بدترین ترند دکوراسیون داخلی در قرن ۲۱ را کنار بگذارید

0

حتما این روزها شما هم واژه “ترند” را بیشتر از گذشته می‌شنوید. مثلا ترند سال ۲۰۲۲، ترند کابینت ۲۰۲۲، ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ و الی آخر. اما آیا می‌دانید ترند چیست؟ ترند (trend) در لغت به معنی روند و گرایش است و در حوزه‌های مختلف، معانی گوناگونی دارد. اما در اصل، همگی به فراگیر شدن یک موضوع اشاره دارند.

هرچند امتحان کردن ترندها، سرگرم‌کننده و جالب است، اما ترند دکوراسیون یا هر ترند دیگری را نباید چندان جدی گرفت. چراکه به احتمال زیاد این ترندها به همان سرعتی که به وجود می‌آیند، به همان سرعت هم از بین می‌روند. ضمنا هنگامی‌که ترندها از مد می‌افتند، دیگر نه‌تنها مورد پسند نیستند، بلکه اغلب زشت و کسل‌کننده دیده می‌شوند.

در این مقاله تعدادی از بدترین ترندهایی که در صد سال گذشته وارد عرصه دکوراسیون شده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه، با ما همراه باشید.

بدترین‌ها در ترند دکوراسیون قرن گذشته، چه مواردی هستند؟

اگر سن شما بالای ۵۰ سال باشد، حتما برخی از این موارد را به چشم خود دیده‌اید. اما اگر کم‌سن‌تر هستید، احتمال دارد در عکس‌های قدیمی تعدادی از این موارد را دیده باشید. شاید هم افراد بزرگتر خاطراتی در مورد ترند دکوراسیون قدیمی برایتان تعریف کرده باشند. اما به هر صورت، مرور این بدترین‌ها، جالب خواهد بود:

  1. وسایل رنگی در حمام و تزیینات طلایی در آشپزخانه

شاید شما هم آووکادو و میوه‌های مصنوعی طلایی‌رنگ را که روزگاری ترند دکوراسیون آشپزخانه بوده‌اند، به خاطر داشته باشید. شاید هم حمام‌هایی با دکوراسیون صورتی و فیروزه‌ای، هنوز در خاطرات شما نقش بسته باشند. اکثر افراد در گذشته، چنین ترندهایی را دنبال کرده‌اند. اما این روزها به خود می‌گویند ای کاش هرگز این کار را نمی‌کردم!

اگر می‌خواهید بدانید رنگ سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون چیست، این مقاله را بخوانید: رنگ سال ۲۰۲۲ چیست و چگونه آن را در دکوراسیون به کار ببریم؟

  1. مکرومه

حدود ۵۰ سال پیش مکرومه، ترند دکوراسیون بود. به‌خصوص آویزهای دیواری و سقفی برای نگه داشتن گلدان‌ها، در اکثر خانه‌ها دیده می‌شد. حتی برخی برای داشتن مکرومه‌های زیباتر، خودشان مکرومه‌بافی را یاد می‌گرفتند. حدود ۱۰ سال پیش هم پیشنهاد شد که مکرومه دوباره ترند دکوراسیون شود. اما صنعت دکوراسیون خانگی از آن استقبالی نکرد و این پیشنهاد، عملی نشد، ولی چند سالی هست که دوباره می‌توان این هنر را در دکوراسیون مشاهده کرد.

در این مورد بیشتر بخوانید: مکرومه چیست و چگونه در دکوراسیون استفاده می‌شود؟

دو آویز مکرومه رنگارنگ روی دیوار اتاق به عنوان ترند دکوراسیون 2021
یک ترند دکوراسیون که توسط سلیقه جمعی پس زده شد، مکرومه بود. امروزه این هنر در حال منسوخ شدن است و به هیچ‌وجه ترند سال ۲۰۲۲ نیست.
  1. روکش پلاستیکی برای مبلمان

شاید در ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ قابل تصور نباشد، اما حدود ۳۰ سال پیش برای مبلمان، روکش پلاستیکی دوخته می‌شد. اگر در آن سال‌ها، از حیوان خانگی در خانه نگهداری می‌شد، مطمئناً وجود روکش پلاستیکی کمک‌کننده بود ال موها به راحتی از روی مبلمان تمیز شوند. اما امروزه، اگر به خانه‌ای رفتید که مبلمانش روکش‌ پلاستیکی داشت، با احتیاط روی آن بنشینید. چون بخش‌هایی از بدن که با لباس پوشانده نشده‌اند، به راحتی به این پوشش پلاستیکی می‌چسبند!

خواندن این مقاله هم برای آشنایی با مبلمان ترند ۲۰۲۲ مفید است: با شناخت ترند مبلمان ۲۰۲۲، امسال هم به روز بمانید

یک کاناپه تک نفره طوسی که روی آن روکش پلاستیکی کشیده شده
ترند سال ۲۰۲۲، اصلا پذیرای این روکش‌های پلاستیکی نیست. پس بهره گرفتن از آنها را حتی برای حفظ دوام مبلمان، فراموش کنید!

چنانچه دنبال تعمیرکار ماهر برای مبلمان یا سرویس خواب خود هستید، باید بدانید که استادکاران باتجربه ما این کار را با بالاترین کیفیت برای شما انجام خواهند داد:

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. گیاهان مصنوعی از جنس ابریشم

برخی از این گیاهان مصنوعی زیبا هستند، اما بسیاری این‌گونه نیستند. اگر تصمیم به استفاده از وسایل مصنوعی برای تزیین منزل دارید، بهتر است کوچک باشند. در ضمن باید از آنها به اندازه استفاده کنید، نه خیلی زیاد! چنان‌چه حق انتخاب دارید، همیشه به سمت وسایل تزیینی طبیعی از جمله گلدان‌هایی با گل‌های طبیعی بروید، زیرا نه‌تنها ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هستند، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید خواهند بود.

بیشتر بدانید: ترند گیاهان ۲۰۲۲، چگونه بهترین گیاهان را انتخاب کنیم؟

  1. طرح‌های مشابه و تکراری

شاید این مورد را در ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ نبینید. اما در ۳۰ الی ۴۰ سال گذشته، افراد زیادی طرح پرده‌ را با مبل‌، کوسن‌، کاغذ دیواری، رومیزی و غیره ست می‌کردند. به یاد داشته باشید که زیاد بودن یک طرح زیبا، در نهایت زشت می‌شود. بنابراین الگوهایی را پیدا کنید که مکمل هم باشند نه مشابه هم! مثلا مبلمان ترند ۲۰۲۲، نقش‌های مکملی با فرش یا پرده دارد. اما همان طرح پرده، در رویه مبل یا کاغذ دیواری تکرار نمی‌گردد.

  1. روشوییهای کاسه‌ای

این نوع روشویی‌ها برای اولین بار، ۲۵ الی ۳۰ سال پیش ساخته و سپس به سرعت به یک ترند دکوراسیون لوکس برای سرویس‌های بهداشتی تبدیل شدند. اما ابعاد و به‌خصوص ارتفاع آنها به گونه‌ای بود که در زمان استفاده، به هیچ‌وجه مناسب نبودند. به همین علت، به سرعت جایگاه خود را در ترند دکوراسیون، از دست دادند.

یک روشویی کاسه‌ای سرامیکی در کنار آینه دستشویی و جاحوله‌ای
این نوع روشویی‌ها، در ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ رسما قدیمی به شمار می‌روند و دیگر جایی در ترند دکوراسیون امروزی ندارند.
  1. تاکسیدرمی

تاکسیدرمی به معنای نگهداری درازمدت پیکر جانوران به‌عنوان یک وسیله تزیینی است. این ترند دکوراسیون حدود ۳۰ سال قبل در خانه‌ها و گاهی هم در مکان‌هایی مانند هتل‌ها یا رستوران‌ها دیده می‌شد. اما در سال‌های اخیر، کمتر فردی در خانه تاکسیدرمی نگه می‌دارد. لازم است بدانید که این مورد اصلا در ترند دکوراسیون ۲۰۲۲، دیده نمی‌شود.

چند حیوان تاکسیدرمی شده در آشپزخانه قدیمی
ترند سال ۲۰۲۲، سلامت‌محور است. پس از آنجا که تاکسیدرمی، آلودگی‌ها را به خود می‌گیرد و تمیز کردن کامل آن ممکن نیست، دیگر در ترند دکوراسیون دیده نمی‌شود.
  1. تابلو فرش

در زمان‌های قدیم، تابلو فرش در اتاق نشیمن یا پذیرایی، یک وسیله مجلل به حساب می‌آمد. اما این روزها افراد آن را محلی برای تجمع انواع آلودگی‌ها و میکروب‌ها می‌دانند. البته تابلو فرش هنوز در برخی اتاق خواب‌ها دیده می‌شود، اما ترند سال ۲۰۲۲ نیست.

در این زمینه بیشتر بخوانید: شیوه نظافت تابلو فرش و راهکارهای تمیز کردن آن

برای استفاده از خدمات قالیشویی و رفوگری استادکار، در کادر زیر، گزینه “دریافت این خدمت از استادکار” را کلیک و سفارش خود را ثبت نمایید:

قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. نقش پلنگی

این ترند دکوراسیون، باعث به وجود آمدن بحث‌های گسترده‌ای شده است. زیرا هنوز هم بسیاری از افراد، این نقش را می‌پسندند. اما بهتر است  روی لباس، کیف یا کفش باشد تا در دکوراسیون خانه. نقش پلنگی زمانی‌که در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود، قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد.

  1. پرداخت‌های مصنوعی

در دهه‌های ۸۰ و ۹۰، پرداخت‌های مصنوعی (مانند رنگ زدن با اسفنج) بسیار رواج پیدا کرد. اما در به کارگیری آنها آنقدر زیاده‌روی شد که اکنون هر وسیله با پرداخت مصنوعی، قدیمی به نظر می‌رسد. اگر در خانه خود وسیله‌ای با چنین پرداختی دارید، بهتر است آن را رنگ کنید. این کار فوراً جلوه دکوراسیون را تازه می‌کند.

  1. به کار گرفتن کلمات روی دیوار

زندگی، پرواز، دوستی، عشق. همه این کلمات پرمعنا و زیبا هستند. ولی به کار بردن نقش کلمات روی دیوارهای خانه، باعث می‌شود این احساس را داشته باشید که گویی در یک کتاب زندگی می‌کنید. در ترند سال ۲۰۲۲، دیوارهای ساده یا چندرنگ بیشتر ترند هستند.

برای آشنایی با ترند کابینت ۲۰۲۲ و ترندهای آشپزخانه، این مقاله را بخوانید: این ۷ ترند آشپزخانه هرگز از مد نمی‌افتند

جهت آشنایی با خدمات متنوع استادکار و بهره‌گیری از این خدمات، همین حالا اپلیکیشن ما را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  1. فرش در حمام

فرش زیبایی که در حمام خود می‌اندازید، تبدیل به محلی برای تجمع میکروب‌های آنجا می‌شود. پس توصیه می‌کنیم حتی برای تزیین این مکان، هرگز از فرش استفاده نکنید. پادری را هم بیرون از حمام بگذارید تا رطوبت، آن را به محلی برای رشد میکروب‌ها تبدیل ننماید. چراکه ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ علاوه بر زیبایی، به بهداشت محیطی نیز فکر می‌کند.

این مقاله، ایده‌های خوبی به شما خواهد داد: انواع کابینت روشویی را بشناسید و قیمت آنها را بدانید

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی با کابینت روشویی چوبی و فرش قهوه‌ای
برای به روز کردن دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی خود، خرید یا تعویض فرش را فراموش کنید. به جای آن، با ایده گرفتن از ترند کابینت ۲۰۲۲، یک کابینت روشویی جذاب تهیه کنید.

به جای بدترین ترند دکوراسیون چه کنیم؟

در این مقاله، بدترین ترند دکوراسیون قرن گذشته را شناختید. همچنین با ترند دکوراسیون ۲۰۲۱، ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ و رنگ سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون آشنا شدید. اما پیشنهاد می‌کنیم برای به‌روز کردن دکوراسیون منزل خود، در کنار مبلمان ترند ۲۰۲۲ یا ترند کابینت ۲۰۲۲، به ایده‌ها و سلایق خود هم توجه کنید. چون ترند سال، چند ماه دیگر عوض می‌شود. اما تعویض کل دکوراسیون خانه، نه منطقی به نظر می‌رسد و نه اقتصادی. پس برای تغییر دکوراسیون، به گونه‌ای عمل کنید که همیشه از دیدنش، لذت ببرید و فاکتور زمان روی آن تاثیرگذار نباشد.

  • منبع: https://www.thespruce.com/worst-decorating-trends-2213389
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + دوازده =