطلاع از خدمات متنوع استادکار و بهره‌گیری از آنها، اپلیکیشن ما را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
55 نظرات
  1. میلاد می گوید

    بادرود بخاری من قبلا با گاز کبسولی بود الان که با گاز شهری وصل کردم باوجود اینکه دوتا از ماسوره هاشو عوض کردم باز شمعک بخاری خاموش میشه و بخاری کلا خاموش میشه علت چیه؟

    1. رضا رحمتی می گوید

      سلام میلاد عزیز
      برای تنظیم شمعک باید از دو تا پیچ حداکثر و حداقل شمعک رو تنظیم کنید
      طبق تصویر زیر
      تنظیم شمعک بخاری گازی

      رضا رحمتی – کارشناس سئو استادکار

      1. سهیل می گوید

        با سلام
        مدتی هست که فشار گاز شمعک بخاری خونه ما کم شده و میزان شعله شمعک خیلی کوچیک هست بطوریکه یکبار حرارت شعله به اون ترموکوپلش نرسید و بخاری خاموش شد. اینقدر شدت شعله شمعک کم هست که اصلا به مشعل اصلی نمیرسه که بخاری رو روشن کنه و باید بعد از کلی تلاش برای روشن کردن شمعک، با کبریت مشعل اصلی رو روشن کنیم.
        وقتی روپوش رو قسمت پیلوت رو بر می دارم، دقیقا تصویری مثل عکسی که توی نظرات همین پست گذاشتین هست. دو تا پیچ سمت چپ و یه پیچ بزرگ سمت راست.
        آیا میشه با استفاده از پیچ های سمت چپ، فشار گاز شمعک رو بیشتر کنم؟ کدوم پیچ رو باید تنظیم کنم؟ اگر مربوط به اینها نیست، لطفا راهنمایی بفرمایید.

  2. علی آهنگر می گوید

    علی آهنگر

    با عرض سلام و سپاس از زحمات شما
    با مطالعه مطالب سایت شما مشکل بخاری دیواری مغازه حل کردم.
    امیدوارم روز به روز پیشرفت شما و سایت تون رو ببینم.

    1. رضا رحمتی می گوید

      سلام علی جان
      زنده باشید آرزومندیم شما هم در تمام مراحل زندگی موفق باشید

      رضا رحمتی – کارشناس سئو استادکار

      1. بهرام می گوید

        آقای رحمتی هرکسی بتونه خونه ما بخاری نصب کنه به جز دستمزد من ی مبلغ دیگه ای بهش جایزه میدم چندتا سرویس کار اومدن نتونستن

  3. میرعباس دالوند می گوید

    سلام
    دلیل روشن نشدن بخاری بعداز اینکه شمعک روشن شده ولی لحظه ای که میخواهیم شعله روی کم یا زیاد ببریم اما شمعک خاموش میشود، چیست؟
    با چرخاندن دکمه از حالت پیلوت به شعله اصلی مشعل روشن نشده وشمعک خاموش میشود؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. رضا رحمتی می گوید

      سلام
      احتمال داره شیر بخاری گازی شما ایراد داشته باشه
      حتما برای تعویض از یک استادکار کمک بگیرید .

      رضا رحمتی کارشناس سئو استادکار

      1. سهیل می گوید

        با سلام
        مدتی هست که فشار گاز شمعک بخاری خونه ما کم شده و میزان شعله شمعک خیلی کوچیک هست بطوریکه یکبار حرارت شعله به اون ترموکوپلش نرسید و بخاری خاموش شد. اینقدر شدت شعله شمعک کم هست که اصلا به مشعل اصلی نمیرسه که بخاری رو روشن کنه و باید بعد از کلی تلاش برای روشن کردن شمعک، با کبریت مشعل اصلی رو روشن کنیم.
        وقتی روپوش رو قسمت پیلوت رو بر می دارم، دقیقا تصویری مثل عکسی که توی نظرات همین پست گذاشتین هست. دو تا پیچ سمت چپ و یه پیچ بزرگ سمت راست.
        آیا میشه با استفاده از پیچ های سمت چپ، فشار گاز شمعک رو بیشتر کنم؟ کدوم پیچ رو باید تنظیم کنم؟ اگر مربوط به اینها نیست، لطفا راهنمایی بفرمایید.
        با سپاس

        1. سید می گوید

          سلام سهیل جان
          من بخاری ساز نیستم ولی همین الان در حال باز کردن بخاری هستم چون مشکل شما رو داره به این مشکل رسیدم از اون سه پیچ به پیچ بزرگتری که پلاستکی هست رو باز کردم پشتش یک فیلتر هست اون فیلتر کثیف بود و شمعک فشار نداشت عوصش کردم درست شد

