معرفی انواع مخزن آبسرد کن خانگی تا صنعتی

0

دستگاه آبسرد کن وظیفه تأمین آب آشامیدنی مصرف‌کننده خود را بر عهده دارد و این روزها استفاده از این دستگاه بسیار رواج یافته است. مخزن آبسرد کن عضو مهمی از این دستگاه است چرا که نرسیدن آب به آبسرد کن می‌تواند باعث سوختن المنت‌های دستگاه و خرابی لوله‌های آن شود. به همین دلیل مخزن‌های مختلفی برای دستگاه آبسرد کن تولید و ساخته شده است. در این مطلب به بررسی انواع مخزن آبسرد کن و ویژگی‌های هرکدام خواهیم پرداخت. با استادکار همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

معرفی انواع مخزن آبسرد کن

مخزن آبسرد کن ساده

این مخزن آب سرد عموماً با آب تصفیه شده پر می‌شود و هیچ‌گونه سیستم تصفیه آب در آن تعبیه نشده است. مخزن‌های ساده آبسرد کن در حجم‌های مختلف ۵ تا ۲۰ لیتری در بازار عرضه می‌شوند. این مخازن آب سرد معمولاً داری دستگیره برای حمل و نصب راحت‌تر هستند.

مخزن آبسرد کن ساده
مخزن آبسرد کن ساده صرفاً وظیفه تأمین آب را بر عهده دارد و معمولاً هیچ‌گونه سیستم تصفیه آب در آن تعبیه

مخزن فیلتر دار آبسرد کن

با توجه به کیفیت نه چندان خوب آب شرب بعضی مناطق کشور و نیز محبوبیت استفاده از آب تصفیه شده، بیشتر افراد به سمت خرید بسته‌ها و جعبه‌های آب‌معدنی روی آورده‌اند. از این رو تهیه آبسرد کن مجهز به مخزن تصفیه کننده می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های جاری این افراد و خانواده‌ها شود.

در مورد کاغذ دیواری ضد آب چه می دانید ؟

مخزن آبسرد کن با تصفیه آب، عمدتاً از مواد اولیه بدون بو و شفاف ساخته شده و مجهز به فیلتر سرامیکی و یا فیلتر الیاف فشرده هستند که هدف اصلی آن‌ها جلوگیری و حذف ذرات آلاینده درشت مثل سنگ‌ریزه‌های بسیار ریز، زنگ آهن و فلزات، خاک و گل و دیگر مواد زائد است.

علاوه بر وجود این نوع فیلتر، نوعی فیلتر عمودی یا طبقه‌ای نیز در این نوع مخزن آبسرد کن تعبیه می‌شود که با بکار بردن ترکیبی از مواد جذب‌کننده مثل کربن فعال، یون‌های نقره، زیولیت و رزین، تصفیه نهایی آب موجود در مخزن را با حذف آلاینده‌های شیمیایی، کلر، طعم و بوی نامطبوع، باکتری و املاح مضر احتمالی انجام می‌دهد.

بیشتر مخازن فیلتر دار آبسرد کن در بازار در حجم‌های ۱۰ و ۱۵ لیتری هستند، پر کردن مخزن تصفیه آب مخصوص آبسرد کن، بسیار ساده بوده و عموماً در بالای آن درب مخصوصی تعبیه شده که به‌راحتی می‌توان آن را باز کرد و آب را داخل آن ریخت، بدون جدا کردن مخزن از آبسرد کن. عموماً فیلترهای به کار رفته در این مخازن را می‌بایست هر ۴ ماه یک‌بار شستشو و حداکثر هر ۲ سال یک‌بار تعویض کنید.

انواع مخزن آبسرد کن مخزن فیلتر دار آبسرد کن
بعضی از مخزن آبسرد کن فیلتر دار دارای توپک‌های مادون ‌قرمز هستند که وظیفه تنظیم چگالی آب را توسط ریز ذرات مفیدی مثل روی، لیتیوم، ید، سلنیوم و … انجام می‌دهند این ذرات به‌آرامی در آب حل‌شده و آب خروجی را بسیار شفاف‌تر و مفیدتر از آب شهری می‌کند.

مخزن آبسرد کن شناور دار یا سنسور دار

مخزن آبسرد کن شناور دار را می‌توان به طور مستقیم به آب شهر و یا منبع آب تصفیه شده متصل کرد. این مخزن‌ها به‌واسطه به کار بردن شناور خاص درون خود توانایی تأمین دائمی آب آشامیدنی موردنیاز شما را دارد. شناور مکانیکی درون مخزن وظیفه کنترل آب ورودی به مخزن را بر عهده دارد.

علاوه بر این میزان خروج آب از مخزن سنسور دار نیز توسط قطعه شناور دیگری کنترل می‌گردد. این نوع مخزن معمولاً در ظرفیت‌های ۲ الی ۸ لیتر در بازار عرضه می‌شوند و بیشتر مناسب محل‌های پر رفت‌وآمد است.

مخزن آبسرد کن شناور دار یا سنسور دار
مخزن آبسرد کن شناور دار عموماً از دو شناور تشکیل شده که یکی برای کنترل آب ورودی و یکی برای کنترل آب خروجی است.

مبدل اتصال مستقیم مخزن به آب شهری:
مبدل ذکر شده صرفاً عمل انتقال آب را از آب مستقیم شهری به آبسرد کن را به عهده دارد. این مبدل انتقال آب شهری به آبسرد کن را بدون اعمال تصفیه انجام می‌دهد و روی قسمت دهانه آبسرد کن قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی انواع مخزن آبسرد کن اشاره کردیم، شما می‌بایست بسته به نیاز و کاربری خود مخزن آبسرد کن مناسب را تهیه و خریداری کنید، همان‌طور که گفته شد اگر قصد نصب مخزن آبسرد کن برای محل‌های پررفت‌وآمدی مثل محل کار یا ورودی ساختمان دارید پیشنهاد ما استفاده از مخزن آبسرد کن شناور دار یا سنسور دار است. اگر تجربه استفاده از هرکدام از انواع این مخازن را دارید آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. در انتهای این مقاله، علت سبز شدن آب استخر شنا برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم .

منبع: drinkmorewater

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − هفت =