کاربردهای چای در نظافت منزل

0

تا به حال برایتان پیش آمده که از بوی تند مواد شوینده و پاک کننده اذیت شده باشید و از تصور دستکش پوشیدن و رعایت موارد ایمنی متعدد برای استفاده از وایتکس و مواد نظافتی حس کلافگی به شما دست بدهد؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه موادی را می توان جایگزین مواد شیمیایی برای نظافت خانه و آشپزخانه کرد؟ آیا تا حالا از مواد طبیعی برای نظافت خانه استفاده کرده اید؟ اگر جزو این دسته از افراد هستید، ما راهکار خوبی را به شما پیشنهاد می کنیم… شاید باورش برایتان سخت باشد ولی چای می تواند در زمینه های مختلف نظافت یار و یاور شما باشد.  در این گزارش قصد داریم تا کاربردهای چای در نظافت منزل را به شما آموزش بدهیم. اگر از جمله آن افرادی هستید که ترجیح می دهید تا همه چیز را چند بار استفاده کنید و بعد از یک بار مصرف کردن دور نیندازید، حتما این گزارش را مطالعه کنید:

تصور لکه های قهوه ای رنگی که بعد از نوشیدن چای در ماگ ایجاد می شود، باعث می شود که طبیعتا نتوانید روی چای به عنوان یکی از مواد طبیعی برای نظافت منزل حساب باز کنید. ولی وقتی یک بار معجزه چای در تمیز کردن لکه های چربی و گرد و خاک را ببینید، به این ماده ساده ولی کاربردی ایمان خواهید آورد.

کاربردهای چای در نظافت منزل، به اینجا خلاصه نمی شود و شما با استفاده از چای حتی می توانید کفپوشها و یا وسایل چوبی خانه را هم برق بیندازید و بعد از آن دیگر چای در خانه شما، تنها یک نوشیدنی صرف نخواهد بود و به عنوان عصای دستتان رویش حساب خواهید کرد. پس تا پایان این گزارش با ما همراه باشید تا با معجزه چای در نظافت منزل آشنا شوید.

کاربردهای چای در نظافت سالن

  • نظافت کفپوش های چوبی

چای سیاه گزینه ایده آلی برای تمیزکردن کفپوش های چوبی منزل است. اسید تانیک موجود در چای باعث تمیز و براق شدن کفپوش های چوبی می شود. البته این را مدنظر داشته باشید که چای گزینه خوبی برای تمیز کردن کفپوشهای چوبی لمینت نخواهد بود. تمیز کردن کفپوشهای منزل با چای بدین ترتیب است:

  1. یک قابلمه آب جوش تهیه کنید و ۵ تا ۶ تی بگ در داخل آن بیندازید
  2. زیر شعله را خاموش کرده و ده دقیقه صبر کنید تا چای کاملا رنگش را پس بدهد
  3. با احتیاط کامل محتوای داخل قابلمه را در سطل زمین شوی تی بریزید و در صورت نیاز کمی آب سرد به آن اضافه کنید تا دمایش تنظیم شود.
  4. تی را در داخل این سطل فرو برده و کاملا مرطوب کرده و سپس خوب بچلانید.
  5. در ابتدا گوشه کوچکی را با تی تمیز کنید و چک کنید تا مبادا ترکیب چای و آب باعث تغییر رنگ کفپوش های چوبی تان شود. البته این احتیاط ها را باید برای تمام مواد شوینده و پاک کننده ای که مورد استفاده قرار می دهید، رعایت کنید.
  6. اگر مشکلی نبود، زمین را با این مخلوط جادویی، مثل همیشه تی بکشید وسپس صبر کنید تا خشک شود.
نظافت کفپوشهای چوبی با چای
نظافت کفپوشهای چوبی با چای
  • شومینه های چوبی

قبل از تمیز کردن شومینه های چوبی ، می توانید برگهای مرطوب چای را در داخل شومینه و بر روی خاکسترها بگذارید. رطوبت این برگهای چای، خاکستر را به خود جذب کرده و در نتیجه در هنگام نظافت شومینه خاکسترها در محیط پخش نمی شوند.

  • تمیز کردن شیشه ها

چای دم کشیده سرد را در بطری اسپری کننده ریخته و آن را برای تمیز کردن آئینه ها و لک روی پنجره ها و شیشه های خانه، به عنوان شیشه پاک کن استفاده کنید. چای به راحتی لکه های چربی و رد انگشتان روی شیشه و پنجره را پاک می کند.

  • بوی بد فرش

یکی دیگر از کاربردهای چای در نظافت منزل، از بین بردن بوی نامطلوب فرش های شماست. اگر حس می کنید که فرش هایتان بوی نامطبوعی می دهند، مقداری چای خشک را روی فرش بریزید و بیست تا ۶۰ دقیقه صبر کنید و بعد از آن جاروبرقی بکشید.

حتی می توانید از چای با عطرهای مختلف مثل چای لیمو یا چای نعناع استفاده کنید تا رایحه خوبی هم به فرشتان بدهید. فقط مراقب باشید که چای کاملا خشک باشد. شما می توانید این کار را برای فرشهای دستباف و ارزشمند هم انجام دهید. بهتر است که برای این کار از برگ کامل چای استفاده کنید.

برگ خشک چای بوگیر فرش
برگ خشک چای بوگیر فرش
  • برق انداختن مبلمان

شما می توانید از چای دم کشیده برای تمیز کردن و برق انداختن مبلمان و وسایل چوبی خانه بهره ببرید. یک تکه پارچه نرم را در کمی چای دم کشیده و خنک شده بخیسانید و با آن روی میزها، صندلی ها و… را تمیز کنید.

  • جلوگیری از تولید کک

برای جلوگیری از اینکه کک در رختخواب حیواناتتان ایجاد شود، می توانید مقداری برگ چای استفاده شده و خشک شده را در بستر حیوان خانگی تان بریزید.

  • کفشهای بدبو

اگر کفشهایتان بوی بدی می دهد، یک تی بگ تازه (یا یک تی بگ استفاده شده و کاملا خشک شده) را در هر لنگه از کفش هایتان قرار دهید تا این بوی بد از بین برود.

تی بگ برای از بین بردن بوی بد کفش
تی بگ برای از بین بردن بوی بد کفش

کاربردهای چای در نظافت آشپزخانه

  • بوگیر یخچال

تی بگ می تواند به خوبی بوی بد یخچال را به خود جذب کند و معجزه ای مثل جوش شیرین انجام دهد. کافی است در یک ظرف بدون در چند تی بگ را برای چند روزی در داخل یخچال بگذارید

  • تمیز کردن ظروف

اگر غذایتان در داخل قابلمه ته گرفته، با خیساندن آنها در آب گرم، می توانید بخشهای سوخته غذا را راحت تر جدا کنید. اما اگر کمی چای در این آب گرم بریزید، چربی ها هم راحت تر از بین می روند و هم نیازی به سابیدن قابلمه یا ظروفتان نخواهید داشت.

  • از بین بردن بوی بد سطل زباله

برای این کار می توانید از برگ چای یا تی بگ استفاده کنید. کمی چای خشک در کف سطل زباله بریزید تا بوهای تند و بد داخل سطل آشغال را جذب کند.

کاربرد چای در نظافت توالت

چند تی بگ را داخل توالت فرنگی انداخته و یک یا چند ساعت صبر کنید. سپس آنها را بیرون بیاورید. حالا کاسه توالت را با برس بشوئید و بعد سیفون را بزنید تا معجزه چای را در تمیز کردن توالت ببینید.

نظافت توالت با تی بگ
نظافت توالت با تی بگ

کاربردهای چای سبز در نظافت

حالا و با دانستن کاربردهای چای در نظافت منزل، می توانید از کاربردهای چای سبز در نظافت منزل هم بهره های زیادی ببرید. از جمله کاربردهای چای سبز در نظافت می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بوگیر

برگهای چای سبز را به عنوان بوگیر در داخل یخچال قرار دهید. این برگها را در خانه یک کاسه ریخته و در داخل یخچال بگذارید. قدرت چای سبز به اندازه ای است که می تواند بوی سیر و پیاز را هم به خود جذب کند. اگر دستانتان بوی ماده غذایی تندی گرفته، سعی کنید کمی چای سبز را در دستانتان ماساژ دهید تا این بو از بین برود.

  • تمیز کردن مایکروویو

کمی آب بجوشانید و چند برگ چای سبز در داخلش بریزید تا دم بکشد. بعد شعله را خاموش کرده و وقتی خنک شد، از مخلوط آب و چای برای تمیز کردن بخشهای داخلی و خارجی مایکروویو استفاده کنید. ترکیب آب و چای، بوهای بد را از بین برده و بوی تازگی به مایکروویو شما می دهد

  • تمیز کردن باکس حیوانات

اگر در منزل حیوانات خانگی دارید، می توانید برای خوشبو کردن باکس حیوانات از برگهای خشک چای سبز استفاده کنید.

  • درست کردن خوشبو کننده ماشین

اگر دوست دارید تا محیط داخل ماشینتان را بدون استفاده از مواد شیمیایی خوشبو کنید، می توانید مقداری چای سبز، چای اسطوخودوس و یا چای های عطری دیگر را در یک کیسه کوچک ریخته و پشت صندلی های ماشین قرار دهید.

کاربردهای چای در نظافت
کاربردهای چای در نظافت

سخن پایانی

این موارد بخشی از کاربردهای چای در نظافت منزل بودند. البته چای کاربردهای به مراتب بیشتری به ویژه در زمینه رسیدگی به پوست و مو و بهداشت فردی هم دارد که می توانید در این موارد هم از معجزات چای بهره ببرید.

شما حتی می توانید تفاله چای دم شده را پای درختان و گیاهان باغچه تان ریخته و به عنوان کود از آن استفاده کنید.

حالا با خواندن این گزارش قطعا در زندگی روزمره تان حساب بیشتری روی چای بازخواهید کرد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که استفاده از مواد طبیعی به جای بهره گیری از مواد شیمیایی را ترجیح می دهید، علاوه بر چای، می توانید در مورد جوش شیرین، سرکه و برخی مواد طبیعی دیگر هم بیشتر فکر کنید. اگر تجربیات متفاوتی در استفاده از چای داشتید، حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 3 =