انواع سینک ظرفشویی کدام است و هر کدام چه قیمتی دارد؟

0

آشپزخانه معمولاً فعال‌ترین بخش خانه است و سینک ظرف‌شویی پرکاربردترین و شلوغ‌ترین بخش آشپزخانه! زمان بازسازی آشپزخانه و تعویض سینک ظرف‌شویی که می‌رسد، با مجموعه‌ای از مدل‌ها و جنس‌های مختلف روبه‌رو می‌شویم که گاهی انتخاب را برای ما سخت می‌کند. نوع و جنس سینکی که برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید، بسته به دکوراسیون آشپزخانه و کاربرد سینک می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله انواع سینک ظرفشویی و جنبه‌های مختلف انتخاب آن را بررسی می‌کنیم.

انواع سینک ظرف‌شویی آشپزخانه به چند روش نصب می‌شوند؟

به‌طور کلی سینک‌های مختلفی در بازار وجود دارند. انواع سینک‌های آشپزخانه از جنبه‌های مختلف بررسی می‌شوند و بر همین اساس در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. اولین دسته‌بندی سینک مربوط به نحوه نصب آن می‌شود. در ادامه بررسی می‌کنیم چه روش‌هایی برای نصب سینک آشپزخانه وجود دارد.

۱- سینک ظرفشویی روکار

شاید اولین گزینه‌ای که هنگام خرید سینک ظرفشویی با آن مواجه می‌شوید، مدل روکار است. همان‌طور که از اسم این مدل پیداست، سینک روکار روی سطح کانتر نصب می‌شود. برای نصب سینک روکار بر اساس قالب و اندازه‌ای که توسط سازنده سینک ارائه شده است، فضایی خالی روی کانتر ایجاد می‌شود و سینک از بالا روی کانتر قرار می‌گیرد.

در این مدل تمام وزن سینک بر لبه‌های آن وارد می‌شود و نصاب این لبه‌ها را با سیلیکون به کانتر می‌چسباند. سینک‌های روکار ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارند که در ادامه شرح می‌دهیم:

  • مراحل نصب و تعویض سینک‌های روکار نسبت به سینک‌های توکار راحت‌تر است.
  • مدل‌های روکار نسبت به بقیه مدل‌ها قیمت به‌صرفه‌تری دارند.
  • سیلیکونی که برای نصب این مدل سینک استفاده می‌شود، از به وجود آمدن درز بین سینک و صفحه آن جلوگیری می‌کند.
  • سنگینی سینک فقط به لبه‌ها وارد خواهد شد.
  • سینک‌های روکار تنوع زیادی دارند.

از آنجایی‌که این مدل رایج‌ترین انواع سینک ظرفشویی است، می‌توانید در بازار هر مدل با هر نوع کیفیتی را که مناسب آشپزخانه شما باشد، پیدا کنید. بزرگ‌ترین عیب سینک ظرفشویی روکار مربوط به لبه‌های آن است. از آنجایی‌که لبه‌های سینک بالای کانتر نصب می‌شود و کمی برجسته‌تر از سطح کانتر است، نمی‌توانید موقع شست‌وشوی کانتر، آب را مستقیم به سمت داخل سینک هدایت کنید.

بیشتر بدانید: روش نصب لوله سیفون سینک ظرفشویی دو لگنه

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
محبوب‌ترین نوع از انواع سینک ظرف‌شویی آشپزخانه مدل روکار آن است که توسط لبه‌های آن به کانتر متصل می‌شود.

۲- سینک ظرفشویی توکار

برخلاف سینک‌های مدل روکار، این مدل از انواع سینک ظرفشویی با گیره‌های مخصوص به انتهای کانتر وصل می‌شود. با اولین نوبت که آب اضافی و آشغال‌های روی سطح کانتر را با اسفنج مستقیم به داخل سینک می‌ریزید، عاشق این مدل سینک خواهید شد.  سینک توکار لبه‌ای ندارد که مانع تمیز کردن کانتر شود یا منظره بدی ایجاد کند و این بهترین مزیت این مدل سینک است.

بیشتر بخوانید: از بین بردن خط و خش سینک ظرف‌شویی

اما نداشتن لبه برای سینک مدل توکار می‌تواند ایجاد مشکل کند. به این صورت که در اثر استفاده مداوم در محل اتصال قسمت بالایی سینک به کانتر، چربی و آلودگی جمع می‌شود و نیاز به تمیزکاری مداوم دارد. بدی این سینک‌ها آن است که نسبت به سینک‌های روکار هزینه نصب بیشتری دارند.

بهتر است انواع سینک ظرفشویی توکار به کانترهای گرانیتی متصل شوند. زیرا این کانترها ضد آب هستند و به مرور زمان در اثر رطوبت آسیب نمی‌بینند.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
با سینک توکار تمیز کردن سطح کانتر آسان می‌شود. این مدل سینک در قسمت داخلی کانتر نصب می‌شود.

اندازه استاندارد و انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی دارای استاندارهای مشخصی برای تولید، نصب و حتی تعویض است. یکی از استانداردهای مهم که هنگام خرید سینک باید مورد توجه قرار بگیرد، ابعاد و انواع سینک ظرفشویی است. سینک‌ها دارای ابعاد متفاوتی هستند که هر یک برای مصارف خاصی کاربرد دارند. معمولاً سینک‌ها بر اساس اندازه به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

۱- سینک دولگنه

محبوب‌ترین قالب از انواع سینک ظرفشویی که آن را در اکثر آشپزخانه‌ها می‌بینیم، سینک دولگنه است. با کمک سینک دولگنه می‌توان شست‌وشوی ظرف را در یک سمت و آبکشی را در سمت دیگر انجام داد. انواع سینک دولگنه معمولاً از نظر اندازه و عمق به یک شکل هستند. سینک دولگنه مزایایی دارد که عبارتند از:

  • شست‌وشوی راحت‌تر ظروف به‌دلیل تقسیم‌بندی بهینه فضاهای مختلف سینک
  • قابلیت انجام تمامی مراحل شست‌وشو، آبکشی و خشک‌ کردن ظرف‌ها با استفاده از یک سینک
  • امکان استفاده هم‌زمان از سینک برای انجام دادن کارهای مختلف مثل شست‌وشوی میوه، سبزی یا ظرف

تنها عیب سینک دولگنه در کوچک‌تر بودن ابعاد لگن‌های آن نسبت به سینک تک‌لگنه است. این ویژگی، شست‌وشوی ظرف‌های بزرگ مثل دیگ و تابه را در این سینک‌ها مشکل می‌کند.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک دو لگنه تمام کارهایی که هنگام ظرف‌شویی انجام می‌دهیم را تحت پوشش می‌گیرد یعنی شستشو، آبکشی و خشک‌کردن ظرف‌ها.

۲- سینک تک‌لگنه

سینک‌های مدل تک‌لگنه در دسته‌بندی عمومی‌تر انواع سینک ظرفشویی قرار می‌گیرند. این سینک‌ها از قدیم تا به امروز در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. انواع سینک ظرفشویی تک‌لگنه دارای مزایا و معایبی هستند، مانند:

  • سینک تک‌لگنه برای شستن ظرف‌های حجیم به ‌اندازه کافی بزرگ و مناسب است.
  • ابعاد بزرگ و عمق این سینک برای خانه‌هایی با جمعیت زیاد و پخت‌وپز فراوان ایده‌آل است.
  • چندکاره نبودن سینک تک‌لنگه بزرگ‌ترین ایراد آن محسوب می‌شود.
انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
اگر خانه ای با تعداد نفرات زیاد را اداره می کنید یا به گرفتن مهمانی های شام و نهار علاقه دارید، سینک تک لگنه انتخاب مناسب شماست.

