۱۵ روش استفاده از قاب عکس قدیمی در دکوراسیون جدید

0

شاید شما هم دیده‌اید که عکس‌های قدیمی، به مرور زمان رنگ‌ورو رفته و خراب می‌شوند، اما قاب عکس‌شان صحیح و سالم باقی می‌ماند. امروزه هم عکس‌ها دیجیتالی شده‌اند و کمتر کسی تمایل به چاپ عکس و قاب کردن آن دارد. پس به‌طور معمول، عکسی داخل قاب قدیمی نخواهد رفت! اما با قاب عکس زیبای به جا مانده چه باید کرد؟ آیا روشی برای استفاده از قاب عکس قدیمی وجود دارد؟

این قاب عکس‌ها معمولا میراث خانوادگی هستند و سال‌های سال عکس‌های خاطره‌انگیز خانواده را در خود جای داده‌‌اند. در ننیجه اکثر افراد به آن‌ها حس تعلق خاصی دارند و دوست ندارند دورشان بیندازند. ما در اینجا ۱۵ ایده برای استفاده از قاب عکس را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به‌طور حتم شما هم از چند ایده خوشتان می‌آید و آن‌ها را اجرا خواهید کرد.

بعضی افراد ممکن است قاب عکس قدیمی در خانه نداشته باشند. اما ایده استفاده از قاب عکس و تبدیل آن به یک وسیله کاربردی، برایشان جالب باشد. ما برای این افراد هم ایده‌هایی داریم که با هزینه کم قابل‌اجرا هستند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱. قاب عکس را به قفسه تزیینی برای حمام تبدیل کنید 

اگر به وسایل چوبی و نجاری علاقه‌مند هستید، انجام این پروژه برایتان آسان است. هر قاب عکس را می‌توان با چسباندن قطعات چوب به پشت قاب، به یک قفسه دکوری تبدیل کرد. این قفسه می‌تواند در حمام یا سرویس بهداشتی استفاده شود و فضا را زیبا نماید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

آموزش ساخت قفسه تزیینی حمام با استفاده از قاب عکس قدیمی
برای استفاده از قاب عکس قدیمی، اندازه شبکه‌های قفسه را طوری تنظیم کنید که اقلام دکوری شما در آن جا شوند.
نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

۲. از چند قاب عکس، یک تراریوم بسازید

ممکن است تبدیل تعداد زیادی قاب عکس به یک تراریوم، کمی پرهزینه به نظر برسد، اما لزوما این‌طور نیست. شما می‌توانید قاب‌های ارزان‌قیمتی را خریداری کنید و برای تهیه تراریوم از آن‌ها استفاده کنید.. جهت جلوه دادن به این قاب عکس‌ها و برای اینکه گران‌قیمت‌تر به نظر برسند، می‌توانید آن‌ها را با اسپری به رنگ مات در‌آورید. برای چسباندن قاب‌ها به یکدیگر و ایجاد یک تراریوم هم از چسب حرارتی و چسب نواری بهره بگیرید.

در این رابطه بیشتر بخوانید: آموزش ساخت تراریوم آبی و راهکارهای نگهداری از آن

آموزش ساخت تراریوم در خانه با استفاده از قاب عکس کلاسیک
برای ساخت تراریوم، به کار گیری قاب عکس کلاسیک مناسب‌تر است و ارزان‌تر هم تمام می‌شود.

۳. زیورآلات خود را به قاب عکس آویزان کنید

لازم است تنها یک کار برای استفاده از قاب عکس قدیمی به‌عنوان جاجواهری انجام دهید، آن هم این است که پشت قاب را با نوعی بافت مشبک جایگزین کنید. برای ایجاد جذابیت بیشتر، رنگ قاب را با کمک اسپری، به رنگی درآورید که با دکوراسیون فضای شما هماهنگی داشته باشد.

آموزش ساخت جای نگهداری زیورآلات با استفاده از قاب عکس فانتزی قدیمی
برای استفاده از قاب عکس فانتزی قدیمی به جای زیورآلات، نه هزینه زیادی لازم است و نه وقت زیادی. شما می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه، قاب عکس قدیمی بلااستفاده خود را به یک وسیله کاربردی تبدیل نمایید.

۴. از چند قاب عکس، یک کلاژ چندلایه درست کنید

بعضی افراد انبوهی از قاب‌های قدیمی و خالی در اطراف خود دارند، اما نمی‌دانند با آن‌ها چه کنند. پیشنهاد می‌کنیم این قاب عکس‌ها را به یک اثر هنری در اندازه بزرگ‌تر تبدیل کنید. قاب‌ها را به صورت تصادفی لایه‌بندی کنید. سپس با استفاده از یک چسب قوی و کوبیدن میخ، آن‌ها را به هم بچسبانید. سپس این اثر هنری منحصربه‌فرد را روی یک دیوار بزرگ یا بالای مبل نشیمن نصب کنید و از آن لذت ببرید.

ترفندهای ساخت کلاژ قاب‌های قدیمی و اصول چیدمان قاب عکس روی دیوار
اگر در میان قاب عکس‌ها، قابی بود که رنگش با بقیه هم‌خوانی نداشت، می‌توانید ابتدا آن را رنگ کنید. سپس در اثر هنری خود از آن بهره بگیرید.

۵. قاب عکس را به ایستگاه شارژ گوشی‌های خود تبدیل کنید

این روزها اکثر افراد بیش از یک گوشی موبایل دارند. هنگام شارژ کردن، هر گوشی به یک پریز وصل است و فضا را به‌هم‌ریخته جلوه می‌دهد. اما این مشکل، راه‌حل ساده‌ای دارد و آن هم استفاده از قاب عکس به‌عنوان ایستگاه شارژ گوشی‌هاست.

نکته جالب در مورد این پروژه این است که می‌توانید در حین شارژ شدن گوشی‌ها، آن‌ها را بدون برداشتن هم چک کنید. چون وضعیت آن‌ها تقریبا عمودی است و به راحتی امکان دیدن پیام‌ها یا کار با گوشی‌ها، وجود خواهد داشت. امتیاز دیگر این است که تمام سیم‌ها پشت قاب قرار می‌گیرند و در معرض دید نیستند. بنابراین در حین شارژ شدن گوشی‌ها، نظم محیط حفظ می‌شود.

بیشتر بدانید: روش صحیح شارژ باتری موبایل، گوشی خود را چگونه شارژ کنم؟

آموزش ساخت نگهدارنده شارژر گوشی موبایل با استفاده از قاب عکس کلاسیک
شما می‌توانید چند قاب عکس کلاسیک را به ایستگاه شارژ تبدیل کنید تا در هر اتاق، یکی از آن‌ها را در دسترس داشته باشید.

۶. کاربری قاب عکس را به تابلوی یادداشت تغییر دهید

یکی از ساده‌ترین پروژه‌هایی که می‌توانید برای استفاده از قاب عکس انجام دهید، این است که آن را به یک تابلوی یادداشت تبدیل کنید. این ترفند هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که عکس داخل آن را با یک عکس جالب جایگزین کنید. دقت کنید عکس انتخابی شما به گونه‌ای باشد که نوشته‌ها را در خود گم نکند. سپس، از یک ماژیک وایت‌برد، برای نوشتن لیست‌های خرید یا یادداشت‌های روزانه خود روی شیشه قاب عکس استفاده کنید.

آموزش ساخت تابلوی یادداشت با استفاده از قاب عکس شیک و مدرن
استفاده از قاب عکس شیک و مدرن در اتاق شما به عنوان تابلوی یادداشت، کاربرد دو منظوره دارد. یعنی هم اتاق شما را زیبا می‌نماید و هم محلی برای نوشتن یادداشت‌های روزانه شما خواهد بود.

۷. یک قاب عکس را به دکوراسیون میز تبدیل کنید

بهترین راه برای استفاده از قاب عکس قدیمی، تبدیل آن به دکوراسیون میز است. می‌توانید به جای صرف هزینه و خرید یک سینی مخصوص، سعی کنید آن را از یک قاب عکس، بسازید. به این ترتیب، می‌توانید قسمت کف قاب را مطابق با هر فصل یا هر مناسبت، تغییر دهید.

ترفندهای خلاقانه و ارزان استفاده از قاب عکس برای تزیین میز
استفاده از قاب عکس برای تزیین میز، یک مزیت دارد. آن هم این است که شما با هزینه کم و به کارگیری خلاقیت، یک شیء دکوری خیره‌کننده خلق می‌کنید. در ضمن برای هر مناسبت هم می‌توانید عکس کف سینی را به‌روز نمایید.

۸. با استفاده از چند ریسمان، یک کلاژ تصویر ایجاد کنید

گاهی تنها چیزی که از یک قاب عکس قدیمی به جا می‌ماند، قاب خالی و بدون پشتی و شیشه است. در این شرایط می‌توانید انجام این پروژه را مد نظر قرار دهید. پشت قاب ریسمان‌هایی با فواصل مناسب بچسبانید. سپس با گیره‌های کوچک مخصوص کاغذ، عکس‌های خود را به ریسمان‌ها آویزان کنید. به این ترتیب یک کلاژ عکس جالب پدید می‌آید.

بیشتر بخوانید: روش نصب تابلو بدون آسیب به دیوار، مگه ممکنه؟

آموزش ساخت تابلوی خاطرات ریسه‌ای طبق اصول چیدمان قاب عکس روی دیوار
شما می‌توانید از یک قاب عکس فانتزی برای عکس‌های مناسبت‌های خاص (مثل عروسی یا سالگرد ازدواج) استفاده نمایید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

۹. با استفاده از قاب عکس، یک جاکلیدی بسازید

راه‌های زیادی برای افزودن قلاب به قاب عکس برای ایجاد یک جاکلیدی مدرن وجود دارد. می توانید چند کلید عتیقه یا آیتم‌های مشابه را جمع‌آوری کنید. در صورتی‌که این اقلام را در خانه ندارید، می‌توانید کلیدهایی به سبک عتیقه را از یک فروشگاه صنایع دستی خریداری کنید. سپس آن‌ها را به صفحه قاب عکس بچسبانید. چند قلاب هم برای آویزان کردن کلیدهای خود روی صفحه نصب نمایید. این پروژه در زمانی کمتر از یک ساعت قابل اجراست.

نحوه ساخت جاکلیدی خلاقانه با طرح قاب عکس چوبی کلاسیک
اگر تعداد کلیدهای شما زیاد است، شما می‌توانید قلاب‌ها را در طول قاب عکس نصب نمایید. به این ترتیب، تعداد قلاب‌ها و در نتیجه تعداد کلیدهای آویخته شده بیشتر می‌شود.

۱۰. دراور خود را با استفاده از قاب عکس، به‌روز کنید

اگر مبلمانتان مدرن است، آن را با کمک یک قاب عکس به‌روز کنید. قاب‌هایی با اندازه مناسب می‌توانند به‌‌عنوان پایه میز یا دراور عمل کنند. در نتیجه دراور شما را در کوتاه‌ترین زمان، به‌روزرسانی می‌کنند و آن را گران‌قیمت‌تر جلوه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: با شناخت ترند مبلمان ۲۰۲۲، امسال هم به روز بمانید

ترفندهای ساده و ارزان برای با بازسازی دراور قدیمی با طرح قاب عکس چوبی
برای انجام این پروژه، قاب عکس چوبی بسیار  مناسب است. بنابراین اگر طرح قاب عکس چوبی شما با دکوراسیون ست است، به راحتی می‌توانید از آن استفاده نمایید.

۱۱. به استفاده از قاب عکس به‌عنوان جای عینک آفتابی فکر کنید

شاید شما هم از جمله افرادی هستید که بیش از دو عینک آفتابی دارند. در این‌صورت برای نظم دادن به آن‌ها، به استفاده از قاب عکس فکر کنید. به این ترتیب همه عینک‌ها در معرض دیدتان قرار خواهند گرفت و در زمان نیاز، انتخابشان آسان خواهد بود. برای محافظت بیشتر از عینک‌های آفتابی و جلوگیری از خط افتادن روی شیشه آن‌ها، عینک‌ها را با فاصله آویزان کنید.

استفاده از قاب عکس فانتزی برای نگهداری عینک‌های فانتزی
استفاده از قاب عکس فانتزی برای نگهداری عینک‌های فانتزی، ایده بسیار جالبی است که دکوراسیون شما را مدرن و شیک می‌نماید.

۱۲. از قاب عکس برای آویزان کردن گیاهان در تراس بهره بگیرید

فضاهای خالی در تراس یا باغ را می‌توان با گنجاندن اشیای بازیابی‌شده، جذاب‌تر کرد. یک راه هوشمندانه برای انجام این راهکار، استفاده از قاب عکس چوبی قدیمی به‌عنوان قابی برای یک گلدان است. دیدن این منظره از دور، مثل دیدن یک اثر هنری زیبا در یک قاب است. بنابراین این ایده فضای شما را بی‌نهایت جذاب می‌نماید.

بیشتر بخوانید: این گیاهان فضای باز را هرگز نمی‌توانید بکشید!

ایده‌های جالب استفاده از قاب عکس قدیمی برای ساخت نگهدارنده گلدان
برای استفاده از قاب عکس قدیمی، شما می‌توانید گلدان‌هایی با گل‌های چهارفصل را به کار بگیرید. به این ترتیب در همه فصول، شما یک قاب عکس رنگی و بی‌نظیر خواهید داشت.

۱۳. از پارچه طرح‌دار برای تبدیل قاب عکس به سینی استفاده کنید

برای تبدیل یک قاب عکس به یک سینی کاربردی، اولین مرحله این است که یک پس‌زمینه مناسب برایش انتخاب کنید. این مرحله را می‌توان با استفاده از هر چیزی مثل یک برگ کاغذ کادو یا یک تکه پارچه فانتزی انجام داد. در نهایت هم برای تکمیل شدن سینی، دو دستگیره در دو سمت آن نصب کنید.

آموزش ساخت سینی هنری با استفاده از قاب عکس شیک و مدرن
اگر شما دوست دارید از قاب عکس شیک و مدرن خود، استفاده دیگری نمایید، ساخت یک سینی بهترین راه است. حتی شما می‌توانید این سینی را به عنوان هدیه‌ای برای دوستان‌تان در نظر بگیرید.

۱۴. با استفاده از قاب عکس، یک تقویم بسازید

درست کردن این کاردستی، همراه با بچه‌هایتان بسیار سرگرم‌کننده است. فرزندان خود را تشویق کنید تا هر روز، مناسبت آن روز را بنویسند، مثلا تولد یک عضو خانواده. حتی می‌توانید برنامه‌ریزی را هم در حین تفریح و سرگرمی به کودکان خود یاد بدهید. به‌عنوان مثال اگر وقت دندانپزشکی دارند، به آن‌ها آموزش دهید که در روز مربوطه آن را یادداشت نمایند. یا اینکه پشت کارت روزهایی که نیاز به آبیاری گلدان‌هاست، یک آب‌پاش نقاشی کنند.

ایده‌های جالب و خلاقانه برای ساخت تقویم با استفاده از قاب عکس کلاسیک
استفاده از قاب عکس به عنوان تقویم، برای کودکان بسیار جالب و آموزنده خواهد بود. البته سعی کنید برای این منظور، قاب‌های کودکانه و کارتونی را در نظر بگیرید.

۱۵. استفاده از قاب عکس برای نظم دادن به وسایل مدرسه را در نظر بگیرید

این ایده برای سامان‌دهی ورودی خانه شگفت‌انگیز است. اغلب اوقات وقتی بچه‌ها از مدرسه بر می‌گردند، کیف و لباس‌های فرم خود را به اطراف پرتاب می‌کنند. با نصب چند قلاب برای کوله‌پشتی، لباس فرم، شال گردن، چتر یا سایر موارد، دیگر هرگز ورودی منزل شما بی‌نظم دیده نخواهد شد. حتی می‌توانید برای جذب بچه‌ها، از تصاویر مورد علاقه آن‌ها در قاب استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: نظم‌دهی اتاق کودک با ایده‌های جالب و مادرانه

استفاده از قاب عکس‌های قدیمی برای نظم دادن به وسایل مدرسه
پیشنهاد می‌کنیم برای جذب بهتر بچه‌ها برای استفاده از قاب عکس قلاب‌دار، عکس‌های دوران کودکی خودشان را در قاب قرار دهید.

سخن پایانی

ایده‌های استفاده از قاب عکس، به همین ۱۵ مورد اشاره شده ختم نمی‌شوند. حتما شما هم می‌توانید کاربردهای بیشتری برای این وسیله پیدا کنید. این کار تنها به کمی حوصله و خلاقیت نیاز دارد. استفاده از قاب عکس می‌تواند به سامان‌دهی محیط و برقراری نظم در خانه هم کمک کنید. همانطور که دیدیم، با کمک قاب عکس می‌توان جاکلیدی، جای زیورآلات و جای عینک آفتابی ساخت. در نتیجه وسایل دسته‌بندی و منظم خواهند شد.

اگر رنگ یا طرح یک قاب عکس مورد پسند شما نیست، نباید نگران باشید. چون تغییر ظاهر قاب عکس هم کاری است که می‌توانید به آسانی انجامش دهید. در زمان انجام این پروژه‌ها، سعی کنید فرزندان خود را هم به مشارکت دعوت کنید. در این‌صورت آن‌ها از همان کودکی یاد می‌گیرند که چطور با انجام مراحل ساده، از یک وسیله به صورت بهینه استفاده کنند.

منبع: Thesprucecrafts

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پانزده =