چگونه مشعل ایران رادیاتور را تنظیم کنیم؟

0

مشعل ایران رادیاتور پرمصرف ترین مشعل در بازار ایران به شمار می رود. به همین دلیل تنظیم این مشعل امری بسیار مهم و حیاطی به شمار می رود.

مشعل دستگاهی است که از ترکیب مقدار معینی اکسیژن با مقدار معینی از یک سوخت مشخص در داخل یک فضای بسته، ایجاد انرژی گرمایی می کند. معمولا انرژی تولید شده از طریق تابش یا جا به جایی توسط کانال های مخصوص، به محیط مقصد منتقل می شود. مشعل ها کاربردهای بسیار زیادی دارند. از مهمترین کاربردهای آنها می توان به گرم کردن دیگ های جوش یا کوره های صنعتی اشاره کرد.

در این مقاله ابتدا درباره ی مشعل ایران رادیاتور توضیح خواهیم داد سپس اهمیت تنظیم مشعل ایران رادیاتور و راه اندازی مشعل را شرح می دهیم ، با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

مشعل دستگاهی است که از ترکیب مقدار معینی اکسیژن با مقدار معینی از یک سوخت مشخص در داخل یک فضای بسته، ایجاد انرژی گرمایی می کند
مشعل دستگاهی است که از ترکیب مقدار معینی اکسیژن با مقدار معینی از یک سوخت مشخص در داخل یک فضای بسته، ایجاد انرژی گرمایی می کند

مشعل ایران رادیاتور

پر مصرف ترین مشعل در بازار ایران، مشعل ایران رادیاتور است. این دستگاه ها سیستم کار کرد نسبتا ساده ای دارند اما تنظیم مشعل کار بسیار حساس و مهمی به شمار می رود. مشعل اگر خوب تنظیم نشود، با حداکثر بهره وری کار نمی کند و این مسئله ممکن است باعث افزایش هزینه ها و کاهش خروجی شود.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به روش تنظیم شعله مشعل گازی ایران رادیاتور و روش هایی که می توان بالاترین بهره وری را از این مشعل ها دریافت کرد. تاکید می کنم تنظیم و راه اندازی مشعل هرچند ممکن است ساده به نظر برسد اما نیاز به دقت و تخصص دارد. اگر فکر می کنید تخصص کافی برای انجام این کار را ندارید از یک متخصص بخواهید مشعل شما را نصب، تنظیم، راه اندازی یا سرویس کند.

بهترین برند پکیج های دیواری در ایران کدامند؟

 پر مصرف ترین مشعل در بازار ایران، مشعل ایران رادیاتور است
پر مصرف ترین مشعل در بازار ایران، مشعل ایران رادیاتور است
  • مشعل چطور کار می کند؟

ساختمان مشعل ها معمولا ساده است. بعد از به جریان افتادن سوخت، ایجاد جرقه و ایجاد شعله، شعله از طریق کانال مخصوصی به سمت کوره منتقل می شود. تا زمانی که سوخت در جریان باشد و هوا به مرکز ایجاد شعله برسد، هرارت برقرار خواهد بود.

میزان جریان هوا و سوخت ورودی، توسط کنترل کننده های الکترونیکی کنترل می شود. در اغلب مشعل ها ترموستات هایی برای کنترل دود وجود دارد. این ترموستات ها از روی میزان دود تولید شده، میزان سوخت و هوای موجود در سیستم را تشخیص می دهند و در صورت بروز مشکل، جریان شعله را قطع می کند.

سوخت مصرفی در مشعل قبل از وارد شدن به بخش جرقه زنی، از یک فیلتر مخصوص عبور می کند. این فیلتر علاوه بر سنجش میزان سوخت وارد شده به مشعل، خلوص آن را هم می سنجد و در صورت بروز کوچکترین مشکلی، سیستم را قطع می کند.

اگر فشار هوای احتراق از حدی کمتر شده و یا دبی سوخت از مقدار مورد نظر بیشتر یا کمتر شود، این موضوع توسط سنسورهای فشارِ تعبیه ‌شده در مشعل حس شده و مشعل به وسیله یک رله کنترلی، خاموش می ‌شود.

بیشتر بدانید علت روشن نشدن شمعک بوتان چیست؟

میزان جریان هوا و سوخت ورودی، توسط کنترل کننده های الکترونیکی کنترل می شود
میزان جریان هوا و سوخت ورودی، توسط کنترل کننده های الکترونیکی کنترل می شود

راه اندازی مشعل گازی ایران رادیاتور

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، راه اندازی و تنظیم شعله مشعل گازی ایران رادیاتور بسیار مهم است. برای راه اندازی و تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور باید نکات اصلی را در نظر داشت. این نکات به شما کمک خواهند کرد نگاهی کلی و صحیح نسبت به این فعالیت داشته باشید:

  • در مسیر گاز ورودی به مشعل حتما از فیلتر مناسب استفاده کنید.
  • برنامه منظمی به صورت ماهیانه و سالیانه جهت سرویس‌ های دوره ‌ای مشعل در نظر بگیرید. اجرای این برنامه بسیار مهم است.
  • محفظه احتراق و دیگ از نظر دوده‌ گرفتگی به صورت مرتب بازدید و سالیانه شست‌ و ‌شو و دوده ‌زایی شود.
  • دودکش از نظر صحت عملکرد و سالم بودن به صورت دوره ای و منظم کنترل و سرویس شود.
شماره شرح فعالیت بازه زمانی توضیحات
۱ بازدید و کنترل ظاهری شکل و رنگ شعله روزانه رنگ شعله باید آبی باشد. شعله نباید بوی خام سوزی بدهد.
۲ کنترل و بازدید المان های برقی از نظر دما و آمپر مصرفی هفتگی وضعیت آمپر عبوری از تجهیزات و صحیح بسته شدن اتصالات کاملا بررسی شود.
۳ کنترل وضعیت دمپر هوا هفتگی عملکرد دمپر هوا و میزان باز بودن دمپر کنترل و پیچ های تنظیم سفت شوند
۴ کنترل و بازدید فیلتر گاز ماهیانه فیلتر را به صورت ماهیانه تمیز کنید.
۵ نظارت و کنترل عملکرد یون مشعل ماهیانه یون بازدید و عملکرد آن کنترل گردد و اتصال ارت و فاصله آن با عصایی ارت چک گردد
۶ کنترل سیستم جرقه زنی مشعل و کیفیت جرقه سر الکترودها و در صورت لزوم تنظیم و نظافت الکترودها ماهیانه جرقه مناسب آبی رنگ است که در صورت وجود مشکل در وایرها یا ترانس ضعیف خواهد بود.

همچنین در صورت کثیف شدن یا به هم خوردن فاصله الکترودها باید این فاصله تنظیم گردد.

۷ شستشوی دیگ و سرویس و نظافت کامل مشعل ماهیانه سرویس کامل مشعل شامل نظافت و تمیز کردن بلور، کنترل بلبرینگ ها ، تست الکتروموتور، رله و سایر بخش ها انجام شود.

اهمیت تنظیم مشعل ایران رادیاتور

تنظیم مشعل، اولین قدم در راه افزایش چشمگیر ایمنی در مسیر استفاده از این دستگاه است. اگر یک مشعل طبق جدولی که بالا خواندید، سرویس و بررسی دوره ای و منظم نشود، دیر یا زود ریسک ایجاد حادثه در محل استفاده از آن بالا می رود.

در صورتی که سرویس دوره ای منظم طبق جدول بالا انجام نشود، ریسک خرابی این سیستم و از کار نیفتادن جریان در صورت بروز مشکل در سوخت و هوای ورودی بالا می رود
در صورتی که سرویس دوره ای منظم طبق جدول بالا انجام نشود، ریسک خرابی این سیستم و از کار نیفتادن جریان در صورت بروز مشکل در سوخت و هوای ورودی بالا می رود

همانطور که گفته شد مشعل ها طوری ساخته می شوند که با کمک ترموستات و فیلترهای مخصوص، در صورت بروز مشکل و تغییر در سوخت و هوای ورودی، جریان را قطع می کنند. در صورتی که سرویس دوره ای منظم طبق جدول بالا انجام نشود، ریسک خرابی این سیستم و از کار نیفتادن جریان در صورت بروز مشکل در سوخت و هوای ورودی بالا می رود.

دلیل دیگر که تنظیم مشعل را بسیار مهم می کند، افزایش راندمان کار است. یک مشعل که طبق جدول بالا و به صورت دوره ای منظم سرویس شده باشد می تواند تا زمان طولانی با حداکثر راندمان ممکن کار کند. این مسئله همچنین باعث کاهش هزینه های جانبی نگه داری و تعمیر مشعل و همچنین افزایش طول عمر این دستگاه می شود. در انتهای این مقاله پیشنهاد میکنیم مقاله رادیاتور پنلی چیست؟ را برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید .

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =