خواص عناب ؛ ۲۴ خاصیت عناب برای زیبایی و سلامت پوست و مو

0

آیا از خواص عناب موجود در روایات قرآن و تاثیر آن بر سلامتی پوست، مو و زیبایی اطلاع دارید؟ در این پست قصد داریم لیستی از مهم‌ترین خاصیت‌های این میوه سالم و مفید را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

خواص عناب برای سلامت بدن را بشناسید

میوه رسیده عناب طرفداران مخصوص خود را دارد. اما به نظرتان چرا این میوه دارای محبوبیت است؟ خواص عناب برای سلامت پوست، مو و زیبایی آن را به انتخابی سودمند برای افرادی بدل کرده که به زیبایی و جوانی پوست‌شان اهمیت می‌دهند. این میوه دارای مزه‌ای ترش و شیرین است و حتی در روایات در کنار میوه‌های بهشتی نظیر انجیر برای مصرف آن توصیه شده است.

خواص عناب به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای بدن ضروری می‌باشند. میوه کوچک عناب سرشار از پتاسیم و ویتامین C است همچنین میتوانید منبع مناسبی از سدیم، کلسیم، آهن و منیزیم باشد. با مصرف آن میتوانید از ۲۴ خواص عناب به شرح زیر بهره‌مند شوید:

  1. خواب خوب و آرام: اگر مشکل خواب دارید عصاره دانه عناب را تهیه و مصرف کنید. عصاره دانه عناب سیستم اعصاب را آرام کرده و فشارهای ذهنی را برطرف می‌کند.
  2. گردش خون مناسب: عصاره میوه عناب به گردش خون بدن کمک می‌کند. با دریافت آهن از دانه‌های عناب، مشکلات شمارش خون مربوط به سلول‌های قرمز مرتفع می‌شود.
  3. برطرف کردن کم خونی: آهن موجود در دانه‌های عناب کمک می‌کند تا برای مقابله با بیماری‌های کم خونی، به تعداد کافی سلول های قرمز در اختیار داشته باشید. همچنین فسفر از دیگر عناصر موجود در دانه‌های عناب است که باعث تولید سلول‌های خونی در بدن می‌شود.
  4. تقویت استخوان: با دریافت کلسیم کافی از دانه عناب میتوانید استخوان‌هایی قوی و مستحکم داشته باشید. آهن و فسفر نیز از دیگر عناصر موجود در دانه‌های عناب هستند که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند.این مواد معدنی برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید هستند.
  5. کنترل وزن بدن: فیبر موجود در دانه عناب برای سلامت سیستم گوارش مفید است و میتواند برای دریافت کالری کمتر در راستای کاهش وزن به شما کمک کند. اگر به دنبال استفاده از روش‌های طبیعی برای کنترل و کاهش وزن خود هستید پیشنهاد می‌شود مطلب پیشین استادکار با عنوان «خواص روغن سیاه دانه برای پوست، لاغری و زیبایی» را مطالعه کنید.
  6. تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین‌های A و C به افزایش قابلیت سیستم ایمنی بدن و مقابله با التهاب، عفونت، سرماخوردگی و سرفه کمک می‌کنند. برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و آنفولانزا از عصاره دانه عناب استفاده کنید.
  7. کاهش استرس: برای کاهش استرس روزانه خود، عصاره دانه عناب را مصرف کنید. این عصاره برای آرامش اعصاب و از بین بردن اضطراب مفید است.
  8. مبارزه با سرطان: دانه‌های عناب و عصاره دانه عناب با حذف رادیکال‌های آزاد خون و سلول‌ها به پیشگیری از سرطان کمک می‌کنند. در واقع دانه عناب یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود که با مصرف عصاره آن میتوانید از بیماری‌های مزمن در امان بمانید.
  9. بهبود عملکرد سیستم گوارش: فیبر موجود در میوه عناب به هضم آسان غذا کمک کرده و به طور همزمان مواد سمی و غیرضروری بدن را از بین می‌برد. با مصرف این میوه میتوانید سلامت روده و کبد خود را تضمین کنید.
  10. افزایش انرژی: اگر در طول روز احساس بی‌حالی و خستگی می‌کنید این میوه میتواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. همچنین در روزهای کاری طولانی و سخت میتواند برای تقویت قوای جسمانی‌تان مفید واقع شود.
  11. پاکسازی و تصفیه خون: دانه عناب خون را از مواد سمی و مضر پاک کرده و خواص آنتی اکسیدانی عناب به رفع سموم بدن و تصفیه خون کمک می‌کند.
  12. داشتن قلبی قوی: برای سلامت قلب خود از دانه‌های عناب استفاده کنید. این میوه با کاهش فشار خون به کارکرد مناسب قلب کمک می‌کند.

تاثیر عناب بر زیبایی و جوانی پوست

روغن عناب برای شادابی و جوانی پوست یک معجزه بی‌نظیر است. برخی از فواید عناب برای زیبایی پوست عبارت است از:

خواص عناب برای سلامت پوست، مو و زیبایی
تاثیر عناب بر زیبایی و جوانی پوست عبارت است از: پاکسازی پوست، از بین بردن آکنه، داشتن پوستی صاف، جلوگیری از پیری زودرس پوست، تولید کلاژن مورد نیاز پوست، درمان مشکلات رنگدانه پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش (uv) خورشید.
  1. پاکسازی پوست: روغن دانه عناب با حذف استرس بدن و خواص آنتی اکسیدانی به پاکسازی پوست از گرد و غبار و ناخالصی و همچنین باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند.
  2. از بین بردن آکنه: وجود ویتامین‌های A و C در عناب، پوست شما را از عفونت‌ها و التهاب‌هایی نظیر؛ اگزاما، عفونت‌های قارچی و سایر اثرات باکتریایی محافظت کرده و پوستی درخشان و سالم برایتان به ارمغان می‌آورد.
  3. داشتن پوستی صاف: روغن عناب با از بین بردن خشکی پوست، آن را صاف و مرطوب نگاه می‌دارد و با جذب مواد معدنی آن میتوانید پوستی روشن‌تر داشته باشید.
  4. جلوگیری از پیری زودرس پوست: عناب با از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن و مبارزه با اضطراب و تنش، مانع از ایجاد نشانه‌های مختلف پیری زودرس مانند خطوط، چین و چروک و ایجاد نقاط تاریک و کدر روی پوست می‌گردد.
  5. تولید کلاژن: خوردن منظم میوه عناب به تولید کلاژن در بدن کمک می‌کند. کلاژن یک اسید آمینه ضروری است که به فراوانی در بافت‌هایی نظیر تاندون‌ها، استخوان‌ها، غضروف‌ها و.. یافت می‌شود. همچنین کلاژن به حفظ خاصیت الاستیک پوست کمک می‌کند. تأمین و نگهداری سطح کلاژن برای سلامتی پوست بسیار ضروری است که عناب این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهد.
  6. درمان رنگدانه پوست: از دیگر خواص عناب میتوان به ترمیم سلول‌های پوستی و عدم تغییر رنگدانه پوست اشاره کرد. این مزیت عمدتا به دلیل وجود ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و ضمن ممانعت از ایجاد پیری زودرس به درمان سلول‌های پوست و رنگدانه‌ها کمک می‌کنند.
  7. محافظت از پوست در برابر پرتوهای UV اشعه خورشید: ترکیبات موجود در عناب از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV (اشعه ماورای بنفش) محافظت می‌کند. این اشعه برای سلامت پوست مضر است و به سلول ها و بافت‌های پوست آسیب می‌رساند ضمن اینکه خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می‌دهد.

 با عناب موهایی درخشان و پرپشت داشته باشیم

مزایا و خواص عناب تنها به سلامت عمومی بدن و پوست منتهی نمی‌شود، برخی از فواید و خواص عناب برای مو عبارت است از:

خواص عناب برای سلامت پوست، مو و زیبایی
مصرف منظم عناب کمک میکند تا رشد موها افزایش پیدا کند همچنین موجب کاهش ریزش مو شده و شوره سر را از بین می‌برد. عناب، میوه جوانی است که با کمک مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن می‌توانید موهایی براق و درخشان داشته باشید.
  1. افزایش رشد مو: عناب منبع خوبی برای تامین مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد مغذی و.. است. مجموعه این عناصر عناب را به میوه جوانی تبدیل کرده است. مصرف منظم عصاره عناب باعث حفظ سلامت پوست سر و همچنین افزایش رشد مو می‌گردد. ضمن اینکه با بهبود بخشیدن به گردش خون در پوست سر به تغذیه فولیکول‌های مو و پوست سر کمک میکند. وجود مواد مغذی نظیر روی، آهن و مس در عناب به بهبود سلامت پوست سر و در نتیجه افزایش رشد مو کمک می‌کند.
  2. کاهش ریزش مو: مواد مغذی موجود در عناب مانند ویتامین‌های C و A  و سایر آنتی اکسیدان‌ها با تغذیه مناسب فولیکول‌های مو آنها را از آسیب و شکستگی مصون می‌دارند و مانع از ریزش مو می‌شوند.
  3. داشتن موهایی درخشان و براق: عصاره میوه عناب دارای ویتامین‌هایی مانند روی، مس و آهن است و میتواند مثل یک ماسک طبیعی مو به تقویت موهای سر، درخشندگی و براقی آن کمک کند.
  4. درمان آکنه پوست سر: اکنه یک بیماری پوستی شایع است که میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. دلیل اصلی بروز آکنه، مسدود شدن حفره‌های پوست به خاطر سموم و آلاینده‌ها است. ترکیبات موجود در عناب نه تنها فولیکول‌های موی سر را از استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکا‌های آزاد محافظت می‌کند بلکه به دفع مناسب سموم بدن کمک می‌کند. این کار مانع از تجمع سموم در منافذ پوست و همچنین پوست سر شده و خطر بروز آکنه را به شدت کاهش می‌دهد.
  5. درمان شوره سر: شوره سر یک بیماری رایج  و مربوط به خشکی پوست سر است و خوردن منظم میوه عناب با بهبود گردش خون در سر و جذب مواد مغذی مانع از ایجاد خشکی پوست شده و در نتیجه  به درمان شوره سر نیز کمک می‌کند.

نظرات و پیشنهادات

به خاطر داشته باشید که استفاده از تکنیک‌ها و رازهای شادابی و جوانی پوست در کنار بکارگیری از روش‌های اصولی برای آرایش و اصلاح صورت است که شما را به بهترین نتیجه می‌رساند. بنابراین از افراد ماهر در زمینه آرایش و اصلاح صورت کمک بگیرید. استادکار راهی مستقیم برای ارتباط با افراد متخصص است. در این پست استادکار سعی کردیم لیستی از مهم‌ترین خواص عناب را معرفی کنیم. در صورتی که از خواص عناب آگاه هستید و یا از تاثیر آن در زیبایی و شادابی پوست و موی خود بهره مند شده‌اید، تجربیات ارزشمند خود را در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =