دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

1

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد. گاهی این اتفاق با نشان دادن یک خطا بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود و گاهی بدون هیچ خطایی پکیج شما روشن نمی‌شود. اما دلیل روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور به هر صورتی که باشد، باید سعی کنید که با مشاهده این موضوع قبل از هر چیزی ابتدا عامل بروز مشکل را پیدا کنید. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا به بررسی علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور بپردازیم، با ما همراه باشید.

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

برای پیدا کردن علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور باید عوامل متعددی را مورد ارزیابی قرار دهید. قبل از هر موضوعی در نظر داشته باشید که پکیج شما به وسیله گاز، برق و آب کار می‌کند و بروز اختلال در هر یک از این عوامل می‌تواند دلیلی بر روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور باشد و در چنین هنگامی چراغ قرمز دستگاه روشن می‌شود. بهتر است با مشاهده این موضوع قبل از هر کاری ابتدا یک بار دستگاه را ریست کنید و دوباره راه‌اندازی نمایید.

بعد از آن در این مواقع فشار آب و برق دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که گاز پکیج به درستی تأمین شده است و سپس لوله‌های متصل به شوفاژ را بررسی نمایید و در صورتی که مشکلی مشاهده نکردید، ملاحظه کنید که روی صفحه نمایش دستگاه چه خطایی نشان داده شده است. هر کد خطا در پکیج ایران رادیاتور شما نشان‌دهنده بروز مشکل در بخشی از قسمت دستگاه است و با در نظر گرفتن معنای هر کدام می‌توانید علت مشکل آن را پیدا کنید. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید.

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور
برای پیدا کردن علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور باید عوامل متعددی را مورد ارزیابی قرار دهید

عدم وجود آب کافی در دستگاه

افت فشار آب و نبود آب کافی در دستگاه، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور شماست. دستگاه شما طوری طراحی شده است که با عدم دریافت آب به طور خودکار خاموش می‌شود. به طور کلی فشار دستگاه باید روی ۱ تا ۲ تنظیم شود و زمانی که عقربه مربوط به فشار دستگاه از ۵/۰ کمتر شود، دستگاه خاموش می‌شود.

برای بالا بردن فشار می‌توانید شیر پرکن را که معمولاً زیر دستگاه قرار دارد، باز کنید و شیر آب گرم را باز نمایید و بعد از بالا رفتن فشار و رسیدن به حد نرمال آن را ببندید. به یاد داشته باشید که اگر این اتفاق به طور مرتب تکرار می‌شود، بهتر است که مشکل فنی مربوط به آن را پیدا کنید و این کار را به متخصصان این حوزه در استادکار بسپارید.

بیشتر بدانید رفع عیب گرم نکردن آب پکیج مدل m24ff ایران رادیاتور

افت فشار آب و نبود آب کافی در دستگاه، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور شماست
افت فشار آب و نبود آب کافی در دستگاه، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور شماست

وجود هوا در رادیاتورها

عامل دیگری که روی روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مؤثر است، مربوط به وجود هوا در لوله‌های پکیج و رادیاتورهای شماست و این موضوع موجب عدم انتقال صحیح آب به داخل پکیج می‌گردد و در این مواقع نیز دستگاه شما خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل ابتدا رادیاتورها را هواگیری کنید و اگر متوجه شدید که مشکل شما برطرف نشده است باید از سالم بودن پمپ دستگاه نیز مطمئن شوید.

رسوب در لوله‌ها

معمولاً برای اینکه لوله‌ها دچار رسوب نشوند، موقع نصب بر روی دستگاه شما یک سختی‌گیر نصب می‌شود. اگر شما در دستگاه خود از سختی‌گیر استفاده نمی‌کنید، ممکن است در مدت زمانی حدود یک سال لوله‌های پکیج شما دچار رسوب شوند. برای رفع این مشکل بهتر است که از تکنسین بخواهید تا لوله‌ها را رسوب‌زدایی کند.

عدم کارکرد درست الکترود تشخیص شعله

در پکیج شما برای تشخیص گاز ورودی، یک الکترود وجود دارد که در صورت بروز اختلال در کارکرد آن، پکیج به طور اتوماتیک خاموش می‌شود و دیگر امکان روشن شدن آن وجود نخواهد داشت. برای رفع این مشکل باید به وسیله یک انبردست مقدار کمی الکترود را به سمت شعله نزدیک کنید و اگر مشکل برطرف نشد، احتمالاً الکترود پکیج شما به طور کلی باید تعویض شود یا ممکن است مشکل مربوط به کارکرد قطعه دیگری در پکیج باشد.

عدم کارکرد درست دودکش پکیج

پکیج شما باید با رعایت اصول ایمنی و طبق استانداردهای مشخصی نصب شود. اگر فاصله پکیج تا سقف به خوبی رعایت نشود، دود قادر به تخلیه از دودکش نخواهد بود. از طرف دیگر نیز با جمع شدن دود در دستگاه سنسورهای پکیج فعال شده و به سرعت خاموش می‌شود.

دمای زیاد پکیج

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می‌تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد پکیج باشد. در این مواقع معمولاً کد خطایی بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می‌شود. در این مواقع بهتر است حتماً از یک تکنسین بخواهید تا علت بروز این مشکل را پیدا کند.

اختلال در برد پکیج

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مربوط به بروز مشکل در سیستم مرکزی و برد دستگاه است که در این مواقع بهتر است هر چه سریع‌تر یک فرد متخصص مشکل را برطرف کند.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مربوط به بروز مشکل در برد دستگاه است
یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مربوط به بروز مشکل در برد دستگاه است

کلام آخر

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور شما می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای رفع این مشکل باید علت بروز مشکل و عامل به وجود آمدن اختلال را پیدا کنید و سپس بار دیگر فندک پکیج را به صورت دستی روشن کنید و در صورتی که شمعک پکیج روشن نشد، یعنی مشکلی در خود شمعک وجود دارد که باید توسط یک تکنسین تعمیر یا تعویض شود. در صورتی که برای برخورداری از خدمات به کمک متخصصین و تکنسین‌هایی ماهر نیاز دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. رضا می گوید

    سلام پس از چرخاندن پاور پکیج ایران رادیاتور به سمت روشن، هیچ چراغی روشن نمی شود. فشار آب هم روی 1 است. کلیه شیرها هم بازهستند. گاز وبرق هم متصل است. پکیج هیچ واکنشی نشان نمی دهد.پکیج روی حالت تابستانه است. روی حالت زمستانه هم واکنشی نشان نمی دهد.
    فقط یک روز شیر آبگرم پکیج بسته بود که آن را باز کردیم ولی پکیج عکس العملی ندارد. اولین باری که این اتفاق می افته اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + سیزده =