مکرومه چیست و چگونه در دکوراسیون استفاده می‌شود؟

0

وسایل و عناصر دکوراتیو زیادی وجود دارد که زیبایی خانه شما را چندین برابر می‌کند و مکرومه یا مکرمه یکی از همین عناصر جذاب و زیباست. هنر مکرمه‌بافی یا گره‌بافی سال‌های زیادی در بافت رومیزی، لباس، پرده و… کاربرد داشت که امروزه به شکلی مدرن و خاص، در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. به کار بردن مکرومه در دکوراسیون داخلی، فضای خانه شما را گرم و دلنشین می‌کند. در این مطلب از استادکار به ایده‌های استفاده از مشتقات مکرمه در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مکرومه‌بافی چیست؟

مکرومه‌بافی یا گره‌‌بافی یک نوع بافتنی است که در آن از هنر گره زدن استفاده می‌شود و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی قابل اجراست. تاریخچه آن به سال 1970 میلادی برمی‌گردد، اما امروزه طراحان و صنعتگران با دیدی متفاوت به این هنر نگاه می‌کنند تا آن را بهتر از همیشه نشان دهند.

چند ایده برای نمایش مکرومه در دکوراسیون داخلی

محبوبیت هنر مکرومه‌بافی اولین بار در میان بافندگان عرب‌تبار قرن سیزدهم دیده شده است. ملکه انگلستان این هنر را در قرن هفدهم آموخت و به دنبال آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین هنرهای دوران ویکتوریا شد. سپس دوباره در دنیای مد دهه 1970 ظاهر شد. در ادامه ایده‌هایی برای ارج نهادن به هنر قدیمی مکرمه آورده شده است که با استفاده از آن می‌توانید دکوراسیونی متفاوت به خانه خود ببخشید.

آویز گلدان

هیچ منظره‌ای کلاسیک‌تر از دیدن آویز گلدان مکرمه در فضای خانه نیست. گیاهان آویزی و رونده در آویز گلدان، تا حد زیادی نیاز به مراقبت ویژه ندارند. گلدان مکرومه فضای کافی برای رشد در اختیار آنها قرار می‌دهد، از این‌رو بدون هیچ مانعی تکثیر می‌شوند.

خوب است بخوانید: چرا استند گل و گیاه یا حتی پایه ضرورت دارد؟

سه گلدان آویخته شده از سقف با آویز مکرمه
از انواع نخ مکرومه می‌توان برای درست کردن گلدان استفاده کرد.

جاشمعی

شیشه‌های کوچک که با نخ مکرومه پوشیده شده‌اند، به آرامی درخشش نور شمع را منعکس می‌کنند. این جاشمعی‌ها را می‌توان از بازار تهیه کرد یا حتی خودتان با دیدن ویدیوهای آموزشی آنها را در خانه بسازید. اضافه کردن هنر مکرمه به جاشمعی، زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

همینطور بخوانید: هوگه چیست و چگونه این سبک را در خانه ایجاد کنیم؟

چند شمع روشن داخل جاشمعی‌های مکرومه برای تزیین حمام
جا شمعی مکرومه را می‌توان در فضای باز ، داخل خانه، روی تخت خواب یا پیش‌خوان حمام به نمایش گذاشت.

آویزهای دیواری

مجموعه‌ای متنوع و جذاب از دیوارکوب و آویزهای دیواری وجود دارد که با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی منزلتان می‌توانید آنها را خریداری کرده یا خودتان بسازید. با دیدن ویدیوهای آموزشی خواهید دید که چگونه می‌توان با استفاده از یک تکه چوب فرآوری‌ شده و نخ مخصوص، یک آویز دیواری بی‌نظیر ساخت.

دو آویز دیواری ساخته شده با نخ مکرومه
وسایل اولیه مکرومه بافی برای ساخت دیوارکوب و آویزهای دیواری بسیار ساده و مقرون بصرفه هستند.

تاب ریلکسی

تاب ریلکسی معمولا در فضاهای باز استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن در فضای داخلی منزل هم استفاده کرد تا احساس آرامش و راحتی را در محلی که لازم است، به ارمغان بیاورد. تاب ریلکسی را در گوشه‌ای از منزل آویزان کنید و از آن به‌ عنوان فضایی دنج برای مطالعه، استراحت، تماشای برنامه مورد علاقه‌تان از تلویزیون یا دیدن مناظر طبیعی استفاده کنید.

یک کوسن با طرح سنتی روی تاب مکرومه
تاب ریلکسی مکرومه یکی از جذاب‌ترین محصولاتی است که با استفاده از مکرومه و به شکل دستی بافته می شود.

استندهای طرح‌دار

این هنر را می‌توان به گونه‌ای بافت که در عین محکمی، نرمی و زیبایی، به عنوان یک رویه راحت و متفاوت برای چهارپایه به کار رود. استند مکرمه زمانی جذاب به نظر می‌رسد که در میان گیاهان و سایر اشیاء تزئینی قرار گیرد.

چند چهارپایه و استند مکرومه برای برای نگهداری گلدان، فانوس، قاب عکس و...
از استندهای مکرومه برای نگهداری گلدان، فانوس، قاب عکس و… می‌توان استفاده کرد و نمایی مدرن به دکوراسیون منزل بخشید.

کوسن

کوسن مکرومه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، رنگ و لعاب ویژه‌ای به مبلمان منزل یا محل کارتان می‌دهد که قابل مقایسه با هیچ اکسسوری دیگری نیست. کوسن مکرمه را می‌توان در ابعاد و رنگ‌های مختلف طراحی کرد.

دو کوسن مکرومه روی مبلمان اتاق نشیمن و پذیرایی
از کوسن‌های مکرومه می‌توان برای دکور آتلیه نیز استفاده کرد.

پرده و آویز در

نصب پرده مکرومه به در و پنجره، تصویری رویایی و دلنشین ایجاد می‌کند. علاوه بر این قیمت این مدل پرده در مقایسه با سایر پرده‌های موجود در بازار بسیار مقرون به‌صرفه است. پرده مکرمه می‌تواند جایگزین مناسبی برای درب کمد باشد و دسترسی به وسایل کمد را سریع‌تر و ساده‌تر کند.

دکوراسیون اتاق خواب با پرده مکرومه الیاف طبیعی مناسب مناطق شرجی با رطوبت بالا
پرده مکرومه یکی از راههای جذب رطوبت در منزل می‌باشد زیرا از الیاف طبیعی ساخته شده است، از این رو اگر در مناطق شرجی با رطوبت بالا زندگی می‌کنید، این مدل پرده انتخاب مناسبی برای شما می‌باشد.

لوستر و روکش آباژور

با استفاده از لوسترهایی با روکش مکرومه، درخشش خاص و جذابی به سرتاسر خانه خود ببخشید. از تلفیق وسایل مکرمه با بامبو و چوب می‌توان لوسترهای شیک و متفاوتی درست کرد. خواهید دید که با به کار بردن لوستر یا آباژورهای مکرمه در دکوراسیون داخلی منزل، نمایی دلنشین و صمیمی خلق می‌کنید.

لوسترهای درست شده با هنر مکرومه‌بافی در دکوراسیون نشیمن
لوستر و آباژورهایی که در تهیه آنها از هنر مکرومه بافی استفاده شده؛ هم جنبه کاربردی دارند و هم به عنوان یک وسیله تزیینی و اکسسوری، به زیباتر کردن محیط شما کمک می‌کنند.

سخن پایانی

اگر به‌ دنبال سبک و استایل خاصی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم از هنر مکرمه‌بافی استفاده کنید. با توجه به تنوع بالای اکسسوری‌های تهیه شده از این هنر، به‌راحتی می‌توانید شی دکوراتیو مورد نظرتان را پیدا کنید. اگر مایل باشید می‌توانید وسایل مکرومه‌بافی را تهیه کرده و با دنبال کردن آموزش‌های مجازی موجود در سایت‌های مختلف، این هنر ارزشمند را یاد بگیرید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − یازده =