  4. سارا می گوید

    سلام من یک بخاری گازی دارمبا کپسول کار میکنه که تا دیروز کار میکرد الان روی شمعک ک میزلرم شعله اش خیلی ولی تا میبرم روی یک ک یکی از ثفحه ها روشن بشه شعله کم میشه صفحه روشن نمیشه

  5. حسین می گوید

    سلام استاد
    بخاری منزل ما ابتدا ترموکوبلش روشن میشه ولی به زحمت
    دوما بعد روشن شدن شمعک و چرخاندن برای شعله اصلی بخاری روشن نمیشود بعد از چند لحظه عبور گاز با کمک فوت و با حالت انفجار و صدا روشن میشود ممنون میشم از نظرات شما تشکر

  6. دانیال محمدجانی می گوید

    سلام وقتتون بخیر.بخاری مامشهد دوام هست مشکلش اینه که فندک که میزنیم روشن میشه واسه ۱ثانیه انگار فشار باد پشتشه یابهتر بگم فشار بالای گاز فوراا خاموش میشه یا رو حالت فندک هم میزاریمش همین اتفاق میوفته.مشکلش چی میتونه باشه.تشکر

  7. ابراهیمی می گوید

    سلام ببخشید مزاحم شدم
    بخاری مون باکپسل استفاده میکنم دوو روز کارش خوب بود روزی بعدی مدت یه ک رووز
    مشعل اصلی کم شد بعدن خاموش کردم روشن نشد

  8. سید مناف حسینی می گوید

    اخیراً بخاری گازیی داشتیم که ایراد پیدا کرد و طبق متنی که شما مرقوم فرمودید، سنسورش خرابه؛ بخاری را فعلاً گذاشتیم کنار و جایگزین کریم؛

    ● از روزی که بخاری جدید را جایگزین کردیم، مخصوصا وقتی که بخاری را زیاد میکنیم، سردرد میگیریم. لوله دودکش هم مشکلی نداره؟ ممکنه بفرمایید مشکل کجاست؟

    1. تکتم کوثری می گوید

      سلام دوست عزیز،
      چند تا راهکار برای سالم بودن عملکرد بخاری وجود داره:
      1. حتما از داغ شدن دودکش مطمئن شوید. اگر لوله دودکش بخاری سرد باشد نشان دهنده آن است که محصولات احتراق و گازهای سمی در دودکش باقی مانده و میتونه خطرناک باشه
      2. رنگ شعله بخاری باشد آبی باشه، چنانچه رنگ شعله قرمز، زرد یا نارنجی است احتمالا در سوخت رسانی نقصی وجود داره و یا اکسیژن به اندازه کافی در محیط نیست که باید سریعا تعمیر بشه. چون اگر رنگ شعله آبی نباشه یعنی هوای کافی به بخاری نرسیده و تولید گاز دمنو اکسید کربن می کند و موجب سرگیجه و سردرد می‌شود.
      اگر بعد از تست این موارد همچنان علائمی مثل سرگیجه یا سردرد دارید حتما از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا با بررسی جز به جز اجزای بخاری مشکل را عیب یابی کند.

  9. مجید نیازی می گوید

    سلام
    بخاری من شمعکش خیلی راحت روشن میشه ..شعله خوبی هم داره حتی پنج دقیقه هم با دست نگهش داشتم ولی به محض اینکه میخام ولش کنم و بچرخونمش که بخاری روشن بشه .شمعک خاموش میشه. ممنون میشم راهنماییم کنید و یگید باید چ کار کنم

    1. تکتم کوثری می گوید

      سلام دوست عزیز،
      علت خاموش شدن شمعک بخاری به دو جز اصلی، ترموکوپل و یا بویین برمیگرده که حتما باید تست بشه. از طرفی ممکنه فشار شمعک کمه باشه که ترموکوپل رو گرم نمی کنه و یا خود ترموکوپل خرابه که دستور اتصال به لگلاتور نمیده و یا ممکنه شعله شمعک تنظیم نباشه( یعنی پایین‌تر یا باتر از سر ترموکوپل قرار گرفته) که باید به حالت اولیه برگردونید

  10. asal می گوید

    سلام و دورود خدمت شما دوسته گرامی ما بخاریمان را وقتی با فندک روشن میکنیم و چنددقیقه نیز صبرمیکنیم اما دوباره شمعکش خاموش میشود نمیدانیم چه کاربکنیم لطفا جواب بدهید ممنون

    1. سید می گوید

      سلام asal
      من بخاری ساز نیستم ولی دو مورد هست که همچین مشکلی رو پیش میاره اول فشار شمعک کمه ترمو کوبل رو گرم نمی کنه دوم خود ترموکوبل خرابه و دستور اتصال به لگلاتور نمیده که اگر ایطور شد باید عوص شه کار زیادی هم نداره اگر کمی فنی باشی

    2. تکتم کوثری می گوید

      سلام دوست عزیز،
      همونطور که دوست عزیزمون(سید) گفتند علت خاموش شدن شمعک بخاری به دو جز اصلی، ترموکوپل و یا بویین برمیگرده که باید فرد متخصص این اجزا رو تست کنه تا عیب یابی صورت بگیره. از طرفی ممکنه شعله شمعک تنظیم نباشه که برای تنظیم آن باید شعله شمعک را که پایین‌تر یا بالاتر از سر ترموکوپل قرار گرفته را دوباره به حالت اولیه برگردانید که در چنین مواردی توصیه ما اینه حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

  11. محمد می گوید

    سلام بخاری گازیمان را روشن میکردیم بعد چند دقیقه خاموش میشد هم ترموکوبل وهم بوبین را تعویض کردم روشن میشه ولی شعله خیلی کم شده با پیچ های تنظیم شعله مشکل حل نشده ممنون میشم بگید مشکل از کجاست

    1. تکتم کوثری می گوید

      سلام دوست عزیز،
      کم بودن شعله بخاری می‌تونه دلایل دیگه‌ای مثل مسدود بودن سوراخ‌های مشعل بخاری( در اثر گرد و خاک گرفتن) باشه که برای رفع اون باید با استفاده از برس تمیز کنید. از طرفی یکی از دلایل عمده، افت فشار گاز است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم حتما میزان فشار گاز و یا حتی نشتی گاز را چک کنید.

  12. حمیدرضا می گوید

    مشکل منو اکسید و نشتی منواکسید یا گاز است

  13. عبدالله می گوید

    سلام میگم چرا شمعک بخاری روشن میشه ولی خود بخاری روشن نمیشه

  14. sadra می گوید

    من میتونم

  15. امین می گوید

    بخاری روی شمعک میاد ولی با فشار دادن دکمه شیر شعله شمعک بشتر میشه و وقتی هم میره روی شعله کلا شمعک خاموش میشه! علت چی میتونه باشه؟

  16. آذر می گوید

    چرا گاز وارد بخاری نمیشه حتی فندکش هم روشن نمیشه.ایرادش از کجاست؟

  17. امیر می گوید

    سلام من دسته لاکی رو فشار میدم نمی چرخه مث اینک گیره باید چه کنیم

  18. امیرحسین اکبری می گوید

    سلام ببخشید اگه حتی بعد از روشن شدن بخاری،شمعک و فندک اون همچنان روشن بمونه نشونه مشکل خطرناکی هستش؟

  19. رضا می گوید

    سلام
    بنده یه بخاری 11000 ایران شرق دارم. ساده ساده هم هست. دوساله استفاده نکرده بودم. الان وصلش کردن به گاز. وقتی شیر فشار میدم تا گاز یکم بیاد و فندک بزنم متوجه شدم گازی از زبانه نزدیک شمعک نمیاد تا جرقه احتراق ایجاد کنه. یعنی اگه بچرخونم جرقه میزنه ولی گازی نمیاد که احتراق اون جرقه شکل بگیره. حتی با نزدیک کردن یه شعله فندک بلند سعی کردم اطراف زبانه شمع رو داغ کنم شاید گاز بیاد ولی باز هم گازی جریان پیدا نمیکنه با فشار و چرخوندن شیر بخاری. مسیر شیلنگ و گاز رو کامل چک کردم گاز مشکلی نداره. تو بخاری داستانی هست. لطفا راهنماییم کنید

  20. محمد می گوید

    سلام خداقوت
    علت گير كردن دكمه فرمان شيرگاز چى ميتونه باشه؟؟

  21. مجید می گوید

    سلام خسته نباشید وقتی شیر گاز باز هستش و میخوای روشن کنی بخاری گازی رو جرقه میزنه ولی گاز جریان نداره تا روشن بشه باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  22. فاطمه می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    شعله بخاری من روشن نمیشه و یه شعله بیرون تشکیل میشه،لطفا من را راهنمایی کنید

  23. کیان می گوید

    سلام درمورد بخاری گازی خونمون ازتون سوال داشتم، یه صدایی میده انگار که داره غر غر میکنه یه چند ثانیه میکنه بعدش ول میکنه بعد دوباره علتش چی میتونه باشه، ممنون از سایت خوبتون

  24. یوسف می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید استاد عزیز..من یه بخاری جهاز افروز گازی دارم .فندک روشن میشود باید کلی نگه داریم تا شعله بزرگ روشن بشه

  25. علی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک بخاری گازی با کپسول گاز دارم مشکلی که برام پیش آمده شمعک روشن میشه ولی موقعی که برای روشن کردن بخاری درجه رو به کم و یا زیاد میچرخونه گاز روشن نمیشه لطف کنید راهنمای کنید

  26. عباس گرامی می گوید

    بخاری گازی منزله روی شعمک بادست بگیری روشن است ولی تا روی شعله می‌بری خاموش میشه یا شعمک را رها می‌کنید خاموش میشه عیب بش کجاست ممنون میشم کمکم کنید

  27. A می گوید

    بخاری گازی منزله روی شعمک بادست بگیری روشن است ولی تا روی شعله می‌بری خاموش میشه یا شعمک را رها می‌کنید خاموش میشه عیب بش کجاست ممنون میشم کمکم کنید

  28. محمد می گوید

    سلام در بخاری گازی وقتی شمعک روشن نمیمونه و یا گاهی اوقات زمانی که روشن هست دستم میخوره به سیم سنسور اکسیژن ویا حتی میخوام کم و زیاد کنم بخاری خاموش میشه چه کار باید بکنم

    1. جعفر می گوید

      سلام خسته نباشید ممنونم که سریع جواب من دادید بخاری گازی اول که روشن کردیم 2تا 3روزخوب بود بعداز3روز شعله اصلی آن نصف شد ممنون میشم که بگیدچکاربایدبکنم باتشکر

  29. سید می گوید

    سلام من بخاری گازی روی شعله نمیره،روی شمعک میمونه ولی روی شعله نمیره خاموش میشه بلافاصله میگه پیچ بیبوت هست بیبوت چیه؟

  30. آجربنديان می گوید

    سلام و با تشكر از مطالب خوبتون
    دو تا بخاري گازي سالم رو وصل مردم به شيرگاز
    هر دو اول خيلي خوب مار مي كردن ولي تو فاصله دو سه روز، اول كم سو شدن، بعد ظرف ٢٤ ساعت هم خاموش. به نظر مي رسه اصلا گاز بهشون نمي رسه. تو مودر اول، فكر مردم بخاري اشكال داره. دومين بخاري رو وصل كردم بازهم بعد چند روز همين مشكل پيش اومد.ميشه راهنمايي بفرماييد و يا شماره تلفني كه ازشون كمك بگيريم

  31. جعفر می گوید

    سلام بخاری من روشن میشه ولی امسال شعله کم است

  32. سجاد می گوید

    سلام.بخاری ابسال دارم از اجرهای جلوش یکی روشن میشه دوتای دیگه روشن نمیشه باید چیکارکنمش که روشن بشن؟؟؟؟

  33. دلاور می گوید

    با سلام بختری ایران شرق دارم که از گاز شهری ی نیخوام کپسولیش کنم ژیگلور رو عوض کردم فقط والان فندکش روشن میشه ولی هر چه نگه داری باز خاموش میشه لطفا راهنماییم کنید

  34. دلاور می گوید

    سلام بخاری ایران شرق دارم که از گاز شهری می خوام کپسولیش کنم ژیگلور رو عوض کردم فقط والان شمعکش روشن میشه ولی هر چه نگه داری باز خاموش میشه لطفا راهنماییم کنید

  35. دلاور می گوید

    منظورم شمعکشه که خاموش میشه

  36. فرامرز می گوید

    بخاری شومینه دارم شمعش روشن میشه ولی بازش که میکنم روشن نمیشه مشگل از کجاست؟

  37. محمود می گوید

    سلام بخاری جهان افروز دارم مدت چند سال بدون استفاده در انبار بود بخاری رو شستم خشکش کردم وصلش کردم فندک جرقه نمیزنه با کبریت روشنش کردم صدای صوت میده بخاری در حالت شمعک روشن صدای باد رو از داخل پخش میکنه علت چیست ممنو؟؟؟؟؟

  38. محمود صابری می گوید

    سلام بخاری جهان افروز دارم مدت چند سال بدون استفاده در انبار بود بخاری رو شستم خشکش کردم وصلش کردم فندک جرقه نمیزنه با کبریت روشنش کردم صدای صوت میده بخاری در حالت شمعک روشن صدای باد رو از داخل پخش میکنه علت چیست ممنو؟؟؟؟؟

  39. میلاد می گوید

    سلام بخاری اگه شمعک نگه داره چجوری باید تعمیر شه؟ شمعک روشن میشه و هر چند دقیقه هم نگه داری به محض اینکه ولش کنی خاموش میشه . اشکال از کجاس؟

  40. rezaee می گوید

    با سلام. وقتی که جواب نمی دهید چه فایده که دیدگاه و یا سوال خود را بنویسیم؟

  41. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر
    بخاری نیک کالا دارم بچه ها سیم برقی که سر فندک وصل بوده رو جدا کردن سر سیم لخت هست حالا فندک کار نمی کنه چکار کنم

  42. علیرضا می گوید

    پیلوت بخاری ما کار میکنه اما وقتی کلیدش رو می چرخونیم تا فوت نکنیم شعله سراسری روشن نمیشه علت و راه حلش چیه ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =