چگونه نردبان تزیینی و چوبی را در خانه استفاده کنیم؟

0

نردبان‌های چوبی پس از چند سال قدیمی می‌شوند و پله‌های آنها برای بالا و پایین رفتن، خطرناک خواهد شد. بنابراین منطق حکم می‌کند که آنها را کنار بگذاریم و برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌مان، دیگر استفاده ننماییم. اما آیا می‌توان از این وسیله، استفاده دیگری کرد یا فقط باید آن را دور انداخت؟ خوشبختانه امروزه این وسیله ساده، در دکوراسیون کاربرد دارد. به عبارت دیگر نردبان دکوری در بخش‌های مختلف خانه، برای ایجاد نمایی امروزی به کار می‌رود. قیمت نردبان چوبی قدیمی هم معقول است ولی این وسیله، کاربردهای مختلفی دارد.

از نردبان چوبی دکوراتیو، می‌توان هم به تنهایی بهره گرفت و هم از ترکیب با وسایل ساده موجود در خانه، یک دکوراسیون جذاب و زیبا پدید آورد. به عنوان مثال، نردبان دکوری آشپزخانه، این فضا را مدرن و پویا می‌کند. همچنین با تزیین نردبان دکوری و قرار دادن آن در اتاق نشیمن، جلوه‌ای خاص و شیک پدید خواهد آمد. علاوه بر این موارد، با اتصال دو نردبان به صورت عدد ۸ و قرار دادن چند شلف طبقاتی روی پله‌های آنها، می‌توان یک کتابخانه ساخت.

چنانچه تمایل دارید با ایده‌هایی برای بهره گرفتن از نردبان دکوری آشنا شوید، این مقاله از استادکار را از دست ندهید.

  1. نردبان دکوری به عنوان تیر در سقف خانه

وقتی خانه‌ای تم قدیمی دارد، می‌توان از  نردبان تقریباً در هر قسمت خانه بهره گرفت و ظاهری دلپذیر به وجود آورد. پیشنهاد می‌کنیم از یک نردبان چوبی دکوراتیو به عنوان تیر سقفی بهره بگیرید و دو فضا را به هم متصل کنید. اگر ارتفاع سقف شما بلند است، نردبان را به روشی مشابه با عکس زیر نصب کنید.

بیشتر بخوانید: این وسایل قدیمی ارزشمند را در خانه بزرگ‌ترها بیابید!

یک نردبان دکوراتیو آشپزخانه که برای آویختن وسایل از سقف آویزان شده
از نردبان دکوراتیو آشپزخانه می‌توان برای آویختن اشیاء نیز بهره گرفت. بوته‌های سیر، فلفل‌های رنگی یا دسته گل‌های طبیعی خشک، موارد مناسبی برای این کار هستند.
  1. تبدیل دو نردبان به یک قفسه تزیینی

اولین قدم برای پیاده‌سازی این پروژه، ساختن قفسه‌هاست که فرآیند نسبتا آسانی دارد. قفسه‌ای که در عکس زیر می‌بینید، با چسباندن تخته‌هایی به تیرهای متقاطع یک نردبان باز و با استفاده از چند براکت ساخته شده است. اگر در پیدا کردن نردبانی مانند آن مشکل دارید، می‌توانید خودتان آن را با استفاده از تخته‌های ۲×۲ بسازید.

در ادامه، ایده‌هایی برای استفاده از نردبان تزیینی قفسه‌بندی‌شده، در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

  • بهره گرفتن از نردبان دکوری به عنوان کتابخانه
  • استفاده از نردبان دکوراتیو آشپزخانه برای ذخیره ظروف و گلدان
  • به کارگیری نردبان دکوری برای نگهداری کفش و کیف در اتاق خواب
  • قرار دادن قفسه در پارکینگ یا لابی برای گذاشتن تعدادی گلدان روی آن
  • نگهداری زونکن‌ها یا سایر لوازم اداری در محل کار

خواندن این مقاله هم مفید است: توصیه‌های کاربردی برای نظم و نظافت شرکت

یک قفسه تزیینی با پایه‌هایی به شکل نردبان چوبی دکوراتیو
قیمت نردبان چوبی مناسب است. به این ترتیب، شما می‌توانید با یک هزینه کم، چهره منزل، محل کار یا ورودی آپارتمان خود را دگرگون نمایید.

برای تهیه قفسه تزیینی، ساخت و نصب نردبان دکوری آشپزخانه و نردبان چوبی دکوراتیو، با استادکاران باتجربه ما تماس بگیرید:

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. قرار دادن نردبان چوبی در حمام برای آویختن سبدهای فلزی

با آویختن سبدهای فلزی به پله‌های یک نردبان تکیه داده شده به دیوار، فضای عمودی برای نگهداری انواع وسایل، چند برابر می‌شود. با این ایده فضایی برای نگهداری حوله‌ها، شامپو‌های اضافی، لوازم بهداشتی و حتی مواد شوینده حمام ایجاد خواهد گردید. همچنین این ایده، برای نگه داشتن سیب‌زمینی و پیاز در آشپزخانه یا ابزارهای اضافی در انباری، قابل اجراست.

خواندن این مقاله هم به شما توصیه می‌شود: دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

چند سبد فلزی آویزان شده از پله‌های نردبان دکوری در سرویس بهداشتی
نردبان دکوری با چند سبد فلزی، یک فضای بی‌نظیر برای نگهداری از انواع وسایل حمام یا سرویس بهداشتی را فراهم می‌نماید.
  1. استفاده از نردبان دکوری برای آویختن لامپ

یکی از روش‌های متداول برای استفاده از یک نردبان تزیینی، زنجیر کردن آن به صورت افقی به سقف است. اگر این وسیله، به صورت موازی با سقف و به درستی آویخته شود، تحمل کافی برای نگهداری از اشیاء با وزن بالا را خواهد داشت. اما اگر می‌خواهید این وسیله بیشتر جنبه دکوراتیو داشته باشد، از آن به عنوان آویزی برای وسایل روشنایی بالای میز ناهارخوری کمک بگیرید.

وسایل دیگری که می‌توان به یک نردبان تزیینی آویزان کرد عبارتند از:

  • در آشپزخانه: قابلمه و تابه یا سیر و فلفل‌های خشک
  • در رستوران و کافی‌شاپ: گلدان‌های وارونه
  • در اتاق نشیمن: دسته گل‌های خشک و قاب عکس
  • در اتاق کودک: آویزهای تزیینی یا عروسک‌های مورد علاقه کودک
چراغ‌های آویزان شده از نردبان چوبی قدیمی در دکوراسیون اتاق ناهارخوری
قیمت نردبان چوبی قدیمی بالا نیست. بنابراین با تهیه یک نردبان چوبی دکوراتیو، می‌توانید سقف غذاخوری خانه را امروزی و مدرن نموده و توجه همه مهمانان را جلب نمایید.
  1. استفاده از نردبان دکوراتیو به عنوان قابی برای عکس‌های خانوادگی

نردبان‌های چوبی قدیمی که مستقیماً روی دیوار آویزان می‌شوند، چندمنظوره عمل می‌کنند. شما می‌توانید قاب عکس‌های خود را با طناب از سقف آویزان نموده و بین پلکان نردبان قرار دهید. همچنین اگر پله‌ها به اندازه کافی ضخیم باشند، به عنوان قاب عکس عمل می‌کنند. فقط کافیست عکس‌های خود را طوری نصب کنید که مابین پله‌ها دیده شوند. کاربرد دیگر نردبان چوبی دکوراتیو این است که اقلام کوچک تزیینی را نگه دارد.

برخی افراد هم نردبان‌های رنگ‌شده را به دیوار می‌آویزند و فضای داخلی آن را کاملا خالی می گذارند. حتی می‌توان این وسیله را به صورت کج به دیوار آویخت. این بسته به سلیقه و خلاقیت شما دارد که چه ایده‌ای را با نردبان تزیینی پیاده‌سازی کنید. آویزان کردن نردبان‌های بلند و باریک در اتاق پذیرایی، جلوه ویژه‌ای در این فضا پدید خواهد آورد.

