۸ کاری که هرگز نباید با مایع ظرفشویی انجام دهیم

0

مایع ظرفشویی بسیار پر کاربرد است. از آن برای از بین بردن چربی موجود در ظروف استفاده می‌شود. بسیاری معتقدند با یک اسفنج خوب و یک مایع با کیفیت و مقداری آب داغ می‌توان هر چیزی را تمیز کرد. اما این مایع تمیزکننده پرکاربرد می‌تواند گاهی دردسرساز باشد و نمی‌توان از آن برای هر کاری یا در کنار هر ماده دیگری استفاده کرد. بنابراین لازم است بدانیم چه کارهایی را نمی‌توان با مایع ظرفشویی انجام داد.

  1. مایع ظرفشویی را با سفید کننده ترکیب نکنید

وقتی نوبت به تمیزکردن می‌رسد، برخی از افراد فکر می‌کنند با ترکیب مواد شوینده مختلف می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند. اما اینطور نیست. شما باید درباره خطرات مخلوط کردن مواد شوینده آگاه باشید. گاهی این ترکیب‌ها می‌توانند موجب مسمومیت شوند. بنابراین هرگز مایع ظرفشویی را با سفید کننده، آمونیاک یا هر مایع تمیزکننده دیگری ترکیب نکنید.

  1. ماهیتابه‌های چدنی را با مایع ظرفشویی نشویید

در حالیکه اغلب افراد فکر می‌کنند خوب است که از مایع ظرفشویی برای تمیزکردن ماهیتابه چدنی استفاده کرد، باید بگوییم که این کار اشتباه است. بهتر است به جای مایع ظروفشویی از نمک و روغن استفاده کنید.

8 کاری که نباید با مایع ظرفشویی انجام دهید
سطح ماهیتابه چدنی لایه‌ای روغنی دارد که از ماهیتابه محافظت می‌کند. شستن ظروف چدنی با مایع ظرفشویی موجب از بین رفتن این لایه می‌شود.
  1. قوری موکا را با مایع ظرفشویی نشویید

قوری موکا حاوی روغن خاصی است که به مرور زمان موجب می‌شود قهوه شما مزه بهتری بگیرد. اگر آن را با مایع ظرفشویی بشویید این لایه چرب از آن جدا شده و مزه قهوه متفاوت و گاهی بد خواهد شد. تولید کنندگان این نوع وسایل پیشنهاد می‌کنند قوری موکا را فقط با آب بشویید.

8 کاری که نباید با مایع ظرفشویی انجام دهید
شستن قوری موکا با مایع ظرفشویی موجب بد طعم شدن قهوه خواهد شد.
  1. این مایع شوینده را در ماشین ظرفشویی نریزید

ممکن است فکر کنید در صورتی که قرص ماشین ظرفشوییتان تمام شد به راحتی می‌توانید از هر چیزی که برای شستن ظروف استفاده می‌کنید داخل ماشین ظرفشویی نیز کمک بگیرید. اما این کار را نکنید. شاید تصور کنید که هم قرص هم مایع ظرفشویی قرار است هر دو یک کار را انجام دهند اما فرمول تولید هر یک از آن‌ها و کاربردشان متفاوت است. ترکیبات موجود در این مایع شوینده ممکن است موجب آسیب دیدن ماشین ظرفشویی شما شود و حین شستن ظروف کف آن از درب ماشین ظرفشویی به بیرون بریزد.

8 کاری که نباید با مایع ظرفشویی انجام دهید
برای جلوگیری از آسیب دیدن ماشین ظرفشویی حتما از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  1. مایع ظرفشویی برای استفاده در ماشین لباسشویی نیست

گاهی ممکن است تصور کنید اگر می‌توان از مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه‌های روی لباس استفاده کرد پس می‌توان آن را در ماشین لباسشویی ریخت و به کمک آن لکه‌های سایر لباس‌ها را نیز از بین برد. اما این کار نیز اشتباه است. این ماده شوینده طوری طراحی نشده که مناسب ماشین لباسشویی باشد. کفی که مایع ظرفشویی ایجاد می‌کند بیش از حدی است که ماشین لباسشویی بتواند کنترل کند و این به دستگاه فشار وارد کرده و ممکن است به آن آسیب برساند.

8 کاری که نباید با مایع ظرفشویی انجام دهید
برای لکه بری لباس‌ها هنگام شستشو با ماشین لباسشویی حتما از لکه برهای مخصوص استفاده کنید.
  1. مراقب باشید از چه موادی برای شستن بدنه ماشین خود استفاده می‌کنید

مایع ظرفشویی بسیار قدرتمند است. رنگ ماشین شاید قدرتمند به نظر برسد اما در اصل ضعیف‌تر از چیزیست که تصور می‌کنید. استفاده از مواد شوینده قوی برای رنگ ماشین مناسب نیست و به مرور زمان ممکن است موجب رنگ پریدگی بدنه ماشین شود. برای شستشوی ماشین حتما از مواد شوینده مخصوص بدنه ماشین استفاده کنید.

8 کاری که نباید با مایع ظرفشویی انجام دهید
مایع ظرفشویی برای رنگ بدنه ماشین نیز مضر است و به آن آسیب می‌رساند.
  1. شستن صورت با مایع ظرفشویی اکیدا ممنوع!

تصور کنید مایع ظرفشویی چقدر برای بدنه ماشین مضر است، چندین برابر آن می‌تواند برای پوست، بخصوص پوست صورت، مضر باشد. به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می‌شود هنگام شستشوی ظروف حتما از دستکش استفاده کنید. برخورد این شوینده قوی با پوست دست می‌تواند حساسیت ایجاد کرده یا موجب خشک شدن پوست دست شود. پیشنهاد دیگری که به شما می‌توانیم بکنیم این است که حتما پس از شستن ظروف(حتی با دستکش)، دستان خود را کرم بزنید.

8 کاری که نباید با مایع ظرفشویی انجام دهید
شوینده‌های قوی حاوی مواد شیمیایی بسیار قوی هستند که به پوست دست و صورت آسیب می‌رسانند.
  1. برای شستن شیشه و آینه از اسپری شیشه پاک کن استفاده کنید.

مایع ظرفشویی اصلا مناسب تمیز کردن شیشه یا آینه نیست. شما با این کار نه تنها به شیشه و آینه جلایی نمی‌دهید بلکه حتی ممکن است موجب کثیف‌تر دیده شده یا رده افتادن روی آن‌ها شوید. حتما در صورتیکه می‌خواهید یک آینه تمیز و یک شیشه شفاف داشته باشید، برای تمیز کردن آن‌ها از اسپری شیشه پاک کن استفاده کنید.

8 کاری که نباید با مایع ظرفشویی انجام دهید
برای تمیز کردن شیشه و آینه حتما از اسپری شیشه پاک کن استفاده کنید.

جمع بندی

در نظر داشته باشید، با تمام کاربردهای مهمی که مایع ظرفشویی دارد، این مایع برای پاک کردن چربی‌های سخت مواد غذایی طراحی شده است. بنابراین حاوی ترکیبات قوی و قدرتمندی است که ممکن است برای کاربردهای دیگر همانند ماشین ظرفشویی، دست و صورت و بدنه ماشین مضر باشد. برای اینکه بهترین استفاده را از این مایع شوینده ببرید بد نیست بدانید علاوه بر ظرف شستن، چه کارهایی می‌توان با مایع ظرفشویی انجام داد.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =