پرده پانچ چیست و برای راهنمای خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

0

پرده پانچ که امروزه در دکوراسیون داخلی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، ضمن حفظ حریم خصوصی به جذاب‌تر شدن دکوراسیون خانه و محل کارتان کمک می‌کند. این نوع از پرده‌ها برای دکوراسیون پذیرایی، اتاق خواب و سالن‌های آرایشی گزینه بسیار مناسبی هستند. سوراخ‌های موجود در لبه بالایی پرده که به چوب پرده متصل می‌شوند، باز و بسته کردن پرده را برای مخاطب راحت‌تر کرده‌اند. از این‌رو نصب آن نیاز به زمان زیادی ندارد. در این مطلب از استادکار آنچه را که نیاز است در ارتباط با پرده پانچی بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا از پرده پانچ استفاده می‌شود؟

یکی از اصلی‌ترین مزایای پرده‌ پانچی سهولت استفاده از آن است. حلقه‌ یا سوراخ‌های متصل پانچ شده به لبه بالایی پارچه موجب می‌شود پرده به‌راحتی در امتداد میله پرده بلغزد. نصب پرده پانچ به شما این امکان را می‌دهد که پرده‌ها را بدون اینکه سر و صدایی تولید کند، به سرعت باز و بسته کنید. این پرده گزینه‌ای مناسب در طراحی‌ سبک معاصر و همین‌طور برای پنجره‌های بسیار بزرگ به شمار می‌رود.

نحوه دوخت و نصب جدیدترین مدل‌های پرده پانچی شیک و ساده
طراحی پرده پانچ ساده بوده و می‌توانید آن را روی هر مدل پارچه‌ای که مایلید اجرا کنید.

خوب است بخوانید: با انواع پرده برای داشتن خانه ای شیک آشنا شوید

مزایای پرده پانچ چیست؟

جدای از سهولت نصب و استفاده از پرده‌های پانچ و این واقعیت که به راحتی در سبک‌، رنگ‌ و پارچه‌های مختلف در دسترس هستند، از این مدل پرده می‌توان برای متناسب کردن اشکال غیرعادی پنجره نیز استفاده کرد. از جمله مزایای استفاده از پرده پانچی عبارتند از:

مقرون به‌صرفه

از آنجایی‌که می‌توانید از حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی برای پانچ کردن پرده استفاده کنید و انتخاب جنس پارچه نیز بر عهده شماست، خرید پرده پانچ می‌تواند کاملا مقرون به‌صرفه باشد. با توجه به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید خرید مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشید.

شستشوی آسان

با توجه به اینکه در پرده پانچ نسبت به سایر پرده‌ها پارچه کمی استفاده می‌شود، چین‌های کمتری نیز دارد. از این‌رو به ندرت پیش می‌آید که گرد و خاک روی آن جمع شود و شستشوی آسان‌تری دارد.

همینطور بخوانید: راهنمای کامل نظافت و شستشوی پرده در منزل

خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار

مناسب برای انواع پنجره‌ها

پرده‌های پانچی را می‌توان برای انواع پنجره‌ها استفاده کرد، به‌ویژه زمانی‌که با یک شکل منحصربه‌فرد مانند پنجره‌های قوسی سروکار دارید. برای نصب پرده، چوب پرده‌ای به اندازه عرض پنجره تهیه و نصب کرده، سپس پانل‌های پرده را به آن متصل کنید.

پرده پانچ چیست؟ مدل پرده‌های جدید پذیرایی ساده و ارزان
پوشاندن پنجره‌هایی با ظاهر قناس و بدقواره از جمله مزایای استفاده از پرده پانچ است.

تنوع در طراحی

انعطاف‌پذیری بالای پرده پانچ با انواع دکوراسیون، نقطه قوت حائز اهمیت این مدل پرده محسوب می‌شود. تنوع بالای طرح و رنگ پرده، آن را برای استفاده در دکوراسیون‌های مختلف منعطف کرده است. از طرفی اندازه پلیسه پرده پانچ بستگی به نزدیکی حلقه‌ها به یکدیگر دارد که شما با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید آنها را با فاصله کم یا زیاد سفارش دهید.

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار
خرید انواع پرده پانچ و مدل پرده‌های جدید پذیرایی ساده
پرده پانچ از مدل پرده‌های جدید پذیرایی ساده است که زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی خانه می‌دهد.

معایب استفاده از پرده پانچ چیست؟

  • در مورد پرده‌های پانچ چیز زیادی برای دوست نداشتن وجود ندارد، غیر از اینکه پرده‌ها به دلیل پلیسه‌ای که دارند، هرگز صاف به‌نظر نمی‌رسند. از این‌رو اگر به‌دنبال پرده‌های صاف و بدون چین هستی،  سراغ پرده پانچی نروید. با این حال اگر ظاهر موج‌دار و چین‌دار را دوست دارید، این پرده‌ها می‌توانند جذابیت و نقطه کانونی متفاوتی به فضای شما اضافه کنند.
  • ممکن است برخی از افراد دوست نداشته باشند که میله پرده در معرض دید قرار بگیرد. اگر این نکته برای شما نگران‌کننده است، منطقی خواهد بود که یک میله چوبی یا فلزی با ظاهری زیبا و انتهایی تزئینی داشته باشید.
  • اگر از حلقه‌های فلزی برای پانچ کردن پرده استفاده می‌کنید، ممکن است به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی شوند.

سخن آخر

دوخت ساده و همین‌طور قابلیت اجرای بالای پرده پانچ موجب محبوبیت زیاد این مدل پرده در دکوراسیون مدرن شده است. پرده نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند، از این‌رو انتخاب صحیح آن می‌تواند تحولی خاص و زیبا در منزل یا محیط کارتان ایجاد کند.

منبع: thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + یازده =