هرچه از راهنمای خرید میز تلویزیون باید بدانید

0

این روزها یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین وسایل و مبلمان منزل که به نوعی تکمیل‌کننده دکوراسیون نشیمن نیز به حساب می‌آید، میز تلویزیون است. مدل‌های جدیدی از این محصول که طراحی شده و وارد بازار می‌گردند، دیگر همچون گذشته محدود و یکدست نیستند. بلکه در زمان خرید میز تلویزیون می‌توانید با دنیای بی‌انتهایی از طراحی‌ها و مدل‌هایی روبه‌رو شوید که هرکدام به نوعی توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با راهنمای خرید میز تلویزیون آشنا کنیم.

آیا خرید میز تلویزیون ضروری است؟

وقتی صحبت از اتاق نشیمن می‌شود، توجه و تمرکز همه ما به تلویزیون و تماشای آن معطوف می‌گردد. به همین دلیل نیز اصلی‌ترین و پایه‌ترین وسیله و المان در اتاق نشیمن، تلویزیون خواهد بود. بنابراین، تا به همین جای مطلب پاسخ این سؤال که میز تلویزیون کجای خانه باشد را گرفته‌ایم و می‌دانیم که بهترین فضا، دکوراسیون نشیمن است. آیا می‌دانید چگونه دکوراسیون نشیمن مناسب کودکان داشته باشیم؟

در چنین شرایطی هر گونه وسیله‌ای که به تلویزیون مربوط می‌شود، می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل نیز خرید میز تلویزیون را نمی‌توان مسئله‌ای چندان ساده و پیش پا افتاده دانست. بسیاری از افراد بر این باور هستند که خرید میز تلویزیون، چندان واجب و ضروری نیست و نیازی هم برای صرف هزینه‌هایی گزاف جهت خرید این محصول وجود ندارد. به طور کلی لزوم استفاده از میز تلویزیون از چند جهت قابل بررسی است که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • میز تلویزیون تکمیل‌کننده ست مبلمان شما خواهد بود.
  • میز تلویزیون فضای خوبی برای چیدمان وسایل تزئینی است.
  • میز تلویزیون به عنوان یک سطح کاربردی دیگر به وسایل خانه شما اضافه می‌شود.
  • استفاده از میز تلویزیون، فضای نشیمن را مدیریت کرده و یکدست‌تر می‌سازد.
  • میز تلویزیون، جایگاه مشخص و ثابتی را برای تلویزیون شما معین خواهد کرد.

بنابراین اگر بخواهیم بگوییم که میز تلویزیون چیست، لازم است که از مقوله محل قرارگیری تلویزیون فراتر برویم و تمامی موارد و کاربردهای این وسیله را نیز مدنظر قرار دهیم. یادتان باشد میز تلویزیون‌هایی که دارای بوفه، کمد، کشو و… هستند، می‌توانند فضای ذخیره‌سازی تازه و کاربردی را نیز برای شما فراهم کنند. بنابراین اگر در خانه‌تان با کمبود فضا روبه‌رو هستید، به راحتی می‌توانید از این وسیله نیز کمک بگیرید و با یک تیر، چند نشان بزنید.

اصول چیدمان و دکوراسیون تی وی روم
استفاده از میز تلویزیون در دکوراسیون نشیمن می‌تواند فضای شکیل‌تر و بهتری را در خانه‌تان به وجود بیاورد.

انواع میز تلویزیون

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، امروزه انواع بسیار متفاوت و متنوعی از میزهای تلویزیون طراحی و تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند بنا به کاربرد، ابعاد و همین‌طور سلیقه افراد برای فضاهای متفاوتی مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل فرآیند خرید میز تلویزیون نسبت به گذشته، بسیار پیچیده‌تر و متفاوت‌تر شده است. در ادامه تصمیم داریم به بررسی انواع میز تلویزیون بپردازیم و شما را با مدل‌های متفاوتی از این وسیله کاربردی آشنا کنیم:

مدل میز تلویزیون قفسه‌ای

این مدل‌ها در واقع همان‌هایی هستند که طبقه‌ای بوده و به شکل جلوباز طراحی می‌شوند. اصلی‌ترین ملاک ساخت این مدل‌ها، سادگی و دوری از پیچیدگی آن‌هاست. این یعنی در طراحی این مدل از میز تلویزیون‌ها هیچ‌گونه استفاده‌ای از در، کشو، کمد و… نمی‌شود. به همین دلیل نیز اگر به دنبال چنین سبکی از این المان هستید، می‌توانید با خیال راحت به خرید میز تلویزیون قفسه‌ای فکر کنید.

این مدل‌ها به شما کمک می‌کنند فضای کافی و مناسب برای چیدمان وسایل تزئینی و دکوری‌تان پیدا کنید. در کنار این نیز فضای لازم و کاربردی برای قرارگیری دستگاه‌های پخش‌کننده، بلندگو و… در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: تی وی روم چیست؟ آیا با اتاق تلویزیون فرق دارد؟

چه میز تلویزیونی بخریم
این مدل از میزها بدون آنکه کشو و یا کمدی با درب داشته باشند، ساده‌ترین نوع میزهای تلویزیون به حساب می‌آیند.

مدل کنسولی

برای خرید میز تلویزیون کنسولی لازم است که با تمام ویژگی‌های این مدل آشنا شوید. مدل‌های کنسولی میز تلویزیون نیز طراحی نسبتا ساده‌ای دارند، ولی در عین حال این امکان را به شما می‌دهند که به شکل هوشمندانه‌تری از فضای ذخیره‌سازی آن‌ها استفاده کنید. به همین دلیل نیز در خانه‌هایی با متراژ کم، بسیار کارآمد خواهند بود. طراحی این مدل از میزهای تلویزیون دقیقاً همان‌طور که از نامشان بر می‌آید، مشابه کنسول است و در نتیجه در زمان استفاده از آن‌ها فضای مناسبی برای مخفی کردن وسایل اضافی خود خواهید داشت. اگر دچار کمبود فضا هستید، چیدمان خانه‌های کوچک‌؛ ترفندهای جادویی چیدمان به کمکتان می‌آید.

میز تلویزیون چی مده
میز تلویزیون کنسولی به لحاظ شباهت طراحی‌شان با کنسول با این عنوان نامگذاری می‌شوند.

میز تلویزیون و پایه‌های بلندگویی

این مدل از میز تلویزیون به صورت ست طراحی می‌شود و غالباً نیز به فضای بیشتری نیاز خواهد داشت. میزهای تلویزیونی که پایه‌های بلندگویی دارند، دارای دو کمد بلند در کنار خود هستند که فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار داده و در کنار آن نیز امکان قرارگیری سیستم صوتی را برایتان فراهم خواهند کرد. استفاده از این مدل‌ها، فضای نشیمن شما را یکدست‌تر نموده و نیاز به خرید میز و کمدهای جداگانه را به‌طور کلی برطرف خواهد کرد.

عکس میز تلویزیون
اگر در خانه‌تان فضای کافی دارید، به راحتی می‌توانید به سراغ این مدل‌ها بروید.

مدل میز تلویزیون کابینتی

این مدل‌ها که غالباً به صورت سفارشی و توکار ساخته می‌شوند، همانند کابینت هستند و به همین دلیل نیز به این شکل نام‌گذاری می‌شوند. در این مدل‌ها اطراف تلویزیون به وسیله بدنه میز، پوشش داده می‌شود و کمدهایی کابینت شکل، آن را احاطه می‌کنند. به همین دلیل نیز غالباً یک دیوار کامل برای قرارگیری این مدل‌ها مورد استفاده قرار گرفته و اشغال می‌شود. لازم به ذکر است که در صورت استفاده و خرید میز تلویزیون کابینتی، دیگر خیالتان از بابت فضای ذخیره‌سازی و همین‌طور محل قرارگیری وسایل دکوری به طور کامل راحت خواهد بود.

بیتر بخوانید: ۵ تا از مشکلات رایج تلویزیون و راه حل آنها که باید بدانید

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون میز تلویزیون و تی وی روم
این مدل‌ها بیشتر به صورت توکار و سفارشی ساخته می‌شوند.

مدل شناور

در طی سالیان اخیر، خرید میز تلویزیون شناور، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل آن هم این است که این مدل از میزهای تلویزیون، فضای اشغال‌شده زمین را به حداقل می‌رسانند و تنها از فضای موجود روی دیوار استفاده می‌کنند. در عین حال نیز این مدل‌ها، نمای بصری جالب‌تر و متفاوت‌تری به نشیمن شما خواهند بخشید.

نکات مهم خرید میز تلویزیون
مدل میز تلویزیون شناور به صورت معلق بر روی دیوار نصب می‌گردند.

میز تلویزیون پایه‌ای

این نوع از میز تلویزیون را می‌توان در مدل‌های قدیمی‌تر شاهد بود، مدل‌هایی که صرفاً پایه‌هایی باریک و نسبتاً بلند برای قرارگیری تلویزیون داشتند و غالباً نیز از فضای ذخیره‌سازی آن‌ها برای قرارگیری دستگاه‌های پخش‌کننده استفاده می‌شود. بزرگ‌ترین مشکلی که می‌توان در رابطه با این مدل‌ها شاهد بود، عدم وجود فضای کافی برای قرارگیری بلندگوها و تجهیزاتی است که در دستگاه‌های امروزی کاربرد دارند.

ایده‌های جالب دکوراسیون تی وی روم
عنوان ساده‌ترین و قدیمی‌ترین مدل‌های میز تلویزیون را می‌توان به مدل پایه‌ای نسبت داد.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد

برای آن که بتوانید ابعاد و اندازه مناسبی را برای خرید میز تلویزیون خود در نظر داشته باشید، لازم است این موضوع را از چند زاویه دید و منظر متفاوت مورد بررسی قرار دهیم. اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، ابعاد تلویزیون است. در زمان خرید میز تلویزیون باید تناسب میان ابعاد میز و تلویزیون را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت نیز محصولی را خریداری کنید که با قرارگیری تلویزیون روی آن، همچنان بتوانید فضای خالی نسبتاً کوچکی را در اطراف تلویزیون داشته باشید.

مسئله دیگری که لازم است در زمان خرید میز تلویزیون و بررسی ابعاد مناسب آن در نظر بگیرید، فاصله محل نشستن شما روی مبل با تلویزیون است. به طور کلی، فرمول کلی محاسبه این فاصله به این شکل است که فاصله نشستن شما باید چیزی حدود دو برابر اندازه صفحه نمایش شما باشد. بنابراین با بررسی این فاصله، خرید میز تلویزیونی که با این ابعاد و فاصله تناسب دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. برای خرید تلویزیون مناسب براساس متراژ خانه مطلب پیشنهادی را مطالعه کنید.

در نهایت مسئله بعدی که لازم است به آن توجه کنید، ابعاد و فضای موجود در اتاق نشیمن است. طبیعتاً خرید میز تلویزیون بزرگ و جاگیر برای نشیمن کوچک با ابعاد محدود، چندان هوشمندانه نخواهد بود. در مقابل نیز داشتن میز تلویزیون بسیار کوچک و جمع و جور در یک نشیمن بزرگ، زیبایی چندانی نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید تناسب فضای اتاق با میز تلویزیون را نیز مدنظر داشته باشید.

راهنمای خرید میز تلویزیون
با توجه به ابعاد میز تلویزیون خود می‌توانید با خیال راحت، مدل مناسبی را انتخاب نمایید.

نکات خرید میز تلویزیون

لازم است در زمان خرید میز تلویزیون، نکاتی را نیز مدنظر قرار دهید تا با توجه به آن‌ها به خرید درست‌تر و مطمئن‌تری دست یابید. برای مثال یکی از مهم‌ترین مسائل، توجه به جنس میز تلویزیون است. به طور کلی متریال‌هایی که امروزه برای ساخت میز تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل فلز، چوب، شیشه یا ترکیبی از آن‌ها می‌شود. در کنار این می‌توان به میزهای لمینت، با روکش ونیر، ام دی اف، هایگلاس و… نیز اشاره کرد.

به همین دلیل نیز شما می‌توانید در وهله اول با توجه به متریال سایر وسایل اتاق نشیمن خود و بعد از آن هم تناسب با سبک دکوراسیون منزلتان، به سراغ هرکدام از این متریال‌ها بروید. یادتان باشد بهترین رنگ میز تلویزیون نیز دقیقاً همان چیزی است که با سایر وسایل منزل شما هماهنگی و تناسب داشته باشد. با مطالعه پیشنهاد بهترین رنگ‌ها برای هال و پذیرایی کوچک، می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که باید در زمان خرید میز تلویزیون به آن توجه داشته باشید، جنس پایه‌های آن است. از آنجایی که فشار اصلی از کل وزن میز روی پایه‌ها قرار می‌گیرد، باید مطمئن باشید که پایه‌ها به اندازه کافی محکم و قدرتمند هستند و دچار مشکلی نیز نخواهند شد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سعی کنید به سراغ مدل‌هایی از میز تلویزیون بروید که سطح آن‌ها دچار خط و خش نشوند و با خیال راحت بتوانید تلویزیون و وسایل دکوری خود را روی آن قرار دهید، جابه‌جا کنید و دکوراسیون میز تلویزیون خود را طراحی نمایید. در چنین شرایطی، استفاده از یک شیشه روی سطح میز می‌تواند انتخاب خوبی به حساب آید.

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم توجه به ابعاد میز تلویزیون و تناسب آن با فضای خانه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین حتماً در زمان خرید این محصول، به‌طور کلی با ابعاد خانه و اتاق نشیمن خود آشنا باشید. یادتان باشد که اگر از خود می‌پرسید چه میز تلویزیونی بخریم باید بدانید که بهترین انتخاب، همانی است که با فضای خانه شما و البته بودجه‌ای که دارید، نهایت تناسب و هماهنگی را داشته باشد.

تلویزیون کجای خانه باشد
سعی کنید با در نظر گرفتن نکات خرید میز تلویزیون، بهترین و درست‌ترین انتخاب را داشته باشید.

میز تلویزیون از کجا بخرم؟

علاوه بر انواع فروشگاه‌های آنلاینی که امکان خرید میز تلویزیون را برای شما فراهم می‌کنند، خرید این محصول به صورت حضوری، هنوز هم که هنوز است بسیار هوشمندانه و درست به نظر می‌رسد. بنابراین اگر تصمیم به خرید میز تلویزیون دارید می‌توانید به خیابان‌های دلاوران، یافت‌آباد، حسن‌آباد و… سر بزنید و محصول موردنظر خود را خریداری کنید. در کنار این فروشگاه‌های مرکزی هرکدام از برندهای تولیدکننده لوازم و مبلمان نیز می‌توانند در خرید این محصول به کمک شما بیایند.

جمع‌بندی

برای آنکه بتوانید در طراحی دکوراسیون نشیمن خود با موفقیت پیش بروید، لازم است برای میزبانی از تلویزیون خود به عنوان مهم‌ترین عنصر اتاق نشیمن نیز امکانات مناسبی را فراهم کنید. قطعاً با خرید میز تلویزیون مناسب و هوشمندانه به خوبی از پس این کار بر خواهید آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 2 =