این مقاله هم ارزش خواندن دارد: ۱۵ روش استفاده از قاب عکس قدیمی در دکوراسیون جدید

یک نردبان چوبی قدیمی دکوری که برای آویختن قاب عکس روی دیوار نشیمن نصب شده
تزیین نردبان دکوری با عکس‌های سیاه و سفید و بهره‌گیری از مبلمان و فرش‌های قدیمی، حس فوق‌العاده‌ای به اتاق نشیمن شما خواهد بخشید.
  1. بهره‌گیری از نردبان چوبی دکوراتیو برای دسترسی به طبقات کتابخانه

اگر اهل خواندن کتاب هستید و تعداد زیادی کتاب دارید ولی جایی برای آنها ندارید، برای شما پیشنهاد جالبی داریم. برای داشتن یک کتابخانه در خانه خود، تنها چیزی که نیاز دارید یک دیوار داخلی است. شما با قفسه‌بندی دیوار از پایین تا سقف، می‌توانید یک کتابخانه بزرگ و جادار بسازید. با افزودن چرخ‌های صندلی به زیر نردبان هم امکان دسترسی به قفسه‎‌‌های بالایی کتابخانه، فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 18 روش چیدمان کتابخانه که فضا را دگرگون می‌کند

یک نردبان چوبی قدیمی چرخدار مقابل کتابخانه برای دسترسی به طبقات آن
ارزان بودن قیمت نردبان چوبی قدیمی، نباید تنها ملاک انتخاب شما باشد. اگر می‌خواهید از پله‌های نردبان بالا بروید، باید از استحکام آن هم مطمئن شوید.

اگر تمایل دارید از خدمات متنوع استادکاران حرفه‌ای بهره‌مند شوید، اپلیکیشن استادکار را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  1. به کارگیری نردبان دکوری به عنوان استند گل و گیاه

نردبان‌های پله‌ای کوتاه به‌عنوان استند‌های گل و گیاه هم کاربرد دارند. برای اینکه استند گیاهان خود را جذاب‌تر کنید، روی آن گلدان‌هایی با ارتفاع و اندازه‌های مختلف قرار دهید. اگر هم شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی در منزل شما فراهم نیست، می‌توانید اشیاء دکوری دیگری را روی این استند قرار دهید.

یک نردبان چوبی قدیمی که به عنوان استند گل و گیاه تزیین شده
اگر روی نردبان تزیینی قدیمی، گلدان‌های طبیعی قرار دادید، مراقب باشید که نردبان بیش از حد سنگین نشود. گلدان‌هایی برای این کار مناسبند که وزن نسبتا کمی دارند.
  1. ساخت یک رگال باز

برای نگهداری لباس‌ها یا کیف و کفش در خانه، ایده‌های هوشمندانه زیادی وجود دارد. استفاده از نردبان دکوری هم یکی از آنهاست. در صورت کافی نبودن فضای کمد و کشوها، شما می‌توانید این ایده خلاقانه را اجرا کنید. این رگال با قفسه‌بندی دو نردبان مجزا ساخته می‌شود. با قرار دادن یک چوب استوانه‌ای در بالای دو نردبان هم امکان آویزان کردن لباس‌های زیادی را خواهید داشت.

لوازم چیده شده روی طبقات پایینی رگال چوبی ساخته شده با دو نردبان
می‌توانید در قفسه‌های پایینی رگال نردبانی، کیف، کفش، جعبه‌های تزیینی و سبدهای وسایل خود را جا دهید.
  1. ایجاد فضای عمودی برای آویزان کردن پتوها

پتوهای آویزان شده به نردبان‌های قدیمی، در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شوند. چراکه این پروژه، یکی از ساده‌ترین پروژه‌های اجرای دکوراسیون با نردبان است. برای این کار، کافیست یک نردبان دکوری قدیمی پیدا کنید و آن را به دیوار تکیه دهید. سپس وسایلی را که می‌خواهید، به آن آویزان کنید. اگر بچه کوچک دارید یا می‌خواهید وسایل سنگین‌تری به نردبان آویزان کنید، برای جلوگیری از وقوع حادثه، نکات ایمنی را رعایت کنید.

این مقاله هم مطالب کاربردی مهمی دربر دارد: استفاده از فضاهای عمودی برای آویزان کردن وسایل در خانه

چند حوله آویزان شده روی نردبان چوبی دکوراتیو در کنار یک گلدان
وسایل دیگری که می‌توان به نردبان چوبی دکوراتیو آویزان کرد، حوله، شال، روسری، گردن‌بند و کفش‌های پاشنه‌بلند هستند.
  1. تزیین نردبان دکوری با تاج گل و سایر وسایل تزیینی

تقریباً هر چیزی را می‌توان با استفاده از یک تکه ریسمان، به نردبان آویزان کرد. به طور مثال یک تاج گل شمشاد مصنوعی، چند جاشمعی شیشه‌ای و تخته‌ای برای نوشتن کارهای روزانه، از آن دسته‌اند. اگر هم پس از مدتی دکوراسیون به چشم‌تان عادی شد، می‌توانید مواردی مانند چراغ‌های رشته‌ای به این ترکیب اضافه کنید تا دکوراسیون شما، دوباره چشم‌نواز شود.

یک نردبان چوبی وینتیج که با تاج گل و لوازم دکوراتیو تزیین شده
هرچند قیمت نردبان چوبی بالا نیست، اما این وسیله، می‌تواند فضای اطراف ما را دگرگون کند. کافیست آن را در جای مناسبی قرار داده و با کمی صبر و حوصله، وسایل تزیینی مناسبی به آن آویزان کنید.
  1. تغییر کاربری یک نردبان به پایه میز تحریر

گاهی می‌توان نردبان‌ها را به طور کامل تغییر کاربری داد. به طور مثال، از آنها به عنوان پایه‌های یک میز تحریر استفاده کرد. در تصویر زیر، نتیجه یک پروژه مبتکرانه را می‌بینید. در این پروژه، یک میز تحریر بی‌نظیر با کمک دو نردبان قدیمی ساخته شده است.

یک صندلی و میز تحریر چوبی با پایه‌هایی به شکل نردبان
اگر شما کمی نجاری بلد باشید و کمی ابتکار عمل به خرج دهید، می‌توانید نردبان چوبی دکوراتیو را به وسایل کاربردی دیگر تبدیل کنید.

نتیجه ایده‌های نردبان دکوری

حال که با ایده‌هایی برای به کارگیری نردبان دکوری آشنا شدید، خوبست به انباری خانه مادربزرگ و پدربزرگ خود سری بزنید. احتمالا یک نردبان چوبی قدیمی در آنجا پیدا خواهد شد. به این ترتیب شما به‌آسانی می‌توانید یک نردبان تزیینی درست نمایید و چهره قسمتی از خانه خود را با آن تغییر دهید.

خوبی این نردبان‌ها این است که اگر پس از مدتی جذابیتشان را از دست بدهند، می‌توان به سادگی آنها را به منطقه دیگری از خانه منتقل کرد. به طور مثال، می‌توان با کمی خلاقیت، تزیین نردبان دکوری را تغییر داد و نردبان دکوری آشپزخانه را مناسب استفاده برای اتاق نشیمن نمود. راه دیگری هم وجود دارد و آن ایجاد تغییراتی در تزیین نردبان دکوری خواهد بود.

اگر در حین ایده‌پردازی برای تغییر کاربری نردبان چوبی دکوراتیو خود، نیاز به خدمات نجاری داشتید، با همکاران حرفه‌ای ما در استادکار تماس بگیرید:

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: Thespruce:
https://www.thespruce.com/ways-to-decorate-with-vintage-ladders-4156880

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 10 =