مراحل بازسازی خانه چیست؟

0

به کلیه فعالیت های عمرانی و ساختمانی که با کمترین میزان تخریب همراه باشد و موجب بهبود وضعیت سازه و دکوراسیون خانه و ساختمان شما شود، بازسازی می گویند. این سرویس، بخش های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت

می‌توان گفت همه ما انسان‌ها از تغییرات مثبت استقبال می‌کنیم به خصوص اگر این تغییر در محل زندگی ما روی دهد. وقتی حرف از تغییر دکوراسیون به میان می‌آید هیجان زده می‌شویم چرا که داشتن محیط زندگی زیبا برایمان جذابیت خاصی دارد. داشتن همان منزل قبلی با ظاهری جدید و دلپسند هوش از سرمان می‌برد. تصور کنیم اگر این قسمت یا آن اتاق را تغییر دهیم چقدر بهتر می‌شود. چقدر می‌توانیم فضای مورد استفاده بیشتری داشته باشیم. این‌گونه می‌شود که در دنیای بی پایان اینترنت به دنبال خانه جدید می‌گردیم و سعی می‌کنیم اطلاعاتی راجع به فضای بهتر، رنگ‌های بهتر و حتی فنگ شویی به دست بیاوریم. مراحل بازسازی خانه از الف تا ی چطور پیش می‌رود؟ در این مطلب سعی داریم این مراحل را برای اطلاع بیشتر برای شما شرح دهیم تا با روند بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه شوید و اگر قصد این کار را دارید با دید بازتری وارد این ماجرا شوید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

دلیل بازسازی

اولین سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است که چرا می‌خواهید خانه را بازسازی کنید؟ خانه را به‌تازگی خریده‌اید و می‌خواهید طبق سلیقه خودتان باشد؟ آیا با کمبود فضای کافی و قابل دسترس روبرو شده‌اید؟ آیا سقف یا دیوارها دچار آسیب شده‌اند؟ آیا با ترکیدگی لوله یا آسیب سیم کشی برق روبرو شده‌اید؟ آیا مدل خانه قدیمی و وسایل آن مستهلک شده‌اند؟ یا تنها برایتان تکراری شده و به تغییر نیاز دارید؟ هر کدام از این دلایل را داشته باشید، اگر مدل خانه را تغییر دهید در روحیه افراد ساکن در خانه تغییری مثبت بوجود می‌آورید، این خود موهبت بزرگی است. پس از یافتن دلایل بازسازی باید اطلاعاتی در مورد ساختمان خود داشته باشید. میزان آسیب ساختمان چقدر است؟ استحکام بنای شما چقدر است؟ آیا لوله‌ها نیاز به تعویض دارند؟ پس از پاسخ دادن به این سؤالات می‌توانید روال بازسازی را با پیدا کردن یک تیم کارشناس ماهر آغاز کنید.

روند بازسازی

پس از توافق با تیم معمار که بازسازی منزل شما را برعهده گرفته‌اند باید نقشه خانه جدیدتان را ببینید و ایده و نظرات لازم را بدهید تا نتیجه کار مطابق علاقه شما باشد. روند اصولی بازسازی خانه به دو بخش تقسیم می‌شود که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

۱- بازسازی بخش‌های اصلی که در استحکام و تعمیر آسیب‌های خانه مؤثر است.

سقف و ستون‌ها: در ابتدای بازسازی باید به وضعیت و استحکام سقف و ستون‌ها توجه ویژه‌ای داشت. در صورت خرابی یا وجود نم در سقف باید علت آن پیدا شود و به سرعت رفع شود. پس از آن با گچ کاری سقف ن را مستحکم کرد.

دیوارها: بخش بسیار مهمی از استحکام ساختمان دیوارها هستند. اگر دچار نم یا نشست و ترک خوردگی شده باشند به بازسازی اساسی احتیاج دارند. دیوارهای اصلی را نباید تخریب کرد چرا که وزن سقف و ستون‌ها را تحمل می‌کنند. پس باید آن‌ها را تا می‌توان تراشید و مراحل نازک کاری شامل گچ کاری و سفیدکاری را یک بار دیگر انجام داد. دیوارهایی که حامل بار سقف یا ستون‌ها نیستند را می‌توان با رعایت اصول ایمنی تخریب کرد تا فضای بیشتر و مفیدتری در اختیار داشت.

درب و پنجره: اگر خانه شما قدیمی است حتماً باید وسایلی را تعویض کنید که شامل درب و پنجره‌ها نیز می‌شود. امروزه با وجود پنجره‌های دوجداره می‌توانید هم ظاهر زیبایی به خانه خود دهید، هم منزل را در برابر سر و صدا، آلودگی، سرما و گرما عایق کنید. همچنین با استفاده از درب‌های ضد سرقت امنیت خانه را چند برابر کنید. برای دستشویی و حمام بهتر است از درب‌های ضد آب که با پوشش پلاستیکی پوشانده شده‌اند استفاده کنید.

ساخت و نصب پنجره

ساخت و نصب پنجره

  • نصب و ساخت انواع پنجره دو جداره و چهار جداره
  • ساخت و نصب پنجره UPVC و آلومینیمی
  • نصب پنجره دوجداره بدون تخریب
  • نصب و تعمیر دستگیره، قفل، لولا، رگلاژ و تنظیم پنجره و در
دریافت این خدمت از استادکار

علاوه بر مواردی که گفتیم، موضوعات دیگری مطرح هستند مانند تغییر مکان آشپزخانه یا دستشویی، اگر شما تصمیم به این کار گرفته‌اید باید بگویم دردسر بزرگی برای خودتان درست کرده‌اید. این کار نیازمند لوله کشی مجدد، انتقال فاضلاب، سیم کشی برق و … است.

۲- بازسازی داخلی که جهت زیبایی خانه انجام می‌شود.

سقف و ستون‌ها: برای زیبا سازی سقف و ستون‌های خانه انتخاب‌های زیادی مانند گچ‌بری‌های کلاسیک و جدید، چوب یا سقف کاذب پیش رو دارید. با در نظر گرفتن سبک خانه می‌توانید بهترین گزینه را برای یک سقف جذاب انتخاب کنید. توجه داشته باشید سقف باید ساده و شیک باشد و البته جایی نیز برای نورپردازی در نظر بگیرید.

دیوارها: پس از بازسازی و تجدید استحکام دیوارهای اصلی و شاید ایجاد دیوارهای غیر حامل جدید به بحث زیبایی دیوار می‌رسیم. انتخاب رنگ، کاغذ دیواری یا متریال‌هایی که به‌تازگی وارد بازار شده مانند چوب، سنگ یا آجرهای کلاسیک بستگی به سلیقه شما و البته راحتی افراد خانواده دارد. اصولاً هنگام انتخاب این مورد سردرگم می‌شوید و نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید. مطمئن باشید کمک گرفتن از یک فرد متخصص و با دانش کافی می‌تواند خیلی کارآمد باشد و انتخاب بهتر و ساده‌تری داشته باشید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

دستشویی و حمام: پس از تمدید عایق رطوبتی و اطمینان از محل درست قرارگیری دستشویی و حمام باید به زیبایی آن‌ها توجه کرد. شیرها به خاطر قرارگیری در فضای مرطوب و پر از بخار باید از جنس مرغوبی انتخاب شوند که به مرور زمان دچار زنگ زدگی نشوند. همچنین سادگی استفاده و ترکیب آب سرد و گرم مورد توجه است. فضای حمام باید آرامش بخش باشد چرا که علاوه بر نظافت شما می‌توانید یک روز سخت را با یک حمام آرامش بخش پایان دهید. اگر فضای کافی موجود است می‌توانید یک وان کوچک برای ریلکس کردن تعبیه کنید. سعی کنید از کاشی و سرامیک‌هایی استفاده کنید که تمیز کردن آن‌ها ساده تر باشد و شیارهای کمتری داشته باشند و البته استفاده از رنگ‌های روشن بهتر است. می‌توانید فضای دوش را با یک دیوار یا یک درب شیشه‌ای از باقی حمام جدا کنید که بتوانید در فضای باقی مانده مکان کوچکی برای لباس‌ها و حوله‌ها داشته باشید. قانون کاشی و سرامیک مناسب برای دستشویی نیز صادق است. تا جایی که می‌توانید باید از تجمع جرم و میکروب جلوگیری کنید.

آشپزخانه: فضای آشپزخانه باید طوری باشد که بتوان به راحتی در آن حرکت کرد و به تمامی وسایل دسترسی داشت. استفاده از کاشی‌هایی با رنگ مناسب و همچنین کابینت‌هایی که بهترین و بیشترین فضای ممکن را برای نگهداری وسایل و ظروف به ما بدهد از ملزومات یک آشپزخانه خوب است. البته نقش مهم سینک و شیرآلات را فراموش نکنید. سینک‌هایی با دو یا سه کاسه برای انجام همزمان چندین کار کارآمدتر هستند. از آنجایی که خانم‌های خانه دار بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند باید از فضای آرامش بخش و دنجی برخوردار باشند.

کف: وقتی از درب خانه‌ای وارد می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند کف خانه است. درگذشته مردم عادت داشتند تمامی کف خانه را با فرش بپوشانند که موجب افزایش گرمایش خانه می‌شد اما متأسفانه نظافت آن کار سختی بود. با مدرن شدن دکوراسیون فرش‌ها بخش کوچکی از دکوراسیون را تشکیل می‌دهند و بیشترین مانور روی کف‌های سرامیکی، سنگی یا چوبی است. این مسئله بستگی به سلیقه شما و همین‌طور سبک انتخابی منزل دارد. سنگ و سرامیک فضای خانه را مدرن و سرد می‌کنند ولی استفاده از چوب فضای صمیمی و گرم به شما می‌دهد. البته همان‌طور که گفتیم این بستگی به سلیقه شما دارد.

اثاثیه

پس از تکمیل بازسازی نوبت به تهیه اسباب و اثاثیه می‌رسد. می‌توانید بخش‌هایی از اثاثیه قدیمی که برای شما خاطره انگیز است یا آن‌ها را دوست دارید حفظ کنید و در چیدمان جدید با ترکیب اثاثیه مدرن سبک مخصوص خودتان را ایجاد کنید. تهیه اثاثیه نیز مانند باقی موارد به سلیقه شما بستگی دارد. ممکن است طرفدار سبک مدرن باشید یا همان سبک قدیمی و سنتی را بپسندید و البته با تلفیق این دو نیز می‌توانید سبک خاصی بوجود آورید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

پذیرایی: فراموش نکنید سالن پذیرایی مکانی برای جمع شدن افراد خانواده و همین‌طور مهمآن‌ها است. باید دارای فضای گرم و صمیمی باشد که مناسب مهمانی‌های رسمی نیز باشد. رنگ دیوارها را از رنگ‌های آرامش بخش انتخاب کنید. حتی می‌توانید یکی از دیوارها را با متریال جذابی پوشش دهید. همین‌طور می‌توانید سالن پذیرایی را با دیوارهای کاذب و جذاب از بقیه بخش‌های خانه جدا کنید. مبلمان راحتی که ساعتی روی آن بیارامید بهترین انتخاب است. در صورتی که فضای بیشتری دارید از یک ست مبل رسمی نیز در کنار مبل‌های راحتی بهره ببرید. فرش کوچکی که فضای میان مبل‌ها را پر کند و با رنگ آن‌ها هماهنگی دارد استفاده کنید. نورپردازی مناسب را فراموش نکنید، می‌توانید با استفاده از پرده مناسب و چراغ‌هایی که هم نور مناسب و هم ظاهر جذابی دارند آن را کنترل کنید. مجسمه‌ها و وسایل تزئینی مناسب و همین‌طور گلدان‌های سبز به جذابیت اتاق پذیرایی اضافه می‌کنند.

اتاق خواب: فضای اتاق خواب برای استراحت باید ساکت و ساده و با اثاثیه کمتری همراه باشد. یک تخت راحت و یک کمد مناسب برای لباس‌ها، همراه با رنگ‌های مورد علاقه‌تان برای پرده و روتختی اتاق خواب دوست داشتنی برای شما درست می‌کند. استفاده از پرده‌ای ضخیم و نور ملایم برای اتاق خواب بهتر است. استفاده از قاب عکس و تزیینات کوچک در دست شماست.

اتاق غذا خوری: اصولاً اتاق غذا خوری برای سادگی کار باید به آشپزخانه نزدیک‌تر باشد. یک میز ساده و مناسب برای تعداد افراد خانواده، انتخاب خوبی است. فراموش نکنید به راحتی صندلی‌ها و اندازه میز، با در نظر گرفتن فضایی که در اختیار دارید توجه کنید.

با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد و البته با کمک گرفتن از متخصصان بازسازی و طراحی دکوراسیون خانه خود را به بهشتی تبدیل کنید که تمامی اعضای خانواده از حضور در آن لذت ببرند. همچنین مهمانان هم از دیدن آن شگفت زده شوند، هم در خانه شما حس رضایت و آرامش داشته باشند. در امر بازسازی خانه هیچ چیز از سلیقه و رضایت شما و خانواده شما مهم‌تر نیست. رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنید، خانه باید مکانی برای آرامش خانواده باشد پس آن را همان‌طور که می‌خواهید بسازید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =