درمان لیکن پلان : ۸ درمان طبیعی مؤثر برای بیماری لیکن پلان

59

بیماری لیکن پلان یک التهاب غیر عفونی است که عمدتاً از طریق لکه‌های پوستی در سرتاسر بدن از جمله ساق پا، ران، دست‌، گردن، سینه و دهان خود را نشان می‌دهد. علت دقیق و شاخص بیماری لیکن پلان هنوز مشخص نیست، اما مواردی هستند که گفته می‌شود در بروز آن نقش دارند از جمله پرکاری سیستم ایمنی بدن در تولید آنتی بادی، هپاتیت C، برخی ویروس‌ها مانند پاپیلومای انسانی و واکنش به برخی داروها مانند داروهای قلبی. لیکن پلان تقریباً ۲ درصد از جمعیت جهان را در بر گرفته و عمدتاً در افراد بالای ۴۰ سال خصوصاً زنان دیده می‌شود. درمانی قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما یک سری موارد هستند که می‌توانند برای درمان لیکن پلان مفید باشند.

در ادامه به این موارد که در راستای درمان لیکن پلان مفید هستند می‌پردازیم. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

درمان لیکن پلان

۱- قرار دادن زردچوبه روی قسمت‌های درگیر

درمان لیکن پلان

زردچوبه یک ماده‌ی طبیعی مفید برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پوستی است. این ماده به سبب دارا بودن عنصری به نام کورکومین از خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی برخوردار است. در راستای درمان لیکن پلان یک مطالعه نشان از آن دارد که استفاده از پماد زردچوبه به مدت سه ماه می‌تواند در درمان لیکن پلان دهانی مفید باشد.

برای استفاده از خواص زردچوبه جهت از بین بردن لکه‌ها و در کل علائم لیکن پلان پوستی، یک قاشق زردچوبه را با مقداری آب ترکیب کرده و ترکیب حاصله را روی منطقه‌ی درگیر بمالید. اجازه دهید که این لکه ۱۵ دقیقه بماند و سپس محل را شستشو دهید.

برای استفاده از زردجوبه جهت درمان لیکن پلان دهانی نیز می‌تواند ۱۰ قسمت الکل را با ۱ قسمت پودر زردچوبه ترکیب کرده و روی قسمت درگیر بمالید.

۲- استفاده از دهان‌شویه‌ی روغن درخت چای

درمان لیکن پلان

روغن درخت چای خواص زیادی دارد که یکی از این خواص کمک به درمان لیکن پلان است. این روغن به سبب دارا بودن خواص ضد باکتریایی خود می‌تواند برای درمان آکنه و اگزما نیز مفید باشد. به هر حال، برای استفاده از روغن درخت چای برای درمانِ لیکن پلان، ۲ قاشق غذاخوری از این روغن را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نعناع، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف لیوان آب ترکیب کنید.

پس از به دست آمدن ترکیب، آن را در شیشه ریخته و روزی یک بار از آن عنوان دهان‌شویه استفاده کنید.

۳- قرار دادن آب زنجبیل روی محل‌های درگیر لیکن پلان

زنجبیل یکی دیگر از موادی است که از دیرباز برای درمان بیماری‌های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. گفتنی است که نتایج برخی از مطالعات نشان از آن دارند که زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی است. البته این پایان ماجرا نیست، بلکه گفته می‌شود زنجبیل علاوه بر این خواص یک آنتی هیستامین نیز هست و بنابراین می‌تواند برای رفع هر گونه آلرژی نیز مفید باشد.

از آن جا که در برخی موارد لیکن پلان ناشی از آلرژی است، گاه استفاده از زنجبیل می‌تواند برای درمان آن مفید باشد.

برای استفاده از خواص زنجبیل در راستای درمان لیکن پلان، می‌توانید یا آب زنجبیل را بگیرید و روی قسمت‌هایی که درگیر شده‌اند قرار دهید یا آن که روزانه برای یک بار هم که شده چای زنجبیل بنوشید.

۴- استفاده از آب و ژل آلوئه ورا

درمان لیکن پلان

آلوئه ورا مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد و یکی از آن‌ها درمان لیکن پلان است. برخی مطالعات نشان از آن دارند که آلوئه ورا جهت درمان التهاب، زخم‌های دهان، جراحات و سوختگی‌ها عالی است.

جالب آن که یک مطالعه نشان داد که استفاده از آلوئه ورا می‌تواند به تدریج علائم لیکن پلان، از جمله خارش و سوزش و ضایعات پوستی، را کاهش داده و پس از ۹ ماه تماماً آن‌ها را از بین ببرد.

برای بهره بردن از خواص آلوئه ورا می‌توانید:

  • هر روزتان را با یک لیوان آب آلوئه ورا آغاز کنید.
  • به طور منظم ژل آلوئه ورا را روی قسمت‌هایی از پوست‌تان که درگیر علائم لیکن پلان اند بمالید.
  • از دهانشویه آلوئه ورا استفاده کنید.

۵- مصرف جو دو سر

جو دو سر از آن موادی است که برای گیاه‌خواران که نمی‌توانند از خواص گوشت بهره‌ای داشته باشند بسیار مفید است. اما افزون بر این، جو دو سر می‌تواند برای درمان برخی اختلالات پوستی نیز مفید باشد. استفاده از آن می‌تواند موجب کاهش خارش پوست و مبارزه با التهاب شود.

برای برخوردار شدن از خواص جو دو سر در راستای درمان لیکن پلان می‌توانید هم جو دو سر  را به انحاء مختلف بخورید و هم آن که مقداری از آن را با آب ترکیب کرده و روی محل‌های درگیر بمالید.

۶- نوشیدن چای سنبل‌الطیب

درمان لیکن پلان

سنبل الطیب از جمله گیاهان آرامبخش است که از آن عمدتاً برای رفع اضطراب استفاده می‌شود. از آن جا که یکی از علل احتمالی لیکن پلان استرس و اضطراب است، لذا ممکن است مصرف چای سنبل الطیب در درمان لیکن پلان مفید باشد.

۷- مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A و ویتامین B9

برخی مطالعات نشان از آن دارند که افراد مبتلا به لیکن پلان دارای کمبود فولات یا ویتامین ب۹ هستند. بنابراین بد نیست افرادی مبتلا به این بیماری مصرف مواد غذایی حاوی فولات را افزایش دهند. از جمله موادی که دارای مقدار مناسبی فولات هستند می‌توان به سبزیجات برگ سبز، لوبیا، عدس، مرکبات و آووکادو اشاره داشت.

ضمناً مطالعه‌ای دیگر در دهه‌ی ۷۰ قرن بیستم نشان داد که قرار دادن اسید رتیونیک (اسید ویتامین A) بر روی لیکن پلان در دهان و اندام تناسلی می‌تواند به درمان بیماری لیکن پلان کمک کند. بنا بر همین مطالعه، احتمال دارد مصرف بیشتر ویتامین A در کاهش علائم لیکن پلان مفید باشد. برای دریافت ویتامین A می‌توانید هویج، گوجه فرنگی و جگر گاو مصرف کنید.

۸- قرار گرفتن در معرض آفتاب

یک مطالعه نشان می‌دهد که لیکن پلان با کمبود ویتامین D مرتبط است. جالب آن که این ویتامین با دستگاه ایمنی بدن کاملاً در ارتباط است و می‌دانیم که لیکن پلان، البته در بعضی موارد، یک بیماری خودایمنی است. برای دریافت ویتامین D می‌توانید دقایق بیش‌تری را در معرض آفتاب قرار بگیرید و یا آن که از مکمل این ویتامین استفاده کنید.

سخن آخر

با وجود آن که درمانی قطعی برای لیکن پلان وجود ندارد اما سعی شد در این نوشتار به برخی درمان‌های خانگی که می‌توانند در راستای بهبود علائم لیکن پلان مفید باشند اشاره شود. این موارد را رعایت کنید، به امید آن که بهبودی در علائم لیکن پلان حاصل شود.

59 نظرات
  1. کامران می گوید

    خواهر من در اثر لیکن پلان تمام موهاش ریخته بود و ب تازگی به کمک داروهای یک پزشک طب سنتی که هم خوراکی و هم مالیدنی هستن دوباره موهاش دارن سبز میشن

    1. مهسا می گوید

      خواهش میکنم دکتر رو معرفی کنید منم لیکن پلان دارم و موهام همه داره میریزه لطفا کمکم کنیدد

      1. محسن می گوید

        دکتر کربلائیان درمانگاه سبز شهر محدوده سعدی فوق تخصص کارش عالیه

      2. دکتر مسعود می گوید

        برای مو هات قرص بیوتین بخور
        پماد کرتونی …………..
        اگه خارش یا سوزش دارید لوسین ……….. درصد
        روزی ۲بار
        مشاوره رایگان واتساپ پیام بدین
        گول افراد الکی نخورید توضیح هات کامل خانم و اقا ها واتساپ

        1. دکتر مسعود می گوید

          ۰۹۳۶****۶۵۶
          خواهشا تماس پیام ممنوع
          فقط فقط واتساپ

        2. Jamal می گوید

          سلام وقت بخیر
          من لیکن پلان تناسلی و دهانی دارم
          آلت تناسلیم کلا دچارش شده . بدبختیمم روم نمیشه دکتر برم
          راهنمایی فرمایید لطفا

      3. بهناز می گوید

        دکتر جاوید حسینی

      4. دادخواه می گوید

        من میتونم کمکتون کنم برادرمان کامل اگ مایل بودین باهام تماس بگیرید 0913****05

      5. پری می گوید

        سلام خدمت همه عزیزان من روی دستهام لکه های قرمز دارم کف دستهام وزیرپاهام،دو روز هست کف دست و پام میخاره اما روی بازو وساعدم نه گزمیگیره دستو پام،حالا نمیدونم آیا لیکن پلان دارم!خیلی ترسیدم،خواهش میکنم اگه کسی اطلاعاتی داره بگه ممنون میشم،البته ۷ساله آلرژی دازم وکهیرمیزدم به شکل جای چنگ و خودش میرفت،الان اینا برام عجیبن،

    2. امیر می گوید

      سلام لطفا پژشک خوب و روش درمانی معرفی کنید

      1. Zolfanazari می گوید

        فقط به هیچ وجه خارش نداشته باشید چون این بیماری را تجربه کردم

        1. رامین می گوید

          ببخشید چطوری درمانش کردید؟
          من متاسفانه شهرستانم و زیاد به دکتر دسترسی ندارم

      2. دادخواه می گوید

        من میتونم کمکتون کنم برادرمان کامل اگ مایل بودین باهام تماس بگیرید 09139090305

    3. سینا می گوید

      لطفا به ما هم معرفی کنید

    4. سمیرا می گوید

      سلام میشه لطفا ادرس طب سنتی که خواهرتون رفته رو بدین

    5. Mahsa می گوید

      میشه دکتر معرفی کنید ترخداااااااااااااا

      1. ناشناس می گوید

        دکتر **** تو تهرانه مطبش

    6. maryam می گوید

      سلام منم لیکن پلان مویی دارم اگه میشه لطفا شماره اونجارو به منم بدین

    7. ایمان می گوید

      سلام دوست عزیز منم 4 ساله لیکن پلان مو دارم موهای وسط سرم نقطه به نقطه ریخته اگه لطف کنین ادرس دکتر رو برام بگین ممنون میشم

    8. ماهان می گوید

      کامران جان سلام،منم پنج ماهی است که بیماری لیکن پلان دهانی گرفتم،چندین مرحله دکتر رفتم تاکنون نتیجه نگرفتم،آدرس و تلفن همین دکتر طب سنتی با شماره ۰۹۳۸۹۷۳۴۲۴۳ برام ارسال کنید،

  2. Nmb می گوید

    این موارد رو نمیتونم تائید کنم‌اما مورد اخر کاملا اشتباهه چون توی لیکن پلان اکتینیک که توسط افتاب ایجاد شده نه تنها بهتر نمیکنه بلکه بدتر میکنه و اینکه منم یک بیوشیمیست هستم که تحقیقات زیادی دراینباره دارم انجام میدم لطفا اطلاعات صحیح به مردم منتقل کنید

    1. Zolfanazari می گوید

      درمانش که نکردم فقط اصلن نخارونینش که بدتر میشه و اصلن دست بهش نزنید که بدتر و بدتر میشه الان تو دو تا پای من فقط یکم جای کم رنگش مونده و رفتم دکتر بابک سلطانی که در گرگان هستن اصلن دیگه نمیخاره

  3. علی اکبر نجفی می گوید

    سلام تو را خدا دکتر را معرعی کن من هم موهام ریخته شماره تماس
    ۰۹۳۰۳۸۱۶۵۷۲

  4. محمد هاشمی می گوید

    سلام لطفا دکتر را معرفی کنید تشکر

    1. شهرزاد می گوید

      سلام من لیکن پلان داشتم با تجویز دکتر سیمین صرافی خیلی پوستم عالی شده از قبل هم بهتر

  5. سمانه داوری می گوید

    سلام من لیکن پلان دهان دارم و از وقتی که کمپوت الوئه وارا میخورم و مطلق ازخمیر دندان استفاده نمیکنم مشکلم ماههاست که بر طرف شده و دکتر گفت باید کورتون بخورم ولی اصلا نخوردم و با این کارها و رعایت غذایی شدید خوب شده شرایطم

  6. ناشناس می گوید

    من هم پنج سال پیش گرفتار شدم ، چون موهام داشت می ریخت دکتر بهم هیدروکسی کلروکین داد که به چشمم آسیب زد. الان هم موهام ریخته و هم چشمم آسیب دیده. اگر واقعا دارویی وجود نداره و نتیجه ای کسی نگرفت بیشتر از این مارو گرفتار نکنید. لطفا

  7. مری می گوید

    سلام بر همگی… من هم یکی از دوستانم داشت رفت طب سنتی درست شد… توی هفت حوض بود شمارش هم 0910****420

  8. هوشنگ می گوید

    بنده هم برای یکی از دوستان با سفارش و مشاوره یک پزشک از ژل آلوئه ورای خاصی استفاده کردم که خلوص بالایی داشت و نتیجه خوبی گرفت و پس از شش ماه خوب شد اگر تمایل داشتین میتونم معرفی کنم
    ۰۹۱۷۳***۷۴۸

  9. مريم می گوید

    منم تازه فهميدم ليكن پلون دارم، لبم رو تيره كرده و كم كم داره ميره بالا، انگار خط لب تتو كردم بالاي لبم، واقعا داره اديتم ميكنه، خواهش ميكنم راهنمايي كنيد

  10. پری می گوید

    سلام خدمت همه عزیزان من روی دستهام لکه های قرمز دارم کف دستهام وزیرپاهام،دو روز هست کف دست و پام میخاره اما روی بازو وساعدم نه گزمیگیره دستو پام،حالا نمیدونم آیا لیکن پلان دارم!خیلی ترسیدم،خواهش میکنم اگه کسی اطلاعاتی داره بگه ممنون میشم،البته ۷ساله آلرژی دازم وکهیرمیزدم به شکل جای چنگ و خودش میرفت،الان اینا برام عجیبن،

  11. ماه وخورشید می گوید

    دیگاهم و در جای دیگه هم گفتم 4 ماه به این بیماری دچار شدم پوست طرف چپم کاملا وسمت راستم باشدت کمتر 10 روزه روزی یک مولتی ویتامین المانی میخورم به تجویز خودم تقریبا خارش ندارم و دیگه جای جدیدی در بدنم نزده ولکهای قبلی و احساس میکنم کم رنگ شده گفتم شاید عزیزان امتحان کنند انشالله که مثل نم نتیجه بگیرن

  12. بهنام می گوید

    من یکسال لیکن پلان دارم فقط جای لکه ها مونده ایا لکه ها میره باید چکار کنم کمکم کنید

  13. کتی می گوید

    سلام منم از سال ۹۲درگیر شدم الان بار سوم ک‌این مشکل دارم هر بک سال تا کمرنگ میشع باز شروع میشه دکترم میکه درمانش ارامش و اعصاب راحت استرس بیشترش میکنه آلان هم پاهام دست هام همه بدجورشده خارش داره لکه ها پر رنگ

  14. ناهید می گوید

    من مدت چند سالی است به لیکن پلان دهانی مبتلا شده ام لطفا مرا رهنمایی کنید و داروی که موثر باشد برایم بنویسید.ممنون شما.

  15. ناصر می گوید

    با درود آقای کامران .
    شما توضیح دادید که خواهرتون مبتلا بودند و الان موهایشان با مراجعه به دکتر طب سنتی در حال رویشه.
    اگه لطف کنید آدرس را مرحمت بفرمایید ممنون میشم.
    0096898050766
    شماره خط کشور عمان

  16. لیلا اصغری می گوید

    لطفا اگر درخصوص لیکن پلان مویی دکتر خوب میشناسید به منهم اطلاع بدید

  17. یلدا می گوید

    منم لینکن پلان مو دارم.کورتن تزریق کردم.پماد تاکریل و لوسیون کلوبتازول میزنم.قرص تقویتی مو میخورم و امپول تقویتی

  18. فاطمه بخشی پور می گوید

    سلام
    منم لیکن پلان دارم. روی پوست صورتم دونه های قرمز ایجاد شده تحت نظر دکتر پروین منصوری هستم. به نظر میاد کنترل شده اما این قرمزی صورت اذیتم میکنه. کسی با مورد مشابه هست که ضایعاتی پوستیش کاملا از بین رفته باشه. لطفا اگه راهکاری دارید به منم بگید.

    ممنونم
    فاطمه

  19. فاطمه می گوید

    مدیریت محترم سایت
    چرا تلفن دکترا و اشخاص ناقصه!! خب ما از کجا می تونیم اینارو پیدا کنیم. اینجا یه سایت پزشکی هست این شماره ها لازمه برای مراجعین این سایت.

    فاطمه

  20. حامد می گوید

    سلام لطفا در رابطه با لیکن پلان بر روی زبان اگر کسی نظری و تجربه ای داره و پزشکی سراغ داره بگه من یکساله درگیر هستم و هر روز درگیرم آیا پرهیز غذایی داره ؟؟

  21. بهار می گوید

    سلام
    مدت چهارسال پیش خارش کلافه کننده ی پاهام خیلی اذیتم میکرد به چند دکترمراجعه کردم تازه حدود چهار پنج زخم روی پاهام نمایان شده بود که دکترا گفتن باید باهاش مداراکنی وتقریبا راه درمانو صفرقلمداد کردند اماهیچ توضیحی ندادند که در درازمدت چه برسر پوستم میاد
    حدود یکسال پیش خارش پوستم عجیب آزارم داد که توضیحاتش مفصله وراه نتیجه از دکترها بی نتیجه بود …….
    واما جناب داروسازی به تشخیصی چند داروی ساده معرفی کرد که بمدت یکماه کل خارش پوستم وزخمهای پشت دستم کمتر وجای زخمها محو شده .من روزی هزارباربرپدرومادرش رحمت میفرستم دوستان همه ی کسانیکه به این بیماری دچاریم بدون کتمان میدونیم هم کلافگی در پذیرش خارش پوشت وهم به هم خوردن زیبایی پوست دست به دست هم آزارش باعث یاس وناامیدی میشه
    دوستان اگه اطلاعات بنده به دردشون میخوره با وآتس آپ
    09116268440
    صمیمانه از عکس داروهای مصرفیم میتونن استفاده کنند ونتیجه شو اعلام کنن تا عزیزان مبتلا تسکین بگیرند
    التماس دعا

  22. خانم ناشناس می گوید

    سلام به همگی
    از دکتر همیوپات کمک بگیرید
    تا جایی که من نمونه ها را دیدم این طب آلمانی با قدمت بیش از سی صد سال در درمان لیکن پلان دهانی و پوست موفق بوده است. البته به تشخیص پزشک و داروهای تجویز شده شما خیلی بستگی دارد
    من از خانم دکتر مهسا اساسی در کانادا کمک گرفته ام که از طریق یک بیمار مبتلا به نوع دهانی با ایشان آشنا شدم که کاملا بهبود یافته بود
    در حال حاضر خودم در حال طی کردن روند درمان این مشکل از نوع مو هستم

    از تجارب من شخصی من که به روند بهبود کمک می کند:
    تغذیه اتون رو به کمک یک مزاج شناس کنترل کنید
    قهوه و چای ننوشید
    ادویه های تند ، بادمجان ، گوجه فرنگی ، قارچ نخورید
    صبح ها شیر بادام بنوشید – خودتان می توانید در منزل تهیه کنید –
    صبح ها ناشتا آلو ورا به اندازه ی یک قاشق غذا خوری در آب بریزید و میل کنید به شدت خارش را التیام می دهد و مو ها را براق و سالم می‌کند
    البته مهم‌ترین فاکتور ورزش کنید و استرس را کنترل
    19056166508+

  23. آرمین می گوید

    سلام اون عزیزی که گفته بود عکس داردوهامو دارم اگه ممکن باشه اسماشونو بنویس واتساپ نیایم

  24. آرمین می گوید

    من چندین ساله لیکن پلان دارم ،علی رغم خوردن کورتون ها وکلوبتازول خوب نشدم وفقط در طول مصرف متوقف وهرموقع که با کم کم کردن دوز داروها که دکتر گفته بود به پایان میرسید از نو دوباره شروع میشه وجدیدا هم موهای سرم شدیدا ریزش پیدا کرده میخواستم بدونم آیا کسی میدونه ریزش لیکن پلانی چطوریه وایا مال من بخاطر لیکن هست یا دلیلش غصه مسخره وشماتت همسرم ودیگرانه ؟!

  25. پرستو می گوید

    آقای کامران خواهرتون چطور خوب شده لطفا راهنماییم کنید . موهای من بشدت بر اثر این بیماری در حال ریختنه.

  26. اکبر می گوید

    با سلام خدمت عزیزان
    من 6 ماه هست لیکن پلان دارم و چند تا دکتر هم رفتم. اول بگم درمانش یکسال حداقل طول میکشه.مال من خدا را شکر کم هست و بیشتر روی مچ پا و مچ دست هستش و به صورت نقاط ریزتری روی ساق پا ساعد هست.آخرین دکتری که رفتم روند بهبودی شکل گرفت و داروهای زیر را بهم داد که بعد 10 روز کاملا لکه ها شروع به خشک شدن کرده والان بعد یک ماه تقریبا خشک شده ولی جای لکها باید بگم که میمونه و باید پمادهای نوسازی پوست بعدا استفاده شود. داروها:
    سوزن بتامتازون 4 عدد که هر 15 روز باید زده شود.
    قرص متا تروکساد که واسه ایمنی بدن هست.4عدد هر جمعه باهم خورده شود.
    قرص فولیک اسید یک روز در میان .
    پماد کلوبتازول مرتب روی لکه ها زده شود./
    ممنون از سایت خوبتون.

  27. مریم می گوید

    من بعد از چندین سال مصرف انواع دارو .
    ابروهام ریزش شدید داشت .طوری که دیگه ابرو نداشتم و پوستم به شدت لکه های قهوی داشت .الان با پماد تاکریل بعد از ۳ماه داره ابروهام شروع به جوانه زدن کردن و پوستم به مرور بهتر شده .دکترم هم خانم نرگس قندی هستن

  28. بهار می گوید

    در راه درمان……..

    قرص هیدروکسی زین روزی دوبار
    شستشوی پوست با صابون گلیسیرینه یا صابون حاوئ مرطوب کننده

    وترکیب پمادها
    اورکس یا اوره +کلوبتازول+تریامسیولون ان ان +مایع داخل قرص ویتامین Eبه تعداد پنج عدد
    +مقداری ازپماد ویتامین آ (برای ترمیم جای زخم ولک) باهم کاملا مخلوط کرده ودر ظرفی داخل یخچال نگهداری شود وروزی دوتا سه مرتبه پس از شستشوی پوست(فقط درزمان مصرف دارو) با صابون گلیسیرینه یا صابون حاوی مرطوب کننده
    صبرکنید پوستتان خود به خود خشک شودبا ترکیب ساخته شده زخمها را چرب کنید تاکیدا دستها تمیز شسته شودیا از گوش پاک کن استفاده شود

    برای من شکرخدا به توصیه داروسازم به مدت چهارهفته اثربخش بود

    درپناه خدااااااااااا

  29. لیلا می گوید

    سلام.لطفا برای لیکن پلان مو منم راهنمایی کنید سالهای ساله که درگیرم دیگه ناامید شدم عوارض داروهایی که مصرف کردم بیماریما بیشتر کرده خواهشا اگر درمان قطعی هست راهنمایی بفرمایید

  30. نگین می گوید

    لیلا منم لیکن پلان مویی نگرانم کرده چجوری میتونم باهاتون حرف بزنم
    درمورد این مشکل انشالله به امید خدا حل شه
    من الان متروپردنیزول ۱۶ mg داده
    شما قرصها رو تا چن وقت خوردین واینکه چه مریضی ایجاد کرده نگران شدم

  31. احسان می گوید

    سلام، دکتر علی عباسی، خیابان گاندی ۱۴ ، دکتر بنده بوده، ابتدا فقط خارش داشتم و کمی وسط سرم قرمز بود، ایشان با اولین نگاه متوجه شدند و بدون آزمایش تشخیص دادند، در دوره اول قرص هیدروکسی کلروکین دادند و پماد کلوبتازول تجویز کردند ، خوب بود، ولی بعد از چند ماه دوباره بخاطر شوک و استرس زیاد شروع شد ، موج دوم دوز هیدروکسی رو دو برابر کردند ولی جواب نداد…. که در این دوره کلوبتازول و قرص سیکلوسپرین ۱۰۰ و ۲۰۰ در روز شروع کردم ( البته خارجی برای من تجربه بهتری از ایرانیش بود) ، از عوارض آن فشار خون و کراتین کلیه باید هر ۱۵ روز چک می کردم ، ولی خلاصه جواب داد ، اما موهای آسیب دیده خلاصه ریخت و ۲ سال طول کشید و هنوز مراقبم
    در دوران بیماری خیلی مطالعه کردم و درگیر بودم ، خودم علت اصلی رو در فشار و استرس زیاد می دونم

  32. راضیه می گوید

    منم لیکن پلان گرفتم روی پوستم اول قرمز شد خودم خاروندم کامل گرفت پام اول فکر میکردم کهیر زدم نباید بخارو نین و دست بزنین چون بدتر میشه فقط و فقط استرس نداشته باشین الکی حرص نخورین میوه مخصوصا سیب با پوست بخورین و سعی کنین برقصین و شاد باشین از داروهای کورتونی استفاده نکنین چون ضرر بیشتر دریافت میکنین تا درمان استفاده از مولتی ویتامین و ویتامین eفراموش نشه

  33. Fs می گوید

    دکتر جاوید حسینی

  34. سعیده می گوید

    سلام خسته نباشید امبدوارم همتون خوب بشید لطفا به پیامم دقتتت کنید دوستان..یکی بین همین کامنتا با شماره ی۰۹۱۳۹۰۹۰۳۰۵کامنت گزاشته ک من میتونم برا درمان کامل کمک کنم..درصــــــــورـتـــــــی ک این کلاهبرداریه و ایشون با قازچ گانودرما کلاهبرداری و خدایی ناکرده بسا کارایی میکنممم ازتون خوااااهش میکنم هرکسی هعی دور سر تابتون داد ک گولتون بزنه حواستون باشه..برای درمان لیکن پلان هم لوسیون الوعورا تهیه کنید موستتون رو نرم میکنه..قول صد درصد نمیدم ولی رو هر بدنی متفاوته …دوباره تاکیددددد میکنم گول این شخص با اون شماره رو نخوریییین..مرسی

  35. مژگان می گوید

    سلام دوستان من حدود ٩سال هستش ليكن پلان مو دارم دكتر هاي زيادي رفتم درمان سنتي و دارو سازها و كلا هر توصيه اي كه بهم شد پيگيري كردم و نا اميد نشدم از ابتدا همه دكتر هايي كه رفتم گفتند به هيچ وجه موي از دست رفته رويش نخواهد داشت،يكي از دكتر هايي كه رفتم گفت مادرم همكارم مبتلا بود براي درمان تا آمريكا هم رفت ولي نتيجه اي نداشت سالهاست روزي ٢تا قرص هيدروكسي كلروكين و كورتون مصرف ميكنم ٢بار تزريق كورتون روي پوست سرم داشتم تنها يه اين دليل كه بيماري گسترش پيدا نكنه و قسمت ديگه اي رو درگير نكنه و بشه كنترلش كرد،و قطعا استرس و ناراحتي بيماري رو تشديد ميكنه،ولي دكترم گفته معمولا بعد ده سال بيماري متوقف ميشه ومن اميدوارم با توقف بيماري بقيه موهامو از دست ندم و قسمت ديگه اي از بدنم مبتلا نشه ،با آرزوي سلامتي

  36. نازنین می گوید

    سلام دوستی که لیکن پلان زبان داشتن باید بگم من هم این بیماری رو داشتم کاملا درمان شدم متاسفانه پزشکی که کمکم کرد بر اثر کرونا فوت شدن 1- باید بهداشت دهان و دندان رو رعایت کنید2- استرس نداشته باشید 4- پماد تریادنت استفاده کنید (همیشه این پماد روی محل درگیری باشه) 5- قرص کلسیم یک دوره بخورید من 100 عدد خوردم روزی یکی 5- من دهان شویه هم استفاده می کنم البته قبل از هر درمانی توکل به خداوند و دعا برای بهبودی خیلی مهمه انشاالله همه مریضا شفا پیدا کنن

  37. محمد می گوید

    با سلام . من لیکن پلان دهانی دارم . درد خفیف ولی دائمی. تو رو خدا اگه تجربه درمان دارید کمک کنید. خیلی اذیت میشم . 09109591126
    mohammad.call@yahoo.com

  38. احمدطاهری می گوید

    سلام .من الان دوهفته است متوجه شدم که موهای پیشانی داره می ریزه واز ترس که بیشتر نریزه سرم را تیغ زدم امروز رفتم دکتر برام گفت که مریضی لیکن پلان گرفتی و یک جعبه قرص به نام فیناید ۱وچهار عدد پمادکلوبتازول نعم ۵۰درصد و یک پماد دست ساز برام دا د.وخارش سر کارم وهمچنین پوست سرم قرمز شده.ایا به نظر شما النار را میشه در آبمیوه گیری درست کرد خوابش را خورد.لطفن راهنمایی کنی .ممنون میشم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + چهار =