با کابینت ممبران یا کابینت وکیوم آشنا شوید

0

نزدیک به دو هفته است که می‌خواهم برای خرید کابینت آشپزخانه اقدام کنم و از آنجا که به دنبال یک مدل کابینت خاص و منحصربه‌فرد هستم، زمان زیادی در اینترنت و اینستاگرام جستجو کردم تا اینکه متوجه شدم یک مدل کابینت به اسم کابینت ممبران یا همان کابینت وکیوم این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده است. حتی خیلی از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، آشپزخانه‌های لوکس با این مدل کابینت دارند. در نتیجه تصمیم گرفتم تا بیشتر درباره مدل کابینت ممبران (کابینت وکیوم) تحقیق کنم و ببینم برای چه مدل آشپزخانه‌ای مناسب است و قیمت آن چقدر است. نتایج تحقیقاتم را در این مقاله از استادکار با شما به اشتراک می‌گذارم تا شما هم با مدل کابینت ممبران یا همان کابینت وکیوم، مزایا و معایب آن، قیمت کابینت ممبران و سایر نکات مهم مربوط به آن آشنا شوید.

کابینت ممبران یا همان کابینت وکیوم را بشناسید

اولین سوالی که خیلی ذهنم را مشغول کرده بود این بود که چرا تقریبا این روزها همه کابینت ممبران می‌خرند؟! خب، من متوجه شدم که کابینت ممبران که بسیاری آن را به نام «کابینت وکیوم» می‌شناسند، جز کابینت‌های بسیار لوکس و زیبایی است که امروزه بین مردم کشور ما محبوب شده یا بهتر بگویم، «مدل آشپزخانه ممبران» خیلی مد شده است. حالا شاید از خودتان بپرسید که کابینت ممبران چه شکلی است، چه جنسی دارد، وکیوم چیست و یا اصلا چرا اینقدر محبوب شده است؟!

اجازه دهید برای پاسخ به سوالاتی که ذهنتان را مشغول کرده است، داستانی تعریف کنم شاید برای شما هم جالب باشد اگر با داستان و تاریخچه کابینت آشپزخانه آشنا شوید.

کابینت‌های فلزی را یادتان است؟! این کابینت‌ها تقریبا جز نسل اول کابینت‌ها بودند که در زمان خودشان جز کابینت‌های بسیار شیک و زیبا به شمار می‌رفتند. اما متاسفانه عمر این کابینت‌ها چندان زیاد نبود و مشکلات زیادی مثل آسیب‌پذیری در برابر ضربه، زنگ‌زدگی و عوامل مختلف دیگر باعث شد تا نسل دومی از کابینت، به نام کابینت چوبی به وجود بیاید.

مزایا و معایب کابینت فلزی آشپزخانه
کابینت‌های فلزی با وجود تنوع رنگ بالا و امکان ساخت راحت، معایب بسیاری مانند مقاومت کم در برابر ضربه و یا رطوبت بالا دارند.

کابینت‌های چوبی، نسل دوم کابینت‌ها بود که همچنان هم در بعضی از خانه‌های قدیمی یا با سبک دکوراسیون خاص استفاده می‌شود. کابینت‌های چوبی عمر نوح را دارند، به بیانی چون از چوب خالص ساخته شده‌اند، دوام و ماندگاری بالایی دارند.

اما با وجود تمام قابلیت‌های خوب کابینت چوبی، طراحی و ساخت آن در ابعاد و تعداد بالا برای نجاران و کابینت‌سازان کار بسیار دشواری بود. از طرفی تزئینات به کار رفته روی آن نیز بسیار کم بود به همین خاطر نسل سوم کابینت سر و کله‌اش پیدا شد.

مزایا و معایب کابینت چوبی آشپزخانه
کابینت‌های چوبی که همچنان در خانه‌های قدیمی و یا سبک روستیک دیده می‌شود از جمله کابینت‌های بسیار مقاوم اما بسیار سنگین و با قابلیت اجرای سخت هستند.

نسل سوم کابینت‌های MDF بود. ام‌دی‌اف به عنوان یک متریال خام ارزان و سبک توانست در مدت زمان کوتاهی بازار را از آن خود کند. اما در کنار تمام فواید، ام‌دی‌اف یک مشکل اساسی داشت و آن عدم مقاومت در برابر رطوبت بود. ولی داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود چون در مدت زمان کوتاهی طراحان کابینت توانستند برای این مشکل هم راه‌حلی پیدا کنند و این چنین بود که «تکنولوژی وکیوم» به عنوان یک پوشش مقاوم برای سطح کابینت ایجاد شد و مورد استفاده قرار گرفت.

معمولا برای ساخت کابینت وکیوم از ورق ام‌دی‌اف با روکش PVC استفاده می‌شود. سپس در مرحله نهایی روکش وکیوم را با فشار زیاد روی سطح کابینت پرس می‌کنند و دلیل اصلی نام‌گذاری این مدل کابینت هم به خاطر استفاده از چنین تکنولوژی است.

استفاده از تکنولوژی وکیوم باعث تخلیه هوای موجود در بین سطح و روکش کابینت می‌شود. در نتیجه روکش کابینت دقیقا روی ام‌دی‌اف می‌چسبد و مقاومت آن نیز در برابر آب و رطوبت افزایش پیدا می‌کند. جالب است بدانید که امروزه تکنولوژی وکیوم نه تنها در کابینت‌سازی بلکه در روکش کردن لوازم چوبی، درب حمام و سرویس بهداشتی و یا سرویس مبلمان و تخت‌خواب نیز کاربرد دارد.

وکیوم نوعی تکنولوژی جدید است که با فشردن ذرات و ایجاد خلا بین سطح و لایه چوبی، طرح کابینت وکیوم جدید را به وجود می‌آورد.
وکیوم، نوعی تکنولوژی جدید است که با فشردن ذرات و ایجاد خلا بین سطح و لایه چوبی، طرح کابینت وکیوم جدید را به وجود می‌آورد.

با پیدایش تکنولوژی وکیوم و ساخت دستگاه تراش CNC، کابینت وکیوم توانست رتبه یک را در میان تمام انواع کابینت آشپزخانه پیدا کند و چون ایرادات کابینت‌های قبل را نداشت، مردم علاقه بیشتری برای خرید کابینت وکیوم پیدا کردند و همچنین کابینت‌سازان قادر به پیاده‌سازی طرح‌های تزئینی ظریف و بیشتری روی آن شدند، و این چنین شد که کم کم در خانه‌های بسیاری شاهد استفاده از کابینت ممبران شدیم.

فرق کابینت وکیوم و کابینت ممبران چیست؟

بهتر است همین‌جا باورهای غلط را دور بیاندازیم. متاسفانه بسیاری از افراد فکر می‌کنند، کابینت وکیوم یک مدل خاص است و با کابینت ممبران تفاوت دارد اما اینطور نیست. در واقع وکیوم، اسم یک مدل کابینت خاص نیست بلکه اسم یک تکنولوژی به کار رفته در ساخت کابینت است. در نتیجه وقتی به شما می‌گویند که مدل این کابینت، وکیوم است یعنی در طراحی و ساخت آن از تکنولوژی وکیوم استفاده شده است.

حال کابینت ممبران چیست؟ کابینت ممبران نوعی کابینت وکیوم است که بر روی آن تزئینات ظریف مختلفی کار شده است و معمولا برای طراحی آشپزخانه سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک از مدل کابینت ممبران استفاده می‌شود.

فرق کابینت وکیوم و کابینت ممبران چیست؟
مدل کابینت ممبران در مقایسه با مدل‌های ساده کابینت وکیوم، از تزئینات بیشتری مانند تاج، منبت‌کاری، سرستون و دیگر تزئینات بسیار ظریف برخوردار است.

از مزایای کابینت ممبران یا کابینت وکیوم چه می‌دانید؟

قطعا همیشه هر متریال، تکنولوژی یا وسیله جدیدی که وارد بازار می‌شود، مزایا و معایب مختلفی دارد. کابینت‌ وکیوم نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است در کنار مزایا، محدودیت‌ها و معایبی نیز داشته باشد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

سازگاری با محیط زیست

چون جنس و ماده اولیه کابینت‌های وکیوم، چوب MDF است و MDF خود محصولی از کامپوزیت چوب است و از الیاف و ضایعات چوب به عمل می‌آید، می‌توان گفت این دسته از کابینت‌ها سازگاری کامل با محیط زیست دارند و می‌توان به راحتی آن را دوباره بازیافت کرد. علاوه بر این چون از ضایعات اضافی چوب‌ها ساخته می‌شوند، سبب می‌شود درختان کمتری برای ساخت آن‌ها قطع شود.

طراحی زیبا و منحصر به فرد

یکی از دلایلی که سبب محبوبیت کابینت‌های وکیوم یا ممبران شده است طراحی بسیار شیک و زیبای آن نسبت به سایر کابینت‌های چوبی معمولی و فلزی است. ذوق هنری به کار رفته در تزیینات و جزئیات این مدل کابینت بسیار گسترده است، از این رو بسیاری از افراد را مجذوب خود کرده است.

مقاومت بسیار بالا

از آنجا که برای ساخت کابینت ممبران یا وکیوم در کنار MDF از یک لایه PVC نیز استفاده می‌شود، استحکام و مقاومت آن در برابر عواملی مانند ضربه یا رطوبت بسیار بالا می‌رود و همین موضوع می‌تواند یک مزیت بسیار خوب برای کابینت آشپزخانه باشد.

تنوع طرح و رنگ

یکی از مزایای بسیار خوب کابینت‌های وکیوم انعطاف پذیری بسیار بالای این دسته از کابینت‌ها در تنوع رنگ و طرح است. از این رو شما می‌توانید مناسب با سلیقه شخصی خود طوریکه با دکوراسیون خانه نیز هماهنگی داشته باشد، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اجرای طرح‌های سه بعدی و کلاسیک

اگر شما بخواهید نقش و نگار برجسته روی کابینت‌های چوبی پیاده سازی کنید مجبور به صرف هزینه بسیار بالایی هستید اما کابینت وکیوم این ایراد را ندارد و شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتری با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و پیشرفته هر طرح سه بعدی و کنده کاری که دوست دارید را با استفاده از نرم افزار سه‌بعدی بر روی این مدل کابینت بیاندازید.

نمونه‌ای از طرح برجسته بر روی کابینت وکیوم
نمونه‌ای از طرح برجسته بر روی کابینت وکیوم

وزن سبک

استفاده از کابینت‌هایی که دارای کیفیت بسیار بالا و وزن بسیار سبک هستند یک مزیت بسیار خوب برای مصرف کننده و البته نصاب کابینت است. همچنین اگر کابینت سبک باشد، میزان فشار کمتری را به نگهدارنده‌ها منتقل می‌کند و در نتیجه دوام کابینت بالا می‌رود. کابینت‌های وکیوم نیز وزن بسیار سبکی دارند و برای استفاده در محیط خانه بسیار مناسب هستند.

دوام و طول عمر بالا

همانطور که قبل‌تر به آن اشاره شد، وزن سبک کابینت وکیوم و کیفیت مواد اولیه در ساخت آن سبب شده تا میزان فشار وارد شده به ریل‌ها و جک‌های کناری کمتر شده و دوام کابینت بالا برود و از طرفی هزینه تعمیر و نگهداری نیز برای خانواده کاهش پیدا می‌کند و این مزیت می‌تواند کمکی برای اقتصاد خانواده باشد.

خوب است معایب کابینت ممبران یا کابینت وکیوم را هم بدانید

عدم پوشش لایه PVC به طرح‌های ظریف

یکی از معایبی که تقریبا تمام طراحان کابینت درباره کابینت‌های وکیوم یا ممبران در آن اتفاق نظر دارند این است که زمانیکه طرح‌های کنده کاری برجستگی یا فرورفتگی بسیار زیاد دارد، ممکن است پوشش دادن لایه PVC بر روی آن بسیار سخت شود. از این رو سعی می‌کنند از طرح‌های نسبتا درشت برای این کار استفاده کنند.

کاهش کیفیت با مواد اولیه نامرغوب

البته نمی‌توان این عیب را بر روی این مدل کابینت گذاشت زیرا اگر کابینت‌ساز حرفه‌ای نباشد و از مواد اولیه نامرغوب استفاده کند و یا کار پوشش‌دهی را به طور کامل انجام ندهد، میزان کیفیت کابینت به شدت افت پیدا می‌کند و علاوه بر این ظاهر آراسته خود را نیز از دست می‌دهد. از این رو بهتر است برای اجرای کابینت ممبران حتما به دنبال یک کابینت‌ساز حرفه‌ای باشید.

حساسیت به نور آفتاب و گرما

در برخی از مدل‌های کابینت وکیوم، لایه PVC روی آن نسبت به گرمای زیاد شعله یا نور شدید آفتاب در بلند مدت واکنش نشان می‌دهد و ممکن است تغییر رنگ بدهد.

تعمیرات سخت

با وجود اینکه تنوع در طرح و رنگ کابینت‌های وکیوم بسیار زیاد است اما در صورت بروز هرگونه آسیب و خرابی برای تعمیر آن، خیلی سخت می‌توان عینا همان طرح کابینت‌های دیگر را با همان کد رنگ و طرح پیدا کرد. از این رو تعمیرات سخت یکی از معایب این مدل کابینت است.

نگاهی به رنگ‌ها و مدل کابینت ممبران

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مدل کابینت ممبران این است که شما می‌توانید از طرح‌های بسیار متنوعی برای قاب دور درب کابینت، بافت و یا نقش به کار رفته روی روکش چوب، انتخاب کنید و این موضوع درباره مدل ممبران یا سر ستون‌های تزیینی کابینت نیز صدق می‌کند. همین موضوع سبب شده تا دست مشتری برای انتخاب مدل کابینت وکیوم نسبت به فضایی که در اختیار دارد و سلیقه‌ای که می‌خواهد به خرج دهد کاملا باز باشد.

مدل کابینت ممبران برای آشپزخانه امروزی
کابینت ممبران، یک مدل کابینت لوکس و زیبا برای آشپزخانه‌های امروزی است که در رنگ و طرح مختلف ساده، ویترینی، همراه با جزیره و … ارائه می‌شود.

از طرفی رنگ‌بندی مدل کابینت ممبران نیز بسیار متنوع است. همانطور که می‌دانید بر روی این کابینت از روکش چوبی استفاده می‌شود و روکش چوبی تنوع رنگ مختلفی از قهوه‌ای تیره گرفته تا نسکافه‌ای، سفید، کرم و تلفیقی از رنگ‌های مختلف دارد که بسته به نوع سلیقه خودتان و هارمونی رنگ کابینت آشپزخانه با چیدمان خانه، می‌توانید رنگ کابینت دلخواهتان را انتخاب کنید.

پیشنهاد من: اگر دوست دارید که طبق اصول خاصی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه‌تان را انجام دهید و بهترین انتخاب را در نوع رنگ کابینت و سایر اجزای آشپزخانه داشته باشید،حتما درباره فنگ شویی آشپزخانه و اصول آن بخوانید، چون به کمک اصول فنگ شویی، می‌توانید یک آشپزخانه جذاب برای خودتان بسازید.

مدل کابینت ممبران سفید
یکی از رنگ‌های محبوب و پرطرفدار کابینت ممبران، رنگ سفید است که آشپزخانه را بزرگ و زیبا جلوه می‌دهد.
خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

قیمت کابینت ممبران چقدر است؟

اگر مثل من به مدل کابینت ممبران علاقه‌مند شده باشید، احتمالا تا الان برای اطلاع از قیمت کابینت ممبران سری به بازار کابینت‌سازها زده‌اید و یک حدود قیمتی دستتان آمده است. اما اگر اطلاعی هم از قیمت‌ها ندارید، مهم نیست چون قرار است یک راه‌حل بسیار عالی به شما پیشنهاد بدهم اما قبل از آن درباره قیمت کابینت ممبران چند نکته را باید بدانید.

قیمت کابینت ممبران به عوامل مختلفی مثل ابعاد مورد نیاز برای آشپزخانه شما، طرح و رنگ انتخابی، نوع یراق‌آلات به کار رفته و تزئینات و همچنین اجرت کابینت‌ساز بستگی دارد. در نتیجه بهترین روش برای اینکه بتوانید به یک قیمت حدودی دست پیدا کنید، این است که از یک کارشناس یا کابینت‌ساز کاربلد و حرفه‌ای بخواهید به خانه شما بیاید و طبق طرح و اندازه دلخواه، قیمت را به شما پیشنهاد دهد.

قیمت کابینت ممبران چقدر است؟ برآورد قیمت کابینت وکیوم
حضور یک کابینت‌ساز در محل مورد نظر قبل از ساخت کابینت الزامی است زیرا با موقعیت‌شناسی می‌توان بهترین مدل‌ها را مشخص کرد و از طرفی برآورد قیمت با اندازه‌گیری کامل محیط امکان‌پذیر است.

اما راه‌حل من که خیلی دوست دارم با شما به اشتراک بذارم، استفاده از خدمات کابینت سازی استادکار است. ثبت سفارش در استادکار به‌صورت آنلاین است.

  • برای این کار، ابتدا در همین صفحه روی گزینه «ثبت سفارش» کلیک کنید. در مرحله‌ بعد، تعیین می‌کنید که به نصب کابینت نیاز دارید یا به تعمیرات کابینت. اگر گزینه‌ نصب کابینت را انتخاب کنید پس ‌از آن باید متراژ تقریبی تعیین شود، اما اگر گزینه‌ تعمیرات کابینت را انتخاب کنید، در پایین آن مشخص می‌کنید که کدام‌ یک از قسمت‌های کابینت نیاز به تعمیر دارد.
    خدمات کابینت سازی استادکار

    کابینت‌سازی

    • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
    • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
    • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
    • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
    دریافت این خدمت از استادکار
  • مرحله‌ بعد، انتخاب جنس کابینت است. در این مرحله می‌توانید یکی از جنس‌های ام‌دی‌اف، های‌گلاس، چوب، پی‌وی‌سی، ممبران و یا فلز را انتخاب کنید. با تعیین روز و ساعت دقیق حضور متخصص و آدرس موردنظر، سفارش شما ثبت می‌شود و منتظر اعلام استادکار می‌مانید. بعد از بازدید هم هزینه کامل را استادکار مربوطه به شما اعلام می‌کند در نتیجه شما می‌توانید به راحتی برای خرید یا نصب کابینت تصمیم بگیرید.
خدمات کابینت‌سازی استادکار | قیمت کابینت ممبران | هزینه ساخت و نصب کابینت وکیوم
یکی از مهم‌ترین نکات در قیمت کابینت ممبران، محاسبه آن بر اساس طول است در نتیجه کابینت‌ساز با اندازه‌گیری محل مورد نظر متراژ کابینت مورد نیاز را به شما اعلام می‌کند.

ساخت کابینت ممبران را به کجا سفارش بدهم؟

پیشنهاد هیجان انگیز من برای شما این است که به جای صرف وقت و هزینه خود در ترافیک و بازار کابینت‌سازان، برای پیدا کردن کابینت‌ساز ماهر و حرفه‌ای در خانه خودتان بنشینید و کابینت‌ساز مورد نظرتان را انتخاب کنید.

این کار چطور ممکن است؟

  • ابتدا از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن استادکار، سفارش کابینت خودتان را ثبت کنید.
  • سپس استادکار بهترین کارگاه کابینت‌سازی چه در غرب، شرق، شمال یا جنوب تهران را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید هر نوع خدماتی در خصوص کابینت دارید، از طراحی و ساخت کابینت آپارتمانی، فروشگاهی و دکوری گرفته تا طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک، ساخت کابینت های گلاس، ام‌دی‌اف، ترموود، چوبی و فلزی، تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی، نصب انواع کابینت چوبی، ممبران، ام‌دی‌اف، فلزی و سایر خدمات را در محل مورد نظرتان دریافت کنید.

حالا شاید با خودتان بگویید چطور اعتماد کنیم؟ چطور مطمئن باشیم که نتیجه کار کابینت‌سازی خوب می‌شود؟

استادکار همیشه در تلاش است که بهترین متخصصان و تکنسین‌ها را برای هر یک از سرویس‌های خود به منزل مشتریان اعزام کند. هر یک از این متخصصان، توانسته‌اند اعتماد تیم استادکار را با مهارت و تجربه‌ خود جلب کنند و نشان دهند که اگر کاری به آن‌ها سپرده شود، آن کار بدون نقص انجام خواهد گرفت.

همچنین تیم پشتیبانی استادکار در هر مرحله از انجام کار کنار شماست. این تیم اجازه نمی‌دهد که مشکلی در حین انجام کار وجود داشته باشد. سعی تیم استادکار بر این است که مشتریان به‌طور کامل از نحوه‌ انجام کار راضی باشند. چه چیز از این بهتر؟!

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

چند نکته مهم دیگر برای خرید کابینت آشپزخانه ممبران

  • مطمئن شوید که متریال به کار رفته در کابینت ممبران با کیفیت باشد و حتی نوع چسب به کار رفته در زیر روکش اصلی مرغوب باشد چون به طور مثال اگر چسب مرغوب نباشد، روکش کابینت ممبران شما بعد از مدتی کنده می‌شود.
  • درست است که انتخاب نوع کابینت و متریال اولیه بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر انتخاب یک کابینت‌ساز حرفه‌ای است که بتواند برش‌ها و نصب کابینت را به خوبی اجرا کند.
  • حتما برای انتخاب و برآورد قیمت کابینت ممبران، از کارشناس مربوطه بخواهید تا قبل از اقدام حتما از آشپزخانه بازدید کند چرا که در برخی از انواع آشپزخانه، بسته به میزان فضا امکان اجرای کابینت ممبران وجود ندارد.
  • در انتخاب نوع دستگیره و یراق‌آلات نیز دقت کافی داشته باشید تا بهترین و با کیفیت‌ترین مدل را انتخاب کنید.

سخن آخر

همه ما می‌دانیم که آشپزخانه قلب خانه است و طراحی و دکوراسیون آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد پس باید در انتخاب مهم‌ترین عنصر آشپزخانه، یعنی کابینت، بیشترین دقت را داشته باشیم. نتیجه تحقیقات من هم این شد که اول سبک دکوراسیون خانه را در نظر گرفتم و متوجه شدم که کابینت ممبران برای خانه من که سبک دکوراسیون نزدیک به نئوکلاسیک دارد، مناسب است. از طرفی عاشق رنگ سفید کابینت وکیوم شدم به همین خاطر از یک استادکار ماهر کمک گرفتم تا بهترین طرح کابینت ممبران با قیمت مناسب را برای آشپزخانه انتخاب کنم.

امیدوارم نتیجه تحقیقات و جستجو من درباره مدل کابینت ممبران یا همان کابینت وکیوم برای شما نیز مفید بوده باشد و بتوانید، بهترین مدل کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − پانزده =