نظافت ارگانیک چیست ؟

0

نظافت ارگانیک یعنی استفاده از مواد طبیعی و جایگزینی آنها با مواد شیمیایی در فرآیند شستشو و نظافت منزل که این عمل دست آوردها و متافع زیادی هم چون بهره گیری از مواد طبیعی ِسازگار با محیط زیست ، حفظ سلامت خانواده و داشتن یک نظافت کامل با هزینه کمتر را در برمی گیرد.

در واقع نظافت ارگانیک که معروف به نظافت سبز است ما می توانیم برای پاس داشت و احترام به محیط زیست اطرافمان از مواد طبیعی برای نظافت و شستشوی منزل، محل کار و به طور کلی محیط خود بهره بگیریم. این موضوع در درازمدت باعث افزایش کیفیت زندگی می شود و بدون شک باعث می شود که ما نقشی هرچند کوجک در حفظ و سلامت محیط زیست خود داشته باشیم.

نظافت ارگانیک
برای داشتن سبک زندگی سالم نیاز است که تغییر کنید و این تغییر با جایگزینی نظافت ارگانیک و استفاده از مواد طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی می تواند آغاز شود

چرا باید از نظافت ارگانیک استفاده کنیم؟

همه ما به خوبی می دانیم که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می تواند به سلامتی ما آسیب وارد کند. متاسفانه برخی از مواد سمی که تا کنون کشف شده اند، حتی به میزان بسیار کم، در محصولات پاک کننده ای که از آنها استفاده می کنیم، یافت می شوند.به عنوان مثال آمونیاک از جمله این مواد است که می تواند باعث ایجاد سوزش در پوست، چشم ها و دستگاه تنفسی ما می شود.

در نظافت ارگانیک دیگر خبری از این مواد آسیب زا نیست. چون ما استفاده از مواد ارگانیگ برای نطافت و  تمیز نگه داشتن محیط را به شما پیشنهاد می دهیم. استفاده از این مواد می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای حفظ سلامتی و ایمنی شما باشد. علاوه بر این شما با جایگزینی مواد ارگانیک به جای مواد شیمایی می توانید در میزان هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. برای شما که کودکان کنجکاوی دارید که همیشه به دنبال جستجوی چیزهای جدید هستند و باید همیشه مراقب آنها باشید که به این مواد شیمیایی دسترسی نداشته باشند، توصیه های مراقبت از کودکان در هنگام نظافت منزل را حتما مطالعه بفرمایید و برای نظافت منزل از نظافت ارگانیک بهره بگیرید.

چنانچه قصد شستشوی پرده در منزل خود را دارید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

نظافت ارگانیک
بدون شک مهم ترین دلیل برای استفاده از نظافت ارگانیک احترام به محیط زیست پیرامون ماست

مزیت های استفاده از نظافت ارگانیک چیست؟

کاهش میزان قرار گرفتن در مقابل سموم ، فرایندی است که در استفاده از نظافت ارگانیک اتفاق می افتد. شواهد موجود بسیاری نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص می تواند واکنش های تنفسی را تشدید کند. از بین بردن زباله های سمی، حتی اگر با این عنوان فروخته می شوند که ” ایمن برای استفاده در منزل زمانی که کودک یا زن باردار در منزل زندگی می کند اهمیت بسیار زیادی دارند. حتی برخی از مطالعات به بررسی تاثیر محصولات پاک کننده در بیمارستان ها بر روی کارکنان پرداخته اند، نتایج این مطالعات درباره وجود رابطه احتمالی بین استفاده از این مواد و ابتلای به آسم، بحث می کنند. توجه به این موضوعات استفاده از روش های نظافت ارگانیک را در معرض توجه بسیار قرار می دهد.

نظافت ارگانیک
استفاده از مواد طبیعی برای شستشو و نظافت منزل را نظافت سبز یا همان نظافت ارگانیک می گویند

از محصولات با اجزای سمی پرهیز کنید. اینکه خودتان را با شیوه های زندگی سبز در خانه تان تطبیق بدهید بسیار مهم است. مواد شیمایی مانند تریکلوزان در محصولات پاک کننده منزل و محصولات بهداشی رایج است، اما این ماده مشکلاتی مانند آسم ایجاد می کند. حواستان باشد که اضافه کردن مواد شیمایی به محیط زندگی تان می تواند پیامدهای خطرناکی داشته باشد. برای همین به شما پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده از نظافت ارگانیک و مواد طبیعی برای شستشوی منزل خود استفاده نمایید.

نظافت ارگانیک
شما می توانید به خوبی با جایگزینی مواد طبیعی در شستشو و نظافت منزل یک حسِ خوب نظافت ارگانیک را تجربه نمایید.

از چه موادی برای نظافت ارگانیک استفاده کنیم؟

اکنون با قبول این موضوع که سبک زندگی سالم برای ما بهتر است، می توانیم در مورد مواد جایگزینِ طبیعی به جای مواد شیمیایی صحبت کنیم. لازم است بدانید که دسترسی به مواد طبیعی شوینده برای همه آسان تر است و از طرفی در نظافت ارگانیک استفاده از مواد طبیعی باعث می شود از بروز بیماری های تنفسی و ایجاد آلرژی های متفاوت هم جلوگیری نمایید.

پس اگر فرزند کوچک یا فرد سالمندی در خانه دارید، به طور قطع به شما پیشنهاد می دهیم این بار برای شستشوی منزل از مواد طبیعی استفاده کنید و یک تجربه خوب از نظافت ارگانیک را داشته باشید.

نظافت ارگانیک
کمی با دقت به اطراف خود نگاه کنید و مواد جایگزین را برای نظافت ارگانیک پیدا کنید

مواد طبیعی جایگزین در نظافت ارگانیک

ساختن راه حل های طبیعی برای تمیز کردن منزل تان، آن هم بوسیله خود شما، می تواند محیط خانه شما را بدون مواد شیمایی و گازهای سمی، و با محیط زیست سازگار کند. موادی که در اختیار دارید را با دقت بررسی کنید. احتمالا می توانید مواد معدنی غیرسمی پیدا کنید که بتوانند به تنهایی یا به صورت ترکیبی به شکلی موثر در درخشان کردن خانه اتان به کار بیایند.

نظافت ارگانیک
مخلوط سرکه سفید و آب می تواند یک پاک کننده قوی چربی در نظافت ارگانیک باشد

سرکه: سرکه سفید برای حل کردن چربی بسیار موثر بوده و می تواند به پاک کردن سطوح آشپزخانه و حمام کمک کند. این به دلیل طبیعت اسیدی و اثرات آنتی باکتریال سرکه سفید است. تحقیقاتی در ژاپن نشان می دهند که خاصیت آنتی باکتریال اسید زمانی که دمای حلال آن افزایش یابد، افزایش می یابد و این نشان دهنده نیاز به استفاده از راه حل هایی گرم است. بدین منظور می توانید سرکه را به آبی که درون یک سطل یا درون بطری اسپری قرار دارد، اضافه کنید و از آن برای تمیز کردن پنجره ها، آینه ها یا کف استفاده کنید.

نظافت ارگانیک
استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه ها بهترین انتخاب در نظافت ارگانیک است

جوش شیرین : این ماده دارای خاصیت گندزدایی و همچنین سایندگی است. می توانید از آن برای سطوح حمام و آشپزخانه برای از بین بردن لک ها و حتی تمیز کردن داخل فر استفاده کنید. افزایش مقداری نمک باعث افزایش قدرت سایندگی آن می شود. این ماده برای تمیز کردن سینک های استیل، بدون ایجاد خش، بسیار مناسب می باشد. همچنین می توانید گاز یا ماشین لباسشویی خود را با استفاده از این ماده تمیز و براق نمایید. علاوه بر این، جوش شیرین ماده بسیار مناسبی برای باز کردن گرفتگی لوله ها می باشد. اگر فضای یخچال شما نیز بوی بدی گرفته است که برای شما آزاردهنده می باشد می توانید برای خوشبو کردن و از بین بردن بوی بد یخچال از جوش شیرین استفاده نمایید.

نظافت ارگانیک
کاربرد آب لیمو در نظافت ارگانیک بسیار موثر از مواد شیمیایی است و از طرفی باعث خوشبو شدن محیط و ضدعفونی شدن سطوح هم می شود.

آب لیمو : آب لیمو کپک را از بین می برد، چربی را پاک می کند و در بسیاری از موارد برای تمیز کردن منزل می توان از آن استفاده کرد. از بین بردن لکه های سخت روی شیرآلات استیل که با استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین با آب لیمو، از بین بردن لکه ها و کثیفی های روی لباس و ضدعفونی و پاک کردن ظروف از جمله کابردهای آب لیمو در ایجاد پاکیزگی در منزل است. با ترکیب کردن آب لیمو با روغن سرکه یا زیتون می توانید ترکیب تمیزکننده تری بسازید که عطر و بوی طبیعی نیز ایجاد می نماید.

نظافت ارگانیک
برای صیقل دادن پارکت و کفپوش می توانید از روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون : ترکیب روغن و زیتون و آب لیمو و صیقل دادن چوب با استفاده از این ترکیب، درخشندگی شگفت انگیز با عطری بسیار مطبوع روی چوب ایجاد می کند. از این ترکیب می توانید برای ایجاد سطحی درخشنده بر روی مبلمان منزل خود استفاده کنید.

جالب است بدانید که چای هم می تواند در نظافت ارگانیک نقش مهمی را ایفا را کند. می توانید کاربردهای چای در نظافت منزل را از اینجا مطالعه بفرمایید.

دوستان عزیز و همراهان گرامی، به خاطر داشته باشید سلامت زندگی را باید برای خود و عزیزان تان فراهم آورید و این کار میسر نیست مگر تغییر در شیوه و سبک زندگی کنونی ما. این روزها به دلیل استفاده آسان و کاربری های متعدد مواد شیمیایی و البته در دسترس بودن آنها، استفاده از مواد شیمیایی در

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
و شستشوی محیط های پیرامون رو به افزایش است.

اما این موضوع بالاخره روزی کره زمین را دچار فاجعه ای عظیم خواهد کرد. پس بیایید تا پیش از اینکه دیر نشده، برای حفظ محیط خود تغییر در سبک زندگی را با تغییر شیوه نظافت منزل خود و رسیدن به یک نظافت ارگانیک و سالم فراهم آوریم. موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 13 =