راهنمای انتخاب سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

1

امروزه سقف کاذب به عنوان یکی از دکورهای حجمی به شمار می‌رود که علاوه بر زیبا نشان دادن فضای مورد نظر، کاربردهای زیادی نیز دارد. از سقف های کاذب معمولا امروزه برای بیشتر جلوه دادن فضاهای خانه استفاده می‌شود اما آیا میتوان به همین شیوه سقف کاذب حمام یا سقف کاذب دستشویی و توالت نیز داشته باشیم؟ اصولا آیا برای سرویس بهداشتی و حمام از سقف کاذب استفاده می شود؟ در این مقاله می‌خواهیم موارد کاربردی سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام را برای شما بیان کنیم.

طرح‌ها و تنوع مدل در انواع سقف کاذب بسیار فروان شده است و معمولا برای فضاهایی مانند سرویس بهاشتی و حمام که رطوبت بسیاری دارند از انواع سقف کاذب ضد آب استفاده می‌شود که انواع مختلفی دارند و هر کدام به نوبه خود می‌توانند کاربرد نیز داشته باشند.

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار

چرا باید از سقف کاذب در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنیم؟

  • زیبایی و جلوه بخشیدن به فضا

    سقف کاذب می‌تواند زیبایی خاصی به محیط حمام و سرویس بهداشتی ببخشد. نصب آسان و امکان تعبیه دیدن لامپهای مختلف سبب شده نورپردازی سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام نیز به سادگی صورت بپذیرد. نورپردازی در سقف یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اگر به صورت صحیح بر روی سقف کاذب اجرا شود می‌تواند خانه‌ای رویایی برای شما خلق کند. پیشتر در مقاله همه چیز درباره نورپردازی سقف کاذب به طور کامل به این موضوع پرداختیم.

  • پوشش آسیب ها و تاسیسات کار شده روی سقف

    سقف کاذب مزیت‌های بسیار زیادی دارد. در کنار زیبایی، سقف کاذب بسیار سریع متصل می‌شود و پوشش اصلی سقف را می‌پوشاند. معمولا در ساختمان‌ها اکثر لوله کشی تاسیسات ساختمان از سقف سرویس بهداشتی و حمام می‌گذرد از این رو از سقف کاذب برای پوشاندن این تاسیسات استفاده می‌شود.

  • عایق حرارت و صدا

    اگر سقف کاذب به صورت کاملا صحیح و توسط متخصصین مربوطه نصب و اجرا شود، می‌تواند ازانتقال حرارت و صدا بین فضای داخلی و خارجی بکاهد. این مساله در بهینه سازی انرژی مخصوصا در حمام خانه ها می تواند اثر گذار باشد.

  • جلوگیری از آسیب های ناشی از رطوبت وآلودگی

    یکی دیگر از مزایای سقف کاذب ضد آب بودن و متریال‌های خاصی است که برای پوشش سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید سرویس بهداشتی و حمام جز فضاهای مرطوب خانه محسوب می‌شود که بیشترین تاسیسات از روی سقف آن می‌گذرد از این رو همیشه نوعی نگرانی برای نم دادن سقف و یا خرابی و زنگ زدگی لوله‌ها وجود دارد. سقف کاذب دارای متریال ضد آب است که می‌تواند مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد بنابراین استفاده از آن به عنوان سقف کاذب حمام یا سقف کاذب سرویسهای بهداشتی بسیار مفید خواهد بود. این متریال‌ها بروز هر گونه آلودگی را در فضا کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید چند نوع سقف کاذب داریم؟

عایق حرارت و صدا بودن، زیبایی بخشیدن به فضا، پوشش سقف و جلوگیری از آسیب های ناشی از رطوبت وآلودگی جزو مزیت های اصلی استفاده از سق کاذب سرویسهای بهداشتی و حمام است.
عایق حرارت و صدا بودن، زیبایی بخشیدن به فضا، پوشش سقف و جلوگیری از آسیب های ناشی از رطوبت وآلودگی جزو مزیت های اصلی استفاده از سقف کاذب سرویسهای بهداشتی و حمام است.

انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی و سقف کاذب حمام

همانطور که می‌دانید تنوع سقف کاذب توالت و حمام امروزه بسیار فراوان شده است برخی از آن‌ها به صورت ساده و شبکه شبکه هستند که داخل آن‌ها نورپردازی می‌شود و برخی دیگر که بیشتر جنبه دکوراتیو دارد به شکل عکس‌های مختلف مانند عکس آسمان است که زیبایی خاص خودش را دارد. سقف های کاذب  از جنس های متنوعی هستند ولی چهار نوع اصلی آن شامل سقف کاذب پی وی سی، طلقی، پلکسی و چوبی است

  • سقف کاذب پی وی سی(PVC) برای سرویس بهداشتی و حمام

    سقف کاذب پی وی سی یکی از پرکاربردترین انواع سقف کاذب است که در بیشتر ساختمان‌ها به عنوان سقف کاذب سرویسهای بهداشتی استفاده می‌شود. این نوع سقف کاذب وزن بسیار کمی دارد و کاملا سبک است از این رو امکان نصب آن بسیار ساده است و طراحی بسیار ساده و زیبایی دارد و در عین سادگی با نورپردازی که داخل آن انجام می‌شود می‌تواند فضا را زیبا سازد.

  • سقف کاذب سرویس بهداشتی پی وی سی اغلب به صورت تاسل‌های شبکه شبکه است و در برابر رطوبت مقام است پس هیچگونه جای نگرانی برای نم دادن سقف یا خرابی آن وجود نخواهد داشت و میتوان از آن هم به عنوان سقف کاذب حمام و هم سقف کاذب توالت و دستشویی استفاده کرد، علاوه بر این پوشش دهی این نوع سقف کاذب بسیار بالا است و نقص‌های سقف اصلی یا تاسیسات کار رفته بر روی آن به راحتی پوشش داده میشود.

بیشتر بدانید چه عواملی باعث ایجاد ترک در کناف می شود؟

  • سقف کاذب پی وی سی یکی از مقاوم‌ترین انواع سقف کاذب است که عایق حرارتت است، در برابر آتش سوزی مقاوم است و ضد آب نیز هست و از طرفی نسبت به دیگر از انواع سقف کاذب ارازن‌تر است.
    سقف کاذب پی وی سی یکی از مقاوم‌ترین انواع سقف کاذب است که عایق حرارتت است، در برابر آتش سوزی مقاوم است و ضد آب نیز هست و از طرفی نسبت به دیگر از انواع سقف کاذب ارازن‌تر است.
  • سقف کاذب طلقی برای سرویس بهداشتی و حمام

    برخی از افراد گمان کنند که استفاده از سقف کاذب در سرویس بهداشتی و حمام فضای این محیط ها را کوچک میکند اما این تصور صحیح نیست. درست است که سقف کاذب مقداری از ارتفاع محیط می‌کاهد اما با نورپردازی خاصی که داخل آن صورت می‌گیرد نه تنها فضا را بزگتر نشان می‌دهد بلکه زیبایی خاصی نیز به محیط می‌بخشد. اگر تاکنون نام آسمان مجازی به گوشتان خورده باشد باید با سقف کاذب طلقی آشنا باشید. سقف کاذب طلقی یا آسمان مجازی نوعی سقف کاذب طرح‌دار است که بیشتر جنبه دکوراتیو بودن دارد و جالب است بدانید امروزه این نوع سقف کاذب طرفداران خاص خود را دارد به طوریکه تقاضا برای نصب سقف کاذب سرویسهای بهداشتی از نوع طلقی روز به روز در حال افزایش است.

  • در این میان معمولا طرح‌هایی مانند طرح آسمان پر طرفدارتر هستند. با توجه به اینکه این نوع سقف های کاذب براق هستند، نور را بهتر منعکس می‌کند و فضا را بزگتر جلوه می‌دهد از این رو میتوانند انتخاب مناسبی برای سقف کاذب دستشویی یا سقف کاذب توالت باشند. ویژگی دیگری که سقف کاذب طلقی دارد این است که سبک بوده و امکان نصب و جابجایی آسان را در اختیار شما قرار می‌دهد از طرفی سازه‌های آلومینیومی که همراه این سقف در محیط سرویس بهداشتی و حمام به کار می‌رود از امکان زنگ خوردگی جلوگیری می‌کند.
  • سقف کاذب طلقی عموما از جنس پلی کربنات است، در برابر رطوبت مقاوم بوده وبه راحتی قابل شستشو است. به لحاظ زیبایی شناسی این گونه سقف کاذب ب گونه ای طراحی شده اند که بتوانند نور را از درون خود خارج کنند و به نحوه نمای طراحی شده روی خود را جلوه ببخشند.
    سقف کاذب طلقی عموما از جنس پلی کربنات است، در برابر رطوبت مقاوم بوده وبه راحتی قابل شستشو است. به لحاظ زیبایی شناسی این گونه سقف کاذب ب گونه ای طراحی شده اند که بتوانند نور را از درون خود خارج کنند و به نحوه نمای طراحی شده روی خود را جلوه ببخشند.
  • سقف کاذب پلکسی برای سرویس بهداشتی و حمام

    سقف کاذب پلکسی کاربرد و ظاهری شبیه به سقف کاذب طلقی دارد با این تفاوت که جنس آن از نوع پلاستیک شفاف است. پلکسی نوعی پلیمر است که مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی دارد در نتیجه با خیالی راحت میتوان از آن به عنوان سقف کاذب حمام و یا سقف کاذب توالت و دستشویی استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که سقف کاذب پلکسی دارد برچسب‌های مقوایی است که در اطراف صفحات آن به کار رفته است. کار اصلی این برچسب‌ها محافظت از محیط در برابر هر گونه آلودگی و گرد و غبار است.

    این نوع سقف کاذب حالتی شبیه به شیشه دارد اما بسیار مقاومتر از آن است و علاوه بر ضد آب بودن میتواند عایق صوتی و حرارتی نیز باشد.
    این نوع سقف کاذب حالتی شبیه به شیشه دارد اما بسیار مقاومتر از آن است و علاوه بر ضد آب بودن میتواند عایق صوتی و حرارتی نیز باشد.
  • سقف کاذب چوبی برای سرویس بهداشتی و حمام

    اکثر اوقات بیشتر افراد گمان می‌کنند از متریال چوب تنها به عنوان کفپوش و یا دیوار پوش می‌توان استفاده کرد اما این بار ما می‌خواهیم نمونه‌ای از سقف کاذب چوبی را به شما پیشنهاد دهیم که ظاهر بسیار زیبایی دارد و می‌توان آن را به عنوان سقف کاذب چوبی سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد. البته سقف کاذب چوبی برای تمام خانه نیز جلوه بسیار خوبی دارد و شما می‌توانید با طرح‌های مختلف بر روی کناف سقف چوب را اجرا کنید و ترکیبی از چوب و کناف را با یکدیگر در سقف داشته باشید و نورپردازی مختلفی به آن بدهید.

    استفاده از سقف کاذب چوبی به شما حس حضور در طیعیت خواهد داد و محیط پیرامون شما را بسیار شیک تر و دلپذیرتر خواهد کرد.
    استفاده از سقف کاذب چوبی به شما حس حضور در طیعیت خواهد داد و محیط پیرامون شما را بسیار شیک تر و دلپذیرتر خواهد کرد.

نصب و اجرا سقف کاذب را در سرویس بهداشتی و حمام

اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام نیاز به متخصصین خاص خودش را دارد. برای اجرای حرفه‌ای و بسیار تمیز سقف کاذب در فضای مورد نظر می‌توانید از کارشناسان استادکار کمک بگیرید. کارشناسان استادکار با ارائه مشاوره رایگان به شما و بازدید از فضای مورد نظر شما بهترین ایده‌ها را برای اجرای سقف کاذب با شما در میان می‌گذارند، سپس با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین نوع سقف کاذب برای شما بهترین و رضایت بخش‌ترین دکوراسیون را ارائه می‌دهند.

بیشتر بدانید ۱۰ ایده برای نورپردازی سقف سرویس بهداشتی

قیمت نصب و اجرای سقف کاذب چقدر است؟

خدماتی که کارشناسان استادکار برای اجرای سقف کاذب ارائه می‌دهند شامل اجرای کناف با متریال است که برای هر متر مربع حدودا ۸۵ هزار تومان است. یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط استادکار اجرای هر ورق پلی کربنات با نصب است که تقریبا ۲۹۰ هزارتومان هزینه دارد، خدمات دیگری از جمله نصب شروانی به ازای هر متر مربع به قیمت تقریب ۴۵ هزار تومان و اجرا و نصب آرداواز برای هر متر مربع با قیمت ۶۰ هزار تومان را نیز ارائه می‌دهد.

اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. مصطفی می گوید

    سلام میخواستم ببینم که سقف های کاذب قابلیت تحمل چند کیلو وزن را دارن
    ممنون میشم راهنماییم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − دو =