راهکار های کاهش استرس در بارداری

0

۱۲ نکته برای کاهش استرس بارداری

گاهی اوقات بارداری مخلوطی از احساسات مختلف و گیج‌کننده است. از طرفی هیجان و انتظار برای به دنیا آمدن یک کودک دوست داشتنی، و از طرف دیگر تغییرهای بسیار در بدن زن، نگرانی های مالی و آماده کردن سیسمونی و لوازم کودک، افزایش فشار و کاهش احساسات، مادر باردار را در شرایط سخت و گیج کننده ای قرار می‌دهد. روش های مختلفی برای کاهش استرس بارداری وجود دارد که در این پست شما را با ۱۲ مورد از کاربردی ترین آنها آشنا می‌کنیم.

برای کاهش استرس بارداری چه باید کرد؟
راهکارهایی برای کاهش استرس بارداری

۱. بخندید و شاد باشید 🙂

خنده شیوه‌ای عالی برای کاهش استرس در زمان بارداری است. خنده باعث آزاد شدن هورمون هایی در بدن می‌شود که وظیفه‌شان بهبود بخشیدن وضعیت جسمی ما و بهتر شدن حالمان است. قسمتی از زمان بارداری خود را به تماشای فیلم های کمدی اختصاص بدهید و عصرهای آرام و سوت و کور را به تماشای فیلمی که شما را می‌خنداند بگذرانید. به دنیال چیزهای سرگرم‌کننده ای باشید که به طور طبیعی در پیرامونتان اتفاق می افتد. خنده باعث می‌شود شما احساس شادی و آرامش بیشتری داشته باشید.

۲. دوستانتان را دعوت کنید

ترکیب بارداری و مسئولیت های روزمره می‌تواند استرس شما را تشدید کند. راهکار دوم برای کاهش استرس بارداری این است که شما افرادی را داشته باشید که به ملاقاتتان بیایند. دوستان یا اقوامی را که از بودن در کنارشان لذت می‌برید به خانه تان دعوت کنید. دوستان شما می‌توانند در حین صحبت با شما در کارهای خانه کمکتان کنند. به ان ترتیب نه تنها بار اضافی روی دوشتان نگذارند، بلکه قسمتی از فشار زندگی روزمره را کاهش دهند. داشتن افرادی که به دیدن شما بیایند باعث می‌شود شما احساسات شیرینی مثل پشتیبانی، اجتماعی بودن، ارتباط برقرار کردن و خندیدن را لمس کنید. دوستان و خانواده می‌توانند یک پشتیبان بسیار قوی در هنگام بارداری شما و حتی پس از به دنیا آمدن نوزادتان باشند.

۳. پیاده روی کنید

پیاده روی یک ورزش ایمن در دوران بارداری است، اما شاید بهتر باشد با پزشک خود درباره آن مشورت کنید. راه رفتن سریع صبح هنگام، باعث می‌شود بدن شما فرصتی برای بیدار شدن و زمانی برای فکر کردن در مورد روز آتی را پیش از شروع کارها پیدا کند. بعد از پیاده روی انرژی بیشتری خواهید داشت و تنش کمتری احساس می‌کنید. پیاده روی میان روز و یا پیش از شام هم عالی است، با این حال از پیاده روی قبل از خواب جلوگیری کنید چرا که ممکن است باعث شود سخت تر به خواب بروید.

۴. خاطرات دوران بارداری را بنویسید

نوشتن خاطرات بارداری سرگرم کننده و جالب، و در عین حال مفید است. یک بار در روز آنچه را که احساس می‌کنید و یا افکار روزمره تان را بنویسید. نوشتن این سبک از این خاطرات نه تنها به کاهش استرس شما کمک می‌کند، بلکه یادگاری بسیار خوبی برای روزهایی است که فرزندتان در کنارتان نشسته و با هم به گذشته سفر می‌کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

۵. برای کودکتان نامه بنویسید

نوشتن نامه برای فرزند متولد نشده تان آرامش بخش است. این روش یک روش اثبات شده برای بروز احساسات نهان شماست که ابراز نکردنشان باعث استرس و ناراحتی شما خواهد شد. و البته بسیار جالب خواهد بود وقتی که فرزندتان سالها بعد این نامه ها را بخواند و درک کند که چقدر برای شما مهم بوده و هست.

راهکارهای عملی کاهش استرس بارداری

۶. آب بنوشید

نوشیدن آب برای سلامتی بدن بسیار مفید است. در دوران بارداری ممکن است بدن شما در اثر کم اشتهایی یا ضعف، کم آب شود. نوشیدن آب باعث افزایش سطح مایعات و کاهش استرس می‌شود و همچنین می‌تواند برخی سموم بدن را که موجب استرس می‌شوند، دفع کند. توصیه می‌شود زنان باردار حداقل هشت لیوان در روز آب بنوشند.

۷. چرت بزنید

بدن شما در حال تغییر است و کودکی در درون شما رشد می‌کند، بنابراین در دوران بارداری به انرژی زیادی نیاز دارید. در صورت امکان یک خواب کوتاه سی دقیقه ای را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید و در طول روز نیم ساعت تا یک ساعت بخوابید. حتی اگر در این مدت نمی‌توانید به خواب بروید، این زمان را به استراحت میان روز اختصاص بدهید و به این برنامه وفادار بمانید.

۸. در انجام کارهای خانه کمک بگیرید

بسیاری از بانوان باردار در مورد کارهایی که هرروز باید در منزل انجام شوند، مضطرب می‌شوند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، در انجام کارهای خانه از دیگران کمک بگیرید. لیستی از کارهایی که انجام دادنشان برای شما سخت یا غیرممکن و خطرناک است تهیه کنید و از اطرافیانتان بخواهید آن کارها را انجام دهند.

۹. پاشویه کنید

هنگامی که یک روز طولانی و خسته کننده را گذرانده اید، قرار دادن پاهایتان در آب گرم احساس ریلکسی فوق العاده ای به شما خواهد داد. همچنین در دوران بارداری ممکن است پاهای شما ورم کند، که این روش برای کاهش ورم نیز به شما کمک خواهد کرد. برای این کار در یک موقعیت راحت بنشینید و پاهای خود را به مدت بیست تا سی دقیقه در یک ظرف بزرگ کم عمق که از آب گرم پر شده است قرار دهید.

۱۰. سری به سالن‌های زیبایی بزنید

از یک سالن زیبایی وقت بگیرید و کمی تنوع به چهره و موهایتان بدهید. ترجیحا از آنها بخواهید وقتتان را برای صبح تنظیم کنند تا بوی مواد و لوازم آرایش باعث اذیتتان نشود. در دوران بارداری برای خود و حال خوبتان زمان بگذارید و مطمئن باشید این موضوع به کاهش استرس بارداری تان کمک زیادی خواهد کرد.

۱۱. منظم باشید

شاید باورتان نشود ولی سازماندهی یک راه عالی برای کاهش استرس در دوران بارداری است. اگر کارهایی که باید برای نوزاد کوچک انجام دهید، و یا حتی کارهای روزمره خودتان را سازماندهی کنید، استرس کمتری خواهید داشت. مثلا می‌توانید لیستی از چیزهایی که باید خریداری شود تهیه کنید. و حتی لیستی برای چیزهایی که نیاز به یاد گرفتنشان دارید. به این ترتیب می‌توانید به جای اینکه ده ها پرونده ی باز در ذهن خود داشته باشید، هر روز روی یک لیست کار کنید.

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار

۱۲. لباس راحت بپوشید

بسیاری از خانم ها در دوران بارداری لباس های تنگی می‌پوشند که باعث فشار و استرس مضاعف می‌شود. پوشیدن لباس راحت در دوران بارداری به شما این امکان را می‌دهد که آزادانه حرکت کنید و در طول روز آرام تر بمانید. از راحت و مناسب بودن کفشتان مطمئن شوید و فراموش نکنید که استفاده از رخت و لباس راحت به شما در لذت بردن از این زمان شگفت انگیز زندگی تان کمک خواهد کرد و علاوه بر این، باعث کاهش استرس بارداری می‌شود.

راهکارهایی برای کاهش استرس بارداری
reduce pregnancy stress

در انتها باید گفت همیشه با پزشکتان در تماس باشید و با وی مشورت کنید. اگرچه خواندن مقاله هایی مانند پست بالا و صحبت با دوستان و آشنایان اطلاعات زیادی به شما می‌دهد، اما به یاد داشته باشید این اطلاعات نمی‌تواند جایگزین مشاوره یک دکتر باشد. امیدواریم بارداری آسان و سلامتی داشته باشید. 🙂

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 4 =