چگونه آبگرمکن را روشن کنیم؟

0

وقتی بعد از یک سفر طولانی به خانه برمی‌گردید و با هوای سرد و زمستانی مواجه می‌شوید، به هیچ چیز به اندازه گرمای شوفاژها نیاز ندارید. اما این موضوع برای عده زیادی از مردم دلهره‌آور است. بسیاری از مصرف‌کنندگان آبگرمکن در خانه زمانی که با این شرایط مواجه می‌شوند، دائم از خود سوال می‌پرسند که «آبگرمکن چجوری روشن میشه؟»  این کار بسیار ساده است و تنها لازم است با راهکارهای ساده روشن کردن آبگرمکن آشنا باشید. بهتر است در ادامه این مقاله با استادکار همراه باشید تا با هم یاد بگیریم چگونه آبگرمکن را روشن کنیم.

روشن کردن آبگرمکن

همان‌طور که می‌دانید آبگرمکن‌ها انواع و مدل‌های متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها اتوماتیک هستند و برخی دیگر به صورت دستی روشن می‌شوند. برخی از انواع آبگرمکن نیز برقی هستند و روند متفاوتی برای روشن کردن دارند. اما سوال اینجاست که چگونه آبگرمکن را روشن کنیم؟ باید بدانید که روشن کردن آبگرمکن‌های اتوماتیک معمولاً تنها با فشردن یک دکمه انجام می‌شود و موضوع پیچیده‌ای ندارد، اما در مورد آبگرمکن‌های دستی لازم است با روش‌های روشن کردن این دستگاه آشنا باشید. در ادامه با روش‌های روشن کردن آبگرمکن اتوماتیک، دستی و برقی آشنا می‌شوید.

نحوه روشن کردن آبگرمکن اتوماتیک

پیش از اینکه به سوالتان در مورد اینکه «چگونه آبگرمکن را روشن کنیم» پاسخ دهیم، لازم به یادآوری است که روشن کردن آبگرمکن‌های اتوماتیک معمولاً ساده‌تر از آبگرمکن دستی است. گاهی اوقات اینکه چگونه آبگرمکن را روشن کنیم به مدل و برند آبگرمکن نیز مربوط می‌شود، اما به طور کلی روشن کردن آبگرمکن اتوماتیک چندان پیچیده نیست.

برای شروع کار باید گاز و آب را قطع کنید. سپس برق دستگاه را نیز قطع کنید و برای تخلیه مخزن آبگرمکن شلنگی به قسمت انتهای مخزن متصل کنید و تشتی زیر آن بگذارید. اجازه دهید که همه آب به طور کامل تخلیه شود. سپس آب سرد را با فشار باز کنید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه باز بگذارید. بعد از اینکه مخزن به طور کامل تمیز و تخلیه شد، آب را ببندید و مخزن آبگرمکن را از آب تازه پر کنید. معمولاً این مرحله از روشن کردن آبگرمکن برای همه مدل‌های آبگرمکن مخزن‌دار تکرار می‌شود.

حال باید شیر آب مربوط به آبگرمکن را باز کنید تا هوای موجود در دستگاه به همراه کمی آب از آن خارج شود. سپس شیر را ببندید و گاز را روی حالت روشن تنظیم کنید و دکمه روشن کردن آبگرمکن را فشار می‌دهید. ۳۰ ثانیه دکمه را در این حالت نگه می‌دارید. در این زمان باید صدای خارج شدن گاز را درون آبگرمکن بشنوید. از داخل دریچه آبگرمکن به داخل نگاه کنید. معمولاً این دریچه در قسمت پایین آبگرمکن‌ قرار دارد و روشن بودن شعله از داخل آن مشخص است. حال دمای آبگرمکن را تنظیم کنید و روی مقدار مناسب قرار دهید.

بیشتر بدانید روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان

روشن کردن آبگرمکن‌های اتوماتیک معمولاً ساده‌تر از آبگرمکن دستی است. - چگونه آبگرمکن را روشن کنیم
روشن کردن آبگرمکن‌های اتوماتیک معمولاً ساده‌تر از آبگرمکن دستی است.

نحوه روشن کردن آبگرمکن دستی

برای روشن کردن شمعک آبگرمکن دستی پیشنهاد می‌شود حتماً یک فندک بلند در دسترس داشته باشید، اما با این فندک چگونه آبگرمکن را روشن کنیم؟ بهتر است بدانید که روشن کردن شمعک آبگرمکن بدون استفاده از فندک بلند واقعاً مشکل بوده و ممکن است با کبریت دستتان به قسمت شمعک آبگرمکن نرسد و برای روشن کردن آن متحمل دردسرهای زیادی شوید.

برای روشن کردن شمعک آبگرمکن دستی پیشنهاد می‌شود حتماً یک فندک بلند در دسترس داشته باشید.
برای روشن کردن شمعک آبگرمکن دستی پیشنهاد می‌شود حتماً یک فندک بلند در دسترس داشته باشید.

 برای شروع باید درب قسمتی از آبگرمکن را که مربوط به روشن کردن شمعک است باز کنید. این درب معمولاً در قسمت پایین آبگرمکن قرار گرفته است. زمانی که درب را باز می‌کنید، می‌توانید قسمت شمعک آبگرمکن را ببینید. حال باید با یک دست دکمه مربوط به روشن کردن را فشار دهید و در عین فشار دادن اندکی روی درجه پایین آّبگرمکن بچرخانید و نگه دارید و با دست دیگرتان در همین لحظه شعله فندک را به داخل آبگرمکن و درست نزدیک قسمت شمعک آبگرمکن ببرید.

برای روشن کردن شمعک با فندک باید با یک دست دکمه مربوط به روشن کردن را فشار دهید و اندکی هم روی درجه پایین آّبگرمکن بچرخانید.
برای روشن کردن شمعک با فندک باید با یک دست دکمه مربوط به روشن کردن را فشار دهید و اندکی هم روی درجه پایین آّبگرمکن بچرخانید.

تنها موضوعی که باید در مورد روشن کردن شمعک آبگرمکن دستی بدانید این است که بایستی بتوانید در عرض ۳۰ ثانیه نگه داشتن دکمه روشن و بردن فندک به نزدیکی شمعک را همزمان انجام دهید. حال بعد از اینکه یاد گرفتیم چگونه آبگرمکن را روشن کنیم، وقت آن رسیده که آن را روی دمای آب مناسب تنظیم کنیم و از آب گرم ایجاد شده توسط آبگرمکن لذت ببریم.

نحوه روشن کردن آبگرمکن برقی

شاید با خودتان فکر کنید که «این مدل آبگرمکن چجوری روشن میشه؟» برای روشن کردن انواع آبگرمن‌ها باید حتماً کمی در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید. آبگرمکن‌های برقی معمولاً دریچه‌ای برای نشان دادن شعله ندارند. پس شما باید روشن شدن آبگرمکن را از روی صدای آن تشخیص دهید و بعد از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از زمان روشن شدن آبگرمکن با باز کردن آب مطمئن شوید که آب مصرفی منزل داغ شده است. در این مدل‌ها معمولاً ترموستات داخل بدنه کار گذاشته شده است. در برخی مدل‌ها نیز ترموستات روی آبگرمکن قرار گرفته است و می‌توانید تنظیمات مورد نیاز را خودتان اعمال کنید تا چراغ قرمز مربوط به دستگاه روشن شود. در واقع زمانی که چراغ قرمز روشن باشد یعنی المنت دستگاه در حال کار کردن است و خاموش بودن چراغ به معنای قطع کارکرد المنت است.

بیشتر بدانید بررسی نکات مهم در هنگام خرید آبگرمکن دیواری

آبگرمکن‌های برقی معمولاً دریچه‌ای برای نشان دادن شعله ندارند و روشن شدن آن را باید از روی صدای آبگرمکن متوجه شوید.
آبگرمکن‌های برقی معمولاً دریچه‌ای برای نشان دادن شعله ندارند و روشن شدن آن را باید از روی صدای آبگرمکن متوجه شوید.

نکاتی که باید در مورد روشن کردن آبگرمکن بدانید

چگونه آبگرمکن را روشن کنیم؟ سوالی که شاید بعد از خواندن این مقاله چندان برایتان پر از استرس و نگرانی نباشد. همان‌طور که تا اینجای مقاله یاد گرفتید، روشن کردن آبگرمکن کار نسبتاً ساده‌ای است که باید بعد از شناختن نوع و مدل آبگرمکن انجام دهید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات تفاوت در برند و مدل آبگرمکن شما موجب می‌شود تا نحوه روشن کردن آن کمی متفاوت باشد. از طرفی اگر بعد از انجام دادن مراحلی که ذکر شد موفق به روشن کردن آبگرمکن نشدید، بهتر است حتماً بررسی‌های لازم را برای پیدا کردن مشکل انجام دهید.

 برای مثال، اگر آبگرمکن شما بوتان است و بعد از انجام مراحل ساده‌ای که در بالا به آنها اشاره شد، متوجه شدید شمعک روشن گشته و همان لحظه خاموش می‌شود، باید بدانید که احتمالاً مشکلی در مجرای ترموکوپل رخ داده است؛ گاهی تنها باز تمیز کردن روی ترموکوپل این مشکل برطرف می‌شود و به راحتی می‌توانید اقدام به روشن کردن آبگرمکن بوتان خود کنید.

کلام آخر

روشن کردن آبگرمکن یکی از ساده‌ترین کارهایی است که تنها با کمی دقت می‌توانید انجام دهید و دلهره خاموش شدن آبگرمکن و سرد شدن آب را برای همیشه فراموش کنید. اما اگر با انجام این مراحل موفق به روشن کردن آبگرمکن نشدید و یا اینکه برای این کار ترجیح می‌دهید از افرادی باتجربه کمک بگیرید، می‌توانید با همکاران ما در استادکار در تماس باشید.

سرویس و تعمیر آبگرمکن

سرویس و تعمیر آبگرمکن

  • سرویس انواع آبگرمکن ایرانی و خارجی
  • تعمیر آبگرمکن دیواری گازی
  • تعمیر آبگرمکن برقی دیواری
  • تعمیر آبگرمکن ایستاده و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 2 =