چطور لکه های چربی را از روی کابینت های آشپزخانه پاک کنیم؟

2

خیلی وقتها نیاز است تا برای پاک کردن لکه چربی روی کابینت ها دست به کار شوید. شاید لکه های چربی روی درهای کابینت های آشپزخانه به چشم نیایند ولی لکه چربی روی کابینت مکان خوبی برای رشد باکتری ها در آشپزخانه هستند. در عین حال اگر کابینت های آشپزخانه تان چوبی هستند، ماندن طولانی مدت این لکه ها، باعث آسیب دیدن چوب کابینت می شوند. شما خیلی راحت می توانید لکه چربی روی کابینت آشپزخانه را پاک کنید. لکه چربی روی کابینت یکی از سرسخت ترین لکه هایی هستند که گاهی پاک کردنشان کار خیلی سختی می شود. هرچقدر لکه ها قدیمی تر باشند، پاک کردنشان سخت تر خواهد بود. اما سعی کنید برای پاک کردن لکه چربی روی کابینت به سراغ مواد شیمیایی نروید و تا جای ممکن با موادی که در دسترستان هستند، این کار را انجام دهید.

پیشنهاد ما این است که در ابتدا، ساده ترین راه ها را امتحان کنید و درصورت ناکامی، به سراغ راه های بعدی بروید..تا اینکه فرمول ایده آل برای پاک کردن لکه چربی روی کابینت هایتان را پیدا کنید.

موادی که برای پاک کردن لکه چربی روی کابینت مفید خواهند بود:

  • مایع ظرفشویی

دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب داغ مخلوط کنید و  این مخلوط را با یک پارچه تمیز به در کابینت ها بمالید. سپس با استفاده از اسفنج یا ابر این مایع را پاک کرده و سپس در کابینت را با یک حوله تمیز خشک کنید.

  • جوش شیرین، راهکاری قدیمی ولی کاربردی

جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب تمیز بریزید و آن را روی درهای کابینت بمالید. سپس با یک اسفنج تمیز آن را پاک کرده و با یک حوله تمیز خشک، محوطه را خشک نمایید.

  • الکل

با استفاده از الکل و مالیدن آن برروی درهای کابینت ها، می توانید لکه های چربی را پاک کنید. البته اول الکل را روی گوشه کوچکی از در کابینت بمالید تا مطمئن شوید که الکل باعث پاک شدن و از بین رفتن رنگ درهای کابینتتان نشود.

  • سرکه سفید

مخلوطی با ترکیب یک پیمانه سرکه سفید،۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و۲ پیمانه آب ولرم اضافه کنید. سپس آن را با اسفنجی تمیز روی درهای کابینت مالیده و با یک حوله تمیز خشک کنید.

  • یک گام فراتر بروید

اگر راهکارهای قبلی مفید نبود و قصد دارید مخلوط قوی تری تولید کنید، یک پیمانه پودر بوراکس (یا بوره) به مخلوط یک پیمانه سرکه سفید، ۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و۲ پیمانه آب ولرم اضافه کنید و همان پروسه قبل را تکرار کنید.

تمیزکردن لک چربی از درهای کابینت
تمیزکردن لک چربی از درهای کابینت
  • آمونیاک

مخلوطی را با میزان نصف آب و نصف آمونیاک درست کنید و برای تمیز کردن درهای کابینت استفاده کنید. فقط مطمئن باشید که پنجره های آشپزخانه باز هستند و سیستم تهویه به خوبی کار می کند

  • درنهایت و بعد از پاک کردن لکه چربی از درهای کابینت، می توانید با اندکی روغن پرتقال، روغن لیمو و یا حتی روغن معدی درهای کابینت هایتان را چرب کنید (البته اگر از جنس چوب هستند)
استفاده از روغن برای درهای کابینتهای چوبی
استفاده از روغن برای درهای کابینتهای چوبی

راهکارهایی که برای پاک کردن لکه چربی روی کابینت چوبی اصلا سودمند نیستند وحتی آسیب رسان خواهند بود:

روغن زیتون

اگر جایی خواندید که بعد از پاک کردن لکه چربی روی کابینت چوبی، بهتر است روی آنها روغن زیتون بمالید، بدانید که این اصلا کار خوبی نیست. روغن زیتون از آن جمله راهکارهایی است که ضررش از سودش بیشتر خواهد بود. روغن زیتون از آن دسته روغن هایی است که خشک نمی شود و به همان صورت مرطوب روی در کابینت ها باقی می ماند و گرد و غبار بیشتری به خودش جذب می کند و در نهایت منجر به خراب شدن درهای کابینت می شود. به گفته متخصصان چوب، تنها باید از روغن هایی که خشک می شوند از جمله روغن پرتقال، گردو و بذرکتان برای تمیزکردن چوب استفاده کرد. وقتی که روغن خشک شد، لایه محافظی روی چوب تشکیل خواهد داد.

سرکه

اگرچه سرکه یک ضدعفونی کننده طبیعی ایده آل است، ولی حالت اسیدی دارد. استفاده از سرکه چه به تنهایی و چه درترکیب با آب و مایع ظرفشویی، می تواند به بافت چوبی درهای کابینت آسیب بزند.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

در بسیاری از مواقع استفاده از مواد طبیعی ودردسترس بهتر از استفاده از مواد شیمیایی جواب می دهند. مواد شیمیایی ممکن است به بافت در کابینت شما آسیب بزنند وبرای سلامتی خودتان هم مضر باشند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم تا در ابتدا از ساده ترین راهکارهای ممکن برای تمیز کردن لکه چربی روی کابینت ها استفاده کنید واگر جواب نگرفتید به سراغ مواد شیمیایی بروید.

2 نظرات
  1. سمعیل می گوید

    با احترام
    داشتم راجع به تنطیمات سیفون جستجو می کردم عبارت مترجمی مطالب ورزشی در متن یادداشت شما زیر نظرم را جلب کرد
    ..زیاری زبان و ادبیات اسپانیایی خونده …. به حوزه مترجمی مطالب ورزشی …. میتونه چندین کار رو ..
    هرچند ابتدا ذهنم به سمت حقوق ورزشی بود ولی با ملاحظه مطالب دیگر گفتم اگر به چنین فرد ی نگم دست مریزاد کمی برخود ناگوار خواهم بود

  2. - دیلی مارکت

    […] راحت بوده و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند، چرا که لکه‌ها و آلودگی‌ها پاکی و سادگی این ترکیب رنگ را تحت تاثیر قرار […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =