چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟

0

آینه از جمله وسایلی است که به طرق مختلفی می‌تواند در دکوراسیون داخلی خانه شما نقش داشته باشد. اما اغلب افراد به سادگی از کنار این وسیله می‌گذرند و خیلی از آینه در دکوراسیون داخلی خانه کمک نمی‌گیرند. این در حالیست که آینه به دلیل انعکاس نور می‌تواند به روشن‌تر شدن فضای خانه و بزرگ‌تر دیده شدن آن کمک کند. شما می‌توانید از ایده‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید که به برخی از آن‌ها در این مطلب اشاره می‌کنیم.

راهکارهای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه

  1. از آینه‌هایی با اشکال هندسی استفاده کنید

اغلب اوقات افراد ساده‌ترین راه را برای به کار گرفتن آینده در دکوراسیون داخلی خانه به کار می‌گیرند که استفاده از یک آینه ساده مستطیل شکل یا نهایت دایره‌ای است. هرچند این کار منعی ندارد و در هر حال نقش بسزایی در دکوراسیون اتاق شما خواهد داشت اما ما می‌خواهیم کمی فراتر برویم و خلاقانه‌تر عمل کنیم. بنابراین باید نگاه متفاوتی داشته باشید و از آینه با اشکال هندسی مختلف در دکوراسیون خانه استفاده کنید.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
آینه با اشکال هندسی مختلف می‌تواند فضای خانه شما را مدرن‌تر نشان دهد.
  1. یک آینه قدی در دکوراسیون خانه خود قرار دهید

هرچه آینه بزرگ‌تری در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید نور بیشتر و در نهایت فضای بزرگتری ایجاد خواهید کرد. آینه قدی از جمله وسایلی است که شاید کمتر کسی بداند چطور باید از آن در دکوراسیون خانه استفاده کند. این در حالیست که آینه قدی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد انعکاس و به تصویر کشیدن وسایل خانه شماست.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
آینه قدی وسایل اتاق را در خود نشان می‌دهد بنابراین بسیار مهم است که دکوراسیونی زیبا و جذاب روبروی چنین آینه‌ای داشته باشید.
  1. آینه را میان قاب‌های دیگر قرار دهید

آینه یکی از عناصر مهم برای دکوراسیون دیوار است. اگر یک دیوار بزرگ و وسیع دارید که نمی‌دانید چطور آن را دکور کنید، استفاده از آینه در کنار چند قاب عکس زیبا می‌توان تزیینی خلاقانه برای دکوراسیون دیوار باشد. آینه را در مرکز قرار دهید و به تعداد یکسان اطراف آن قاب عکس یا تابلو بیاویزید. با تمام شدن کارتان متوجه نقش آینه در دکوراسیون داخلی خانه خواهید شد.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
یک آینه بزرگ در میان قاب‌های کوچک به روی دیوار بیاویزید تا منظره‌ای خلاقانه و غیرمنتظره در اتاق ایجاد کنید.
  1. از آینه دکوراتیو استفاده کنید

اغلب مواقع ما آینه را یک وسیله کاربردی می‌بینیم. یعنی آینه برای ما وسیله‌ایست که قرار است خودمان را در آن تمام و کمال ببینیم. اما چه می‌شود اگر آینه فقط خاصیت تزیینی داشته باشد؟ یکی از کاربردهای آینه در دکوراسیون داخلی خانه همین است. یعنی صرفا دکوری و تزیینی باشد. اگر از این دید به کاربرد آینه نگاه کنید متوجه خواهید شد به چه روش‌های خلاقانه‌ای می‌توانید از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. آینه‌های چند تکه و جدا از هم یا آینه‌هایی با اشکال مختلف می‌توانند ایده‌های خوبی برای به کار گیری آینه در دکوراسیون خانه شما باشند.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
آینه در اشکال مختلف یا چند تکه می‌تواند به خوبی بعنوان یک وسیله تزیینی در دکوراسیون خانه استفاده شود.
  1. در جاهای غیرمنتظره از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید

معمولا از آینه به روی دیوار یا میز استفاده می‌شود. اما همیشه روش‌های خلاقانه‌تری برای به کارگیری آینه در دکوراسیون داخلی خانه وجود دارد. مثلا درب اتاق شما می‌تواند یک آینه به رویش داشته باشد. حتی در برخی از خانه‌های یک دیوار را به آینه کاری اختصاص می‌دهند. اما در این میان یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه، درب آینه‌ای برای کمد دیواری است. هم به طور کلی می‌توانید درب کمد دیواری را از آینه درست کنید یا می‌توانید فقط به روی یکی از درها یک آینه کامل بچسبانید. با این کار هم یک آینه قدی دارید هم انعکاس بسیار مناسبی در فضای اتاق خواب خود ایجاد کرده‌اید.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
آینه به روی درب کمد دیواری روشی خلاقانه و بسیار کاربردی برای به کارگیری آینه در اتاق خواب است.
  1. از آینه کاری برای دیوار پشت ظرفشویی در آشپزخانه استفاده کنید

شاید این مورد کمی غیرمعمول‌تر از موارد دیگر به نظر برسد. استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه. یک روش خلاقانه برای زیباتر کردن دکور آشپزخانه استفاده از کاشی شیشه‌ای در دیوار پشت ظرفشویی بود. اما خلاقیت پایانی ندارد. اگر می‌خواهید آشپزخانه شما کاملا متفاوت از سایر آشپزخانه‌ها باشد می‌تواند کمی فراتر بروید و از کاشی‌های آینه‌ای استفاده کنید و ظاهر مدرن‌تری به آشپزخانه خود ببخشید.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
اگرچه استفاده از آینه در آشپزخانه خیلی معمول نیست اما کاشی‌های آینه‌ای این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید از آینه در این قسمت از خانه خود نیز استفاده کنید.
  1. می‌توانید پلکان خود را آینه کاری کنید

این روش شاید برای همه خانه‌ها کاربردی نباشد اما برای خانه‌های دوبلکس می‌تواند ایده‌ای خلاقانه باشد. استفاده از آینه در پلکان یک روش نادر برای به کار گیری آینه در دکوراسیون داخلی خانه است که باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
آینه کاری پلکان یک روش مدرن و غیرمنتظره برای استفاده از آینه در دکوراسیون خانه است.
  1. کلاسیک‌ترین و ساده‌ترین حالت استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه را در نظر بگیرید

یکی از کلاسیک‌ترین حالات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه قرار دادن یک میز آرایشی همراه با یک آینه ساده به روی آن در اتاق خواب است. همچنین یک آینه ساده مستطیل شکل به روی دیوار اتاق نیز به همین شکل ساده و کاربردی خواهد بود.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
یک میز آرایشی و آینه روی آن ساده‌ترین روش استفاده از آینه در دکور اتاق خواب است.

بایدها و نبایدهای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه

دباره فواید و نحوه استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه صحبت کردیم اما نیاز است بدانید که همیشه و همه جا به همین سادگی نمی‌توان از آینه استفاده کرد و همانند هر وسیله دیگر، بایدها و نبایدهایی در به کارگیری آینه نیز وجود دارد که دانستن آن به شما کمک می‌کند دکوراسیون بهتری برای خانه خود ایجاد کنید.

آینه بزرگ عمق بیشتری به یک اتاق کوچک می‌بخشد بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای بزرگنمایی اتاق باشد. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید یک آینه بزرگ به دیوار آن بیاویزید یا از یک آینه قدی بزرگ و شیک برای جذاب‌تر کردن فضای اتاق استفاده کنید.

ایده استفاده از چند آینه کوچک و بزرگ در خانه می‌تواند بسیار خوب و کاربردی باشد اما به شرطی که مطمئن باشید آینه‌ را در جایی قرار می‌دهید که منظره زیبایی را منعکس می‌کند. استفاده از آینه در نقاط کور خانه هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت.

  • آینه را در نقطه کانونی اتاق قرار دهید

یک آینه بزرگ یا آینه دکوراتیو می‌تواند ایده خوبی برای نقطه کانونی اتاق باشد. چرا که نقطه کانونی اولین نقطه‌ای است که هر فردی با ورود به اتاق می‌بیند. بنابراین اگر مثلا اتاق پذیرایی کوچکی داشته باشید با قرار دادن یک آینه بزرگ در نقطه کانونی آن موجب می‌شوید افراد با ورود به اتاق با یک فضای بزرگ و وسیع روبرو شوند و احساس نکنند در جای کوچک و تاریک نشسته‌اند.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
آویختن یک آینه دکوراتیو به روی دیواری که نقطه کانونی اتاق است می‌تواند ایده بسیار خلاقانه‌ای باشد.
  • بیش از حد از آینه در اتاق خواب استفاده نکنید

همانطور که گفته شد، آینه باید منظره زیبا و با ارزشی را منعکس کند. قرار دادن چند آینه در گوشه و کنار اتاق خواب که همه فقط تخت خواب را نشان می‌دهند موجب می‌شود اتاق خواب شما شلوغ و درهم به نظر برسد. پیشنهاد می‌شود هنگام استفاده از آینه در اتاق خواب دقت داشته باشید که آینه را جایی قرار دهید که انعکاس خودتان هنگامی که خواب هستید را در آن نبینید. در حقیقت بهتر است آینه بالای سرتان باشد تا روبرویتان.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
بهتر است آینه اتاق خواب را بالای سرتان قرار دهید تا اختلالی در خواب شما ایجاد نکند.
  • از قوانین فنگ شویی برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه پیروی کنید

در اصول فنگ شویی در خانه به استفاده از آینه اشاره شده است. چرا که آینه نور طبیعی خانه را بیشتر می‌کند و این در فنگ شویی خوب است. اما در فنگ شویی پیشنهاد شده است که هرگز از آینه در اتاق خواب استفاده نکنید. هرچند امروزه استفاده از آینه در اتاق خواب بسیار معمول است. اما همانطور که گفته شد، در فنگ شویی اتاق خواب نیز به این مساله اشاره شده است که نباید آینه روبروی شما باشد و شما انعکاسی از تصویر خودتان را بهنگام صبح ببینید چرا که این مساله انرژی بسیاری از فضای اتاق شما خارج خواهد کرد. بنابراین اگر هم می‌خواهید از قوانین فنگ شویی پیروی کنید و هم برایتان حضور آینه در اتاق خواب مهم است حتما آن را در جایی قرار دهید که روبروی تختخواب شما نباشد.

همچنین در قوانین فنگ شویی به استفاده از آینه در دیوار بالای شومینه اشاره شده است. چرا که آینه در فنگ شویی یک عنصر آب است که قرار گرفتن آن بالای عنصر آتش یا همان شومینه می‌تواند تعادل خوبی در فضا ایجاد کند. قرار دادن آینه در ورودی خانه نیز موجب می‌شود افراد با ورود به خانه شما احساس خوشامد داشته باشند.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
در فنگ شویی خانه به قرار گرفتن آینه بالای شومینه اشاره شده است.
  • از آینه به روی سقف استفاده نکنید

استفاده از آینه به روی سقف در خانه‌ها معمول نیست. در حقیقت احساس اینکه هنگام راه رفتن در خانه کسی عینا حرکات شما را روی سقف انجام می‌دهد به مرور زمان انرژی شما را خواهد گرفت. بنابراین سقف‌های شیشه‌ای هتل‌های ارزان قیمت را فراموش کنید و از این ایده برای دکوراسیون خانه خود استفاده نکنید.

  • از وسایل آینه کاری شده استفاده کنید

بسیاری از لوازم خانگی به صورت آینه کاری شده وجود دارند. یک قفسه که روی آن آینه کار شده یا یک میز کوچک می‌تواند ایده خوبی باشد. اما دقت داشته باشید که از این ترفند نباید بیش از حد استفاده کنید. وقتی یک وسیله آینه کاری شده در دکور خانه استفاده می‌کنید توجه را به آن جلب می‌کنید اما اگر بیش از حد از چنین وسایلی استفاده کنید فقط فضا را شلوغ و درهم خواهید کرد.

  • بهتر است آینه را روبروی پنجره قرار ندهید

این یکی دیگر از قواعد فنگ شویی برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه است. قرار گرفتن آینه روبروی پنجره موجب می‌شود هر چیزی از خارج خانه به داخل آن وارد شود. ما فقط می‌خواهیم نور طبیعی خورشید از بیرون به داخل خانه بیاید نه هیچ چیز دیگری. بنابراین برای دور کردن انرژی منفی از فضای داخلی خانه بهتر است آینه را روبروی پنجره قرار ندهید. در عوض پیشنهاد می‌شود از آینه به روی دیوار کنار پنجره یا دیوارهای شرقی و شمالی خانه استفاده شود.

چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟
از آینه بروی دیوار کنار پنجره استفاده کنید و آن را روبروی پنجره قرار ندهید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید به روش‌های مختلفی می‌توانید از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. از آینه با اشکال مختلف هندسی گرفته تا وسایل آینه کاری شده، همه می‌توانند ایده‌های خلاقانه‌ای برای به کار گیری آینه در دکوراسیون باشند. در این میان بایدها و نبایدهایی را نیز باید هنگام استفاده از این وسیله کاربردی در دکوراسیون خانه بدانید و رعایت کنید تا بتوانید دکوراسیون زیباتر و اصولی‌تری در تمام فضای خانه خود ایجاد کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهارده =