ایرادات آیفون تصویری و سوالات متداول در مورد آن

0

ایرادات آیفون تصویری حتی اگر از بهترین برندهای آیفون نیز در منزل خود استفاده کرده باشید، بالاخره روزی خود را نشان می دهد. این ایرادات برخی طبیعی است و به مرور زمان ایجاد می شود و برخی نیاز به تعمیرات اساسی دارد. داشتن دانش در مورد ایرادات آیفون تصویری کمک می کند تا در بسیاری از مواقع خودتان آن را برطرف کنید. همچنین داشتن اطلاعات می تواند کمک کند تا اگر نیاز به حضور تکنسین وجود دارد نیز بر روند کار او نظارت بهتری داشته باشید.

آیفون تصویری بهتر است یا آیفون صوتی؟

سوال ساده که پاسخ آن کاملا بستگی به شما دارد! مشخص است که آیفون صوتی مشکلات و ایرادات کمتری دارد. قطعا اگر شما یک آیفون صوتی داشته باشید هیچ‌گاه با ایرادات آیفون تصویری مواجه نمی شوید و هزینه کمتری نیز برای تعمیر و نگهداری آن خواهید پرداخت. اما آنچه که مشخص است آیفون هیا تصویری امنیت بیشتری برای شما فراهم می کنند. همچنین با استفاده از آیفون تصویری می توانید در صورت نبود خانه، از اینکه چه کسانی پشت درب خانه شما آمده اند مطلع شوید و…

در نتیجه به نظر می رسد هرچند آیفون صوتی، به مراتب ساده تر، ارزان تر و با دردسر کمتری برای مشکلات احتمالی مواجه است؛ اما کارایی آیفون تصویری بهتر است. در نتیجه مواجه شدن با ایرادات آیفون تصویری نیز امری طبیعی به نظر می رسد.

ایرادات آیفون تصویری

در ادامه تلاش شده تا به نکات مختلف در مورد ایرادات آیفون تصویری اشاره کنیم. ایراداتی که به سادگی و با دانش و تجربه تکنسین قابل برطرف شدن است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

نصب و تعمیر آیفون تصویری

نصب و تعمیر آیفون تصویری

  • نصب انواع آیفون تصویری
  • سرویس و تعمیر انواع آیفون
  • سرویس و تعمیر انواع پنل دربازکن
  • سیم کشی و عیب یابی آیفون
دریافت این خدمت از استادکار

چرا آیفون تصویری زنگ نمی‌خورد؟

یکی از ایرادات آیفون تصویری که بسیار رایج است، زنگ نخوردن این نوع آیفون است. این مشکل هم در آیفون های چند واحدی مربوط به ساختمان های بزرگ به چشم می خورد و هم در آیفون های مربوط به خانه های ویلایی. علت بروز این مشکل بسته به شرایطی که دارد متفاوت است

  • اگر هیچ کدام از واحدها زنگ نمی خورد، احتمالا مشکل مربوط به یکی از خروجی های تغذیه یا یونیت صوت است
  • اگر علاوه بر اینکه آیفون تصویری زنگ نمی خورد، صدا هم از گوشی منتقل نمی شود و قفل هم عمل نمی کند، یکی از سیم ها قطعی دارد. این سیم در اکثر برندهای آیفون تصویری، سیم شماره ۱ است.
  • اگر تنها صدای زنگ در یکی از واحدها قطع شده است، مشکل از سیم یا برد آیفون است. همچنین ممکن است بلندگوی آیفون در داخل واحد مربوطه سوخته باشد.

چرا آیفون تصویری، تصویر ندارد؟

از جمله ایرادات آیفون تصویری مشکلاتی است که در زمینه انتقال تصویر ایجاد می شود. این مشکلات از بد بودن تصویر گرفته تا قطع بودن آن وجود دارد و هر کدام از آن ها به دلیلی ایجاد شده است. برخی از حالت های مختلف مشکل در تصویر آیفون تصویری و علت آن را در ادامه آورده ایم

  • اگر آیفون تصویری در تمامی واحد ها دارای تصویر است اما تصویر به صورت موج دار نشان داده می شود، احتمالا سیم کشی اصلی آیفون تصویری از کنار سیم برق عبور پیدا کرده و در نتیجه بر روی تصویر نویز ایجاد می شود. همچنین ممکن است خازن تغذیه نشتی داشته باشد.
  • اگر آیفون تصویر داشت اما کیفیت آن بسیار پایین و دارای نویز بود، احتمالا از سوئیچر اشتباه استفاده شده است. همچنین این مشکل ممکن است به دلیل سیم‌کشی قدیمی ایجاد شده باشد.
  • اگر آیفون تصویر داشت اما در حین باز کردن تصویر برای لحظه ای پرید یا جمع شد، از نوع خروجی اشتباه استفاده کرده‌ایم. برای لامپ و قفل پنل باید از خروجی AC استفاده شود
  • اگر صدا وصل و زنگ نیز می خورد اما تصویر وجود ندارد، دلایل مختلفی می توان برای آن ذکر کرد. در این زمینه حتما باید تکنسین نظر قطعی را اعلام کند. به طور کلی زمانی چنین مشکلی ایجاد می شود که یا یکی از سیم ها(سیم شماره ۴) قطعی دارد یا جامپر پشت مانیتور قطع شده است. همچنین بروز ایراد در ماژول تصویر و برد مانیتور نیز می تواند از جمله این دلایلی باشد.

ایرادات آیفون تصویری که تصویر ندارد

چرا آیفون تصویری سوت می‌کشد؟

از دیگر مشکلاتی که برای آیفون تصویری ایجاد می شود، سوت کشیدن آن است. سوت کشیدن آیفون به دو دلیل عمده اتفاق می افتد که یکی مربوط به گوشی و دیگری مربوط به پنل است.

  • اگر پنل آیفون تصویری سوت می کشد، به احتمال زیاد میکروفون از جای خود خارج شده است. شل شدن میکروفن نیز می تواند باعث شود تا پنل سوت بکشد
  • یکی دیگر از ایرادات آیفون تصویری این است که گوشی سوت بکشد. در این مورد هم احتمال اول، شل شدن میکروفن یا قطع شدن آن است.

چرا درب باز نمی شود؟

شاید یکی از بدترین ایرادات آیفون تصویری، باز نشدن درب باشد. به جرا می توان گفت که این مشکل، از رایج ترین ایرادات آیفون تصویری و صوتی است که بسیار آزار دهنده است. این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود.

  • اگر آیفون تصویری هیچ واحدی دربی را باز نمی کند، دلایل مختلفی وجود دارد. اولین مشکل می تواند از ولتاژ تغذیه باشد. بهتر است ولتاژ AC این قسمت بررسی شود. همچنین مشکل دیگری که باعث باز نشدن درب می شود، قفل است. در بسیاری از مواقع ایجاد مشکل در قفل باعث باز نشدن درب با آیفون تصویری خواهد شد. بررسی رله، برد و… نیز در اولویت های بعدی قرار دارد.
  • اگر آیفون یک واحد درب را باز نمی کند، به احتمال زیاد شاسی درب بازکن دچار مشکل شده یا حتی دکمه درب باز کن آن آیفون گیر کرده است. البته این در شرایطی است که صدا و تصویر و زنگ کاملا درست عمل کنند. در صورتی که این موارد نیز کار نکنند مشکل از برد آیفون یا اتصالات آن خواهد بود

برطرف کردن ایرادات آیفون تصویری

 سخن پایانی

سعی شد به مهمترین ایرادات آیفون تصویری اشاره شود تا در صورت توانایی خودتان آن را برطرف کنید. در صورتی که آیفون تصویری شما به گونه ای است که نیاز به حضور تکنسین متخصص برای رفع ایرادات دارد، می توانید از متخصصین استادکار کمک بگیرید.

اپلیکیشن استادکار به عنوان مرجع فعال در زمینه تعمیرات آیفون تصویری شناخته می شود. تکنسین های حرفه ای و دستچین شده! استادکار، توانایی رفع مشکلات جزئی و کلی آیفون تصویری منزل شما را دارند. فقط کافی است از بین تکنسین ها، بر اساس رای و نظر مردم، بهترین ها را برای خود انتخاب کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 16 =