چرا شوفاژ گرم نمی شود؟ [همراه با اینفوگرافیک]

0

شوفاژ یکی از مهمترین وسایل گرمایشی در ساختمان‌های امروزی است. وسیله‌ای که مزایای فراوانی را به خود اختصاص داده و همین موضوع باعث شده دیگر در ساختمان‌های امروزی خبری از بخاری نباشد! اما شوفاژها و رادیاتورها مشکلاتی نیز دارد. یکی از مشکلات رایج، زمانی است که شوفاژ گرم نمی شود و نمی توانیم خانه خود را گرم کنیم.

این سوال همیشگی افراد مختلف است که چرا شوفاژ گرم نمی شود و باید چه اقداماتی برای رفع این مشکل انجام داد. برخی از راهکارها بری برطرف شدن این مشکل ساده است و برخی دیگر نیاز به افراد متخصص دارد.

در ادامه سعی می‌کنیم به رایج ترین مشکلاتی که باعث می‌شود شوفاژ گرم نشود اشاره کنیم. اگر در منزل شما هم شوفاژ گرم نیم شود بهتر است موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

چرا شوفاژ گرم نمی شود

هواگیری را از یاد برده اید

یکی از اقدامات اولیه پس از اینکه متوجه شدید شوفاژ گرم نمی شود، این است که رادیاتورها را هواگیری کنید. هواگیری رادیاتورها کار سختی نیست و به سادگی می‌توانید آن را انجام دهید.

برخی از شوفاژها برای هواگیری نیاز به آچار مخصوص به خود را دارند و برخی دیگر با استفاده از پیچ گوشتی باز می‌شوند. هواگیری پکیج و هواگیری شوفاژ و رادیاتور یکی از مهمترین ملزومات تعمیر و نگهداری شوفاژ و سیستم گرمایشی نوین است.

اگر نمی توانید مراحل هواگیری شوفاژ را انجام دهید، بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید. اپلیکیشن استادکار محل مناسبی است تا بتوانید به بهترین متخصصان دسترسی داشته باشید. نکته قابل توجه این است که بهترین‌ها چه از نظر کیفیت کار و چه از نظر به صرفه بودن هزینه‌ها در این اپلیکیشن دور هم جمع شده اند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

فشار پکیج پایین است

اگر هواگیری را به درستی انجام داده اید و باز هم شوفاژ گرم نمی شود، ممکن است به فشار پکیج مربوط باشد. فشار پکیج باید حداقل روی ۱٫۵ بار باشد. در صورتی که میزان فشار پکیج از این میزان کمتر نشان داده شده باشد، احتمال اینکه با مشکل گرم نشدن شوفاژ مواجه شوید زیاد است. حتی ممکن است فقط یکی از شوفاژها گرم نشود و بقیه مشکلی نداشته باشند.

پایین بودن فشار پکیج یکی از رایج ترین عللی است که متخصصان پس از دریافت گزارش در مورد اینکه شوفاژ گرم نمی شود، به آن پی می‌برند. برای برطرف شدن این مشکل می‌توانید با انجام برخی راهکارها فشار پکیج را افزایش دهید. البته استفاده از افراد متخصص نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

لوله‌ها جرم گرفته است

در برخی از مواقع ممکن است لوله‌های متصل به شوفاژها دچار رسوب شده باشند. زمانی که شوفاژ گرم نمی شود احتمال گرفتگی لوله‌ها نیز بسیار زیاد است. در نتیجه بهتر است اگر با بررسی موارد قبل به نتیجه‌ای نرسیدید، حتما به سراغ چک کردن لوله‌ها بروید. رسوب داشتن لوله‌ها باعث افت فشار آب شده و در نتیجه مشکلات زیادی را برای رادیاتورها ایجاد می‌کند که یکی از آن‌ها گرم نشدن شوفاژ است.

حل کردن این مشکل حتما نیاز به حضور متخصص دارد. برای اینکه برطرف کردن مشکل گرم نشدن شوفاژ، باید با استفاده از محلول‌های خاص، مبدل حرارتی جرم زدایی شود. استفاده از محلول‌های بی کیفیت و یا نداشتن تجربه برای این کار ممکن است به پکیج شما آسیب وارد کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم حتما از حضور افراد متخصص بهره بگیرید.

چرا شوفاژ گرم نمی شود و دمای آن کم است؟

شعله پکیج مناسب نیست

شوفاژ گرم نمی شود و همه موارد بالا مورد بررسی قرار گرفته اند. حالا زمان بررسی شعله پکیج است. در واقع ممکن است مشکل از شعله و دمای آب باشد. این بدان معنی است که گرم نشدن شوفاژ می‌تواند به دلیل گرم نشدن کافی آب اتفاق افتاده باشد.

برای برطرف شدن این مشکل می‌توانید شعله مشعل را بیشتر کنید تا به صورت موقتی مشکل برطرف شود. با این حال اگر بخواهید به صورت کامل مشکل را برطرف کنید، بهتر است از افراد متخصص برای چک کردن و سرویس مشعل پکیج کمک بگیرید.

یکی از مشکلات رایجی که باعث خوب کار نکردن مشعل پکیج شده و در نتیجه آن شوفاژ گرم نمی شود این است که مشعل به خوبی نصب نشده است. تکنسین مخصوص پکیج با بررسی نصب مشعل، مشکلات احتمالی آن را برطرف می‌کند.

فشار آب ساختمان پایین است

یکی از دلایل خنده داری که باعث و بانی گرم نشدن شوفاژ است، فشار پایین آب ساختمان است. در چنین شرایطی اصلا نیازی به خبر کردن افراد متخصص نیست. کافی است کمی صبر کنید تا فشار آب افزایش پیدا کند.

البته اگر به صورت معمول فشار آب ساختمان پایین باشد، احتمال اینکه پمپ ساختمان خراب شده باشد زیاد است. اگر هم ساختمان شما تعداد طبقات کمی دارد و اصلا پمپ ندارید، بهتر است به فکر خرید یک پمپ و منبع آب کارآمد برای ساختمان خود باشید. برای نصب پمپ آب نیز می‌توانید روی متخصصان استادکار حساب ویژه باز کنید.

شیر آب رادیاتور خراب شده است

یکی از دلایلی که باعث گرم نشدن شوفاژ است، مشکلات شیر آب شوفاژ است. اگر شوفاژ گرم نمی شود حتما شیر آب رادیاتور را چک کنید. اگر شیر رادیاتور خراب شده باشد، رفت و آمد آب در آن به درستی انجام نشده و در نتیجه نمی تواند گرم شود.

برای تعویض شیر آب رادیاتور حتما توجه داشته باشید. فشار آب موجود که دمان آن نیز زیاد است، ممکن است به شما آسیب وارد کند. همچنین ممکن است پس از وارسی شیر و باز شدن واشر آن، آب به اطراف پاشیده شود. در نتیجه حتما مراقب دیوار و وسایل اطراف آن باشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای این مشکل حتما با تکنسین تماس حاصل کنید. شما می‌توانید در اپلیکیشن استادکار بهترین تکنسین‌ها را در زمینه نصب و راه اندازی پمپ انتخاب کنید.

شوفاژ گرم نمی شود و شیر آن خراب است

باز هم هواگیری کنید

اگر تمام موارد بالا را انجام داده اید و نتیجه نگرفته اید، بهتر است یک بار دیگر هواگیری شوفاژ را انجام دهید. ممکن است هواگیری رادیاتور را به خوبی انجام نداده باشید و در نتیجه هنوز شوفاژ گرم نمی شود. توجه داشته باشید که اصول هواگیری پکیج و رادیاتور بسیار مهم است و باید در مراحل هواگیری به آن دقت شود.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

وقتی شوفاژ گرم نمی شود و برخی مراحل ساده آن توسط شما چک شد، بهتر است خیلی سریعتر به تکنسین‌های موجود در استادکار متصل شوید. با این کار خیلی سریع مشکل شوفاژ برطرف شده و گرما به خانه شما باز می‌گردد.

اگر شما هم تجربه‌ای در مورد گرم نشدن شوفاژ داشته اید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =