سبک لافت آپارتمان چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

0

سبک لافت آپارتمان، یک پلان باز و یک اصطلاح طراحی داخلی برای زندگی مدرن در ساختمان‌های باز است. در این سبک، بین فضاهای مختلف دیواری کشیده نمی‌شود و برای تفکیک فضا، از وسایل استفاده می‌گردد. گاهی هم سبک لافت به طور عمودی طراحی می‌شود. بنابراین در این سبک اتاق خواب به صورت نیم‌طبقه خواهد بود. بسیاری از مردم این سبک را دوست دارند، ولی برخی دیگر هم با آن ارتباط مثبتی برقرار نمی‌کنند. ایده فضای لافت، برای تعداد زیادی از جوانان در جهان بسیار جذاب و جالب است.

تعریف: آپارتمان لافت چیست؟

اصطلاح لافت، یک سبک دکوراسیون داخلی و واژه‌ای مربوط به طراحی داخلی برای فضای نشیمن باز است. در اصل این سبک، از ساختمان‌های صنعتی بدون استفاده نشات گرفته شده است.

در ابتدا از ساختمان‌های صنعتی بدون استفاده برای پدید آوردن سبک لافت استفاده می‌شد. اما امروزه طراحان داخلی با تلفیق ساخت و سازهای جدید با سبک صنعتی، از این روند استفاده کرده‌اند تا برای افراد علاقمند، سبک نوینی ابداع کنند. چیدمان آپارتمان‌های به سبک لافت، شبیه آپارتمان‌های کوچک بدون اتاق خواب است. اما این آپارتمان‌ها، از نظر اندازه و فضا بزرگتر هستند.

آپارتمان لافت چیست؟ دکوراسیون آپارتمان کوچک بدون اتاق خواب
سبک لافت برای فضاهای باز و بزرگ قابل اجراست. حداقل متراژ برای اجرای این سبک، 100 مترمربع است.

تاریخچه آپارتمان‌های لافت

تاریخچه سبک لافت را می‌توان در شهرهایی مانند نیویورک جستجو کرد. در دهه ۱۹۶۰، در محله‌های پایین منهتن در نیویورک، هنرمندان ساختمان‌های صنعتی بلااستفاده را به فضاهای اداری- مسکونی تبدیل کردند. برای استفاده از این‌گونه فضاها یا اجاره بهایی دریافت نمی‌شد، یا مبلغ آن بسیار کم بود. از این‌رو، زندگی در آپارتمان‌های طراحی شده به سبک لافت برای هنرمندان شهر نیویورک مقرون به صرفه بود.

طی سال‌ها، بسیاری از هنرمندان توسط افراد بساز و بفروش ترغیب شدند تا روی نسخه‌های لوکس از لافت‌های هنرمندانه سرمایه‌گذاری کنند. این آپارتمان‌ها اکنون میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسند.

امروزه آپارتمان‌های لافت منحصراً در اطراف شهرها یافت نمی‌شوند، بلکه در هر جای شهر قابل دسترسی هستند. محبوبیت زندگی در خانه‌های طراحی‌شده به این سبک، باعث تداوم این سبک معماری صنعتی و طراحی داخلی شده است. به همین دلیل این شیوه طراحی داخلی حتی به حومه شهرها و مناطق روستایی گسترش یافته است. امروزه انواع فضاهای مسکونی و اداری به سبک لافت ساخته می‌شود. به علاوه هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و مکان‌های برگزاری جشن‌ها از تغییر کاربری انبار به وجود آمده اند.

بیشتر بخوانید: آیا رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی از مد می‌افتد؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های کلیدی آپارتمان‌های لافت

  • در آپارتمان‌های سبک لافت، مواد اولیه و عناصر صنعتی مانند آجرهای اصلی دیوارها، لوله‌کشی، داکت‌کشی، کفپوش بتنی، فلزها، شیشه‌ها و چوب‌های کهنه نما به صورت برجسته دیده می‌شود.
  • این سازه‌ها به‌طور کلی دارای پلان‌ باز هستند و معمولاً دیوار ندارند.
  • این آپارنمان‌ها شامل یک فضای بزرگ با پلان‌های دست و دل‌بازانه و سقف‌های بلند هستند.
  • آپارتمان سبک لافت اغلب دارای پنجره‌های بلند از کف تا سقف است.
  • بسته به اندازه آپارتمان، ساکنان می‌توانند فضا را با پاراوان، پارتیشن، دیواره موقت، حمام، اتاق خواب یا دفاتر خانگی در فضای موجود تقسیم کنند. این کار موجب ایجاد حریم‌های خصوصی و کاهش سر و صدا می‌شود.
  • در برخی از آپارتمان‌های لافت، با ساخت نیم‌طبقه، اتاق خواب یا دفتر کار ساخته می‌شود. به این ترتیب از فضای عمودی و سقف بلند استفاده بهینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: طراحی پایدار چیست و چگونه در معماری استفاده می‌شود؟

سبک دکوراسیون لافت (Loft) در واحد آپارتمانی کوچک دارای نیم‌طبقه
از ویژگی‌های سبک لافت، نصب پنجره‌های بزرگ از کف تا سقف، بدون آویختن پرده است.

مزایا و معایب آپارتمان‌های لافت

مزایا

  • زندگی در آپارتمان با فضای باز، نقشه‌های انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند که می‌توانند در طول زمان در راستای تغییر سبک زندگی، بهینه شوند.
  • آپارتمان‌های سقفی با ویژگی‌های اصیل، حس شخصیت و تاریخی بودن را ارائه می‌دهند.
  • استفاده از این سبک، یک فضای بکر شبیه به یک بوم نقاشی خالی به ما ارائه می‌دهد که برای ایده‌پردازی و دکوراسیون خلاقانه ایده‌آل است.
  • فضاهای یکپارچه زندگی که در آن همه‌چیز در یک سطح است، می‌تواند برای افراد با توان حرکتی کمتر و سالمندان مناسب‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: با 15 ترکیب چیدمان مبلمان منزل، نشیمن خود را جذاب کنید

معایب

  • این سبک زندگی، می‌تواند برای افراد خانواده، هم‌اتاقی‌ها یا زوج‌هایی که در خانه کار می‌کنند، چالش‌برانگیز باشد.
  • فضاهای بزرگ، بکر و باز می‌توانند مشکلاتی برای کنترل سر و صدا و نور ایجاد کنند.
  • فضاهایی که برای کاربری صنعتی ساخته شده‌اند، دارای طراحی داخلی هوشمندانه نیستند و به اندازه خانه‌های طراحی‌شده به سبک غیر لافت، جذاب به نظر نمی‌رسند.
  • برای گرم کردن و خنک کردن چنین فضایی، نیاز به صرف انرژی زیادی وجود دارد که هزینه‌های اضافی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۱۲ ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

مزایا و معایب سبک لافت آپارتمان با دکوراسیون صنعتی و مدرن
از آنجا که در این سبک، دیوار یا جداکننده‌ای وجود ندارد، می‌توانید مثلا فضای میان آشپزخانه و سالن را با یک جزیره بزرگ و صندلی‌های بار از یکدیگر جدا کنید.
خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

تعاریف امروزی سبک لافت

استفاده اصلی از اصطلاح «لافت» به طبقه بالای یک سازه مانند فضای زیر شیروانی و زیر بام یک خانه اشاره داشته است. این روزها ولی تفسیر اصطلاح «لافت» تغییر پیدا کرده است و می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد. از آنجایی‌که آپارتمان‌های لافت در دهه‌های اخیر مرسوم شده‌اند، ممکن است در لیست موسسات املاک و مستغلات برای اهداف بازاریابی گنجانده شوند.

اگر در یک شهر بزرگ با عقبه صنعتی به دنبال خانه می‌گردید، می‌توانید در لیست موسسات و مستغلات دنبال چنین آپارتمان‌هایی باشید. مطمئنا انواع و اقسام فضاهای لافت، از زیرزمین بدون پنجره گرفته تا آپارتمان بدون اتاق، در این لیست‌ها پیدا خواهد شد. در عصر حاضر، یک آپارتمان بدون اتاق خواب و کوچک اغلب به‌عنوان یک «مینی لافت» تغییر کاربری می‌یابد.

اصطلاح «سبک لافت» همچنین می‌تواند به اتاق خواب نیم طبقه‌ای که دسترسی به آن از طریق نردبان یا راه پله میسر باشد، اتلاق شود. این اتاق‌ها در سازه‌هایی با سقف بلند بنا می‌گردند تا از فضای عمودی، حداکثر بهره برده شود. از نظر موسسات املاک و مستغلات، یک اتاق زیر شیروانی، یک آپارتمان، یک دفتر کار خانگی یا حتی یک انباری که به دفتر کار تبدیل شده است، می‌تواند به سبک لافت تعبیر یابد.

اصول طراحی داخلی در سبک لافت آپارتمان مدرن دارای نیم‌طبقه
رنگ‌های خنثی در سبک لافت کاربرد زیادی دارند و اکسسوارها به طور معمول از فلزات براق هستند.
بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

در جهان سبک‌های معماری متفاوتی وجود دارد و سبک لافت، یکی از آنهاست. این سبک مورد علاقه بسیاری از جوان‌ها قرار گرفته، چون دستشان برای چیدمان و دکوراسیون خانه، باز است. ولی در عین حال بسیاری از افراد این سبک را نمی‌پسندند. برخی افراد هم این سبک را بسیار صنعتی دانسته و آن را مناسب به کارگیری در محل سکونت خود نمی‌دانند.

چنانچه شما هم نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، آن را با استادکار به اشتراک بگذارید.

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =