کاغذ دیواری ضد آب چیست؟ بررسی انواع، مزایا و معایب آن

0

یکی از فاکتورهایی که امروز در طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی لحاظ می شود استفاده از کاغذ دیواری است به جای کاشی است. اما شاید با خود بگویید که کاشی ها را می توان با سهولت و راحت تر شست و این امکان برای کاغذ دیواری وجود ندارد. اما با وجود کاغذ دیواری ضد آب که امروزه در بازار وجود دارد، حتی در این مکان ها نیز می توانید دیوار خود را با کاغذ دیواری ضد آب روکش کنید. در زیر با انواع و مزایا این نوع کاغذ دیواری بیشتر آشنا خواهیم شد. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟

کاغذ دیواری ضد آب یا قابل شست شو همان طور که از نام آن پیداست دارای پوششی از جنس وینیل است که این کاغذ دیواری ها در برابر آب مقاومت دارند. اخیرا با ورود کاغذ دیواری های ضد آب به بازار رویای استفاده از کاغذ های دیواری در محیط های مرطوب محقق گشته است. کاغذ دیواری در حمام و سرویس بهداشتی، جلوه کاملا متفاوتی را در فضا به وجود آورده و ویژگی های خاصی را با خود به همراه دارد.

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟
کاغذ دیواری در حمام و سرویس بهداشتی، جلوه کاملا متفاوتی را در فضا به وجود آورده و ویژگی های خاصی را با خود به همراه دارد

کاغذ دیواری های ضد آب جایگزین مناسبی برای کاشی و سرامیک در حمام و آشپزخانه و همچنین در شهر های مرطوب هستند. این نوع دیوارها برای مناطق مرطوب و نقاطی از خانه که رطوبت در آنها وجود دارد بسیار مناسب هستند. برای مثال حمام و سرویس بهداشتی با عنصر آب ارتباط مستقیم دارند و می توانید با انتخاب کاغذ دیواری ضد رطوبت محافظت دیوار خود را از رطوبت تامین کنید.

همچنین می توانید از کاغذ دیواری ضد آب آشپزخانه برای نقاطی از آشپزخانه مانند پشت سینک و … استفاده کنید تا هم حال و هوای جدیدی به دکوراسیون خود به جای کاشی و سرامیک بدهید و همین که خیالتان راحت باشد که اگر آب روی کاغذ دیواری ریخت موجب پوسته پوسته شدن آن نمی شود.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری ضد آب
از کاغذ دیواری ضد آب آشپزخانه برای نقاطی از آشپزخانه مانند پشت سینک و … استفاده کنید

مزایای استفاده از کاغذ دیواری ضد آب

این نوع کاغذ دیواری ها علاوه بر اینکه از سطح دیوار در برابر عواملی مانند خراشیدگی، پوسته پوسته شدن، جذب رطوبت، آلودگی و … محافظت می کند، نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون به عهده دارد. این نوع کاغذ دیواری به دلیل موادی که در آن به کار رفته و روکش وینیلی که دارد، قیمت گران تری نسبت به دیگر انواع دیوارپوش ها دارد و هنگام خرید باید این نکته را مدنظر قرار دهید. کاغذ دیواری از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند و هر کدام به دلیل قابلیت های خاص خود مناسب مکان های مختلف هستند.

لیست انواع کاغذ دیواری ضد آب
کاغذ دیواری ضد آب سطح دیوار در برابر عواملی مانند خراشیدگی، پوسته پوسته شدن، جذب رطوبت، آلودگی و … محافظت می کند

انواع کاغذ دیواری ضد آب

این کاغذ دیواری ها از مواد های مختلفی ساخته می شوند و به راحتی در حمام و دستشویی و آشپزخانه (پشت سینک ظرفشویی) قابل نصب هستند. کاغذ دیواری طرح کاشی, روکش وینیل و کاغذ دیواری پشت چسب دار جزء دیوارپوش های ضد آب محسوب می شوند که در زیر به تعدادی از این انواع پرداخته می شود:

کاغذ دیواری طرح کاشی

اگر همچنان دوست دارید که به طراحی کلاسیک حمام و دستشویی وفادار بمانید اما از کاغذ دیواری استفاده کنید می توانید از طرح کاشی این نوع کاغذ دیواری ها استفاده کنید. کل دیوار را با آن روکش کرده و حمام خود را ضد آب کنید، به طوری که حتی آب به لایه های زیرین نیز نفوذ نخواهد کرد.

کاغذ دیواری ضد آب طرح کاشی
کل دیوار را با طرح کاشی روکش کرده و حمام خود را با دکوراسیون سنتی و کلاسیک ضد آب کنید

کاغذ دیواری با روکش وینیل

یکی از متداول ترین انواع ضد آب است که حتی در برخی موارد خاصیت ضد لک و مقاومت در برابر کثیفی را نیز دارد. این مدل ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و می توانید آنها را در دکوراسیون داخلی خود به خوبی لحاظ کنید.

این مدل را می توان به دو دسته مهم تقسیم بندی کرد: در دسته اول روکش وینیل مانند لایه ای پلاستیکی روی کاغذ دیواری قرار گرفته و این امکان را به شما می دهد که از آن در فضاهای با رطوبت بالا مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده نمایید. اما در دسته دوم روکش وینیل در پشت کاغذ دیواری به کار رفته و این امکان را به شما می دهد تا آن را به راحتی از دیوار جدا نمایید. مسلما ضد آب بودن دسته اول بیش تر از دسته دوم خواهد بود. بنابراین اگر خاصیت ضد آب بودن برای شما مهم است، نیاز است که دسته اول را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری ضد آب با روکش وینیل
وینیل یکی از متداول ترین انواع ضد آب است که حتی در برخی موارد خاصیت ضد لک و مقاومت در برابر کثیفی را نیز دارد.

کاغذ دیواری پشت چسب دار

یکی دیگر از انواع کاغد دیواری ضد آب مناسب حمام کاغذ دیواری پشت چسب دار است که از جنس پلاستیک یا PVC ساخته شده است و در برابر گرما و سرما نیز در کنار رطوبت مقاومت خوبی نشان می دهد و می تواند خیالتان را بابت پوسته پوسته و کنده شدن راحت کند. این نوع دیوار ها را به واسطه چسب قوی ای که دارند می توانید روی انواع سطوح مانند فلزی، گچ، کاشی، چوب و… بدون نیاز به نصاب بچسبانید.

کاغذ دیواری ضد آب پشت چسب دار
کاغذ دیواری پشت چسب دار است که از جنس پلاستیک یا PVC ساخته شده و در برابر گرما و سرما نیز در کنار رطوبت مقاومت خوبی نشان می دهد

جمع بندی

در نهایت اینکه اگر با وجود چنین کاغذ دیواری هایی باز هم نگران رشد قارچ و کپک در لابلای کاغذ دیواری های دیوار خود هستید، بهتر است که نیمی از دیوار را با کاشی و نیمی بالایی را با کاغذ دیواری ضد آب بپوشانید. اما اگر انواع مناسب و جنس خوب آن را انتخاب کرده باشید، خیالتان از بابت این موضوع راحت باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هفده =