۳- سینک چندلنگه

همان‌طور که در عناوین قبل اشاره کردیم، سینک‌ها از نظر تعداد معمولاً به دو گروه تک‌لنگه و دولنگه تقسیم می‌شوند. اما نوع دیگری از سینک‌ها نیز وجود دارند که در این دو دسته جای نمی‌گیرند، انواع سینک‌های ظرفشویی دیگری که به سینک چندلنگه معروف‌اند. این سینک‌ها به‌دلیل تقاضای کمتر نسبت به دو مدل قبلی، کمتر تولید و در بازار عرضه می‌شوند. مزایا و معایب سینک‌های چندلنگه به ‌ترتیب زیر است:

  • امکان استفاده برای شست‌وشو و آبکشی چند نوع ماده غذایی به‌صورت همزمان
  • تعداد زیاد سینک‌ها
  • اندازه کوچک سینک‌ها
  • قابلیت چند‌کاره بودن به‌دلیل وجود تعداد زیاد سینک‌ها
  • مناسب نبودن برای شستشوی ظرف‌های بزرگ.

درست است که سینک‌های چندلگنه چندان پرطرفدار نیستند، اما با این حال به‌دلیل طراحی خاص و مدرنشان به آشپزخانه نمای زیبایی می‌بخشند.

۴- سینک با صفحه زهکش

یکی از انواع سینک ظرفشویی مدل صفحه‌دار است که در خانه‌های امروزی، مخصوصاً آپارتمان‌ها، به وفور یافت می‌شود. این مدل سینک از یک لگن در یک سو و یک صفحه فلزی سوراخ‌دار (زهکشی‌شده) در سوی دیگر تشکیل ‌شده است. سینک‌های زهکش‌دار هم به‌صورت تک‌لنگه تولید می‌شوند و هم دولنگه. قسمت صفحه زهکش سینک هم‌سطح با کانتر است. این سینک‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • وجود صفحه این امکان را فراهم می‌کند که ظروف، میوه‌ها و سبزی‌های شسته‌شده را روی آن قرار دهید.
  • این سینک‌ها عمق‌های متفاوتی دارند که انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهند کرد.
  • مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک هستند.
  • به‌علت هم‌سطح بودن کانتر با سینک، تمیزکردن آن راحت است.
  • سینک‌هایی که دارای لگن کوچک‌اند، برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیستند.

 پیشنهاد مطالعه: برطرف کردن نشتی سینک و سیفون ظرفشویی

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک دارای صفحه زهکشی شده برای فضاهای محدود ایده‌آل است و به خشک شدن سریع ظرف‌ها کمک می‌کند.

۴- سینک سینی‌چپ و سینی‌راست

علاوه بر سینک‌هایی که معرفی کردیم، انواع دیگری از سینک وجود دارند که بر اساس محل قرارگیری سینی دسته‌بندی می‌شوند. این سینک‌ها به سینک‌های سینی‌چپ و سینی‌راست معروف هستند. برای تشخیص این دو مدل سینک از یکدیگر باید روبه‌روی سینک بایستید. اگر لگن سینک سمت چپ شما قرار گرفت و سینی آن سمت راست بود، سینک از نوع سینی‌راست است و برعکس اگر لگن سمت راست شما بود و سینی در سمت چپ، سینک سینی‌چپ به حساب می‌آید.

ویژگی‌های این دسته از سینک‌ها عبارتند از:

  • امکان استفاده راحت برای افراد چپ‌دست و راست‌دست بر حسب نیازشان
  • داشتن حق انتخاب برای محل نصب سینک با توجه به محل قرارگیری وسایلی مثل گاز، آبگرمکن، لوله‌ها و غیره
  • امکان نصب در آشپزخانه‌هایی که دارای محدودیت فضا و محل قرارگیری سینک هستند.

با نصب اپلیکیشن استادکار می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

متریال مختلف سینک کدام است؟

سینک‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و انواع سینک ظرفشویی از لحاظ متریال در گروه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. معمولاً سینک‌ها از نظر جنس به دسته‌های استیل ضد زنگ، کامپوزیت گرانیت، سنگ، سرامیک، مس و چدن تقسیم می‌شوند. در ادامه درباره هر یک از این گروه‌ها توضیح خواهیم داد.

۱- سینک ساخته شده از استیل (فولاد ضد زنگ)

انواع سینک ظرفشویی استیل در بازار محبوبیت فراوان دارند، به‌گونه‌ای که حدود ۷۰% از کل سینک‌های ساخته‌شده از جنس فولاد ضد زنگ هستند و جنس آن‌ها از استیل بدون آلیاژ است. سینک‌های استیل دو مدل مات و براق دارند و برای سلیقه‌های مختلف مناسب هستند. هنگام خرید سینک استیل باید به ضخامت ورقه‌های آن توجه کرد. ویژگی‌هایی که این نوع سینک را از سایر سینک‌های متمایز می‌کند، به شرح زیر است:

  • در مقایسه با سایر متریال‌های سازنده سینک، فولاد ضد زنگ قیمت نسبتاً مناسبی دارد.
  • انعطاف‌پذیری این متریال به سازندگان کمک می‌کند که سینک‌هایی با انواع مدل‌ها و قالب‌های گوناگون از فولاد ضد زنگ بسازند.
  • استیل مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • قابل ست کردن با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی آشپزخانه
  • تعویض راحت و کم‌هزینه
  • امکان شست‌وشوی ساده با استفاده از آب و صابون

در مقابل مزایای بسیار، این سینک معایبی هم دارد. یکی از عیب‌های سینک استیل مقاومت پایین آن در برابر خراشیدگی است. همچنین سروصدای بیشتری موقع ظرف شستن تولید می‌کنند. علاوه بر این بهتر است برای شست‌وشوی سینک‌های ساخته‌شده از فولاد ضد زنگ، از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید. زیرا باعث آسیب دیدن ظاهر آن و ایجاد لکه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مزایای دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
رایج‌ترین ماده استفاده‌شده در ساخت سینک فولاد ضدزنگ است. این ماده مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر حرارت و خوردگی نشان می‌دهد.

۲- سینک ساخته‌شده از کامپوزیت گرانیت

آیا تابه‌حال درباره سینک‌های کامپوزیت چیزی شنیده‌اید؟ هنگامی‌که افراد در مورد این جنس صحبت می‌کنند، منظورشان کامپوزیت گرانیت یا کوارتز است. سینک‌های کامپوزیت با ترکیب کردن گرانیت یا کوارتز خردشده با رزین ساخته می‌شوند. نسبت ترکیب این دو بسته به نوع و تولیدکننده سینک می‌تواند متفاوت باشد. ولی حدوداً نسبت کامپوزیت برابر است با ۸۰% سنگ و ۲۰% رزین.

بهتر است برای افزایش طول عمر سینک‌های گرانیتی از قرار دادن ظروف بسیار داغ روی آن‌ها خودداری کنید. انواع سینک ظرفشویی جدید گرانیتی به دو شکل ساده و دانه‌دار طراحی می‌شوند. سینک‌های ساده، ظاهر صیقلی و براق دارند. اما سینک‌های دانه‌دار همان‌طور که از اسمشان پیداست، در بافت خود دانه‌های ریزی دارند. مزایای این سینک عبارتند از:

  • مقاومت بالا در مقابل حرارت و خراشیدگی
  • تغییر نکردن رنگ

تنها عیب سینک گرانیتی این است که نسبت به سینک استیل قیمت بالاتری دارد.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک‌های ساخته‌شده از کامپوزیت گرانیت زیبایی سنگ‌های گرانیتی را به آشپزخانه شما هدیه می‌دهند.

۳- سینک ساخته‌شده از مس

زیبایی فریبنده سینک‌های مسی آن را تبدیل به عضوی چشمگیر و تماشایی در هر آشپزخانه‌ای می‌کند. البته سینک‌های مسی ویژگی‌های خاصی دارند که پیش از خریداری کردن باید آن را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پنج روش برای تمیز کردن ظروف مسی

سینک‌های مسی اغلب توسط صنعت‌گران به‌صورت دست‌ساز ساخته می‌شوند. این ویژگی جذابیت ظاهری فراوانی به آن‌ها می‌دهد، اما در عین‌ حال باعث می‌شود سطح کیفیت سینک‌های مسی موجود در بازار با هم تفاوت زیادی داشته باشد. همچنین ممکن است این جنس از سینک‌ها در اندازه استاندارد تولید نشده باشند. پس باید پیش از خرید، در مورد اعتبار تولیدکننده آن به خوبی تحقیق کنید.

فلز مس با گذر زمان درخشش خود را از دست می‌دهد و رنگی سیرتر با رویه‌ای شبیه به پتینه به خود می‌گیرد. می‌توان روند این تغییر رنگ را کند نمود، اما نمی‌توان آن را کاملاً متوقف کرد. پس پیش از خرید سینک مسی ببینید آیا ظاهر تغییر رنگ داده آن را دوست دارید یا نه. برخلاف تصور عموم روش نگهداری و دوام سینک مسی تفاوتی با سایر سینک‌ها ندارد و نیازی به‌صرف وقت فراوان برای نگه‌داری از آن نخواهید داشت.

بیشتر بدانید: دلیل بوی فاضلاب سینک ظرفشویی چیست و چطور آن را رفع کنیم؟

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک‌های مسی با ظاهر پرداخته خود زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان می‌کنند. اما تنوع مدل‌ها و اندازه‌های آن از سایر سینک‌ها محدودتر است.

۴- سینک ساخته‌شده از چدن

چدن از قدیمی‌ترین متریال‌ استفاده‌شده برای سینک‌های ظرفشویی بوده و تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. رویه روشن و براق سینک‌های چدنی که تا ده‌ها سال دوام دارد، آن را به انتخابی جذاب برای بسیاری از افراد تبدیل می‌کند. این رویه ضخامت زیادی دارد و در برابر خوردگی و خش برداشتن بسیار مقاوم است. تمیز نگه‌ داشتن سینک‌های چدنی کار آسانی است و رنگ آن به آسانی تغییر نمی‌کند.

 بیشتر بخوانید: ۱۰ کاربرد جالب فویل آلومینیوم در خانه

اما این جنس سینک معایب خود را نیز دارد، از قبیل وزن زیاد (تا دو برابر سینک فولاد ضد زنگ) و به تبع آن سخت‌تر نصب شدن. همچنین قیمت چدن از فولاد ضد زنگ بالاتر است.

انواع سینک ظرف‌شویی ؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه تان است؟
سینک چدنی از قدیم مورد استفاده بوده است اما مدل‌های جدید آن در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و دوام بیش‌تر به بازار عرضه‌شده است.

۵- انواع سینک ظرفشویی سرامیکی

سرامیک از زمان‌های گذشته یکی از پرکاربردترین متریال در تهیه وسایل بهداشتی خانه به حساب می‌آید. از سرامیک در ساخت وان‌های حمام و روشویی نیز استفاده می‌شود. سینک‌های سرامیکی معمولاً در رنگ‌های روشن مانند سفید و شیری تولید می‌شوند. اما امروزه انواع سینک ظرفشویی مدرن به رنگ‌های تیره و کدر نیز وجود دارد. مزایای سینک‌های سرامیکی به شرح زیر است:

  • مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و آسیب‌های خارجی به‌علت وجود روکش لعابی سخت
  • شست‌وشوی راحت با استفاده از آب و صابون
  • قیمت مناسب نسبت به سایر متریال سینک‌ها

بیشتر بخوانید: ۱۲ طرح و مدل کاشی و سرامیک آشپزخانه

۶- سینک تهیه شده از سنگ

سینک‌های سنگی از سنگ‌های طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند. این سینک‌ها را معمولاً از کوارتز می‌سازنند. در تولید سینک‌هایی که سنگ مصنوعی دارند، معمولاً از کورین و موادی مثل پلی‌استر، اپوکسی، اکرلیک و رنگدانه استفاده می‌شود. در ساخت سینک با استفاده از سنگ طبیعی، از سنگ مرمر و سنگ صابونی استفاده می‌شود. مزایای سینک‌های سنگی عبارتند از:

  • مقاومت و استحکام بالا در برابر خراش
  • زیبایی ظاهری سنگ، مخصوصاً سنگ مرمر
  • مقاومت زیاد در مقابل آلودگی‌هایی مانند باکتری و قارچ
  • تنوع زیاد نسبت به سایر متریال‌

این سینک‌ها تعدادی معایب نیز دارند که به‌ترتیب زیر هستند:

  • قیمت بالا
  • احتمال کدر شدن سنگ‌های مرمر به‌علت رنگ روشن

به‌طور کلی سینک‌های سنگی برای هر فضایی مناسب نیستند و بیشتر به درد آشپزخانه‌هایی می‌خورند که دکوراسیونی بسیار شیک و لاکچری دارند.

قیمت انواع سینک ظرفشویی

عوامل بسیاری در تعیین قیمت حدودی سینک ظرفشویی تاثیرگذارند. لازم است قبل از خرید سینک درباره هر یک از این عوامل تعیین‌کننده بدانید و بعد نسبت به خرید اقدام کنید. قیمت سینک به موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس سینک: سینک‌های موجود در بازار از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از این متریال نسبت به سایر آن‌ها گران‌تر یا ارزان‌تر هستند. خریدار باید با توجه به سلیقه، بودجه و سبک دکوراسیون آشپزخانه خود درباره جنس سینک تصمیم بگیرند. کاربردی‌ترین و قیمت مناسب‌ترین سینک، سینک استنلس استیل است.
  • ابعاد و فرم: انواع سینک ظرفشویی ابعاد گوناگونی دارند. با توجه به ‌اندازه آشپزخانه و کابینت‌ها باید دید چه ابعادی برای سینک مناسب است. برای ایجاد تناسب بین آشپزخانه و سینک توجه داشته باشید که سینک نباید بیشتر از یک‌سوم طول آشپزخانه باشد.
  • فرم سینک‌ها: فرم سینک‌ها نیز متفاوت‌اند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربردی که سینک برایتان دارد، از بین فرم‌های متنوع دایره، مستطیل یا چندضلعی یکی را انتخاب کنید.
  • تعداد لگن‌ها: انواع سینک‌ها تعداد لگن‌های متفاوتی دارند. سینک‌ها از نظر تعداد لگن به سه گروه تک‌لگنه، دولگنه و چندلگنه تقسیم می‌شوند. مدل دولگنه نسبت به بقیه مدل‌ها کاربردی‌تر است، اما انتخاب تعداد لگن بستگی به عادت‌های شست‌وشو و سلیقه شما دارد.
  • نحوه نصب: همان‌طور که گفتیم سینک‌ها از نظر نحوه نصب، دو مدل روکار و توکار دارند. برای انتخاب هر یک از این مدل‌ها باید نوع کابینت و کانتر خود را در نظر بگیرید و مزایا و معایب هر مدل را بدانید.

بیشتر بخوانید: کمترین هزینه بازسازی آشپزخانه چقدر است؟

سخن پایانی

از آنجایی‌که انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه از پرکاربردترین وسایل خانه محسوب می‌شود، لازم است قبل از خرید در مورد مدل‌ها و انواع آن تحقیق کنیم. به ‌این ‌ترتیب در این مقاله انواع سینک ظرفشویی و جنس مواد سازنده آن را برشمردیم.

اگر قصد بازسازی آشپزخانه و نصب سینک آشپزخانه جدید را دارید، می‌توانید با کمک استادکار با متخصصان این زمینه تماس بگیرید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 6 =